Jalving på uhyggeligt skråplan
Fra : Martin Larsen

Dato : 26-07-11 13:41

Jalving erklærer sig som tilhænger af dødsstraf. Så vidt så godt, men at
han gør det nu, i denne situation af følelsesmæssig ophidselse, bevirker
at han er faldet meget dybt, og at han desværre dermed illusterer at det
man har kaldt retsvanviddet efter WWII til enhver tid kan indtræffe igen
- sørgeligt..

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-11 13:49

On Tue, 26 Jul 2011 14:40:56 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>at han er faldet meget dybt, og at han desværre dermed illusterer at det
>man har kaldt retsvanviddet efter WWII til enhver tid kan indtræffe igen

At fattige lande har dødsstraf er helt OK

At man vedr netop ABB ønsker livsvarig livstid er OK - han var værre
end Palle Sørensen

Kan han begrunde en fordel ved at det onde sind udslukkes hurtigt - er
det religiøst.?

At han abrupt forlader vante synspunkter er skræmmende, ja

Men han skal jo have fyldt sin column og med noget opsigtsvækkende

Fra : Per Rønne

Dato : 31-07-11 19:44

> [...]

> at han er faldet meget dybt, og at han desværre dermed illusterer at det
> man har kaldt retsvanviddet efter WWII til enhver tid kan indtræffe igen

Et link?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-07-11 19:55

http://blogs.jp.dk/frontalt/2011/07/25/profil-af-en-morder/

Fra : Per Rønne

Dato : 01-08-11 08:45

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> http://blogs.jp.dk/frontalt/2011/07/25/profil-af-en-morder/

OK. Men hvor er det nu at Jalving erklærer sig som tilhænger af
dødsstraf? Det ser jeg kun i Jan Åge Jeppesens svar på Jalvings blog,
med efterfølgende svar. Men det er da muligt at Jalving på et tidspunkt
har fjernet et afsnit af sin oprindelige blog ...

Og så lægger jeg mærke til følgende passus:

»Morderen, hvis navn jeg ikke engang har lyst til at skrive«

Han kan jo så nøjes med at bruge morderens initialer. Det har jo så den
fordel, at »ABB« også kan bruges om en lederskribent i Politiken:

<http://politiken.dk/debat/ledere/ECE1349715/lars-von-trier-har-ret-et-s
tykke-hen-ad-vejen/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-08-11 09:36

On 01/08/11 09:45, Per Rønne wrote:

> [...]
> med efterfølgende svar. Men det er da muligt at Jalving på et tidspunkt
> har fjernet et afsnit af sin oprindelige blog ...

".. få deres straf, som i mine øjne burde være uden for kategori, dvs.
med døden til følge."