En oprørers opdragelses-cirkus
Fra : Bo Warming

Dato : 01-07-11 11:54

En oprørers opdragelses-cirkus
I de 8 år hvor jeg havde hus, have, samleverske, egne børn incl 2
nyfødte, var jeg besjælet af Rousseask enelærer opdragelse hvor
lysten driver værket og at tilbyde et supermarkedstilbud af
udfordringer så børnene hele tiden sku op på tæerne og selv løse deres
problemer og jeg holdt mig i baggrunden.
Jeg satte en vanddunk højt i et træ og hævert og lang slange med hane
så børnene selv kunne fylde vandballoner Der var hundredvis af
tegnefilm og Pippi og Emil fra Lønneberg film parat på videomaskinen
så de ku se ny og spændende og forståelige og lærerige sjove
handlinger. Tekniklego samledes af dem, og de tjente akkordløn ved at
kværne hvede til mel og ved at tærske havre
De slæbtes i bæresele alle vegne og fik forklaret og blev sokratisk
udspurgt om alt hvad de så, Det virkede perfekt og jeg undgik
overforkæling der gir løftebrud, løgn og tyveri og vold mod
jævnaldrende.
Jeg ser denne fri form for opdragelse som lige så god som den
kinesiske , men stik modsat
Forældre bør vælge én strategi som de kan blive enige om og vort
samfunds problemer skyldes ofte at inkonsekvens hersker og den nemme
ynk lokker til overforkælelse, især når statens børneprofessionelle
har rigeligt med resourcer.
Den kinesiske model med at pligt bliver til lyst har jeg læst om vedr
fortiden i DK, og da den er langt billigere, og Kina stormer frem, og
vi skal spare, tror jeg, at især statens institutioner bør tvinges til
at spare og lære af tigermødrene
Og skoler bør respektere, at forælde ejer børnene, og ansætte lærere i
samråd med forældre og ungå splittelse mellem ejernes
linie(forældreholdningen) og assistenternes ofte "røde og
ynk-dikterede" kortsynede linie.

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 05-07-11 16:09

On Fri, 01 Jul 2011 12:53:54 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:
> [...]
> samråd med forældre og ungå splittelse mellem ejernes
> linie(forældreholdningen) og assistenternes ofte "røde og

BW folk bliver myrdet idag for et godt ord, hvis de goer
oproer, isaer naar der er soldater i udlandet!

Sane Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 06-07-11 05:15

On Tue, 05 Jul 2011 17:08:57 +0200, Peter Nicolaysen
<peternicolaysen@gmail.com> wrote:

> [...]
>lærere i
>
>BW folk bliver myrdet idag for et godt ord, hvis de goer
>oproer, isaer naar der er soldater i udlandet!

Den der læser min trådstart med lidt musikalitet, forstår at oprøret
er ikke væbnet og fysisk men kulturelt, åndeligt, lavmælt - OM
OPDRAGELSE !