Nu erklærer US-lederne sig enige
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 09:48

De kan i enighed hæve gældsloftet og de lover at skære ned på udgifterne.

Men stik imod 70% af amerikanernes ønsker skæres der på sociale ydelser.
Republikanerne har fået igennem at der ikke må ske skatteforhøjelser, så
stik imod 70% af amerikanernes ønsker kommer de rige uslinge ikke til at
betale mere i skat!
De har også fået gennemført at militæret kan der ikke spares på! De skal
have plads bag en "firewall" som adskiller dem fra den øvrige økonomi
som der kan spares væk af!

Republikanerne var stædige og holdt vejret til de blev "blå i hovedet!"
og så gav demokraterne efter for deres ønsker!

Der er tre kamre. Præsidentembedet, Senatet og repræsentanternes Hus.
Republikanerne har lidt over halvdelen af pladserne i repræsentanternes
hus, hvorimod deokraterne har magten i Senatet og i selve præsidentembedet.

Alligevel fik republikanerne deres ønsker igennem.

Nu skal lederne af de to grupper overtale deres partifæller til at
stemme for pakken.

Lad os nu se hvordan det går! Der er murren i gelederne. Republikanerne
har "Tea Party bevægelsen" der går ind for så godt som ingen regering og
Gud på tronen."
Demokraterne har repræsentanter som lægger øre til de 70% amerikanere
der hader aftalen.

MvH
Jens

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 09:58

Republikanerne og De Konservative her i landet bruger psykologi i deres
politik der får demokrater til at bøje sig.

Den psykologi de bruger er den samme som et uartigt barn i et
supermarked med sin mor.

"Jeg vil ha' den pose slik!" bliver barnet ved og ved med at fremføre!
Til sidst siger moren:" Så tag den dog! Men du må først spise den efter
aftensmaden!"
Barnet får sin vilje og snupper posen!

"Vi vil have skattenedsættelser til de der betaler topskat! Topskatten
skal væk! Vi vil ha' 40% flad-skat!".....................

De ved de er i mindretal og deres parti er næsten udraderet! Barnet ved
det er i mindretal overfor to forældre!
Men de ved hvad plagerier kan gennemføre!

MvH
Jens

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 01-08-11 10:43

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> det er i mindretal overfor to forældre!
> Men de ved hvad plagerier kan gennemføre!

Hvem bøjer sig for hvem? Demokraterne fik ikke skattestigninger igennem
og Republikanerne fik ikke en 1 årig aftale igennem, som gjorde at Obama
skulle ud og forhandle ny budgetaftale før næste præsidentvalg. Jeg ser
aftalen som en salomonisk løsning: Gældsloftet hæves med $2.400 mia, til
gengæld herfor findes der $1.000 mia i besparelser nu og her og der
nedsættes en kommité der skal finde yderligere $1.800 mia i besparelser.
Er vælgerne utilfredse med det, så kan de fyre præsidenten og
medlemmerne af de 2 kamre ved næste valg. Sådan fungere det
repræsentative demokrati.
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 01-08-11 11:16

Den 01/08/11 11.43, Jesper Ørsted skrev:

> [...]
> Er vælgerne utilfredse med det, så kan de fyre præsidenten og
> medlemmerne af de 2 kamre ved næste valg. Sådan fungere det
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du er guld værd Jesper. Det er altid rart at få synspunkter fra pladsen
til højre for Djengis Khan!

Men det er jo for tamt ikke at få skatteforhøjelser specielt af de rige
og olieselskaberne. Når nu 70% af amerikanene vil netop det.

Tea party bevægelsen til højre for Djengis Khan ønsker også en dollar
for dollar besparelse ved forøgelse af gældsloftet. det får de så ikke,
så mon de stemmer ja til pakken?

Måske når de ikke næste valg før en kommunistisk magtovertagelse?;)

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-08-11 10:45

On 01/08/11 10:57, Jens Erik Bech wrote:
> [...]
> det er i mindretal overfor to forældre!
> Men de ved hvad plagerier kan gennemføre!

Det er *komediespil* Lyrik - ligesom gældspakken til Grækenland

men en komedie som vist ikke kan køre i ret mange år endnu

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 01-08-11 13:16

Den empati vi har med vore "svage" er ondskab

Men at skabe ynk er at have et nossegreb

Ondskaben er indbygget i demokratiet - et dumt flertal har nossegreb
på VKO

At vi tilråder Kina demokrati er som hvis forældre til den døde
narkoman tilbyder dig TILVÆNNINGS-hjælp
>Det er *komediespil* Lyrik - ligesom gældspakken til Grækenland

>men en komedie som vist ikke kan køre i ret mange år endnu
Sidst Obama og HuJintao var sammen pungede den forgældede ud med et
løfte TIBET ER KINESISK

Nu må han levere noget bedre og Kina kan lide at sende unge på
dannelsesrejse i Vesten der jo engang havde en kreativitets-fordel

Så vi og Obama bør uddelegere til unge kinesre at de registrerer os
alle i hoved og røv så kriminaliteten holdes nede Chinastyle og i
fritiden kan de nyde vor kultur og ludere til halv pris - hvad elles
kan vi formilde dem med når vi er dårligebetalere og de har alskens
narkopusher fordele dog lovligt

I Opiumskrigen var VI pushere og holocaustere og æklere end Breivik

Hvad kan vi gi dem som afdrag på gæld?
(Det er dyrt at være fattig)
Selv "Vores" Øl, Carlsberg kan de jo producere lige så godt

Briterne og amerikanerfirmaerne der pressede UK, var uhyrlige 1839-60
Vi afbrændte pragtpaladser der var symbolet på kejsermagt og netop de
administrationsbiblioteker der sikrede skatteopkrævning og
forbryderregistrering

Vi er heldige at Kina afskyr hævn og spanking

"`What you do not want done to yourself, do not do to others.'
Confucius
"Betal uret med ret og venlighed med venlighed. Kung-Fu-Tse
"Der var en, som spurgte: "At gengælde uret med godhed, hvorledes er
det?" Mesteren sagde: "Hvor meget skulle man da gengælde godhed? Nej,
med retsind skal man gengælde uret, med godhed skal man gengælde
godhed."Kung-Fu-Tse

Vi kan ikke kopiere deres voldsforebyggelse overnight

Men at hævne mindre ved at undgå vold er en god start

"Når hund og kat går hver til sit bliver der ikke slagsmål". Kinesisk
ordsprog - drop lov-og-orden-overdrivelser

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-11 04:17

On Mon, 01 Aug 2011 10:48:14 +0200, Jens Erik Bech
> [...]

>Lad os nu se hvordan det går! Der er murren i gelederne. Republikanerne
>har "Tea Party bevægelsen" der går ind for så godt som ingen regering og
SELVFØLGELIG ØNSKER DE DEN NØDVENDIG REGERING og langt mere end
minimalstat
Intet vil dalre frit. Men stop for overforbrug, pø om pø