Kina:Familie-empati mer varmhjertet end vo~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-11 13:16

Kina:Familie-empati mer varmhjertet end vor
Det ærgrer mig at Lyrik misforstår min reklame for kinesermoral som
værende hårdhjertet og følelseskold
Kineserne har et andet menneskesyn end vort og ude på det fri marked
kan de forekomme ubehageligt pengefixerede og materialistiske
Det afskyvækkende ser vi især i historien og politikken, hvor
etbarnspolitik jo strider totalt mod vore idealer af selvbestemmelse.
Hvis en ubetænksom familie får flere børn end tilladt, sker
tvangsmæssig indlæggelse ved fødslen og samme sekund navlestrengen
overskæres fordi barnet er helt uden for moderen, indsprøjtes gennem
kraniets bløde plet en smule gift fx fenol, der gør den nyfødte til en
abort=død

Det strider mod vore skrivebordsteoretiske menneskerettigheder men
betyder at hungersnød er afskaffet og betænker man fortidens
torturscenarier, når store dele af befolkningen var i alvorlig
mangelsituation mht næring, er det et indlysende fremskridt, at
familierne i dag altid kan hjælpe sig selv.
Det er en enorm og varm kærlighed i systemet, ved at fortidens
naturkatastrofeskabte tortur er væk, og når jeg flirter med sporadisk
empati-svækkelse for at gå den kinesiske vej, handler det om at lære
af denne kærlighed

Vi ser i EB 7-8/8 på et Holbæk-plejehjem (Skarrridsø) hvordan danske
mangel på bleskift betyder groteske pinsler for de meget inkontinente
gamle, som ikke selv kan skifte deres ble og derfor må gå med gæret
urin op ad sig i halve døgn.
Sådant er utænkeligt, hvor KINAS VARME HJERTER HERSKER, siger min
japanske samleverske, der er oversygeplejerske og har erfaring med
kinesiske forhold.