valnøddesnaps
Fra : John

Dato : 12-08-01 09:17

Der var på et tidspunkt en der skrev, hvordan man skulle lave subj....

Er der ikke en der gider reposte opskriften - det var noget med at man kun
skulle bruge nogle grønne valnødder....

John

Fra : Stig Mogensen

Dato : 12-08-01 17:24

Det er korrekt......Det er NU der skal plukkes.
Valnødderne deler du i kvarte, med en kniv. Derefter fylder du dem i et 1
liters rent syltetøjsglas. De overhældes med Brøndum snaps, og lagrer i 2
måneder. Derefter filtreres, og snapsen lagrer i endnu 1 måned.

De skal ikke skylles, og må ikke være våde, inden du overhælder dem med
snaps. Hvis du derfor har plukket efter et regnvejr, bør de tørre på en
gammel avis, eller lign.

Skål,

Stig

Fra : Rick Madsen

Dato : 12-08-01 17:37

Hvilket kvantum valnødder pr. flaske?

hvm

--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Stig Mogensen

Dato : 12-08-01 19:40

Det må man afgøre med sig selv.........
Hvis den bliver for stærk, fortynder man jo bare med mere Brøndum, efter den
har trukket.

Mvh Stig

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-08-01 20:36

Stig Mogensen skrev:

> Hvis den bliver for stærk, fortynder man jo bare med mere
> Brøndum, efter den har trukket.

Sådan som jeg har forstået det, bruger man valnøddesnaps som en "essens",
man fortynder til den har en lys ravgylden farve når den skal drikkes.

Disclaimer: jeg _har_ prøvet at lave valnøddesnaps selv, men har aldrig
drukket det...

// Klaus

PS: Din citatteknik er elendig. Prøv at læse
<URL:http://www.usenet.dk/netikette/quote.html#nedenunder>

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-08-01 21:03

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> skrev

> måneder. Derefter filtreres, og snapsen lagrer i endnu 1 måned.

Min erfaring er at en måned er for lidt, to år er tilstrækkeligt og
fire år er perfekt.
Og må jeg så ikke anbefale at skrotte Brøndumsnapsen til fordel
for en mere neutral spiritus - f.eks. vodka.

--
Kurt Lund