Måske på tide at huske Holbergs s
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-07-11 15:32

En af dansk kulturs fremmeste oplysningstænkere, forfatteren Ludvig
Holberg, blev født i den norske by Bergen i året 1684:

http://da.wikipedia.org/wiki/Ludvig_Holberg

Han er især berømt for sit skarpe, satiriske vid, hvormed han - i
forlængelse af sin instrumentale brug af "Komediens Spejl" spiddede
samtidens halvstuderede vigtigpråse og selvhøjtidlige sjovere ved at
lade nogle samspilsramte skuespilsfigurer som f.eks. Jeppe på Bjerget og
Erasmus Montanus fremsætte nogle fuldstændigt grotesk-forvanskede
"logiske deduktioner" af typen:

Præmis A: "Morlille kan ikke flyve"
Præmis B: "En sten kan ikke flyve"
Konklusion: "Derfor er Morlille en sten"

Tilbage til nutiden: Når man iagttager dèt "blame-game", visse personer
i medierne har gang i oven på de forfærdelige terrorangreb udført af en
tydeligvis sindsforstyrret mand i Holbergs fødeland forleden, så må man
vel spørge til, om ikke der foregår lige lovlig meget mærkeligt
"associations-trickeri" af stort set samme tvivlsomme slags, ud fra
modellen:

Præmis A: "Anders Breivik har begået et sindsoprivende massemord"
Præmis B: "Anders Breivik var anti-islamist"
Konklusion: Alle anti-islamister er massemordere"

Anders Peter Johnsen

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 25-07-11 15:57

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel spørge til, om ikke der foregår lige lovlig meget mærkeligt
> "associations-trickeri" af stort set samme tvivlsomme slags, ud fra

På spørgsmålet om hvorfor Breivik begik sine handliger svarede Breivik at
"Terrorangrebet på Oslo og Utøya skulle nemlig »redde Norge og Vesteuropa
fra kulturel marxisme og muslimsk overtagelse."

Der er kun en lille håndfuld skribenter her i gruppen der bruger den form
for retorik og blandt dem er Anders Peter Johnsen med.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-07-11 21:42

Den 25-07-2011 16:57, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> [...]
>
> Der er kun en lille håndfuld skribenter her i gruppen der bruger den form
> for retorik og blandt dem er Anders Peter Johnsen med.

Troll.

--
Anders Peter Johnsen

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 25-07-11 22:05

> Troll.
>
> --
> Anders Peter Johnsen

Jamen Anders hvis PET folkene begynder at grave i dine indlæg så dukker den
jargon og de sætninger og ord som Breivik bruger op i og igen. Idioterne på
det yderste højre bruger ofte nogle særlige udtryk som du kun finder brugt
af nazister og ultrahøjreorienterede ekstremister, tag foreks et ord som
"godhedsindustrien" eller muhammedamien.

Fra : Hedningen

Dato : 25-07-11 22:35

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> [...]

> som du kun finder brugt af nazister og ultrahøjreorienterede
> ekstremister, tag foreks et ord som "godhedsindustrien" eller

Haha, du er da godt PET fikseret for tiden.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 25-07-11 22:50

"Hedningen" <hrsvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Haha, du er da godt PET fikseret for tiden.

Hvilket skyldes de mange avis artikler hvori det hævdes at PET nu for alvor
må begynde at overvåge den yderste højrefløj og her regnes denne gruppe for
at være et mødested. Jeg er ret overbevist om at massemordet i Norge har
været øjenåbner for myndighederne.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 25-07-11 23:19

On Mon, 25 Jul 2011 23:50:16 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Hvilket skyldes de mange avis artikler hvori det hævdes at PET nu for alvor
> må begynde at overvåge den yderste højrefløj og her regnes denne gruppe for
> at være et mødested.

Hvis du tror at denne gruppe er mødested for "den yderste højrefløj", så er
du sgu dummere end en våd badebro i november.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 26-07-11 00:15

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du tror at denne gruppe er mødested for "den yderste højrefløj", så
> er
> du sgu dummere end en våd badebro i november.

Hør her hr morfinist jeg skrev ikke at JEG regnede dk.poltik for et mødested
og så tag dog for helvede og slap lidt af med de der morfinpiller, det
virker som om at du er helt oppe og køre.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-07-11 08:26

On Tue, 26 Jul 2011 01:14:37 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Hør her hr morfinist jeg skrev ikke at JEG regnede dk.poltik for et mødested

Det gør du da, når du skriver: " og her regnes denne gruppe for at være et
mødested".

Du er da den eneste der er så dum at tro sådan noget ævl.

> og så tag dog for helvede og slap lidt af med de der morfinpiller, det
> virker som om at du er helt oppe og køre.

Det må være en mental defekt hos dig, siden du ved med at lyve, selvom du
flere gange er blevet oplyst om at du lyver.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-07-11 01:10

Den 26-07-2011 00:18, S.A.Thomsen skrev:

> Hvis du tror at denne gruppe er mødested for "den yderste højrefløj", så er
> du sgu dummere end en våd badebro i november.

Det er egentlig for dumt af mig overhovedet at svare denne "P.N.", for
så vidt det oplagt synes at være rendyrket skyggeboksning:

Jeg bliver - som tiden går og jeg til stadighed finder mine holdninger
KONSEKVENT modsatrettede "hans" bemærkelsesværdigt provokationssøgende
og afstumpede ytringer i praktisk taget ENHVER henseende (og da slet
ikke mindst ved disse billige personhetzforsøg imod mig?) - stadig mere
sikker på at "han" snarere er et regulært skrækfantombillede af en
imaginær, udknaldet venstrefløjsrabiat, propalæstinensisk og Al
Qaeda/Taleban-terrortiljublende psykopattype eet eller andet sted
omkring konvertitstadiet, som således med en til sikkerhed grænsende
sandsynlighed MÅ være et stædigt vedholdt stråmands-troll-stunt udtænkt
af "een på min egen fløj".

"Han" virker simpelt hen - ganske som troldene i eventyrene - som noget,
en givetvis ellers ganske fantasifuld og kreativt begavet
højreorienteret medskribent har opdigtet for at "skræmme de små, artige
børn", subsidiært holde den politiske gryde i kog og/eller give os
højreorienterede en temmelig påfaldende bastant "mur" at spille
argumentatorisk bold opad.

Dertil kommer tydeligvis en alarmerende svag begavelse, talløse absurde
selvmodsigelser og en diskussionsfejhed, der vel nærmest er sagnværdig
herinde.

Hvor jeg nok kan diskutere vildt og blodigt med visse andre herinde
(f.eks. Kim og Arne), men dog alligevel opleve gyldne øjeblikke af en
ellers sjælden enighed "på tværs af frontlinjen", om jeg så må sige, så
synes denne P.N. derimod at være dette evigt flygtende, substansløse
tegneseriegespenst af et overkarikeret fjendebillede, een eller anden
måske engang har opfundet som en slags principkonsekvent
"anti-tese"-træningsdummy...

Gad mon vide om P.N. i virkeligheden står for det engang så populære
militærslangudtryk "Papneger"? (I sin tid anvendt om de sortmalede
metal-silhuetskydeskiver i mandsstørrelse, som findes på mange kaserners
skydeterræner...)

Anders Peter Johnsen

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 26-07-11 09:07

> Det er egentlig for dumt af mig overhovedet at svare denne "P.N.", for så
> vidt det oplagt synes at være rendyrket skyggeboksning:

Jeg har ikke bedt om din opmærksomhed, men hvad blot tillader at pointere er
at at tidens mest kendte mand Anders Breivik har en del tilfælles med
højrefløjen i denne gruppe. Han hader islam, han hader kulturradikalismen
osv osv.og denne kendsgerning syntes at få en del skribenter på banen, IMHO
fordi den barske sandhed, ja den gør ondt. Dette gælder ikke pillevraget SA
Thomsen, der ligesom mange andre før ham skriver her fordi han har ondt i
sjælen, om det så er pillerne er smerterne der driver ham skal jeg lade være
usagt.

> Jeg bliver - som tiden går og jeg til stadighed finder mine holdninger
> KONSEKVENT modsatrettede "hans" bemærkelsesværdigt provokationssøgende

Ja fordi vi lever i et demokrati hvor jeg kan forsvare fanden selv hvis jeg
har lyst til det. Og bemærk venligst at jeg har forsvaret den
Palæstinænsiske sag lige så længe som jeg har været på usenet. Læg mærke til
at Breivik lige som dig selv higer efter et imaginært rige hvor monokulturen
hersker, hvor stammementaliteten dominerer, pointen her er at du ikke kan
tåle modsigelsen, du tror at der kan opnåes noget ved at vi står sammen
religøst, kulturelt og politisk, skulle den dag komme så dør denne
nyhedsgruppe.

> [...]
> tegneseriegespenst af et overkarikeret fjendebillede, een eller anden
> måske engang har opfundet som en slags principkonsekvent

Måske fordi du fantasere for meget og tager dette spil for alvorligt.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-07-11 10:10

On Tue, 26 Jul 2011 10:06:42 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
> sjælen, om det så er pillerne er smerterne der driver ham skal jeg lade være

Der findes en betegnelse for din sygdom: Patologisk lystløgner

http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=lystløgner

> [...]
> at Breivik lige som dig selv higer efter et imaginært rige hvor monokulturen
> hersker, hvor stammementaliteten dominerer

Det er da DIG der har en hel del til fælles med Breivik. Det er DIG der
higer efter et imaginært rige hvor monokulturen (islam) hersker og hvor
stammementaliteten dominerer.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 26-07-11 15:38

> [...]
>
> Det er egentlig for dumt af mig overhovedet at svare denne "P.N.", for så
> vidt det oplagt synes at være rendyrket skyggeboksning: --

En anden grund er at du er fuldstændigt blottet for humor. Ligesom P.E.R.
tager du tingene for pålydende. Så no love lost here.

Fra : Hedningen

Dato : 26-07-11 01:21

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> [...]
> denne gruppe for at være et mødested. Jeg er ret overbevist om at
> massemordet i Norge har været øjenåbner for myndighederne.

Denne gruppe, som består af 20 antikverede hobbykandestøbere, der stadig
bruger Usenet, er et mødested for den yderste højrefløj i Danmark? Og der
bør holdes øje med os, fordi vi er nogen farlige nogen?

Hold da helt op, hvor vi gungrer. :D

Du ved godt, at Usenet er død, og vi ret beset blot er en flok sentimentale
gamlinge?

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 26-07-11 08:41

> [...]
>
> Hold da helt op, hvor vi gungrer. :D
>
> Du ved godt, at Usenet er død, og vi ret beset blot er en flok

Kære Hedning du har 100% ret jeg havde blot glemt dette fordi Briviks vanvid
har pustet lidt liv i den døende gruppe, men desværre kun for en tid.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-11 23:04

On Mon, 25 Jul 2011 22:41:48 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@webspeed.dk> wrote:

> [...]
Den direkte magtovertagelse er ikke overhængende fare nu, for snigende
infiltration pr taquia er nu sandsynligere, fordi ABB har sat
islam-kritikere i en svag position