Liberal Alliances populisme
Fra : Henrik V Blunck

Dato : 08-08-11 10:54

Liberal Alliances populisme

Først var der en efterlønsreform, hvor folk forventedes at ofre fire år
mere ved ikke at kunne gå på efterløn. "Four more years", der
traditionelt blev brugt om Clinton, i en helt ny betydning. Nu kommer
Anders Samuelsen frem med ønsket om at hæve folkepensioneringen fra 67
til 68.

Det mener han godt man kan give...

Der udsendes i politik mange prøveballoner, men forslaget er vanvittigt.
Hvorfor straffe kollektivt når det i stedet kunne gøres motiverende at
lave et tillæg som kunne indfries når folk FRIVILLIGT valgte ikke at
lade sig pensionere?

Jeg troede, med historien in mente, at den liberale tankegang handlede
om at give folk FRIE VALG. Ikke at lave udhulinger for de svageste som i
forvejen har ofret knæene som brolæggere eller armene som slagtere,
eller på andre måder ofrede dele af deres legemer i gentaget arbejde.

Liberal Alliance vil åbenbart gerne sikre sig, at de lander under
spærregrænsen, og derfor denne prøveballon. Det er kun
ultra-liberalister som kan se nogen som helst fornuft i den unuancerede
måde at håndtere politik på, for det kan da i hvert fald ikke være et
forslag der kommer fra folk som på eget legeme har mærket hvordan det
er, at arbejde hårdt og solidt i marken.

Kommentarer:
<http://politisk-blog.blogspot.com/2011/08/liberal-alliances-populisme.html>

Henrik V Blunck
Følg bloggen Kristendommens Mangler
http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler

Fra : P.N.

Dato : 08-08-11 11:06

"Henrik V Blunck" <henrik@NOSPAMblunck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev brugt om Clinton, i en helt ny betydning. Nu kommer Anders Samuelsen
> frem med ønsket om at hæve folkepensioneringen fra 67 til 68.

Jamen bare han vedbliver med at kræve atom kræften indført så skal det nok
gå godt for Liberal Alliance.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 08-08-11 19:00

Den 08-08-2011 12:05, P.N. skrev:
> "Henrik V Blunck"<henrik@NOSPAMblunck.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen bare han vedbliver med at kræve atom kræften indført så skal det nok
> gå godt for Liberal Alliance.

Det kan næppe kureres med kemo...

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-08-11 19:08

Henrik V Blunck <henrik@NOSPAMblunck.dk> skrev i meddelelsen
4e40241c$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det kan næppe kureres med kemo...

Næppe. Men måske et forsøg på konvertering til mosaisk tro kan gøre tricket?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-08-11 19:16

"Henrik V Blunck" <henrik@NOSPAMblunck.dk> wrote in message

> Nu kommer Anders Samuelsen frem med ønsket om at hæve folkepensioneringen
> fra 67 til 68.

Det skal den under alle omstændigheder jvfr. den brede velfærdsaftale fra
2006. Der er blot tale om en fremrykning.

Fra : DADK

Dato : 08-08-11 19:19

On 08-08-2011 20:15, Uffe Kousgaard wrote:
> "Henrik V Blunck"<henrik@NOSPAMblunck.dk> wrote in message

> Det skal den under alle omstændigheder jvfr. den brede velfærdsaftale fra
> 2006. Der er blot tale om en fremrykning.

Nemlig. S-SF opererer endda med en pensionsalder på 72 år i deres Fair
Løsning. Men det hører man ikke så meget om.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 08-08-11 19:34

Den 08-08-2011 20:18, DADK skrev:

> Nemlig. S-SF opererer endda med en pensionsalder på 72 år i deres Fair
> Løsning. Men det hører man ikke så meget om.

Jeg ved ikke hvorfra du har dine kilder, men på side 83 står der i Fair
Løsning udtrykkeligt, at "Socialdemokraterne og SF hellere vil arbejde
for at reducere ledigheden end ændre efterlønnen og pensionen", og på
http://www.fm.dk/Publikationer/2006/Danmarks%20Konvergensprogram%202006/Appendiks%201%20Velfaerdsaftalen%20Oversigt%20over%20initiativer.aspx
kan du se, at der ifølge velfærdsreformen af 2006 kun er tale om en
øgning af pensionsalderen fra 65 til 67 fra regeringens side i det
forlig der blev indgået med Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti og de
Radikale...

Fra : DADK

Dato : 08-08-11 20:57

On 08-08-2011 20:33, Henrik V Blunck wrote:

> [...]
> øgning af pensionsalderen fra 65 til 67 fra regeringens side i det
> forlig der blev indgået med Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti og de

Min kilde er såmænf Fair Løsning. Tror det er side 73, uden at have
tjekket efter.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-08-11 21:27

Den 08-08-2011 21:56, DADK skrev:
> Min kilde er såmænf Fair Løsning. Tror det er side 73, uden at have
> tjekket efter.

Fair Løsning s. 49
"Der rejses konstant krav om yderligere begrænsninger af
efterlønsordningen i debatten om økonomisk holdbarhed. Det fører til
urimelig usikkerhed. Derfor bekræfter Folketinget som led i
trepartsaftale, at velfærdsaftalen om efterløns- og pensionsalder står
ved magt. SF tiltræder velfærdsaftalen."

Fair Løsning s. 51
"juni 2006 indgik VK-regeringen, Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti og
Det Radikale Venstre en aftale om fremtidens indretning af
folkepensionen og efterlønnen, kaldet Velfærdsforliget. SF er parat til
at tilslutte sig aftalen. Den indebærer, at fra 2019 til 2022 hæves
efterlønsalderen gradvist fra 60 år til 62 år og fra 2024 til 2027
hæves folkepensionsalderen gradvist fra 65 år til 67 år."

Fair Løsning s. 51
"En nyfødt anno 2010 kan forvente tidligst at gå på efterløn som
68,5-årig og folkepension som 73,5-årig. Ganske drastisk, når man
sammenligner med de nuværende grænser på hhv. 60 år og 65 år.
Havde man alene afskaffet efterlønnen i 2006 uden at rykke på
pensionsalderen, ville en nyfødt kunne gå på pension som 65-årig –
altså 8,5 år før end med de regler, der følger af Velfærdsforliget."

Fair Løsning s. 59
"Når vi ved, at der fremover kommer til at mangle arbejdskraft – og når
man allerede har taget vidtgående initiativer til at hæve både
efterløns- og folkepensionsalderen fra 2019 – virker det ikke holdbart,
at unge i gennemsnit forsinkes næsten 4 år i uddannelsessystemet."

Fair Løsning:
http://www.socialdemokraterne.dk/default.aspx?func=article.view&id=710194&menuID=700835&menuAction=select&topmenuID=700835

Fra : DADK

Dato : 08-08-11 21:48

On 08-08-2011 22:27, Michael Weber wrote:
> [...]

(...) Hvor er side 73? Du er ude på en pyrhuss/urias-opgave. Du kan
ikke finde links der bakker din forestlling om et godt socialdemokrati
op, hvorimod jeg kan findee masser af udtalelser fra S'ledelsen der
fuldkommen underminerer troen på et socialdemokratisk velfærdsregime.

Se f.ekes.

Danskere under 40 år kan godt begynde at indstille sig på en større
reform af folkepensionen og en afskaffelse af retten til efterløn. For
hvis det danske velfærdssamfund fortsat skal hænge sammen, så er der
ganske enkelt ikke råd til, at opretholde de nuværende regler for
pension og efterløn.

Helle Thorning Schmidt til Information http://www.information.dk/96289

Fra : Michael Weber

Dato : 09-08-11 16:46

Den 08-08-2011 22:48, DADK skrev:

> [...]
> op, hvorimod jeg kan findee masser af udtalelser fra S'ledelsen der
> fuldkommen underminerer troen på et socialdemokratisk velfærdsregime.

Din påstand om pensionsalderen står intet sted.
Heller ikke på s. 73.

> [...]
> hvis det danske velfærdssamfund fortsat skal hænge sammen, så er der
> ganske enkelt ikke råd til, at opretholde de nuværende regler for

En artikel fra 2004.
2 år senere indgik S i Velfærdsforliget, så det er lykkedes dig at vise
hun havde ret.

EOD.

Fra : DADK

Dato : 09-08-11 16:53

On 09-08-2011 17:46, Michael Weber wrote:

> Din påstand om pensionsalderen står intet sted.
> Heller ikke på s. 73.

Hvad står der på side 73, er det for pinligt for dig at gengive?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 09-08-11 18:03

On Tue, 09 Aug 2011 17:53:18 +0200, DADK wrote:

> Hvad står der på side 73, er det for pinligt for dig at gengive?

Læs selv:

http://www.socialdemokraterne.dk/download.aspx?docId=710192

Fra : DADK

Dato : 13-08-11 22:02

On 09-08-2011 19:02, Steen A. Thomsen wrote:

> Læs selv:
>
> http://www.socialdemokraterne.dk/download.aspx?docId=710192

Ja, men det må alligevel være uhyggeligt. Hvis ikke man virkelig tror på
sig selv og sit aget parti, så ender man nok i en smædekampagne som det
vi har set. Om jeg skal tage 6 ipren og blive bedt om at holde mig væk,
eller S-SF kører et eller andet show hvor de foregøgler at være
menneskelige, det er vel lige meget? Og hvem taler jeg egentlig med,
udover mig selv?

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 09-08-11 00:01

> Min kilde er såmænf Fair Løsning. Tror det er side 73, uden at have
> tjekket efter.

Jeg synes nu alligevel godt du må prøve at læse igen, for det ville være
i modstrid med det jeg lige har citeret...

Fra : DADK

Dato : 09-08-11 00:28

On 09-08-2011 01:00, Henrik V Blunck wrote:

> Jeg synes nu alligevel godt du må prøve at læse igen, for det ville være
> i modstrid med det jeg lige har citeret...

Læse hvad hvor, der er i modstrid med hvad?

Med mindre du vanen tro bare lirer en stak floskler af som skal give et
par klik på én af dine højst besynderlige hjemmesider, så aner jeg
faktisk ikke hvad jeg skal svare, for der er jo intet at svare på!

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 09-08-11 12:02

Den 09-08-2011 01:28, DADK skrev:

> [...]
> par klik på én af dine højst besynderlige hjemmesider, så aner jeg
> faktisk ikke hvad jeg skal svare, for der er jo intet at svare på!

Beklager jeg overvurderede din evne til at følge en tråd. Det skal ikke
ske igen.

Fra : DADK

Dato : 09-08-11 12:19

On 09-08-2011 13:02, Henrik V Blunck wrote:

> Beklager jeg overvurderede din evne til at følge en tråd. Det skal ikke
> ske igen.

Du kunne også bare skrive hvad du har på hjerte, istedet for at pakke
det ind i elaboreret volapyk.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 09-08-11 12:57

Den 09-08-2011 13:19, DADK skrev:

> Du kunne også bare skrive hvad du har på hjerte, istedet for at pakke
> det ind i elaboreret volapyk.

Med den tone du lægger for dagen har jeg ikke lyst til at spilde tid på
at være pædagogisk. Når andre ikke har problemer med forståelsen må du
leve med at være en person med så tilpas dårlige manerer at det må være
den største straf at være i selskab med dig.

Hvad du finder besynderligt eller elaboreret volapyk er helt op til dit
eget smagsdommeri. Men det er vist ikke politik det handler om her mere,
så jeg afstår fra yderligere i sagen.

Fra : DADK

Dato : 09-08-11 13:08

On 09-08-2011 13:56, Henrik V Blunck wrote:

> [...]
>
> Hvad du finder besynderligt eller elaboreret volapyk er helt op til dit
> eget smagsdommeri. Men det er vist ikke politik det handler om her mere,

Så på den måde fik vi opnået ægte, reel enighed.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 08-08-11 19:21

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Henrik V Blunck" <henrik@NOSPAMblunck.dk> wrote in message

> Det skal den under alle omstændigheder jvfr. den brede velfærdsaftale
> fra 2006. Der er blot tale om en fremrykning.

Så kommer det jo også til at gælde for flere, vel alle formentlig.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 08-08-11 19:35

Den 08-08-2011 20:21, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> "Uffe Kousgaard"<oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Så kommer det jo også til at gælde for flere, vel alle formentlig.

Ikke ifølge
<http://www.fm.dk/Publikationer/2006/Danmarks%20Konvergensprogram%202006/Appendiks%201%20Velfaerdsaftalen%20Oversigt%20over%20initiativer.aspx>

Der var tale om en ændring over tid fra *65* til *67*...

Fra : DADK

Dato : 08-08-11 21:01

On 08-08-2011 20:34, Henrik V Blunck wrote:

> [...]
>

> Der var tale om en ændring over tid fra *65* til *67*...

Som S-SF for at få det til at gå op hæver til 72 år

Fra : Michael Weber

Dato : 08-08-11 21:27

Den 08-08-2011 22:00, DADK skrev:
> Som S-SF for at få det til at gå op hæver til 72 år

Fair Løsning s. 9
"Sådan kan vi undgå nedskæringer, dagpengeforringelser eller endnu
højere efterløns- og pensionsalder."

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 08-08-11 21:30

> [...]
>
> Der var tale om en ændring over tid fra *65* til *67*...

Jeg mener at Liberal Alliance vil rykke det hele frem således at det kommer
til at gælde for alle.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 08-08-11 19:22

Den 08-08-2011 20:15, Uffe Kousgaard skrev:
> "Henrik V Blunck"<henrik@NOSPAMblunck.dk> wrote in message

> Det skal den under alle omstændigheder jvfr. den brede velfærdsaftale fra
> 2006. Der er blot tale om en fremrykning.

Så er alle jo glade...

Men når det er "fremrykning" af nødvendige offentlige investeringer så
lader det sig ikke gøre. Så vil vi hellere lade folk gå på passiv
forsørgelse (og lade tømrere dreje nøglen om), end at "fremrykke" de
nødvendige vedligeholdelsesopgaver mens konjunkturen vender igen.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-11 00:54

On Mon, 08 Aug 2011 11:53:36 +0200, Henrik V Blunck
> [...]

>traditionelt blev brugt om Clinton, i en helt ny betydning. Nu kommer
>Anders Samuelsen frem med ønsket om at hæve folkepensioneringen fra 67

Lad os håbe det passer, at danske varer virkelig er så efterspurgte,
at der er job til aktivering af 67-årige

> [...]
>Hvorfor straffe kollektivt når det i stedet kunne gøres motiverende at
>lave et tillæg som kunne indfries når folk FRIVILLIGT valgte ikke at
Det er ikke en straf at arbejde - det er livets lyst

> [...]
>forvejen har ofret knæene som brolæggere eller armene som slagtere,
>eller på andre måder ofrede dele af deres legemer i gentaget arbejde.
"Det du ikke dør af, bliver du ofte stærkere af"

Danskere der knokler, tvinges ofte af fagforeningen til at holde for
mange kaffepauser - det er et større problem,