Fra BW til ThyraFrank
Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-11 13:46

Fra BW til ThyraFrank (UDKAST please kom med forbedringsforslag)
Jeg er en 65årig Nørrebrovillaejer og kemigymnasielærer der i årtier
har eksperimeneret med urininkontinensselvhjælp og ny veje og gerne
vil have din kommentar til om mine ideer kan tænkes at gøre gavn noget
steds i dansk ældrepleje.
Jeg bærer bundløs nederdel og har indenfor rækkevidde altid en lille
plastkop der let kan mases ind i skridtet og påfyldes urinen - langt
mere handy end noget bækken.. Diskret nær min arbejdsplads har jeg
under sofabordet en 10liter plastdunk med en tragt i åbningen.
Hver gang en kop er helt eller halvt fuld , hældes den i tragten og
dunken hældes i toilettet efter et par uger og afgiver ingen lugt
Jeg skrev om det i Ugeskrift for Læger okt 2004 og ideen rostes af
overurolog Steen Walters og jeg mener især at mit system kan erstatte
bleer hvis midaldrende gør det til rutine før de får bevægeproblem og
"hvad man i ungdommen nemmer, men ej i alderdommen glemmer"
EB-reportagen denne uge om Holbæk-omsorgssvigt(nul bleskift i halve
døgn) gør mig sikker på at løsninger som min burde overvejes i visse
sammenhængeBo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000 - forståeligt
? ? ?