Terroristen fra Norge risikerer kun 21 års~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 23-07-11 10:06

Terroristen fra Norge som har dræbt mindst 91 mennesker i to terrorangreb
risikerer kun sølle 21 års fængsel. Det er for mig ubegribeligt at sådan en
psykopat kan gå frit omkring i samfundet om kun 21 år, sikkert med endnu
mere akkumuleret had og fuldt parat til at gentage udåden. Det fremgår til
sidst i linket hvad han risikerer af straf.

http://ekstrabladet.dk/112/article1590752.ece

Det møgdyr bør sættes i et fangehul i en dyb kælder på veritabelt vand og
brød resten af hans liv og nøglen til fængselscellen skal sides langt væk.
Han skal fandme lide maksimalt for det svineri han har begået.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-11 10:20

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i meddelelsen news:I9wWp.38837$wK7.14713@newsfe13.ams2...
> [...]
> brød resten af hans liv og nøglen til fængselscellen skal sides langt væk.
> Han skal fandme lide maksimalt for det svineri han har begået.

Mon han overlever de 21 år i fængslet?
Og mon han ikke idømmes forvaring istedet på ubestemt tid.
Man vil ikke kunne tillade ham på gaden nogensinde igen.

Skal harmen have luft, burde politiet have skudt ham i alle hånd, albue og
knæled, og så lige sætte trumf på ved at sætte det varme pistolløb på
stjernen. Sygevæsenet kunne så nøjes med at operere stomien.
Da kunne han bruge resten af livet på at sidde og skide i en pose, mens han
kigger på et storblomstret tapet i et lukket plejehjem fra kørestolen uden
motor.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-11 11:19

> [...]
>kigger på et storblomstret tapet i et lukket plejehjem fra kørestolen uden
Fantasier om smertestraf mod ABB er pjat for han var idealist og havde
taget selvmordspille lige før pågribelse hvis risiko for torturstraf

Fra : Anglachel

Dato : 23-07-11 11:21

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Da kunne han bruge resten af livet på at sidde og skide i en pose, mens
> han kigger på et storblomstret tapet i et lukket plejehjem fra kørestolen
Og hvad vil det gavne? Det vil ikke bringe de døde tilbage, men det vil gøre
os til torturbødler.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-11 11:45

Anglachel <rune_nospamaagaard@yahoo.com> wrote:

> "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvad vil det gavne? Det vil ikke bringe de døde tilbage, men det vil gøre
> os til torturbødler.

Jep.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hedningen

Dato : 23-07-11 20:18

Anglachel wrote:
> "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvad vil det gavne?

Det vil hjælpe retfærdigheden til at ske fyldes.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-11 11:45

Frodo Nifinger <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote:

> Mon han overlever de 21 år i fængslet?

Norske fængsler ligger næppe på amarikansk niveau, endsige på
latinamerikansk.

> Og mon han ikke idømmes forvaring istedet på ubestemt tid.

Mon de overhovedet har forvaringsmuligheden i Norge?

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-11 13:05

On Sat, 23 Jul 2011 12:45:00 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Norske fængsler ligger næppe på amarikansk niveau, endsige på
>latinamerikansk.

>Mon de overhovedet har forvaringsmuligheden i Norge?

Ham der myrdede 4 betjente , slap man fri i høj alder - hvorfor?
(Palle Sørensen)

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-11 14:08

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> Ham der myrdede 4 betjente , slap man fri i høj alder - hvorfor?
> (Palle Sørensen)

Ombudsmanden var modstander af livsvarigt fængsel, og han blev i en høj
alder frigivet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-11 16:25

On Sat, 23 Jul 2011 15:07:47 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]

Måske kedsomhed i dansk hotelfængsel er værre end i brutalt
latinamerikansk og det er sjovere at nogen gider analbolle dig end at
du er alene

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-11 13:21

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Mon de overhovedet har forvaringsmuligheden i Norge?

Det har de så:

<http://no.wikipedia.org/wiki/Forvaring>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-07-11 15:27

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Det har de så:
>
> <http://no.wikipedia.org/wiki/Forvaring>

De har så også muligheden for rejse og dømme for to selvstændige
terrorhandlinger.
Dvs. 2 x 21 år Og gir de den rigtigt gas kan hvert enkelt drap vel rejses
som sigtelse enkeltvis og give norsk maksimumstraf for hver enkelt, så hvis
man vil have ham væk for evigt, kan man det.

Men hverken livsvarigt eller dødstraf er egentlig nok for de forbrydelser,
han har begået.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-11 16:38

Frodo Nifinger <jni@GIRAFfiber.dk> wrote:

> [...]
> som sigtelse enkeltvis og give norsk maksimumstraf for hver enkelt, så hvis
> man vil have ham væk for evigt, kan man det.

I Danmark ville det være bedømt som en samlet forbrydelse, og jeg vil da
i hvert fald umiddelbart tro at det vil være det samme i Norge.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-07-11 23:47

> I Danmark ville det være bedømt som en samlet forbrydelse, og jeg vil da
> i hvert fald umiddelbart tro at det vil være det samme i Norge.

Hvorfor?
Hvis du kører for stærkt først på landevejen og dernæst gennem en by,
afkræves du to bøder for to forseelser, selvom du ikke ændrede adfærd på
turen. Hvergang vejforløbet ændres, tæller forseelsen som en ny forseelse.
Nægter du at betal,e får du dom for det. Så helt lavpraktisk, så kan det
sagtens lade sig gøre.

Hvor er det lovgrundlag, der siger, at man skal yde rabat for flere drab
udført samtidigt?
Er der et lovgrundlag, der sløjfer straf for alle mindre kriminelle
handlinger end den værste?

I det specifikke tilfælde har galningen i to særskilte hændelser overlagt
dræbt et utal af mennesker.
Han bør som minimum kunne dobbeltstraffes for drab.

Jeg tvivler på, at man kan tillade ham udsigt til nogensinde at slippe ud i
samfundet igen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-11 09:27

Frodo Nifinger <jni@GIRAFfiber.dk> wrote:

> Jeg tvivler på, at man kan tillade ham udsigt til nogensinde at slippe ud i
> samfundet igen.

Norge har en maksimumstraf på 21 år; Danmark på livstid.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-07-11 12:50

> Norge har en maksimumstraf på 21 år; Danmark på livstid.

Netop - for i Norge har man afskaffet livstidsstraffen - det har
man ikke i Danmark.

Fra : DADK

Dato : 25-07-11 06:41

On 24-07-2011 16:27, Frodo Nifinger wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> De har så også muligheden for rejse og dømme for to selvstændige
> terrorhandlinger.

Jeg tvivler på de har akkumuleret strafudmåling i Norge, men det kunne
da være interessant om du kunne fortælle at de har indført det. Men du
tænker på han skulle sidde 21 år og så blive stillet for en ny domstol
og sidde 21 år mere?

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 23-07-11 10:48

Den 23/07/11 11.05, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:
> [...]
> brød resten af hans liv og nøglen til fængselscellen skal sides langt væk.
> Han skal fandme lide maksimalt for det svineri han har begået.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Sæt et kainsmærke på ham og slip ham fri!

Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-11 11:45

wrote:

> [...]
> mere akkumuleret had og fuldt parat til at gentage udåden. Det fremgår til
> sidst i linket hvad han risikerer af straf.

Ja, men der er i dag jurister og andre »humanister« der mener at
livsvarigt fængsel er en barbarisk og umenneskelig straf. Så hellere at
sådanne mennesker regelmæssigt kan komme ud, og dræbe endnu flere
mennesker.

I Norge er man tilsyneladende faldet for denne idé. Højreekstremisten
vil være ude igen som 53-årig, parat til flere mord.

> [...]
> brød resten af hans liv og nøglen til fængselscellen skal sides langt væk.
> Han skal fandme lide maksimalt for det svineri han har begået.

Her overdriver du nu. Han skal bare fjernes fra samfundet, permanent.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-11 13:03

On Sat, 23 Jul 2011 12:44:59 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>vil være ude igen som 53-årig, parat til flere mord.

>Her overdriver du nu. Han skal bare fjernes fra samfundet, permanent.

Er udgangstiiladelse og besøgstilladelse ikke primært et redskab til
jobskabelse for fængselspersonalet?

Fra : Michael Weber

Dato : 23-07-11 13:29

> [...]
>
> I Norge er man tilsyneladende faldet for denne idé. Højreekstremisten
> vil være ude igen som 53-årig, parat til flere mord.

Så hvis man smider dig i fængsel i 21 år, er du den samme når du kommer
ud igen?

På samme måde som du er den samme, du var for 21 år siden?
Tjae...når man tænker over det, virker du ikke som én, der
udvikler sig.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-11 14:27

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> wrote:

> Så hvis man smider dig i fængsel i 21 år, er du den samme når du kommer
> ud igen?

Nu har jeg så aldrig set et fængsel indefra, og kommer næppe til det.

Naturligvis skal en forbryder kunne benådes, men det skal i hvert fald
ikke ske per automatik.

> På samme måde som du er den samme, du var for 21 år siden?
> Tjae...når man tænker over det, virker du ikke som én, der
> udvikler sig.

Har vi overhovedet mødt hinanden? Sådan in persona?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 23-07-11 14:38

Den 23-07-2011 15:26, Per Rønne skrev:

> Nu har jeg så aldrig set et fængsel indefra, og kommer næppe til det.
>
> Naturligvis skal en forbryder kunne benådes, men det skal i hvert fald
> ikke ske per automatik.

Hvorfor mener du en morder skal benådes, når vedkommende
blot begår flere mord efter løsladelsen?

Eller kan du nu godt se, at folk ikke nødvendigvis er den samme efter 21
år i fængsel, hvorfor din udtalelse om, at terroristen som 53 årig,
løslades parat til flere mord, er en konstatering du laver mod
bedrevidende ?

Har du bevæget dig ?

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-11 16:08

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> wrote:

> Hvorfor mener du en morder skal benådes, når vedkommende
> blot begår flere mord efter løsladelsen?

Jeg skriver jo netop ikke at en morder skal benådes, men at han skal
/kunne/ benådes.

> [...]
> år i fængsel, hvorfor din udtalelse om, at terroristen som 53 årig,
> løslades parat til flere mord, er en konstatering du laver mod

En eventuel benådning vil jo netop være afhængig af om han har 'bevæget'
sig, mens en automatisk løsladelse efter in casu 21 år jo netop ikke har
den forudsætning ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 23-07-11 16:16

Den 23-07-2011 17:08, Per Rønne skrev:

> Jeg skriver jo netop ikke at en morder skal benådes, men at han skal
> /kunne/ benådes.

Irrelevant.

> En eventuel benådning vil jo netop være afhængig af om han har 'bevæget'
> sig, mens en automatisk løsladelse efter in casu 21 år jo netop ikke har
> den forudsætning ...

Ikke i kraft af, men på trods at det, konstaterer du alligevel mod
bedrevidende, at han efter 21 års fængsel, er parat til flere mord:

"I Norge er man tilsyneladende faldet for denne idé. Højreekstremisten
vil være ude igen som 53-årig, parat til flere mord."

Du har ikke bevæget dig.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-11 19:59

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> wrote:

> Ikke i kraft af, men på trods at det, konstaterer du alligevel mod
> bedrevidende, at han efter 21 års fængsel, er parat til flere mord:

Jeg var så inde ved den norske ambassade ved 18-tiden. Der var flere der
udtrykte chok over at han kunne nøjes med 21 år.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 23-07-11 20:05

Den 23-07-2011 20:59, Per Rønne skrev:

> Jeg var så inde ved den norske ambassade ved 18-tiden. Der var flere der
> udtrykte chok over at han kunne nøjes med 21 år.

Det er simpelthen svært for dig at indrømme, at du ikke kan forudsige
fremtiden. Måske du skulle snakke med nogen om det.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-11 06:06

Michael Weber <michael@michaelweber.invalid> wrote:

> Det er simpelthen svært for dig at indrømme, at du ikke kan forudsige
> fremtiden. Måske du skulle snakke med nogen om det.

Naturligvis kan jeg ikke forudsige fremtiden; det kan som bekendt ingen.

Hvordan han har udviklet sig om 21 år kan heller ingen vide, men
automatisk at løslade ham på det tidspunkt virker for mig vanvittigt.

Og naturligvis vil man »i situationn« udtrykke sig lidt mere bastant end
man ellers vil gøre; jeg skriver jo netop nu at man ikke kan være sikker
på at han om 21 år vil være »parat til flere mord«.

Måske skulle du sammenligne det jeg skrev med hvad der ellers er
skrevet, også i denne tråd. Her tales jo på det nærmeste om - livsvarig
tortur af ham.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 24-07-11 08:15

Den 24-07-2011 07:05, Per Rønne skrev:

> Naturligvis kan jeg ikke forudsige fremtiden; det kan som bekendt ingen.

Se, det var jo ikke så svært.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 25-07-11 08:13

> [...]
> vil være ude igen som 53-årig, parat til flere mord.

> Her overdriver du nu. Han skal bare fjernes fra samfundet, permanent.

Det gælder så en del andre som kun dræber 20, eller 10 eller har til
hensigt at dræbe men aldrig når så langt?

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-07-11 11:13

On 25/07/11 09:13, Claus E. Petersen wrote:

> Det gælder så en del andre som kun dræber 20, eller 10 eller har til
> hensigt at dræbe men aldrig når så langt?

Der m

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 25-07-11 04:52

Den 23-07-2011 11:05, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> brød resten af hans liv og nøglen til fængselscellen skal sides langt væk.
> Han skal fandme lide maksimalt for det svineri han har begået.

21 år er jo også et par dage og minutter..

Jeg er imod dødsstraf fordi man altid risikerer at slå den forkerte
ihjel, men i visse tilfælde ville en strikke om halsen på torvet og til
almen beskuelse nok være på sin plads.

- cep