include(en ny fil hver dag)
Fra : Ole Madsen

Dato : 12-08-01 06:45

Kan man lave en fil rotation hvor man får en ny fil hver dag, eller for hver
gang man går ind på siden, kan i give mig lidt hjælp til at gå i den rigtige
retning?

Ole

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-08-01 09:38

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
hver
> gang man går ind på siden, kan i give mig lidt hjælp til at gå i den

Ja da. Fx. kan du lade variblen $noget indeholde et eller andet der ændrer
sig. Så kan du gøre sådan her:
include('includedir/fil_'.$noget.'.php');

Hvis så fx. $noget indeholder dags dato, så kan du lave filerne "fil_1.php",
"fil_2.php" osv...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-08-01 09:55

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
> sig. Så kan du gøre sådan her:
> include('includedir/fil_'.$noget.'.php');
>
> Hvis så fx. $noget indeholder dags dato, så kan du lave filerne

Hvordan får jeg $noget til at være en variabel, hvor der er et valg imellem
1 til 10? Jeg skal jo helst ikke se den samme fil hver gang

oLE

Fra : Danni Finne

Dato : 12-08-01 11:20

> Hvordan får jeg $noget til at være en variabel, hvor der er et valg
imellem
> 1 til 10? Jeg skal jo helst ikke se den samme fil hver gang

Skal det være 1 - 10 ?

Eller må det være nummeret på dagen i ugen? (0 = søn - 6 = lør)

<?php
$noget = date(w);
?>

Eller måske bare et helt tilfældigt tal mellem 1 - 10 ?

<?php
srand((double)microtime()*1000000);
$noget = rand(1,10);
?>

--
Danni

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-08-01 12:03

Tak for jeres hjælp

Jeg har fundet et andet eks efter at jeg har brugt jeres

$noget = array("fil1.php","fil2.php");
shuffle($noget);

Det er det samme, men det i gav mig er det jeg gerne ville have

Ole

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-08-01 11:25

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> Hvordan får jeg $noget til at være en variabel, hvor der er et valg imellem
> 1 til 10? Jeg skal jo helst ikke se den samme fil hver gang

Det kommer jo an på ud fra hvilket kriterie der skal vælges en
fil. Skal det fx være ud fra datoen kan du lave:

$noget = (date('z') % 10) + 1;

Så vil $noget antage værdier fra 1 til 10, og have en ny værdi hver
dag.

Det kan også være at du vil vælge $noget ud fra andre kriterier, så må
du bare lave en anden variabeltildeling.

--
Jacob
Can we try with real bullets now?

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt