Kina hjælper kærligere! (familiært)
Fra : Bo Warming

Dato : 04-08-11 11:11

Kina hjælper kærligere! (familiært)
At både BoMMs søster og usenet-debatører her syns, at han sku ha
fortiet min særhed og ikke bragt fotos, gør mig trist.
"At fortie sandhed , er at begrave guld", siger et ordsprog
De har jo medlidenhed med mig og er derved rablende gale og
intolerante!
Det får mig til at frygte, at politiets tiltalefrafald ikke skyldes
fotos saglighed, men empati fx uberettiget ynk
Jeg vil nødig ses som Pascals haltende ånd, der irriterer:
"Hvordan kan det være, at vi fyldes med medlidenhed, når vi ser en
haltende mand på gaden, mens en haltende ånd fylder os med raseri?Joh
- det kommer af, at den haltende mand godt ved, at det er ham der går
skævt og os andre, der går lige, mens den haltende ånd derimod
hårdnakket påstår, at det er ham der tænker lige, og vi andre skævt..
"   Pascal
Analogt skelnede man mellem en blind stakkel, der ynkes, og et døvt
spektakel, der larmer og irriterer.
I Kina får en halt og en blind hjælp fra storebror - familien agerer
velfærdsstat. En halt ånd ignoreres - få sindsyge får hjælp.
Det er ærlig snak og gør dem kloge og rige
For os er det jobskabelse, at do-good-ere(velmenere) kan hjælpe den
haltende, og det gør os fattige, at vi har spild på mellemmænd og
forkert hjælp.
Kineserne har mere målrettet god kærlighed end vi.