Danmark, USA og demonstrationen i Tel Aviv~
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 07-08-11 10:44

Tingene hænger sammen på kryds og tværs.

Folk i Tel Aviv er på gaderne og demonstrerer.
Grunden er den stigende økonomiske ulighed i befolkningen. "Før var der
kun lille forskel på rig og fattig", siger en kvindelig demonstrant.
Disse forskelle har en højreorienteret politik forøget og forøget.
Udbygget og udbygget! Det er den store middelklasse hvis indtægter
bliver udhulet af en bestandig inflation.
Der råbes:"Mennesker før profit!!"

Hov!! Hovsa!! ligesom i Danmark under selskabstømmerregeringen. Større
forskelle på rig og fattig. Skattenedsættelser til de mest velhavende.

Og hovsa igen! Ligesom i USA hvor George Bush, gentagne gange gav
skattelettelser til de mest velstående! Og lader middelklassen, den
store middelklasse der tegner størstedelen af befolkningerne betale
regningerne.

Folk i Danmark, Israel og USA, vil beskatte de rige hårdere for at
udjævne forskellene i den økonomiske ulighed.

Ulighed i en befolkning skaber spændinger, kriminalitet og fattigdom.

Frihed! Lighed! Og broderskab!

det er parolen. det er det der skal være landets politik.

De højredrejede kræfter kan ikke få flertal i en befolkning bestående af
en stor middelklasse.
Men de har en metode. den hedder "frygt for terror" som skal imødegås
med håndfaste kamptropper og strengere straffe.

De vejrer morgenluft! For flere danskere bliver bange. Det gør man når
man sidder på et bjerg af værdier. "Den riges rigdom er løsepenge for
hans liv!" Derfor skal han have overvågningskameraer og en hær af
kamptropper i sin baghave.
Endnu bedre:"Sørg for at ingen bliver så enormt rige at de bliver ofre!))

MvH
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 07-08-11 11:24

On Sun, 07 Aug 2011 11:43:34 +0200, Jens Erik Bech
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>kamptropper i sin baghave.
>Endnu bedre:"Sørg for at ingen bliver så enormt rige at de bliver ofre!))

Det er smart med skatttelettelser til de rige som INVESTERER og holder
gang i hjulen

Fra : Lyrik

Dato : 07-08-11 14:15

Den 07/08/11 12.24, Bo Warming skrev:

> Det er smart med skatttelettelser til de rige som INVESTERER og holder
> gang i hjulen
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

De investerer ikke i en eneste ærlig arbejdsplads. Det har amerikanerne
forlængst gennemskuet.
Næh de bygger sig et 750m2 forgyldt palads på en bakketop. Her
installerer de en fotomodel som kone og lader sig se i "Bo bedre."

Skattelettelserne finansieres af middelklassen.
Jens

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 07-08-11 14:43

On Sun, 07 Aug 2011 15:15:11 +0200, Lyrik wrote:

> [...]
> Næh de bygger sig et 750m2 forgyldt palads på en bakketop. Her
> installerer de en fotomodel som kone og lader sig se i "Bo bedre."

Og hvor mange håndværkere kal der lige bruges til at bygge det "palads".?

> Skattelettelserne finansieres af middelklassen.

"Rige" mennesker investerer i arbejdspladser, hvis de kan tjene flere penge
på det, end hvis de satte pengene i banken.

Fra : Vidal

Dato : 08-08-11 15:08

Den 07-08-2011 15:42, Steen A. Thomsen skrev:

> Og hvor mange håndværkere kal der lige bruges til at bygge det "palads".?

Ja, de skal da også have gartnere og tjenestefolk. Altså
tyende. Det må være fedt at tjene sine penge på den måde.

> "Rige" mennesker investerer i arbejdspladser, hvis de kan tjene flere penge
> på det, end hvis de satte pengene i banken.

Der er jo ikke den store rente i øjeblikket, så det må vist
blive mange penge?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 08-08-11 15:55

On Mon, 08 Aug 2011 16:07:41 +0200, Vidal wrote:

> Ja, de skal da også have gartnere og tjenestefolk. Altså
> tyende. Det må være fedt at tjene sine penge på den måde.

Jeg tror en gartner hellere vil have et fast arbejde ved en "rigmand", end
være arbejdsløs.

> Der er jo ikke den store rente i øjeblikket, så det må vist
> blive mange penge?

At banken giver så at sige ingenting i rente, er da IKKE ensbetydende med
at det er en fed fidus at investere i arbejdspladser.