Breiviks sind
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 21:32

En af dem som leder det psykiatriske team har udtalt at Breivik ikke kan
blive dømt sindsyg højst sansynligt.

Det tossede er, at hvis man skal dømmes sindssyg i gerningsøjeblikket i
NORGE!!-så skal man være midt i en psykose når gerningen udføres.
At være midt i en psykose vil sige at flagre rundt helt rablende. Som
Ofelia i Hamlet.

I Danmark får man behandlingsdom hvis man ER sindssyg!

Breivik lod fremstille en uniform til sig selv. Han indkøbte kors og
ordner til den fra hele verden og udtænkte sine egne ordner Han gav sig
selv imaginære militære titler.
Han gik som i en osteklokke og skød småfolk mens han nynnede en sang
eller en melodi.

Han har været plat-ærlig overfor dem der afhører ham og viser i mit
perspektiv tydeligt skizofrene træk.

Han lider af vrangforestillinger som et netværk af "gode motiver", der
under en ransagning ikke holder vand.
Hans verden er ikke vores. Det er en verden der ses i en skizofren optik.

MvH
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 01-08-11 23:58

On Mon, 01 Aug 2011 22:31:53 +0200, Jens Erik Bech
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>under en ransagning ikke holder vand.
>Hans verden er ikke vores. Det er en verden der ses i en skizofren optik.

Er det afgørende md lægers diagnoser
Samfundet ønske varig beskyttelse mod ham

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-11 06:04

> [...]

>under en ransagning ikke holder vand.
>Hans verden er ikke vores. Det er en verden der ses i en skizofren optik.

Yderst få skitzoer kan vi stoppe i ord

Det er værdiløs kamp mod vold at opdigte diagnoser om den

Den knivskarpe skillelinie mellem fysik og symbol overskred
Oslo-monsteret og her skal vi sætte ind med overvågnng og bedre politi
Vi kan idag ikke overvåge for meget - lad os få nulvold som Japan der
altid har ladet ALLE STÅ VED SANDHEDEN OM DEM

Fnidder om debat flytter intet

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-08-11 10:02

"Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Han lider af vrangforestillinger som et netværk af "gode motiver", der under en ransagning ikke
> holder vand.
> Hans verden er ikke vores. Det er en verden der ses i en skizofren optik.

Jeg tænkte på Breivik og alt den lomme analyse folk kommer med da jeg læste
denne her forleden dag.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_48_Laws_of_Power
Law 17.
Keep Others in Suspended Terror: Cultivate an Air of Unpredictability.

Humans are creatures of habit with an insatiable need to see familiarity in other people's actions.
Your predictability gives them a sense of control. Turn the tables: Be deliberately unpredictable.
Behavior that seems to have no consistency or purpose will keep them off-balance, and they will
wear themselves out trying to explain your moves. Taken to an extreme, this strategy can
intimidate and terrorize.

Jan Rasmussen

Fra : Ivannof

Dato : 06-08-11 09:28

On 1 Aug., 22:31, Jens Erik Bech <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> under en ransagning ikke holder vand.
> Hans verden er ikke vores. Det er en verden der ses i en skizofren optik.

Meget få mennesker lider ikke af "vrangforestillinger". Men der er
mennesker, hvis vrangforestillinger går ud over andre mennesker og det
er vel dér skillelinien er.

Umiddelbart har jeg ikke noget imod at en person mener at der
tilkommer ham 72 jomfruer når han dør. MEN hvis han er nødt til at
skade mig alvorligt for at kvalificere sig til de 72 - ja, dér hopper
kæden af.

Der er mange skøre mennesker i verden. Mange er religiøse, andre ikke,
men Brejvik viste sig ikke at vide hvor grænsen går.

Hilsen Ivan

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-11 18:09

Ivannof <ivannof@hotmail.com> skrev i meddelelsen
41215d35-cdf8-4405-bde1-ce6206537cc2@k15g2000yqd.googlegroups.com:

> Der er mange skøre mennesker i verden. Mange er religiøse, andre ikke,
> men Brejvik viste sig ikke at vide hvor grænsen går.

Jo. Han ved lige nøjagtig, hvor grænsen går. Og at overtræde den er en del
af hans syge spil. Faktisk ER det hans syge spil.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ivannof

Dato : 07-08-11 18:32

"Jens Bruun" skrev i meddelelsen

> [...]

Jo. Han ved lige nøjagtig, hvor grænsen går. Og at overtræde den er en del
af hans syge spil. Faktisk ER det hans syge spil.

Jeg er bange for du har ret. Til gengæld ved jeg ikke hvad han får ud af
det. Han kommer aldrig ud af fængslet. Og hvis han kom ud - hvor længe ville
han så leve????

Hilsen Ivan

Fra : perhag

Dato : 09-08-11 09:14

> [...]

> selv imaginære militære titler.
> Han gik som i en osteklokke og skød småfolk mens han nynnede en sang

Man skal selv være noget af en tåbe for at kunne narre sig selv til at
tro Breivik var sindssyg. Alene hans manifest, som er ren logik, burde
få en klokke til at ringe om hans lighed med frihedskæmpere og
systemkritikere. I Sovjet blev man udnævnt til kværulantforrykt for at
kritisere systemet, men disse dengang anbragte på sindssygehospitaler
opfattes ikke længere som psykisk syge.

Det med at Breivik var pyntesyg og havde optrænet sig til at blive
skydegal, ville så betyde at alle landes militærapparater skulle
stemples på samme måde som Breivik.