Fladormenes evige univers
Fra : Bo Warming

Dato : 04-07-11 14:59

Hvis fladorme ikke kan kravle over nogen celle eller støvkorn så
lever de i 2 dimensioner og kan ikke forestille sig en nr 3
Jeg kan forestille mig uendeligheder for hver af de 3 dimensioner og
for tiden, men Lyrik er så glad for Gud at han sætter stop og
startpukt for tid og før og efter dem var der en evig gud. Det er et
rent sprogligt spørgsmål

Euklids matematik er Newtons sprog og den er mere universel end de
krumme universers matematik så den blir jeg ved, og man skal være
autoritetstro altså religiøs for at forestille sig en anden fx
Einsteinsk matematik.

At lys har gravitationskrumning beviser ikke at rum kan være krumt, så
intet af det hvor jeg modsiger Einstein har han empiriske beviser på
det er rent sprogfnidder og at E er mer kendt og respekteret gør ikke
hans ord sandere end mine
HVis der var 1 mio mennesker der forstod Einstein-math og du skal
omgås kun dem så drop bare Euklid og mig og foretræk det ny
moderigtige

Uenigheden er så ligegyldig for usenettere som 3D er for fladorme, for
fladormene kommer aldrig til a flyve og vi når aldrig længere ud i
universet end 0,00001 lysår , så hvorfor kævles? Intet praktisk er
opnået via irrationelle tal eller spekulationer om Evighedernes
evighed , superstrenge eller lignende

Erfaring siger klart at vi når ikke større rakethastighed end % af %
af lysets og vi når derfor ikke et helt lysår ud i rummet så glem
spekulation om alt fjernere - overlad det til Lyriks
hallucinations-gud som er på mode p.t. hos de få fysikere der er fans
af Einsteiin og Holger Beck Nielsen

Rakethastigheds-øgmomg har siden Wernher von Braun været asymptotisk
aftagende og at vi har sat sonde på Mars er ikke er tegn på at vi
NOGENSINDE sætter en på Jupiter. Mekanisk har nået en mur man der er
næppe nogen stop i virkeligheden - evigt er evigt, uendeligt er
uendeligt

Lad os sætte evighedens stempel på vort liv. Den tanke indeholder mere
end al religion. Nietzsche

We feel and know that we are eternal.      Spinoza

Never did Mozart write for eternity, and it is for precisely that
reason that much of what he wrote is for eternity.      Albert
Einstein. som altså ANERKENDTE UENDELIG TID