Administrationen (den offentlige)
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-08-11 05:31

Nogen undres over hvor deres skatte penge bliver af og man er bitter på
dem der er på overførsels indkomst men tillad mig at gøre et eksempel
fra de virkelige live - jeg sendet for år tilbage et brev til en
medarbejder på Frederiksberg kommune , da jeg en måned ikke havde hørt
nærmere rigede jeg for at høre hvad der skete og damen der skulle
modtage brevet - forklarede at det var der skam ikke noget besynderligt
i fordi postgangen var som følger

først kommer det til deres post sortering
så går det videre til en mand der skal læse det igennem kvittere
for at han har gjort det for at sende det videre til en anden mand
han har ellers ikke nogen beføjelser til at foretage sig noget

nå mand nr 2 modtager mit brev en mand der skal læse det igennem
kvittere for at han har gjort det for at sende det videre til en anden
mand han har ellers ikke nogen beføjelser til at foretage sig noget

så går det videre til mand nr 3
en mand der skal læse det igennem kvittere
for at han har gjort det for at sende det videre til en anden mand
han har ellers ikke nogen beføjelser til at foretage sig noget

OGSÅ går det videre til post sorteringen på den der skal modtage det
og efter nogen måneder modtager hun mit brev -

Nå sagde jeg der må da være en der koordinere alt det her
og ja det var der , men jeg fik oplyst mit brev ikke ville komme
hurtigere frem , jeg sagde lad mig prøve og jeg fik så denne dame i tale
og spurgte om det her for oven skitserede forhold rent faktisk var sandt
hvad hun bekræftede med en mild latter jeg sagde , det kunne ikke gå
da det var vigtigt at sagen blev bragt i orden - hun skulle se på det
også skete miraklet 2 timer efter blev jeg ringet op af den dame der
skulle modtage brevet , som hun havde læst og sagen blev bragt i orden.

ja man tror det er løgn - men sådan var det faktisk sådan er det sikkert
snakkede med en læge om problematik og sagde at problemet stort set var
den samme inden for sundheds sektoren , at for hver med arbejder der
rent faktisk foretog sig noget fornuftigt sad der 25 ansatte bag og
administrerede dennes arbejde - nogen gange tænker jeg den offentlige
administration er den det nærmeste vi kommer på fascisme i Danmark

En parasit der ikke er til nogen gavn og der er ingen kur der kan drive
den ud.
--
Mv.
Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g
Charles Bukowski

Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-11 08:19

On Tue, 09 Aug 2011 06:30:43 +0200, Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>
wrote:

> [...]
>administrerede dennes arbejde - nogen gange tænker jeg den offentlige
>administration er den det nærmeste vi kommer på fascisme i Danmark

Du har helt ret og lad os glæde os over at du fik skabt en enkelt
undtagelse og et hurtigt svar og en afslutning af en sag

Du der lige har fotograferet min selvhjælps-gesjæft må da kunne forstå
at der er trivsel i at beslutte alt selv og forberede en alderdom hvor
man ikke er afhængig af plejere

Det er billigt og nemt for alle at gå med nederdel og slippe af med
ekskrement på lugtløs og hurtig enkel selvhjælpsfacon.

Og "lugten i bageriet " var jo så minimal at du ikke bemærkede noget
og vor snak var god indendørs så kommunen er hystader at de bekostede
hovedrengøring (som ingen forskel gjorde)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-08-11 21:36

Den 09-08-2011 09:18, Bo Warming skrev:

> snip
>

> Du har helt ret og lad os glæde os over at du fik skabt en enkelt
> undtagelse og et hurtigt svar og en afslutning af en sag

ja hvis man ved hvad for bolte man skal jonglere med så går det nogen
gange ..

> Du der lige har fotograferet min selvhjælps-gesjæft må da kunne forstå
> at der er trivsel i at beslutte alt selv og forberede en alderdom hvor
> man ikke er afhængig af plejere

ja de fleste vil vel gerne klare sig selv ..

> Det er billigt og nemt for alle at gå med nederdel og slippe af med
> ekskrement på lugtløs og hurtig enkel selvhjælpsfacon.

ja du siger det virker og jeg kan ikke tale imod det modsatte ..

> Og "lugten i bageriet " var jo så minimal at du ikke bemærkede noget
> og vor snak var god indendørs så kommunen er hystader at de bekostede
> hovedrengøring (som ingen forskel gjorde)

jo men du har jo i.flg loven ret til en hovedrengøring ikke bare en der
kommer og støvsuger men slet og ret at det hele skal ud vaskes ned og
sættes på plads igen .. men det vil tage tid og vil koste kommunen en f-16

--
Mv.
Bo M Mogensen

The Genius Of The Crowd
http://alturl.com/nbj6g
Charles Bukowski

Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-11 07:19

On Tue, 09 Aug 2011 22:35:42 +0200, Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com>
wrote:

> [...]
>kommer og støvsuger men slet og ret at det hele skal ud vaskes ned og
>sættes på plads igen .. men det vil tage tid og vil koste kommunen en f-16

Ja, det er ikke smart at være en "samler" der ikke kan tage sig sammen
til at få smidt ting ud

Men der er system i rodet og ofte stor glæde ved at kunne finde hvad
andre ville have smidt ud, i deres overdrevne rengøringsvanvid.