Det er synd for Obama
Fra : DADK

Dato : 08-08-11 19:16

Jeg kan ikke lade være med at få større og større sympati for den mand,
Barack Obama. Han er sgu ikke skyld i finanskrisen, alligevel forventer
alle at han redder hele verden. Det er trist at højrefløjen i USA nu kan
argumentere med, at "Obama fik os nedsat i kreditværdighed". Jeg synes
også noget tyder på at Obama mangler redskaberne, han er for flink eller
ikke dygtig nok, og det er dobbelt trist.

Obama ville sikkert have været en fantastisk præsident i en
opsvingsperiode, "yes we can", som i starten af 60'erne ligesom Kennedy.
Men desværre må man efterhånden sige, at han ikke dur som præsident i de
svære tider vi har, og som bare ser ud til at fortsætte i det uendelige.

Jeg frygter lidt at amerikanerne ser det på samme måde, og så vælger en
stærkt højreorienteret kandidat i stedet. Og så er vi jo lige vidt.

Fra : Lyrik

Dato : 08-08-11 23:51

Den 08/08/11 20.16, DADK skrev:
> [...]
>
> Jeg frygter lidt at amerikanerne ser det på samme måde, og så vælger en
> stærkt højreorienteret kandidat i stedet. Og så er vi jo lige vidt.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Måske er der for meget muslim i ham? Han har gået i skole i Indonesien.
Han er aldrig blevet døbt.
Når man bliver døbt får man et kristennavn! Det har han ikke fået for
han er aldrig blevet døbt.
Han har virket som aktiv kristen i en kirke i Chicago, men han er aldrig
døbt.
Da Jesus blev døbt af Johannes Døber, sagde denne at han trængte til at
blive døbt af Jesus. men Jesus sagde, lad os nu gøre som ret er og så
lod han sig døbe. Det har Obama aldrig gjort.

Der sker noget ved dåben. Man fødes som barn af Gud. I kirkernes
verdensråd er man først kristen når man er døbt.

Måske mangler han noget?

Jens

Fra : DADK

Dato : 09-08-11 00:37

On 09-08-2011 00:51, Lyrik wrote:

> [...]
> Han er aldrig blevet døbt.
> Når man bliver døbt får man et kristennavn! Det har han ikke fået for

Jeg er heller aldrig døbt, eller konfirmeret, så din døberetorik er
lissom' spildt på mig.

> [...]
> blive døbt af Jesus. men Jesus sagde, lad os nu gøre som ret er og så
> lod han sig døbe. Det har Obama aldrig gjort.

Du har vist heller aldrig forstået pointen i NT, det stunt hvor Jesus
lader sig døbe af netop Johannes Døberen, der jo hverken er kristen
eller troende på Jesus. Men det er en helt anden diskussion jeg ikke
gider nu. Skidt pyt med om man er døbt eller ej, det er sgu lidt værre
med dem der prøver at tage patent på kristensom, og så afsløres de gang
på gang i overhovedet ikke at ane hvad de udtaler sig om.

> Der sker noget ved dåben. Man fødes som barn af Gud. I kirkernes
> verdensråd er man først kristen når man er døbt.

Jeg har overvejet at lade mig døbe som en slags magi

> Måske mangler han noget?

Han mangler medvind

Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-11 00:42

On Tue, 09 Aug 2011 00:51:13 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Der sker noget ved dåben. Man fødes som barn af Gud. I kirkernes
>verdensråd er man først kristen når man er døbt.

Jeg snakker godt sammen i telefonen med Jens Bech fordi vi begge er
døbt og begge ønsker størst mulig lykke for flest mulig mennesker
Det gør også venstrekvinden Thyra FRank som da hun blev LA-kandidat
sagde
"DEt er en menneskeret at få rumpen i eget toiletsæde"
Hendes fine plejehjem bliver p.t. moderniseret så hver beboer får sit
eget badeværelse. Danmark har råd til så meget godt byggeri
Jeg sidder med rumpen bar i egen uhomske sofa og påskønner at jeg ikke
er tvungen til at bruge ble og har fundet løsninger så det aldrig sker
Fejlen ved EB-kampagnen mod manglende bleskift er , at når de stadig
forbedrede plejehjem stiver de gamles selvtillid af, vil folk finde
nye veje, se ny TV-kanaler og ikke tænke så meget på lidt rød hale fra
de infame engangsbleer, som dog har fordele frem for de gamle
systemer, trods alt.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 09-08-11 09:34

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der sker noget ved dåben. Man fødes som barn af Gud. I kirkernes
> verdensråd er man først kristen når man er døbt.

Eller måske mangler du noget, nemlig at forholde dig til politik i stedet
for det der religiøse nonsens.

Barack Obama har ET stort problem. Og det problem hedder kongressen. Her
eksisterer to åbenbart uforenelige tankesæt.

Hvordan kommer USA på ret køl ?

Republikanernes model: Vi skal spare på de offentlige finanser, altså
nedskæringer over hele linjen.
Demokraternes model: Statens indtægter skal forøges, altså højere skatter.

Til det kommer så denne her forhøjelse af gældsloftet som Republikanerne
intet problem tidligere havde med at forhøje, men det var altså når de selv
sad ved magten.

Det korte af det lange er at vi har to ideologiske sider i kongressen og de
forstår ikke at tale sammen, i hvert fald ikke ret godt.

Så er der USA's evige problem: Skatteprovenuet. Det er svært for en
Demokratisk politiker at gå ud for at fortælle befolkningen at USA er nød
til at lave væsentlige forhøjelser af indkomstskatten m.m. Republikanerne
vil med det samme komme med forslag som medfører en uansvarlig økonomisk
politik som ikke hænger sammen men som nemt kan sælge til en kommende
valgsejr. Der er bare det ved det, at det løser ikke USA's galoperende
gældsproblemer. Kun en økonomisk hård hestekur kan få den offentlige økonomi
til at hænge sammen og så er vi ikke engang begyndt på at tale om at høvle
gælde af. Som situationen er lige nu er USA's økonomi ikke engang
stabiliseret. Det er utroligt deprimerende at tænke på.

Det ser ud til at USA skal helt ned i møget før befolkningen fatter at denne
her situation er ved at bringe USA ud over afgrunden, ja nogle vil sige at
USA allerede er på vej ned i afgrunden.

Alt imens denne ekstremt alvorlige økonomiske situation kører uløst videre,
sidder kongressen og ter sig som små børn kun med øje for det kommende valg.
Her er næste problem. I USA er der valgkamp hele tiden, fordi der er disse
her midtvejsvalg. Dette valgsystem dræber enhver form for økonomisk/politisk
ansvarlighed. Godt nok er det kun en del af kongressen som er på valg ved
henholdsvis primærvalg og midtvejsvalg (senatet: 1/3 af medlemmerne
(senatorer vælges for en 6 årig periode), repræsentanternes hus: alle
medlemmerne (repræsentanter vælges for 2 årig periode)) men da balancen
mellem de to blokke ligger så tæt i vælgertilslutning, så hjælper det ikke
stort. Det er for eksempel helt normalt at en præsident har flertal i begge
kamre når han bliver valgt men mister sig flertal i et eller begge kamre
efter midtvejsvalget. Det gør det nærmest umuligt at føre en ansvarlig
politik. Og vi har jo gentagne gange set i medierne hvordan Barack Obama
kæmper med en fuldkommen latterlig kongres.

http://politiken.dk/udland/ECE1059034/lynguide-til-midtvejsvalget/

Medicinen til dette problem ville uden tvivl være at afskaffe de her
tåbelige og dybt skadelige midtvejsvalg fuldstændigt. Således ville
kongressen og præsidenten have ro, i hvert fald i en 2-3 år, til at
gennemføre hvad der skal til for at lave en økonomisk genopretningsplan.
Således burde medlemmerne af begge kamre vælges for 4 år ad gangen, og disse
valg til kongressen burde altid afholdes samtidig med præsidentvalget. Som
det politiske system er nu med disse midtvejsvalg, så fordrer det kun
populisme og uansvarlighed.

Jeg er meget meget bekymret for USA's situation fordi den påvirker hele
verdensøkonomien, især i den vestlige verden. Vi bliver ganske enkelt
globalt mere fattige fordi USA's økonomi er i en så elendig forfatning. Lige
nu står verden formentlig overfor en økonomisk depression, eller måske skal
vi bare sige at den gamle finanskrise fortsætter i en forlænget økonomisk
depression, for der er jo ikke ret meget som er gået godt i mellemtiden.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Vidal

Dato : 09-08-11 18:26

Den 09-08-2011 00:51, Lyrik skrev:

> [...]
> døbe. Det har Obama aldrig gjort.
>
> Der sker noget ved dåben. Man fødes som barn af Gud. I kirkernes verdensråd er

Sandsynligvis ikke.

http://www.1000churches.org/index.php?option=com_content&task=view&id=107

For starters, Obama is not Muslim. He's a professed Christian. Has been for at
least 20 years. *He was baptized at Trinity United Church of Christ* in Chicago.

"I felt God's spirit beckoning me," he wrote of the experience in his book "The
Audacity of Hope." "I submitted myself to His will and dedicated myself to
discovering His truth."

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-11 00:20

On Mon, 08 Aug 2011 20:16:21 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>Jeg kan ikke lade være med at få større og større sympati for den mand,
>Barack Obama. Han er sgu ikke skyld i finanskrisen, alligevel forventer
Kun er århundrede efter at at USAs geniale negerbollende præsident
Jefferson siger at de sorte aldrig kunne lære matematik, får USA en
sort præsident der kan en hel del mere

At wildwest markedsfriheden evner at kombinere sig med negerslave-ånd
og få så rimelig god en præsident er da helt fantastisk og bør give
håb om at Danmark som røvslikkende alliancepartner til Guds eget land
kan blive ved at gøre en forskel. Go for it Obama. Men mon ikke de
finder en endnu bedre præsident til næste periode periode fx en af tea
Party bevægelsens myndige kvinder. De har meget talent i det land
Og de samarejder fint med Kina, der har megen god tradition

Jo verden er god. Og mon ikke Jens Bech tilgiver mig at jeg skrev
misforståeligt om de psykiatriske patienters selvmord

Fra : Lyrik

Dato : 09-08-11 00:35

Den 09/08/11 01.19, Bo Warming skrev:

> [...]
>
> Jo verden er god. Og mon ikke Jens Bech tilgiver mig at jeg skrev
> misforståeligt om de psykiatriske patienters selvmord
,,,,,,,,,,,,,
Det var ikke misforståeligt. Det var din rene og skære mening og den
afskyr jeg!
Det er Gud du skal bede om tilgivelse for din brutalitet, ikke mig.

MvH
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-11 13:53

On Tue, 09 Aug 2011 01:34:48 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com>
wrote:

>,,,,,,,,,,,,,
>Det var ikke misforståeligt. Det var din rene og skære mening og den
>afskyr jeg!

Hvad er min mening kan du opdage ved DIALOG men det afviser du helt
klart

Du åbnede for telefondialog og lukkede abrupt - trist

Er farisæisme lækker TAK GUD AT JEG IKKE ER SOM BW?

Prøv at blive ulandshjælper i 4 år som mig - så kan vi tale sammen og
du kan måske forstå min kristengodheds udvikling

Men du elsker vel kun negre for at kunne hade din nabo, som S
Kierkegaard sagde

Fra : Nicky

Dato : 09-08-11 15:14

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> også noget tyder på at Obama mangler redskaberne, han er for flink eller
> ikke dygtig nok, og det er dobbelt trist.

Stupid is as stupid does, sagde den store filosof Forrest Gump. Barack
Obamas præsidentembede er et casestudie i stupid does.

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-08-11 18:42

On 09/08/11 16:14, Nicky wrote:
> "DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>
> Stupid is as stupid does, sagde den store filosof Forrest Gump. Barack
> Obamas præsidentembede er et casestudie i stupid does.

Obama blev valgt på en en euforisk lalleglad bølge, bl.a fordi der ikke
var ordentlige modkandidater. Hans vælgere har troet på at hvis man var
"god og glad", som dem selv så ville alt lykkes.
Nu er de også blevet skuffede pga realpolitiske vanskeligt omgængelige
forhold.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 13-08-11 01:09

On Tue, 09 Aug 2011 19:41:30 +0200, Martin Larsen >Obama blev valgt på
> [...]
>"god og glad", som dem selv så ville alt lykkes.
>Nu er de også blevet skuffede pga realpolitiske vanskeligt omgængelige

Sagt
kort og klart:

Overfor dygtige kinesere kan USA aldrig slippe af med
sin gæld

Landet der fandt på narkoforbud er i hænderne på en pusher der har
gjort dem afhængig af at leve over evne med kinesiske luksusvarer

Kina får sin arbejdsstyrke trænet men får ikke betaling for varerne
De køber sig fred og ret til at dominere ulande og det gør de mere
humant end USA gjorde.

Når Kina ejer verden bliver vi alle deres slaver

Pt sender de ungdom på dannelsesrejse hos os.Snart skal vi slave for
dem vedr alt, når de besøger os