Skybruddet, en forsmag på fremtidens klima~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 10-07-11 13:49

Men husk nu på at det bare er løgn det hele. Der er ikke sket og vil aldrig
nogensinde ske nogle klimaforandringer i Danmark, det er bare
kommunistpropaganda af værste skuffe og hvis det alligevel sker, så er det i
hvert fald IKKE menneskeskabt, slet slet ikke under nogen som helst
tænkelige omstændigheder.

http://www.dmi.dk/dmi/skybruddet_i_k_benhavn_-_en_smagspr_ve_pa_fremtidens_klima

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : @

Dato : 10-07-11 14:14

On Sun, 10 Jul 2011 14:49:13 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

> [...]
>kommunistpropaganda af værste skuffe og hvis det alligevel sker, så er det i
>hvert fald IKKE menneskeskabt, slet slet ikke under nogen som helst

<<
fra dit link
DMI har ikke registreret lignende intense nedbørsmængder i København
de seneste 55 år.
<<<<

blot fordi en by i det østlige Danmark får en tordenskylle tror alle
de derboende navlebeskuere at verden går under.

Klimaet forandrer sig hele tiden - det viser eksempelvis iskerneprøver
at klimaet har gjort i masser af år -

men ind til videre er der ikke ført noget der bare minder om bevis for
at menneskelig aktivitet har noget med klimaforandringer at gøre

Fra : Michael Weber

Dato : 10-07-11 14:16

Den 10-07-2011 15:14, @ skrev:
> Klimaet forandrer sig hele tiden - det viser eksempelvis iskerneprøver
> at klimaet har gjort i masser af år -

Klimaet forandrer sig hele tiden, skriver du.
Ja, korrekt, der er klimaforandringer igang.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-11 15:32

Michael Weber <michael@michaelweberREMOVE.dk> skrev i meddelelsen
4e19a607$0$312$14726298@news.sunsite.dk:

> Klimaet forandrer sig hele tiden, skriver du.
> Ja, korrekt, der er klimaforandringer igang.

Du er knivskarp i dag, Weber. Der har sådan set været klimaforandringer i
gang de sidste 4 mia. år, og det vil nok fortsætte et par år eller tre
endnu.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 10-07-11 15:43

Den 10-07-2011 16:31, Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Du er knivskarp i dag, Weber. Der har sådan set været klimaforandringer i
> gang de sidste 4 mia. år, og det vil nok fortsætte et par år eller tre

Ja, det bliver spændende at følge:
http://www.dmi.dk/dmi/index/klima/fremtidens_klima-2/fremtidens_klima_-_globale_aendringer.htm

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-07-11 15:47

Michael Weber <michael@michaelweberREMOVE.dk> skrev i meddelelsen
4e19baa0$0$309$14726298@news.sunsite.dk:

> Ja, det bliver spændende at følge:
> http://www.dmi.dk/dmi/index/klima/fremtidens_klima-2/fremtidens_klima_-_globale_aendringer.htm

Ja, det bliver rigtigt spændende at følge.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-11 20:41

"Jens Bruun"
> Ja, det bliver rigtigt spændende at følge.

Ja, lige så oprivende som at se maling tørre!

Mvh Eyvind

Fra : Patruljen

Dato : 10-07-11 08:51

On 10 Jul., 15:14, "@" <Sna...@snabel.net> wrote:

> [...]
>
> men ind til videre er der ikke ført noget der bare minder om bevis for
> at menneskelig aktivitet har noget med klimaforandringer at gøre

Lol -

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 10-07-11 14:51

Datemas.de) wrote:

> [...]
> kommunistpropaganda af værste skuffe og hvis det alligevel sker, så er det i
> hvert fald IKKE menneskeskabt, slet slet ikke under nogen som helst

Hvad i alverden vrøvler du om.???

Der er da INGEN der benægter at der er klimaændringer. Tværtimod er ALLE
enige om at der ER klimaændringer (og altid har været det).

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-07-11 08:39

Den 10-07-2011 14:49, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> Men husk nu på at det bare er løgn det hele. Der er ikke sket og vil aldrig
> nogensinde ske nogle klimaforandringer i Danmark,

Det er godt nok den største stråmand, jeg længe har set: De fleste
nogenlunde veluddannede og opvakte danskere er tværtimod udmærket klar
over at det meste af Danmark har været periodevist dækket af is under
sidste istid:

http://da.wikipedia.org/wiki/Weichsel-istiden

Når man netop ser på de mange istider med ganske enorme
temperaturudsving, man historisk kan måle sig frem til, virker det
ærligt talt hysterisk på undertegnede at man i ramme alvor vil
(mis)bruge astronomiske pengebeløb på nærmest lattervækkende desperate
forsøg på at holde temperaturudviklingen nede på få grader celsius.

All the king's horses and all the king's men...

Jeg mener simpelthen at det er udtryk for menneskeligt storhedsvanvid -
og endda muligvis også en slags moderne pendant til det Middelalderlige
arvesyndsneurotiske selvplageri - at mennesker bilder sig ind at have
både så stor betydning og så stort et "ansvar" for naturen.

Den geniale afdøde amerikanske standup-komiker George Carlin rammer
ifølge min mening hovedet på sømmet med følgende analyse:

http://www.youtube.com/watch?v=eScDfYzMEEw&feature=player_embedded#at=16

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-07-11 09:24

Linket til Carlin skal lige rettes til:

Fra : Kert Rats

Dato : 11-07-11 09:45

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Den 11-07-2011 09:38, Anders Peter Johnsen skrev:
>
> Linket til Carlin skal lige rettes til:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=eScDfYzMEEw

Spot on!

Venligst

Kert Rats

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 11-07-11 10:16

On Mon, 11 Jul 2011 10:44:58 +0200, Kert Rats wrote:

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Spot on!

De andre videoer med ham er også gode, specielt "Child Worship".

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-07-11 11:09

Den 11-07-2011 11:15, S.A.Thomsen skrev:

> De andre videoer med ham er også gode, specielt "Child Worship".

Ja, han var virkelig skarp. Personligt synes jeg, han toppede med
"Complaints and Grievances", hvor det meste af pladen er een lang "rant"
imod folk, Carlin mener at Verden så udmærket kunne være foruden:

http://www.youtube.com/watch?v=DdpQ21dpkrk

En yngre komiker, som også er rimeligt rå - og dermed synes inspireret
af Carlin - er Louis CK:

http://www.youtube.com/watch?v=nglbkkK-IXA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MfXPdJhGelk&feature=fvst

Ellers kan jeg anbefale skotske Billy Connolly, som nogle måske
genkender fra sin sidekarriere som filmskuespiller (han spiller blandt
andet faren til McManus-brødrene i "Boondock Saints"):

http://www.youtube.com/watch?v=SjdmZLnfEuE

http://www.youtube.com/watch?v=h9o3skJzewU&feature=related

Sidst, men ikke mindst, har vi selvfølgelig den helt ubegribeligt
sarkastiske yngre skotte Frankie Boyle, som jeg betragter som ubestridt,
regerende konge i sort humor:

http://www.youtube.com/watch?v=QvOQxeQKrdw

Med spoilerfare får du lige 4 af hans værste:

http://www.youtube.com/watch?v=gzV6fpSnkh0&feature=related

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-07-11 17:22

>Sidst, men ikke mindst, har vi selvfølgelig den helt ubegribeligt
>sarkastiske yngre skotte Frankie Boyle, som jeg betragter som ubestridt,
>regerende konge i sort humor:

At bruge ironi og sarkasme ødelægger ens karakter. Gradvis skaber den
en ondskabsfuld overlegenhed. Man bliver en snappende hund, der har
lært både at le og bide.Nietzsche

Før eller sener bliver man indhentet af sin egen sarkasme. André Gide

"Den uforstandige finder næsten alting latterligt, den fornuftige
næsten ingenting". Goethe

Gud er død. Højere, stærkere, mere sejrssikre, mere vel til mode,
uden krumspring og retlinede i liv og sjæl, leende løver må der
komme. Nietzsche
Hellere gå glip af en spøg end af en ven Thomas Fuller
Hu   Himmel og jord og alt, hvad derimellem er - tror I, det er
skabt for løjers skyld? Koranen

   Hvis nogen får mig til at grine rigtig inderligt, så er er jeg
hans slave resten af livet. Bette Midler
hu   Hvor der er lykke, er der glæde ved vrøvl. Nietzsche
hu   Ingen ville være blevet inviteret til middag så ofte som Jesus
blev det, uden at være interessant og have humoristisk sans. Charles
Schultz

Korthed er viddets sjæl. Shakespeare i Hamlet
Hu   Latteren er en affekt af den pluselige forvandling af en
spændt forventning til intet.    Kant

   Man har det næsten altid kedeligt med dem, man ikke kan more.
André Fery
Hu   Man skal bestræbe sig for at le af alt af frygt for ellers at
måtte græde over alt.    Pierre Augustin de Beaumarchais
hu   Menneskene viser ikke deres karakter så tydeligt gennem noget,
som gennem hvad de finder latterligt. Goethe

   Sans for humor og vid - det er dødeligt virkende antibiotika
mod fanatismens virus.   Antoni Slonimsky
Hu   Satiren er en slags spejl, hvori iagtageren sædvanligvis
opdager alle andres ansigter, blot ikke sit eget.    Jonatan Swift

Vittigheden er epigrammet om en følelses død.Nietzsche
HU   We must laugh at man to avoid crying for him. Napoleon
Bonaparte
hu   Wit sometimes enables us to act rudely with impunity. Duc de
La Rochefoucauld
hu.    Laughter is a tranquilizer with no side effects. Arnold Glas
Hu?   Et tegn på en middelmådig sjæl er altid at fortælle historier.
Jean de la Bruyére
hua   Den, for hvem livet er bitter alvor, kan ikke være humorist.
Goethe
hua   Man skal aldrig vove sig frem med en spøg, selv ikke den
uskyldigste og tilladeligste, undtagen over for folk med dannelse og
vid.       La Bruyére
Hua   Måske ved jeg bedst hvorfor mennesket er det eneste dyr, der
ler - det alene lider så frygteligt, at det måtte opfinde
latteren.Nietzsche

   There are several kinds of stories, but only one difficult
kind - the humorous.Mark Twain
HUa   Vi kan ikke føle kærlighed for nogen, som vi ikke kan le
sammen med Agnes Reppler
HUAT LE er at elske andres ulykke, men med god samvittighed. Nietzsche
Det at forstå spøg er jo altid en af adkomsterne til det gode selskab.
Georg Brandes
huSKhua   Der er uendelig mange handlinger, der ser latterlige ud, og
hvis skjulte motiver er særdeles vise og hæderlige.       La
Rochefoucauld

   Evnen til at le sammen er kærlighedens essens.    Francoise
Sagan
HUu   Adspredelser er lykke for dem, som ikke tænker. Alexander
Pope
huu   -Allerede romerne undrede sig over, hvordan to
nationaløkonomer bar sig at med at bevare alvoren, når de mødtes. Nis
Petersen 1897-1943 ("AUGURER-SMILET")

huu   Når manden ler, føler kvinden sig beskyttet. Somerset Maugham
huu   Poverty... has no sharper pang than this, that it makes men
ridiculous.      Juvenal
Huu   Ridicule dishonours more than dishonour.      La
Rochefoucauld
Huv   "Hvis vi alle turde være mere latterlige,ville vi holde mere
af hinanden."Dostojevsky ("Idioten")    1821-81

Huv   Vittighed er blomsten, fornuften er frugten.    See-Ma-Kong
huv   What is perfectly true, is perfectly witty.La Rochefoucauld