Wake-up call for EU
Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-11 09:59

Wake-up call for EU
Anders Behring Breivig har ønsket at vække Norge/EU til at indse,
hvad Islam er, og at chok kan få dem til at smide muslimerne ud i tide

Han har "hadet sine landsmænd, men elsket sit land"(Lord Byrons
beskrivelse af sin splittethed)
Nietzsche sagde "godhed er mangel på styrke til at være ond" og
Breivig havde denne "styrke" og troede ikke på den kortsigtede
godhed i muslim-import
Lad os nu "gå amok i elektronisk overvågning" mod al terrorisme, som
jo kan ramme fra mange sider

HVIS intuitive norske politifolk fornemmer at en medsammensvoren er
parat med værre bombe imorgen så torturer hr ABB hårdt - nu

Viden er vigtig - registrer og sæt fx radiosender på alle biler

Håneret er OK - hvis ikke censur på Twitter havde Anders B Bering nok
afsløret sig selv

At torturere hvis en tikkende bombe snart går af ER IKKE i strid med
demokrati

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, KbhvN

Fra : Vidal

Dato : 23-07-11 11:31

Den 23-07-2011 10:59, Bo Warming skrev:

> Anders Behring Breivig har ønsket at vække Norge/EU til at indse,
> hvad Islam er, og at chok kan få dem til at smide muslimerne ud i tide

Men i stedet har han vist hvad ekstrem nationalisme er.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-11 15:45

On Sat, 23 Jul 2011 12:31:27 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Men i stedet har han vist hvad ekstrem nationalisme er.

ABB var fuld af nid og nag og evnede ikke nationalistisk gavn - det
finder du derimod i Kina

Men om ABB øger eller forværrer stemmetal for Fremskridtspartiet er
svært at forudsige

Måske ABBs håb om en øjenåbner først sker når det er for sent

Overalt i Verden indses nu hvad der sker når man tillader
muslimindrejse - integration lykkes jo aldrig, men infighting ligger
lige for

At selv det oplyste Norge aldrig kan få noget positivt ud af
muslim-indrejse bør være tankevækkende for alle

Fra : TBC

Dato : 23-07-11 09:18

On 23 Jul., 16:45, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Overalt i Verden indses nu hvad der sker når man tillader
> muslimindrejse - integration lykkes jo aldrig, men infighting ligger
> lige for

Det er langsomt gået op for mig for flere år siden, efter at have
fulgt denne gruppe i nogle år hvor jeg indrømmet i starten naivt
troede at jeg kunne forbedre de hadefulde højreekstremister med
rationalitet og de henvisning til de menneskelige åndsegenskaber står
som noget højere end hadet. Men til min forargelse og gru fik jeg i
stedet blot set højrenationalismens utilslørede hadefulde ansigt.

Så det behøver man altså hverken bomber eller massemord for at indse.
Man skal bare iagtage diskursen i en gruppe som denne, eller hvis man
kikker nøjere efter bare iagtage iagtage strømingerne
konfrontationskursen iblandt den voksnende højrenationalisme på den
politiske scene i både Danmark og Europa generelt med lignende
umenneskelige hadefulde strømningerne iblandt hadefulde racistiske
2g'ere og ekstremistiske muslimer. Begge parter syntes at udleve de
laveste fællesnævnere med infighting liggende lige for. Der skal to
til at danse tango, og vi har nok med mennesker der udelver og lever
efter de laveste tænkelige affekter i det menneskelige
følelsesregister hvilket reelt gør dem værre end dyr.

Det har faktisk (som jeg gentagne gange har sagt) ladet mig indse at
de to ekstremistiske parter og tendenser der søger og ønsker denne
fight på mange måder har mange fællestræk i deres hadefulde
indstillinger og menneskesyn.

Som Anders Behring Breivik selv har skrevet det:

Og så har vi forholdet mellom konservative Muslimer og såkalte
"moderate Muslimer".

Det finnes moderate Nazister også, som ikke støtter gassing av Rom og
Jøder. Men de er jo fortsatt Nazister og vil kun sitte å se på når de
konservative Nazistene slår til (hvis dette noen gang skjer). Skal vi
akseptere moderate Nazister så lenge de tar avstand fra gassing av Rom
og Jøder?

For meg blir det svært hyklersk å behandle Muslimer, Nazister og
Marxister forskjellig. De er alle tilhengere av hat-ideologier. Ikke
alle Muslimer, Nazister og Marxister er konservative, de fleste er
moderate. Men spiller det noen rolle?

TBC

Fra : DADK

Dato : 23-07-11 17:53

On 23-07-2011 17:17, TBC wrote:

> [...]
> troede at jeg kunne forbedre de hadefulde højreekstremister med
> rationalitet og de henvisning til de menneskelige åndsegenskaber står

Hadet? Er det dit eget had til folk hvis meninger du ikke bryder dig om,
islamskeptikeres had til islamisme og muslimer, muslimers had til
demokrati og ytringsfrihed eller venstreorienteredes had til personlig
frihed og frie markedskræfter du her adresserer? [det var bare et lille
selektivt udpluk]

"Had" er en såre menneskelig følelse, der ofte er aldeles velbegrundet
og velartikuleret. Men det er som bekendt svært at se bjælken i eget øje...

Det må være rart at være så sikker - som dig - på at lige præcis du af
alle mennesker tilfældigvis er i besiddelse af det "sunde", "rationelt"
betonede "had", dvs en uangribelig "korrekt" skepsis og fordømmelse af
politiske kræfter og meninger du ikke bryder dig om.

Hvis ikke du havde den facitliste ville du jo bare være endnu et
yderligtgående og irrationelt nummer i rækken. Men det er du jo ikke,
altså ifølge dig selv - du har nemlig den ultimative facitliste over
hvad der er rigtigt og forkert.

Trist alle (vi) dumme her i dk.politik har været immune overfor dine
opremsninger fra sandhedens katekismus.

> [...]
> politiske scene i både Danmark og Europa generelt med lignende
> umenneskelige hadefulde strømningerne iblandt hadefulde racistiske

Netop. DU har derimod været fuldkommen immun overfor det faktum, at vi
er flere der har forudset hvor det ville ende hvis ikke man lyttede på
de dele af befolkningen der var på vej til at gå over til
"højrenationalismen" (det rigtige ord er NATIONALKONSERVATISME, og det
ved du antagelig godt, du smører bare tykt på) fra etablerede partier
som S. Sverigedemokraterne i Sverige, Z i Norge, DF i Danmark, De sande
Finner i Finland, Frihedspartiet i Østrig osv osv osv.

Det er lidt af et selvmål at begynde med hønen og ægget.
Nationalkonservatismen kommer ikke flyvende ud af det blå og overtager
mennesker som en slags dæmon, eller en zombie-sygdom i en skrækfilm, men
er reaktion på at gamle værdier trues samtidig med at man føler sin
kultur og f.eks i Norden sin velfærdsstat truet. Det er der skrevet
tykke bøger om og ikke noget nyt i.

Men for facitliste-jonglører som dig handler det bare om "fremmedhad" og
om at holde den løftede pegefinger hævet - "Thi I må ikke hade", og det
er jo klart at du går galt i byen med den slags i en gruppe som
dk.politik (og i øvrigt alle andre steder også)

Begge parter syntes at udleve de
> laveste fællesnævnere med infighting liggende lige for. Der skal to
> til at danse tango,

Mon Sverigedemokratierne, DF, Frihedspartiet osv havde eksisteret uden
massiv indvandring fra muslimske lande?

Du retter bager for smed (for nu at bruge den forkerte version af
udtrykket) Hvis man havde taget kritikken af den tøjlesløse
kædeindvandring fra muslimske lande alvorligt, så havde 10-15% af de
nordiske socialdemokratier ikke oplevet at deres vælgere gik over i
nationalkonservative bevægelser.

Nu har man "inviteret" hundredtusindvis af ekstremister der hader vesten
til Skandinavien, som nærmest får borgerløn for at konspirere imod
velfærdsstaten, demokratiet og ytringsfriheden - altsammen klassiske
socialdemokratiske dyder - og på den konto har man også skabt en masse
utilfredse "oprindelige borgere", som udgør kernevælgerne, og de står så
overfor hinanden. Vi andre har advaret om det i årevis, men i stedet for
at erkende at det nok var helt galt - så får du det til at handle om
"had" og at der er to fløje der er "lige gode om det".

Nej, skurken er de nordiske socialdemokratier, eller rettere den
socialdemokratISME som har tegnet de nordiske lande, især fra 70'erne og
frem - det er derfor S er "hovedfjenden" i mange af deres gamle vælgeres
øjne, som vidal beklager sig over, og derfor det var unge fra
arbejderpartiet der blev ramt i går.

> [...]
> de to ekstremistiske parter og tendenser der søger og ønsker denne
> fight på mange måder har mange fællestræk i deres hadefulde

Man kunne have forhindret begge ved en mere rationel indvandrerpolitik.
Udover man INTET har gjort for integration, i DK intet før VKO kom til,
har man overhovedet ikke vidst hvad man skulle bruge alle indvandrerene
til. Man har bare fyldt landet op med analfabetiske gedehyrder,
krigsforbrydere, kriminelle på flugt, fattigdomsflygtninge osv - medes
de gode veluddannede integrerbare indvandrere tog til USA fik de
nordiske velfærdsstater en sindssyg stor mængde uintegerbare
fjernkulturelle, der blev placeret i ghettoer på kontanthjælp og
førtidspension ved siden af de traditionelle regeringspartiers egne
kernevælgere - en dum cocktail - og håbede så kernevælgernes kritik af
dette arrangement, dvs den oprindelige befolknings kritik, på et
tidspunkt ville forstumme eller man kunne skamme dem ud i mørket - som
man gjorde med Østrig i 1999. Nyrup prøvede med sit stuerenhedspjat, man
prøver Holland, i Sverige, i Finland osv. Resultatet så du i går.

> [...]
> Marxister forskjellig. De er alle tilhengere av hat-ideologier. Ikke
> alle Muslimer, Nazister og Marxister er konservative, de fleste er

Og den æder du 1000%, ikke sandt? Hvad blev der af "menneskelige
åndsegenskaber"? Du mener jo det samme, jfr din facitliste - du har bare
erstattet "moderate nazister" med "moderate højrenationalister", og lur
mig om ikke "højrenationalister" oppe i dit hoved er lig med alle til
højre for Minoritetspartiet eller lignende, I hvert fald kan man se at
du i strid med stort set alle der udtaler sig som eksperter på området
konsekvent forveksler nationalkonservatisme med højrenationalisme. Og
det er jo noget sludder, altså ift hvad bevægelserne eller målsætningen er.

Men fair nok, det er muligt det er en slags provokation, men det kræver
ikke mange "åndsegenskaber" at dokumentere, at hverken DF,
Scerigedemokraterne, de sanne finner, Frihedspartiet osv ikke har nogen
højreorienteret dagsorden, men i brund og grund er socialdemokratiske
udbryderpartier. Med mindre man anser en stor velfærdssatat, høje
skatter, et socialt sikkerhedsnet, gratis uddannelse osv som noget
eksplicit højreorienteret, så kan man nok se den ikke holder i længden
at tørre det hele af på noget udefinerbart "højrenationalt". Men det
lyder da rigtig nok meget bedre og mere farligt.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-07-11 19:50

* * *damned for all eternity

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stuerenhedspjat, man prøver Holland, i Sverige, i Finland osv. Resultatet

Okay så det er socialdemokratiet der er skyld i massedrabet oppe i
Norge!!!!.
..

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-07-11 22:39

On Sat, 23 Jul 2011 20:50:16 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> * * *damned for all eternity
>
> "DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Okay så det er socialdemokratiet der er skyld i massedrabet oppe i
> Norge!!!!.

Du skal ikke tage dig af DADK`s forsøg på at forherlige VKO`s flygtninge
politik, som forøvrigt kan katagoriseres "at skyde gråspurve med kanoner"
og derfor rammer noget der absolut ikke skal rammes.

Tragedien i Norge har intet med venstrefløjs politik, eller
højrefløjspolitik at gøre. AB Breivik er mentalt forstyret og under
påvirkning af større ting end indenrigspolitiske debatter. Han taler imod
internationalisme og betegnes som nationalist, hvilket efter nutidens
standard peger på en global problematik som er presset ned over national
staterne uden mulighed for at påvirke udviklingen.

Et verdenssamfund styret af en verdensregering som overtrumfer de enkelte
landes nationale selvstændighed og ret til at bestemme i eget hus er den
store fjende i AB Breivik`s forskruede sind. At udviklingen går imod en
såkaldt "global familie" undskylder ikke en massakre på "fjendens børn".

Tragedien skyldes afmagt og had i en mental forstyret forstyret blandning,
der mere eller mindre bevidst er blevet næret af en global problematik, der
er udsat for misbrug af udemokratiske minoriteter, som i et storhedsvanvid
ønsker at omstyrte den globale magt de enkelte lande har underkastet sig, i
humanismens og retfærdighedens navn.

--

E.D

Fra : DADK

Dato : 24-07-11 00:56

On 23-07-2011 23:38, E.Dalgas wrote:

> Du skal ikke tage dig af DADK`s forsøg på at forherlige VKO`s flygtninge
> politik,

PN, du skal ikke tage dig af Dalgas mærkværdige forsøg på at forudsige
at jeg skulle tale om VKO's "flygtningepolitik" der jo ikke har en
hujende fis med emnet at gøre (jeg anede ikke engang man havde en særlig
flygtningepolitik) - det handler jo hverken om flygtninge eller VKO

> [...]
> standard peger på en global problematik som er presset ned over national
> staterne uden mulighed for at påvirke udviklingen.

Han taler imod multikulturalisme, der jo i høj grad er et selvpåført
dilemma. Multikulturalisme kommer ikke udefra, og multikulturalisme har
for så vidt intet med nationalisme eller internationalisme at gøre.
Multikulturalisme er en utopi som ikke er betinget af begreber som
globalisering, indvandring osv

> Et verdenssamfund styret af en verdensregering som overtrumfer de enkelte
> landes nationale selvstændighed og ret til at bestemme i eget hus er den
> store fjende i AB Breivik`s forskruede sind.

Er man forskruet hvis man ikke bryder sig om verdensregeringer og
fratagelse af national identitet, eller et det "kun" ABB's "sind" der er
forskruet? Vi kan jo hurtigt blive enige om at ABB har handlet
fuldkommen forskruet, men det er jo lidt interessant, når folk begynder
at gisne og gætte på årsagerne til at han kammede fuldkommen over, om
det er hans forskruede forestillingsverden politisk, eller hans
forskruede sind der er hovedtriggeren.

Der er jo ret stor forskel, og det ene er ikke lig med det andet. Man
kan sagtens nære ekstreme, næsten skizofrene virkeligshedsopfattelser
fyldt med paranoia uden at handle som ABB gjorde - se bare denne gruppe
- og man kan jo i bund og grund have en helt normal leverpostejsagtig
tilgang til politiske emner og så alligevel blive massemorder.

At udviklingen går imod en
> såkaldt "global familie" undskylder ikke en massakre på "fjendens børn".

Nej, det er noget af en bizar og uhørt reaktion, også globalt set. Vi
ville jo virkelig spærre øjnene op, også hvis det var f.eks en mexicaner
fra en bondeoprørsprovins der gjorde det samme, en inder fra Guarat
eller lignende. Det er en fuldkommen vanvittig handling, helt udenfor
kategori.

> [...]
> ønsker at omstyrte den globale magt de enkelte lande har underkastet sig, i

Hmm, tja Hvis jeg forstår det fuldkommen ret er jeg ikke uenig.

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-07-11 01:58

On Sun, 24 Jul 2011 01:55:54 +0200, DADK wrote:

> [...]
> hujende fis med emnet at gøre (jeg anede ikke engang man havde en særlig
> flygtningepolitik) - det handler jo hverken om flygtninge eller VKO

Du behøver ikke at undre dig, det er tydeligt at du betragter VKOs politik
på området som en frelsende engel i forhold til skurkene i de nordiske
socialdemokratiske partier. Du glemmer bare at verden så anderledes ud i
70erne og at VKO`s resultater har sin pris.

> [...]
> for så vidt intet med nationalisme eller internationalisme at gøre.
> Multikulturalisme er en utopi som ikke er betinget af begreber som

Ikke enig. I takt med globaliseringen er flygtninge blevet placeret og ikke
inviteret. Landene har været presset til at tage sin del af verdens
flygtninge igennem det voksende internationale og forpligtende samarbejde
alle "de gode" nationer er nødt til at slutte op om. Ellers står man jo
uden for indflydelse, uden for "de godes" selskab.

Spørgsmålet er, hvad årsagen er til at FN så aktivt har søgt at skabe
multikulturelle samfund i deres medlemslande. Solidaritet ?

> Er man forskruet hvis man ikke bryder sig om verdensregeringer og
> fratagelse af national identitet, eller et det "kun" ABB's "sind" der er
> forskruet?

Det er Breivik`s sind der er noget galt med.

> [...]
> at gisne og gætte på årsagerne til at han kammede fuldkommen over, om
> det er hans forskruede forestillingsverden politisk, eller hans

Årsagen er udelukkende mentale forstyrelser.

> [...]
> kategori.

> Hmm, tja Hvis jeg forstår det fuldkommen ret er jeg ikke uenig.

Breivik er blevet naret til at tro det han tror. Hvem der har naret ham er
et godt spørgsmål og der er nok flere faktore inde i billedet. Han har
forstået nogle sammenhænge, men ikke årsagen til disse sammenhænge. En
global centralisering af magten, kan kun opstå hvis de enkelte lande
støtter op om en udvidet globalisering og denne udvidelse ser Breivik som
roden til alt ondt.

Bedraget er at han i sit storhedsvanvid tror at denne udvikling kan
standses. Han ser ikke den anden side af sagen og dermed hans rigtige
fjende, en snæver magt elite som søger en global magt centralisering for
egen agendas skyld. En agenda jeg mener har meget lidt til overs for den
ellers normale opfattelse af globaliseringens goder.

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-11 08:56

On Sun, 24 Jul 2011 02:58:25 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er Breivik`s sind der er noget galt med.

>Årsagen er udelukkende mentale forstyrelser.

Hvad undskylder overhovedet mord udover direkte selvforsvar.? Dette
var kollektivt indirekte selvforsvar
Enhver fugl synger med sit næb

> [...]
>egen agendas skyld. En agenda jeg mener har meget lidt til overs for den
>ellers normale opfattelse af globaliseringens goder.

Gængs diagnostik kalder storhedsvanvid en "psykose"
Du skriver "mental forstyrrelse"
Dvs karakterafvigelse a la psykopati

Læger kan vist ikke hjælpe vort politi at få taget sådant sind "ud" i
tide - vi må overvåge på MANGE måder

Hans analyse påmanifestet vil mange være enig i, så tillad debat så
alle synspunkter kommer ordentligt og detaljeret frem og nedsæt
spærregrænse så alt representeres på tinge

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-07-11 10:08

On Sun, 24 Jul 2011 09:56:23 +0200, Bo Warming wrote:

> Hvad undskylder overhovedet mord udover direkte selvforsvar.? Dette
> var kollektivt indirekte selvforsvar
> Enhver fugl synger med sit næb

Indirekte selvforsvar ?

Jeg tror 99.9 % af nordmændene vil have sig frabedt et sådant selvforsvar
på deres vegne.

> Gængs diagnostik kalder storhedsvanvid en "psykose"
> Du skriver "mental forstyrrelse"
> Dvs karakterafvigelse a la psykopati

Psykopati
http://da.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Kriterierne for Dyssocial personlighedsforstyrrelse ifølge ICD-10 er mindst
tre af disse:

- Udvise grov ligegyldighed overfor andres følelser

- Mangle ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser

- Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker

- Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav
aggressionstærskel

- Være ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller
straf

- Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være
udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative
sider

Psykopater mangler empati, og dermed medfølelse med sine medmennesker.

> Læger kan vist ikke hjælpe vort politi at få taget sådant sind "ud" i
> tide - vi må overvåge på MANGE måder

I befolkningen regner man med at 4-5% kan karakteriseres
psykopat/antisocial, mens det blandt ledere er væsentligt højere, nemlig op
til 10%. Psykopater/antisociale kan sagtens være samfundsmæssigt
velfungerende, og ikke alle er kriminelle.

> Hans analyse påmanifestet vil mange være enig i, så tillad debat så
> alle synspunkter kommer ordentligt og detaljeret frem og nedsæt
> spærregrænse så alt representeres på tinge

Well, det er svært at acceptere nogen form for legitimering af det AB
Breivik har gjort.

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-11 10:30

On Sun, 24 Jul 2011 11:08:10 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>til 10%. Psykopater/antisociale kan sagtens være samfundsmæssigt
>velfungerende, og ikke alle er kriminelle.

Er der i teorien om den noget BRUGBART, gavnligt?

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-11 11:13

Også mig

> [...]
>egen agendas skyld. En agenda jeg mener har meget lidt til overs for den
>ellers normale opfattelse af globaliseringens goder.

Var det et gode at lære ulandene landbrugsmetoder og hygiejne så de nu
overbefolkes?

Er socialismens kristen-empati et gode?

"Når en tibetansk bjergged har fået en torn i foden, er det ikke et
dansk problem. " Mogens Glistrup.

"Den, der lever blandt de gode, lærer at lyve medlidenhed. Men
medlidenhed gør luften tung for alle frie sjæle. Thi de godes dumhed
er uundgrundelig. Nietzsche

"Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende.
Måske din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

Fra : E.Dalgas

Dato : 24-07-11 12:13

On Sun, 24 Jul 2011 12:12:31 +0200, Bo Warming wrote:

> Også mig

> Var det et gode at lære ulandene landbrugsmetoder og hygiejne så de nu
> overbefolkes?

Det kommer helt an på hensigten. For langt de fleste er det umiddelbart en
god ting, men det gode drukner fordi der ikke er konsekvens i den gode
hensigt. Det viser at der er kræfter bag globaliseringen som ikke ønsker
andet end skabe et verdenssamfund som tjener en snæver gruppe. Det gode er
blevet et skalkeskujl for onde selviske hensigter og derfor ikke godt
længere.

> Er socialismens kristen-empati et gode?

Humanisme er en kristen dyd i sit udspring, men igen er dette korumperet af
kristendommens udvanding, afløst af politiske motivationer og så er det
ikke kristendom længere.

Moderne humanisme tror på at "frelse verden" og er dermed yderst brugbar
for globaliseringens virkelige agenda. Igen ser vi at noget godt, bruges i
det ondes tjeneste og så er det ikke godt længere.

> "Når en tibetansk bjergged har fået en torn i foden, er det ikke et
> dansk problem. " Mogens Glistrup.

Det er logik på nationalismens alter.

Udviklingen har overhalet Glistrup og nationalisterne. Den nye isme er
globalisme og intet på denne jord kan stoppe det. At fantaster som Breivik
bilder sig selv ind at dette kan omstyrtes gør dem selv til medskyldige. En
ultra nationaliske bølge af vold og muslimhad tjener globalismens formål i
det lange træk, det udnyttes maksimalt, ja jeg vil sige, der er kalkuleret
med folk som Breivik, for de er nødvendige hvis globalismens skal tage de
sidste skridt frem imod virkelig og effektiv global magt centralisering.

> [...]
>
> "Du har mig alt for grusomme øjne, og kigger lystent efter lidende.
> Måske din vellyst har forklædt sig som medlidenhed?Nietzsche

Der skinner et lys i mørket !

Nietzsche endte som moralsk anarkist

Breivik er hans modsætning, men tager ligeså meget fejl.

Globalisme har skin af en lysbære på menneskehedens vegne, men er kun et
nyt forsøg, måske det endelige forsøg, på at virkeliggøre en gammel babelsk
ideologi.

--

E.D

Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-11 10:28

On Sun, 24 Jul 2011 13:12:39 +0200, "E.Dalgas" <e.b.d@live.dk> wrote:

> [...]
>nyt forsøg, måske det endelige forsøg, på at virkeliggøre en gammel babelsk

Måske den smukke Breivik opslugtes af projektets ÆSTETIK og debat
behøver lykkemaximering som mål

Fra : DADK

Dato : 09-08-11 14:48

On 24-07-2011 02:58, E.Dalgas wrote:

> [...]
> socialdemokratiske partier. Du glemmer bare at verden så anderledes ud i
> 70erne og at VKO`s resultater har sin pris.

Jeg har aldrig stemt på andre partier end Enhedslisten. Det skyldes at
jeg mener dette parti havde de bedste politikere. Med indtræden af
Johanne Smidt osv er der lavet om på det, Enhedslisten rummer i dag ikke
længere Danmarks bedste politikere. Og hvorfor skrivver jeg det? Jo
fordi politik handler om visioner og resultater. VKO har uden at man
skal foregøjle at alt er godt skaffet indvandrerne i arbejde og gjort
Danmark indvandringsparat. Det har så haft den pris at det f.eks er
blevet mere besværligt at blive familiesammeført med en uformuende
afrikaner uden uddannelse, men hvorfor er det i grunden et problem? Hvis
man elsker hinanden, så er det vel ikke et problem at flytte til
Zimbabwe med sin elskede, hvis han eller hun ikke kan opfylde
kriterierne for at indvandre til Danmark. Ja, man kan jo bare vente på
at man bliver kvalifficeret nok. Et land som Canada trækkes ofte frem
som "multikulturelt", men det er typisk af personer der mangler selv den
mest basale viden om hvad der kræves at indvandre til Canada. Jeg har
heldigvis forhåndskendskab eftersom jeg kender flere der er flyttet til
Canada og nogle der planlægger at gøre det. Der er mange ting jeg kunne
skrive om det, men til din ære nøjes jeg med at henvise til, at Canada
indhenter oplysnin ger om kommende borgere fra f.eks den danske stat.
Hvis du har noget som helst på det kriminelle CV bliver du afvist. Har
du bedrevet shoplifting for 19 år siden kan du ikke emigrere til Canada.
Hvad værre er, de tjekker dine skatteoplysninger, hvis du skylder den
danske stat i skat, afviser Canada dig også. Og når du så er kommet til
Canada, oplever du en stikkervirkelighed som er helt ukendt herhjemme.
Man får ganske enkelt penge fra staten hvis man anmelder f.eks sin
medborger der er nabo for spirituskørsel. Slet og ret. 200 dollar for en
anmeldelse.

Dit lykkeland Canada, det multikulturelle paradis.

> Ikke enig. I takt med globaliseringen er flygtninge blevet placeret og ikke
> inviteret.

Det er få promille af de indvandrere der er i Danmark der er flygtninge.

> [...]
> alle "de gode" nationer er nødt til at slutte op om. Ellers står man jo
> uden for indflydelse, uden for "de godes" selskab.

Måske, men er det en katastrofe? Jeg synes ikke det "gode selskab" er
særlig godt, FN drives f.eks af tyranniske diktaturregimer, så hvad er
der at miste der?

> Spørgsmålet er, hvad årsagen er til at FN så aktivt har søgt at skabe
> multikulturelle samfund i deres medlemslande. Solidaritet ?

Måske en misforstået opfattelse af, at alle kulturer kan leve side om
side, bare man tvinger dem til at gøre det. Jeg har nu ikke noget
indtryk af at lige FN har presset specielt på. De har vel mere blot
bakket de enkelte landes beslutninger op.

> Det er Breivik`s sind der er noget galt med.

Jeg mener Breivik er et symptom på et usundt samfund. Han er et
"redskab", han har vistnok endda selv skrevet det, for en slags
historiek "nødvendighed". Samfundet er sygt, debatten er syg - det måtte
gå galt på et tidspunkt.

> Årsagen er udelukkende mentale forstyrelser.

Ligesom jeg er misundelig på vidal og hans efter min mening fuldkommen
groteske enøjethed, kan jeg ikke lade være med at beundre dig for din
standhaftighed. Du VIL bare ikke erkende at Breivik nok var temmelig
normal, når alt kommer til alt. For at få det til at gå op bliver du ved
med at opfinde diagnoser og forklaringsmodeller. Jeg gad sgu godt at
kunne dele verden ind i sort hvide scenarier på den måde. Vidal
excellerer i en teori om at alle der er onde eller han ikke deler
holdning med er højreorienterede, og alle ved jo at højreorienterede er
onde, og du skubber al ondskab fra dig med en teori om at folk der
handler er sindssyge. Jeg ved ikke helt hvem af jer jeg synes gør det bedst.

> [...]
> global centralisering af magten, kan kun opstå hvis de enkelte lande
> støtter op om en udvidet globalisering og denne udvidelse ser Breivik som

Jeg kan se du har fat på noget af det rigtige. Det ville bare være for
langt hvis jeg skulle redegøre for det hele her. Måske ville det fylde
1500 sider Men for at gøre en lang historie kort er det vel
indlysende at det ikke "udvidet globalisering" Breivik hidsede sig op
over, han brugte jo selv internet, talte flere sprog, insisterede vist
på at tale engelsk i retslokalet osv, det jeg tror Breivik hidsede sig
op over er de NORSKE POLITIKERES BESLUTNINGER. Ligesom i Danmark er det
jo ikke f.eks Hizb-ut-Tahrirs skyld at de kan afholde møder i
Nørrebrohallen med 1.500 deltagere, nej skylden ligger hos de politikere
der har gjort det muligt. Det er jo derfor Breivik skød en masse
ungdomspolitikere, og ikke f.eks nogle tilfældige muslimer.Jeg forstår
ikke hvorfor det ikke trænger ind i hovedet på folk. I stedet for at
erkende det fuldkommen åbenbare, går folk helt i selvsving og som dig
leder efter diagnoser og forklaringer. Forklaringen står lige foran jer.
Det er pærenemt. Totalt indlysende!!

> [...]
> egen agendas skyld. En agenda jeg mener har meget lidt til overs for den
> ellers normale opfattelse af globaliseringens goder.

Nævn et par af globaliseringens goder...Og please, skån mig for
eksempler som internet, det var vist gennem internet Breivik fik sine
ideer, købte sin NPK-gødning osv

Fra : E.Dalgas

Dato : 09-08-11 23:45

On Tue, 09 Aug 2011 15:48:02 +0200, DADK wrote:

> [...]
> Zimbabwe med sin elskede, hvis han eller hun ikke kan opfylde
> kriterierne for at indvandre til Danmark. Ja, man kan jo bare vente på

Politik handler forhåbentligt også om fornuft. Det berømte pointsystem er
strikket sammen for at styrke integrationen af "nydanskere" og er vel også
relateret til at forhindre tvangs ægteskaber.

Problemet er bare at mange som ikke har noget med integrations
problematikken elle tvangs ægteskaber at gøre også berøres af lovgivning.
At skulle immigrere pga et ægteskab, fordi ens regering har fået den fikse
ide at lave et pointsystem for indvandrere er skævt og jeg mindes også at
loven her delte danskerne i meningsmålinger tilbage i 2010.

> [...]
> anmeldelse.
>
> Dit lykkeland Canada, det multikulturelle paradis.

Alle ved jo at der bag de smukke ord om multikultur altid gemmer sig en
anden virkelighed og Canada har som alle andre med stor søgning af
indvandrere, skærpet behandlingen af fremmede hårdere end tidligere. Et
oplagt indgreb er i forhold til indvandrings kontrol og jeg tror at alle
nationer må sande at sådanne tiltag er nødvendige.

Helt fremmed er angiversamfundet ikke, DADK. Har du tænkt på om det at
angive en spritbilist betragtes som ansvarlighed ?

Tysk tv: Danmark er en stikkerstat

Opfordring til stikkeri

Danmark bruger langt flere penge end Tyskland på sociale ydelser, lyder
det, men man sørger også for, at kontrollere, at de rigtige får pengene.

32 danske kommuner tilbyder borgerne anonymt at anmelde socialt bedrageri
og har lagt anmeldelsesskemaer ud på hjemmesiderne.

"En opfordring til stikkeri, og danskerne angiver", lyder det i programmet,
der beretter, at kommunerne modtager "bjerge af anonyme anmeldelser".

Hele artiklen :
http://jp.dk/indland/article2244122.ece

Om Canada er et multikulturelt paradis er tvivlsomt, men Canada har en
tradition for multikultur som vi ikke har. Derfor er det intresant at se på
hvordan Canada takler problemstillinger som vi efterhånden begynder at have
tilfælles med dem.

The federal government, under Prime Minister Pierre Elliott Trudeau,
declared in 1971 that Canada would adopt multicultural policy. Canada would
recognize and respect its society included diversity in languages, customs,
religions, and so on.[1] In 1982 multiculturalism was recognized by section
27 of the Canadian Charter of Rights and Freedoms. The Canadian
Multiculturalism Act was then enacted by Prime Minister Brian Mulroney.

http://en.wikipedia.org/wiki/Canadian_Multiculturalism_Act

Canadian Multiculturalism Act
http://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/C-18.7/FullText.html

Jeg mener Danmark burde lære af dette eksempel og definere en forfatning
som tillæg til grundloven. Ikke en kopi af den Canadiske naturligvis, men
en helt igennem Dansk version hvor vi udstikker retningslinierne for det
samfund vi nu en gang har anno 2011.

"Dansk lov om etnisk integration" For vi kan ikke tale om multikultur som
samfundsstrategi i Danmark. Dertil er befolkningens ønsker langtfra et
grundlag og det *skal* politikkere respektere.

> Det er få promille af de indvandrere der er i Danmark der er flygtninge.

Alene kvoteflygtninge i Danmark, udgør i en nyere fleksibel aftale 1500
pladser hvert tredie år. Disse er undtaget i pointsystemet pga
internetionale konventioner og fylder således meget selvom antallet er
forholdsvis lavt.

Dertil kommer antallet af godkendte asyl ansøgninger og det er et sted
imellem 1000 og 1500 personer pr år som får ophold i Danmark. (2001 var
tallet over 6000)

kilde :
http://flygtning.dk/forside

> Måske, men er det en katastrofe?

Nej, men det vil være en ny situation som strider imod officiel dansk
selvforståelse, et hårdt slag for kultur eliten og store dele af det top
politiske millijø.

> Jeg synes ikke det "gode selskab" er
> særlig godt, FN drives f.eks af tyranniske diktaturregimer, så hvad er
> der at miste der?

Indflydelse og anerkendelse internationalt, er det vi mister. Eller
rettere, vores politikkere mister en mulighed for karriere internationalt.

> [...]
> indtryk af at lige FN har presset specielt på. De har vel mere blot
> bakket de enkelte landes beslutninger op.

Jeg ser FN andeledes, som den store katalysator for globalisering. Dette
startede fordi der var et behov for samarbejde, men det har langsomt
udviklet sig til et instrument for visionære tanker på hele verdens vegne.
Fælles religion, fælles mønt og Bush`s seniors "new world order" vision er
tydelige eksempler på disse FN tanker og noget vi bør tage dybt
alvorligt...DE MENER DET !

> [...]
> "redskab", han har vistnok endda selv skrevet det, for en slags
> historiek "nødvendighed". Samfundet er sygt, debatten er syg - det måtte

Det er jeg enig i. Et sygt samfund producere også syge mennesker er en
logik jeg godt kan tilslutte mig.

> [...]
> onde, og du skubber al ondskab fra dig med en teori om at folk der
> handler er sindssyge. Jeg ved ikke helt hvem af jer jeg synes gør det bedst.

Det ved jeg heller ikke, men for mit vedkommende skelner jeg ikke imellem
højre eller venstre orienterede.

Jeg er udemærket klar over at sindsyge ikke altid dækker over ren ondskab,
men så bevæger vi os over i noget åndeligt og det er dybest set, måske
forklaringen på mange af de ufattelige forbrydelse den menneskelige race
bare vedbliver med at producere.

> [...]
> erkende det fuldkommen åbenbare, går folk helt i selvsving og som dig
> leder efter diagnoser og forklaringer. Forklaringen står lige foran jer.

Jeg har ikke noget problem med dit perspektiv, for som du siger ligger det
jo lige for. Men jeg er stadig overbevist om at Breivik repræsentere noget
meget komplekst og at han har ambitioner som også overskrider norsk grænse
er ligeså tydeligt. Derfor indeholder hans person rig mulighed for
konspiration.

> Nævn et par af globaliseringens goder...Og please, skån mig for
> eksempler som internet, det var vist gennem internet Breivik fik sine
> ideer, købte sin NPK-gødning osv

Alle humanitære tiltag internationalt bidrager til en forståelse af det
gode ved globalisering.

Problemet er i mine øjne at disse tiltag mangler virkelig konsekvens og det
afsløre mere end det fortæller, om globaliseringens goder.

--

E.D

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-08-11 00:45

On 10/08/11 00:45, E.Dalgas wrote:

> [...]
>
> Problemet er i mine øjne at disse tiltag mangler virkelig konsekvens og det
> afsløre mere end det fortæller, om globaliseringens goder.

Hvilket program har produceret den tekst? og så endda med grammatiske fejl..

Mvh
Martin

Fra : E.Dalgas

Dato : 10-08-11 01:19

On Wed, 10 Aug 2011 01:45:01 +0200, Martin Larsen wrote:

> Hvilket program har produceret den tekst?

Programmet hedder "en træt E.D`s forsøg på at gøre sig forståelig på nogle
få linier" .

> og så endda med grammatiske fejl..

Ja, jeg er dygtig, beklager

--

E.D

Fra : DADK

Dato : 10-08-11 03:43

On 10-08-2011 00:45, E.Dalgas wrote:
(...)
> Politik handler forhåbentligt også om fornuft.

Ja, praktisk ført politik kræver en vis portion sund fornuft, det er jo
påkrævet for at skrue en lov sammen der indgår i et lovkompleks osv. Men
i hovedsagen er politik ikke udtryk for fornuft, men udtryk for
ideologiske vildfarelser og personlige særinteresser.

Det berømte pointsystem er
> strikket sammen for at styrke integrationen af "nydanskere" og er vel også
> relateret til at forhindre tvangs ægteskaber.

Jeg opfatter det mere som strikket sammen for at imødegå
kædeindvandring. Generelt er tvangsægteskaber blot et dårligt påskud.
Grundlæggende er det mig meget imod at staten overhovedet skal blande
sig i om folk nu giftes af ulyst eller ej, om de indgår i et arrangeret
ægteskab eller er tvunget ind i det. Når alt kommer til alt er det jo
komplet umuligt at bevise at et ægteskab er ufrivlligt, med mindre folk
dyrker ungdommelig hed og intens sex henover sagsbehandlerens bord. Og
så er det ikke engang sikkert alligevel.

> [...]
> ide at lave et pointsystem for indvandrere er skævt og jeg mindes også at
> loven her delte danskerne i meningsmålinger tilbage i 2010.

Ja. Vi er slet ikke uenige. I en perfekt verden ville man naturligvis
ikke indføre nogle minimumskrav for familiesammenføring til Danmark, men
virkeligheden har jo tvunget den danske stat ud i de omstændigheder.
Famliesammenføring er bevisligt aktivt brugt som middel til at omgå
andre regler for muligheden for at indvandre til Danmark, og så har man
måtte regulere på dette område også. I øvrigt er det stadig nemmere at
blive familiesammenført med en dansker end f.eks en amerikaner. Trods
alt har vi i Danmark endnu ikke krav om at folk ksla være uddannet som
læge eller IT-ingeniør for at få lov til at gifte sig med en dansker og
bo i Danmark, det er nogle små minimumskrav der berører simple ting som
alder, og så får man bare ekstre store chancer hvis man har taget en
uddannelse og gået på et fint universitet - men det er ikke et
ultimativt krav. Generelt har alle mennesker stadig mulighed for at
indvandre til Danmark eller blive familiesammenført med en dansker, der
er bare nogen der har det lettere end andre med de nye regler. Og
reglerne er ikke engang et brud på danske tradition, vi har f.eks også
adgangskrav for videregående uddannelser, krav for at give en borger en
operation, vi stiller krav til folk om at overholde visse forpigtelser
når de er på sociale ydelser osv, så det er slet ikke usædvanligt at man
i det danske samfund også stiller nogle krav til potentielle
indvandrere. Og stadigvæk er det lidt forunderligt at det opfattes som
en slags overgreb at man ikke bare kan gifte sig med hvem som helst og
fragte sin brud eller ægtemand til Danmark fuldkommen uden at der
stilles spørgsmål. Hvad er der galt i at bo i ægtefællens hjemland?
Rækker den berømte kærlighed kun til grænsen?

> Alle ved jo at der bag de smukke ord om multikultur altid gemmer sig en
> anden virkelighed og Canada har som alle andre med stor søgning af
> indvandrere, skærpet behandlingen af fremmede hårdere end tidligere.

Præcis som Danmark. Vi får bare ikke reklame for at være
multikulturelle, og have et endnu mere åbent system end i Canada -
opfattelsen af Danmark som særlig restriktiv på indvandringsområdet har
slået rod selv blandt danskere, selv blandt dem der søger til Canada.
Det vil tage mange år før myten om den slemme danske indvandringspolitik
er manet i jorden, og indtil det sker sidder politikerne på deres hænder
og tør ikke træffe de nødvendige beslutninger. Man er slet og ret bange
for at blive sat i bås. Man frygter "omverdens reaktioner" og er næsten
mere bange for fortiden end man bekymrer sig om fremtiden. Det er
tragisk at et parti som DF har stået som garant for at der overhovedet
blev indført nogle ændringer, og vi kan begge nok blive enige om at en
del af den politik DF har stået bag er direkte tåbelig. Det ville have
været meget bedre om lidt mere "normale" politikere havde kunne
implementere en sund indvandringspolitik på et sobert grundlag. Men når
partierne ikke selv vil eller tør, så tager "landsbytosserne" over. Og
de har vælgerne med sig, vælgerne har jo de andre partier imod sig.

> Et
> oplagt indgreb er i forhold til indvandrings kontrol og jeg tror at alle
> nationer må sande at sådanne tiltag er nødvendige.

Det er fuldkommen common sense.

> Helt fremmed er angiversamfundet ikke, DADK. Har du tænkt på om det at
> angive en spritbilist betragtes som ansvarlighed ?

Det var blot et eksempel. Min pointe er ikke om det i grunden er
fornuftigt at anmelde spritbillister, men at man har sat det i system i
Canada, og simpelthen deler pengegaver ud til dem der anmelder andre.
Jeg tror spiritusbillister vil blive anmeldt uanset hvad, hvis fokk
bliver opmærksomme på det - for øvrigt, i Danmark såvel som i Canada. I
Danmark er der så bare ikke nogen økonomisk interesse i anmelderiet.
Hvordan ville du have det med at kommunen udlovede dusører for at
anmelde socialt bedrageri? Det er en grotesk glidebane og et udtryk for
at staten har givet op.

Jeg kan forstå det ift Canada og ude på landet, når der er 300 km til
nærmeste politistation må man inddrage civilsamfundet, men i Canada
foregår det i storbyerne osv. Jeg hørte en anekdote om en russisk
indvandrer, fra én af dem jeg kender der har været i længere perioder i
landet med henblik på at indvandre, der simpelthen satte sig uden foran
sin dør hver aften og spottede efter folk der ikke kørte med lys på osv.
Det tjente han godt på.

> [...]
>
> "En opfordring til stikkeri, og danskerne angiver", lyder det i programmet,
> der beretter, at kommunerne modtager "bjerge af anonyme anmeldelser".

Husker helt tydeligt historien. Det er igen den med dårlig reklame.
Danmark er blevet en populær prügelknabe og en slags prøveballon for
radikale politiske ideer i Europa. Jeg synes det er trist at man bevidst
fremstiller Danmark som et ondsindet indvandringsfjendsk stikkerland,
men hvis det er prisen for at indføre lidt lovgivning der i hårdhed er
milevidt fra de love der findes i traditionelle indvandrerlande som
f.eks Canada, så må vi jo bare leve med det. Erfaringen viser, at andre
lande kopierer Danmark efter at den største påtagede forargelse har lagt
sig.

> [...]
> hvordan Canada takler problemstillinger som vi efterhånden begynder at have

Du har delvist ret. Der hvor du har uret er når du sammenligner
problemerne i Canada med de problemer vi har i Danmark. Vi har nogle
helt anderledes og forskellige problemstillinger at danse med, fprdi vi
har en helt anden indvandrerprofil. Om 50 år, altså når den nuværende
lovgivning snart har virket i 60 år, så er vi måske jævnbyrdige med
Canada, men i dag betaler vi jo prisen for ikke at have været et
indvandringsland som Canada, men en slags skaffedyr for kædeindvandrende
fattigdomsflygtninge.

> [...]
> 27 of the Canadian Charter of Rights and Freedoms. The Canadian
> Multiculturalism Act was then enacted by Prime Minister Brian Mulroney.

Er du helt blind for at Canada udelukkende består af indvandrere, og er
skabt af indvandrere? Selv jeg har familie derovre i Quebec. Danmark er
skabt af danskere, og den danske kultur, ikke skabt af indvandrere - og
den danske kultur er ikke et sammensurium af fremmede kulturer der har
bosat sig i Danmark og er blevet enige om at skabe Danmark i
fælllesksab. Danmark reperæsenterer en ægte, unik kultur - det gør
Canada ikke. Forleden læste jeg at en FN-rapport havde nået frem til, at
dansk var det 16 mest succesfulde sprog i verden. Der er ca 6500 sprog i
verden, og dansk ligger på en 16 plads målt ift hvor mange der taler
sproget, om flere taler sproget år for år osv. Det er et vidne om, at
dansk kultur og Danmark ikke er et fata morgana man bare kan parkere ud
til højre som en "psykosocial vildfarelse". Canada er en konstruktion,
Danmark er ikke.

> [...]
> samfundsstrategi i Danmark. Dertil er befolkningens ønsker langtfra et
> grundlag og det *skal* politikkere respektere.

Jeg synes det lyder som en spændende ide. Lad os få defineret målet én
gang for alle, i stedet for alle disse ørkesløse diskussioner og den
generelle politiske mudderkastning.

> [...]
> pladser hvert tredie år. Disse er undtaget i pointsystemet pga
> internetionale konventioner og fylder således meget selvom antallet er

Tallet er jo intet. FN-flygtningene udgør en mikroskopisk andel af
indvandrerne, og det er jo slet ikke dem der skaber problemer.
FN-flygtningene er også en meget mere nuanceret og mangfoldig gruppe end
den generelle indvandring i øvrigt. Vi får jo kinesere osv i det regi
også. Men der er jo ikke mange FN-flygtninge blandt palæstinenserne,
kurderne, somalierne og libaneserne - de indvandrergrupper der i Danmark
såvel som andre europæiske lande udgør den største byrde. De er kommet
hertil i kraft af kædeindvandring og familiesammenfæring.

> [...]
>
> Nej, men det vil være en ny situation som strider imod officiel dansk
> selvforståelse, et hårdt slag for kultur eliten og store dele af det top

Og det ville være helt ubærligt? Hvis jeg skal være helt ærlig, så har
jeg det ikke dårligt med at Klaus Rifbjerg får kvababbelser over
VKO-regeringen. Det er vel sådan én som ham du tænker på med
"kultureliten"? Eller en Carsten Jensen eller en Tøger Siedenfaden
(ÆVHM) Grundlæggende er de ofre for deres egen succes, de forveksler
deres egen verbalonani med en slags universiel sandhed.

Den officielle danske selvforståelse er, at vi er bedre end alle andre
og udfører vores "pligt" i innternationalt regi til UG kryds og slange.
Men jeg er ikke specielt imponeret over de vanvittige krigseventyr og EU
og FN's repetetive uretfrærdige og misforståede kritik. EU og FN kan vi
skrotte, hvis ikke de vil os hvad skal vi så bruge dem til, der er ikke
meget vi kan bruge fra den kant, og krigene og alt det andet er jo bare
et spørgsmål om politik.

> Indflydelse og anerkendelse internationalt, er det vi mister. Eller
> rettere, vores politikkere mister en mulighed for karriere internationalt.

Ja, det er nok det sidste. Jeg vil ærlig talt hellere have et
velfungerende Danmark end se en dansker få en toppost i f.eks NATO. Jeg
glemmer sent da Fogh blev generalsekretær, selv på Tekst-TV stod der at
"vi danskere skulle være stolte". Stolte af hvad? Her er vi nok enige om
at Danmark er ekstremt provinsiel, og vi i langt højere grad end så
mange andre lande orienterer os udadtil. Vi er sygeligt optagede af hvad
andre nu synes om Danmark. Hvis der siges et pip om Danmark på en
amerikansk nyhedskanal bliver det straks tophistorie alle steder. Jeg
synes slet ikke vi har behov for anerkendelse eller respekt - vi kan
bare tage den selv, vi behøver ikke andres "tilladelse" til at være
danske. Jeg har ikke behov for at FN skal godkende min moral eller
værdier. De kunne starte med at få nogen selv.

> [...]
> Fælles religion, fælles mønt og Bush`s seniors "new world order" vision er
> tydelige eksempler på disse FN tanker og noget vi bør tage dybt

Ja, det er smukt. Du har sådan set ret i, at det er sådan FN har
udviklet sig idelogisk. Men FN er svag og magtesløs, shanghajet af
korrupte regimer og diktaturstater. Hvis ikke vi havde Sikkerhedsrådet
ville FN være en total joke. FN's eksistensberettigelse er, koldt og
kontant set, at være et forum for USA, Kina og Rusland hvor de kan
aftale nogle beslutninger. I praksis er det ikke meget mere end det,
altså fraset al det ideologiske bras ingen alligevel tager specielt
alvorligt, og som jo er aldeles uforpligtende. Vi kunne f.eks sagtens
indføre tortur i fængslerne og sende alle indvandrere til miner på
Grønland. Vi skal bare lade være med at underskrive et par konventioner
og det ville være helt i orden, ingen kunne forhindre os - så hvad er FN
i grunden good for?

> Det er jeg enig i. Et sygt samfund producere også syge mennesker er en
> logik jeg godt kan tilslutte mig.

Yes, det er temmelig logisk.

> Det ved jeg heller ikke, men for mit vedkommende skelner jeg ikke imellem
> højre eller venstre orienterede.

Det er jeg faktisk også holdt op med. Men det skyldes nu primært at
forskellen på vesntre og højreorienterede i Danmark er næsten nul. Alle
vil jo det samme, dvs et socialliberalt velfærdssamfund, så de politiske
uenigheder er til at overse. Og når selv Enhedslisten går i krig, og SF
støtter NATO, og Venstre har præsteret at skabe verdenshistoriens
største offentlige sektor, ja - så er det jo meningsløst at tale om
forskelle i dansk politik.

> [...]
> men så bevæger vi os over i noget åndeligt og det er dybest set, måske
> forklaringen på mange af de ufattelige forbrydelse den menneskelige race

Ja, helt sikkert. Mystiske forestillinger ift religion, at man af alle
skulle have fundet på verdens bedste samfundsmodel osv. Det gør mig helt
syg om hjertet at tænke på, at danske soldater i disse dage fører krig i
Afghanistan for at, ja hvorfor egentlig? Man er sgu da lige så tosset
som Breivik hvis man helt frivilligt tager ned for at skyde afghanere,
med risiko for at få sprængt benene af. Det er så bare en "lovlig" måde
at gå amok på.

> [...]
> meget komplekst og at han har ambitioner som også overskrider norsk grænse
> er ligeså tydeligt. Derfor indeholder hans person rig mulighed for

Jada. Jeg er 100% overbevist om at han allerede nu har inspireret måske
flere tusinde, og der i de skandinaviske lande nu er ved at udbrede sig
"terrorceller" med afsæt i de højreradikale miljøer. Vi har slet ikke
hørt det sidste fra Breivik og hans antagelig mange beundrere. På den
måde er situationen fuldkommen analog til efter 11.09, hvor muslimer i
f.eks Danmark også blev begejstrerede og lod sig rive med.

> Alle humanitære tiltag internationalt bidrager til en forståelse af det
> gode ved globalisering.

Det er en cirkelslutning. "Internationalt samarbejde viser det gode ved
internationalt samarbejde"

> Problemet er i mine øjne at disse tiltag mangler virkelig konsekvens og det
> afsløre mere end det fortæller, om globaliseringens goder.

Ja, for hvis det virkelig var så fremragende det hele, hvorfor vil folk
så ikke have det? I øvrigt skelner jeg selv skarpt imellem globalisering
og multikultiralitet. Globaliseringen er en realitet, og vi nyder alle
godt af den, jeg kan ringe til en inder på 1 sekund eller bestille et
tæppe i Japan over nettet - multikultur kan vi forhindre, hvis ikke vi
føler eller oplever at nyde godt af det.

Fra : #2066

Dato : 10-08-11 19:02

> [...]

> heldigvis forhåndskendskab eftersom jeg kender flere der er flyttet til
> Canada og nogle der planlægger at gøre det.

Jeg haaber for dem selv at de er mere integrerbare i et multikulturelt
samfund end du selv giver udtryk for at vaere. De kommer til at leve en
isoleret tilvaerelse hvis de ikke kan arbejde sammen med (og tilbringe
deres fritid sammen med) folk af andre hudfarver, religioner og kulturer.

> Der er mange ting jeg kunne
> skrive om det, men til din ære nøjes jeg med at henvise til, at Canada
> indhenter oplysnin ger om kommende borgere fra f.eks den danske stat.

Hvad galt er der i det?

Og, hvad har det at goere med hvorvidt Canada er "multikulturelt" eller ej?

> Hvis du har noget som helst på det kriminelle CV bliver du afvist. Har
> du bedrevet shoplifting for 19 år siden kan du ikke emigrere til Canada.

Vistnok ikke helt korrekt:

<http://www.cic.gc.ca/english/visit/conviction.asp>

> Hvad værre er, de tjekker dine skatteoplysninger, hvis du skylder den
> danske stat i skat, afviser Canada dig også.

Rimeligt nok. Canada har ikke brug for at importere "deadbeats".

> [...]
> Man får ganske enkelt penge fra staten hvis man anmelder f.eks sin
> medborger der er nabo for spirituskørsel. Slet og ret. 200 dollar for en

Det har jeg ikke hoert om. Til gaengaeld findes der en privat
organisation der tilbyder op til $2000 i dusoer for et tip der foerer
til en arrest, returnering af tyvegods, osv:

<http://www.canadiancrimestoppers.org/?content/about-us.html>

> Dit lykkeland Canada, det multikulturelle paradis.

Maaske ikke paradis, men interessant er det i hvert tilfaelde!

Fx kan man i Toronto naermest spadsere hele verden rundt paa een
dag: Chinatown, Little Italy, Little Portugal, Greektown, osv, osv.

I tilgift til den danske kirke i Toronto
(<http://www.dlctoronto.on.ca/>) er der saamaend ogsaa en dansk enklave,
men den ligger lidt udenfor byen: <http://www.sunsetvilla.on.ca/>

Fra : DADK

Dato : 13-08-11 17:41

On 10-08-2011 20:02, #2066 wrote:

Hey, "vandrer mod lyset", #2066

> [...]
> isoleret tilvaerelse hvis de ikke kan arbejde sammen med (og tilbringe
> deres fritid sammen med) folk af andre hudfarver, religioner og kulturer.

Vanen tro er du helt galt afmarcheret. Jeg ville naturligvis have det
dårligt og føle mig usikker blandt kannibaler, men ellers har jeg ikke
det store problem med hverken hudfarver, religioner eller kulturer. Og
jeg har aldrig givet udtryk for det - alligevel kan du ikke forestille
dig nogen som helst anden begrundelse for at være skeptisk for det
multikulturelle lykkeland, end at man skulle nære primitive "hadske"
automatreaktioner, baseret på den rene og skære dumhed.

> Hvad galt er der i det?

Ja, det ved JEG virkelig ikke, men velmenerne mener ikke at den danske
stat må indhente oplysninger om kommende indvandrere, for nu at se om de
er egnede som indvandrere. Det er nazisme, hører vi.

> Og, hvad har det at goere med hvorvidt Canada er "multikulturelt" eller ej?

Det er det simple argument, at fremhæver man canada som særlig
multikulturelt, og som et godt land, så bør man også fremhæve de regler
der er i Canada for at indvandre. Du opnår jo ikke canadiske forhold med
de danske regler, eller det velfærdssamfund vi har i øvrigt.

> Vistnok ikke helt korrekt:
>
> <http://www.cic.gc.ca/english/visit/conviction.asp>

Netop "vistnok". Jeg har førstehåndskendskab til en person der er afvist
fordi han skylder næsten 10 mio i skat. Jeg kender en anden der fik sin
sag sat i "bero" fordi han var dømt for portosvindel i 1995. I begge
tilfælde kan børnene og konerne vel ikke gøre for det, og der er vel
ikke en kæmperisiko for at min bkendte begår portosvindel i Canada også.
Men de blev afvist alligevel. Helt fint. Danmark derimod er blevet et
slags asylland for folk på flugt fra anklager om krigsforberyderi, og
hvis man stiller spørgsmålstegn ved det er man racist.

> Rimeligt nok. Canada har ikke brug for at importere "deadbeats".

Nej, men det har Danmark brug for? Jeg mener jo for katten ikke de
canadiske regler er forkerte, det skurrer bare i ørerne at når folk
fremhæver Canada som et lykkeland for multikulturelle, så er det i
praksis 100 gange mere stringent end Danmark.

> [...]
> organisation der tilbyder op til $2000 i dusoer for et tip der foerer
> til en arrest, returnering af tyvegods, osv:

Det er den lokale sherif der udbetaler dusøren. Måske er det kun ude på
landet det foregår, men jeg tvivler lidt da min kilde selv boede i Toronto

> Maaske ikke paradis, men interessant er det i hvert tilfaelde!
>
> Fx kan man i Toronto naermest spadsere hele verden rundt paa een
> dag: Chinatown, Little Italy, Little Portugal, Greektown, osv, osv.

Fantastisk og fint. De venter vel heller ikke i Little Portugal på en
chance for at smadre konkurrenternes butikker, fordi de hader Canada.

> I tilgift til den danske kirke i Toronto
> (<http://www.dlctoronto.on.ca/>) er der saamaend ogsaa en dansk enklave,
> men den ligger lidt udenfor byen:<http://www.sunsetvilla.on.ca/>

Har selv familie i Canada, det er faktisk en lidt udsyret historie. I
Toronto er der så vidt jeg ved en masse konrad'er der skaffer hveden og
majsen til årets store festivaller.

Fra : DADK

Dato : 24-07-11 00:37

On 23-07-2011 20:50, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> * * *damned for all eternity
>
> "DADK"<DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Okay så det er socialdemokratiet der er skyld i massedrabet oppe i
> Norge!!!!.

Nej, for at gentage i mindre subtile vendinger : Den skandinaviske
socialdemokratisme (som DF, SD, SFI, Z mv er aflæggere af) importerede
først en hulens masse uintegrerbare indvandrere man hverken kunne sende
i arbejde eller integrere, placerede dem i ghettoer, lod dem
kædeindvandre og parkerede dem på velfærdssamfundets bund (det var jo
derfor de kom). Det skabte én gruppe der i dag alene i Danmark
repræsenterer 10.000 rockere, bandemedlemmer mv, udbredt had til det
omgivende samfund samt en stærk fundamentalistisk fløj der er mere end
modtagelig overfor strøminger fra f.eks Al-Quada, Hizb-ut-Tahrir osv.
Man ligger jo helt bogstavligt i opposition til det danske demokrati og
pluralismen, når man i hundredvis står udenfor Nørrebrohallen og op til
et foredrag fra en "gæsteiman" står og skriger at Danmark og alle
danskere vil ende i helvede fordi vi har demokrati og ytringsfrihed. Der
er flere fraktioner, en større gruppe end fundamentalisterne er alle de
unge på Pestegnen, Vollsmose, Gjellerup, Tingbjerg osv der ikke laver
andet end at lede efter en konfrontation med politi, brandvæsen,
præster, ambulancer, sagsbehandlere og almindelige danskere sådan helt
generelt.

Den gruppe har man med åbne øjne skabt mere eller mindre bevidst, det
har ikke skortet på advarsler.

Og så har man en anden gruppe, blandt "gammeldanskere", partiernes egne
kernevælgere, dem der boede der hvor man placerede indvandrerne, der
oplevede de tiltagende problemer med indvandrere på tætteste hold
(socialdemokratismens kernevælgere er jo OGSÅ de uuddannede, ufaglærte,
kontanthjælpsmodtagere osv)

Og medens den første gruppe I voksede sig større og større, og deres
problemer voksede i samme takt, voksede frustrationen fra den anden
gruppe II proportionalt. Og da man ikke ikke tog nogen af grupperne og
de mange, mange advarsler og fuldkommen logiske forudsigelser alvorligt,
lod man så gruppe II danne nye partier, radikalisere sig selv og
langsomt sive ud af socialdemokratismens herskende orden ind i en ny
socialdemokratisk kontekst, nemlig de nye nationalkonservative partier.

Man importerede så at sige en ny problematisk underklasse SAMTIDIG med
at man stødte en del af den gamle vælgermasse fra sig. Det har
naturligvis ikke været bev idst, mange har ganske enkelt ikke haft øje
fir de langsigtede konsekvenser politiken ville få.

Da skaden var sket og det begyndte at gå op for politikerne at der var
noget der var galt, gik man i damagecontrolmode og forsikrede dels om at
problemerne med den importerede underklasse kun var få og midlertididge
- vi ville jo ALDRIG opleve engelske eller franske tilstande, vi ville
slet ikke opleve segretionszoner, no-go områder, parallelsamfund mv, en
lykkelig fremtid med euroislam og fred og fordragelighed blandt kulturer
og folkeslag lurede forude, og dem der tvivlede på det var sådan set
enten en slags nazister eller bare snotdumme. Retorikken har været
benhård imod kritikerne og tvivlerne, og den er i øvrigt direkte årsag
til den enesre meget hadske retorik der så er ført imod muslimer efter
11.09. Hvis man allligevel er stemplet som gal nazist er der jo ingen
grund til ikke at kalde en spade for en spade.

Det færste der skete i Danmark, og i Sverige, var at socialdemokratismen
mistede sine magtmonopoler og en stor del af sine vælgere - de
dårligeste valg i begge lande for S i over hundrede år i beggge lande.
Men toget var kørt, vælgerne skred mod højre, den underlæggende
radikalisering fungerede nu uden om partierne og dermed udenfor
partiernes virkefelt. Du har vel hørt om begrebet "ekkokammer"? Hvis
ikke, slå det op. For 15 år siden var DF "officielt" en slags
nynazister, ikke stuerene - i dag er DF regeringsbærende, og "alt for
pæne" i en del af Gruppe II's optik, der er allerede 3-4 græsrodspartier
og en række organisationer der mener DF er blødsødne og midtersøgende.

Man kunne have suget alle disse vælgere op og guidet dem hvis man havde
inddraget dem partipolitisk, i stedet blev de overladt til sig selv.

På præcis samme måde kunne man have forhindret Gruppe I i at udvikle sig
så markant hvis man havde drevet en rationel indvandringspolitik, dvs
indvandrende arbejdskraft i stedet for import af arbejdsløshed. Man
overlod folk til sig selv i små betonlejligheder, på kontanthjælp, uden
arbejde, uden sproglige eller kulturelle kompetencer, og lod dem bare
blive familiesammenført og radikalisere sig selv. Jeg har som du sikkert
ved kendt mange, mange indvandrere gennem tiderne. Det er jo "sjovt" at
unge var decideret flove over at kommme "hjem", de udvandree fastholdt
deres kultur, sprog osv - endda blev mere konservative og f.eks
religiøse, og så kommer man hjem til landsbyen hvor de snakker engelsk
og går i moderne tøj, en fuldkommen absurd omvendt problemstillling,
enhver forventning ville jo være, at de udvandrerede var dem der kom
hjem med nye ideer og nye strøømninger.

I midten af det har du så en reel globalisering og en politisk
multikulturaliserings filosofi der stiller begge de to grupper skakmat.

Som de nordiske velfærdsstaters opfinder og vedligeholder var det
socialdemokratismens ansvar at de to grupper blev skabt, dels fordi man
helt aktivt importerede en konkurrerende underklasse, dels fordi man
kastede vrag på den underklasse man allerede havde "sejret sig ad
helvede til med", dels fordi man for sent indså at de selskabte
problemer ikke ville løse sig selv. Faktisk : Alle lande i Europa der
har socialdemokratiske bevægelser af betydning, som har haft en
afgørende indflydelse på landenes politik i efterkrigsårene, om de
hedder Labour, socialistpartiet, socialdemokratiet whatever - oplever i
dag de eksakt samme problemer i mere eller endnu mere alvorlig grad. De
lande der ikke har haft spdanne markante bevægelser har ikke disse
problemer (her er Schweiz og Østeuopa de mest oplagte eksempler, de har
også problemer, men bare en anden slags problemer)

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-11 18:08

On Sat, 23 Jul 2011 08:17:51 -0700 (PDT), TBC <aktie777@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>Marxister forskjellig. De er alle tilhengere av hat-ideologier. Ikke
>alle Muslimer, Nazister og Marxister er konservative, de fleste er
Vii bør kun tillade indrejse hvis personen har jobkontrakt med dansk
firma
For at give statsborgerskab skal der være nul straf i laaang tid
Vi skylder ikke Mellemøsten noget så foretræk asiater

Pointsystem er fremragende som tegn på god vilje til integration og
der bør muligvis være stikprøvekontrol på arbejdsplads så ikke aftalt
spil med muslimven men reelt job

Nazier kan vi ikke vurdere om. Folk lyver og hvis ikke de skilter med
had-symboler så er der næppe vildt jødehad

Muslimer skal afkræves løfte om nul jøde-modvilje incl vedr israelere.