Naturgasafregning
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 30-06-11 12:47

Afgifter total:
6000 inklusive Moms.
Pris for naturgas:
3300 kroner.

Total 9300,-Kr.

Et eksempel på staten som ågerkarl!
Åger er når man tvinger folk uden at de har et alternativ.

Politikerne i Folketinget er ågerkarle!

Jens

Fra : Jesper

Dato : 30-06-11 12:50

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Total 9300,-Kr.
>
> Et eksempel på staten som ågerkarl!
> Åger er når man tvinger folk uden at de har et alternativ.

Hvis Rød Blok kommer til magten efter næste valg, så kan du være sikker
på at "ågerkarlene" sætter afgifterne i vejret.
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler:

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 30-06-11 23:14

Den 30/06/11 13.49, Jesper skrev:

> Hvis Rød Blok kommer til magten efter næste valg, så kan du være sikker
> på at "ågerkarlene" sætter afgifterne i vejret.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du forstår ikke rigtig alvoren i indlægget.
De som har lavet så store afgifter er ågerkarle ifølge dansk lov. Jeg
anklager dem for at være ågerkarle.
Det skal på ingen måde i anførselstegn.

De udnytter folks nød til at tage en overpris der beviseligt er af
ågerstørrelse! Folk kan ikke ved at gå andre steder hen mildne denne
ågerpris!
Så er det ren juridisk ågerkarlevirksomhed!
Den lov må borgerne følge og den lov burde da først og fremmest
politikerne følge!

MvH
Jens

Fra : Jesper

Dato : 01-07-11 08:47

> [...]

> ågerpris!
> Så er det ren juridisk ågerkarlevirksomhed!
> Den lov må borgerne følge og den lov burde da først og fremmest

Jens, åger drejer sig udelukkende om at tage renter af gæld. Og hvis du
synes det er slemt nu med naturgasafgifterne, så bare vent til efter et
valg hvis der kommer en rød regering, så får den et ordentligt vrid opad
via de s.k. "grønne afgifter".
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler:

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-11 01:34

> Jens, åger drejer sig udelukkende om at tage renter af gæld.

Ordet anvendes også i overført betydning som Jens gør det.

Og i straffelovens § 282 står:

For åger straffes den, som udnytter en anden persons betydelige økonomiske
eller personlige vanskeligheder, manglende indsigt, letsind eller et
bestående afhængighedsforhold til i et aftaleforhold at opnå eller betinge
en ydelse, der står i væsentligt misforhold til modydelsen, eller som der
ikke skal ydes vederlag for.

Så juridisk er begrebet bredere end renter.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 03-07-11 12:20

Den 02/07/11 02.34, Carl Alex Friis Nielsen skrev:
> [...]
> ikke skal ydes vederlag for.
>
> Så juridisk er begrebet bredere end renter.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Folk har betydelige vanskeligheder i at varme deres boliger op om vinteren.
De har et bestående afhængighedsforhold til staten der belægger det
købte med ågerafgifter.

Vi mangler bare en/flere der anlægger sagen imod staten! Det må være
muligt at få fri process.

Så tror jeg vi har en vinder.

Politikerne gør et stort ritual ud af at skrive under på at ville
overholde lovene/grundloven.

Når de som i dette tilfælde bedriver åger, så burde de komme i
fedtefadet på grund af deres lovovertrædelser!
De forbryder sig imod den befolkning de er sat til at vogte.

MvH
Jens

Fra : Mendoza

Dato : 30-06-11 14:57

"Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Total 9300,-Kr.
>
> Et eksempel på staten som ågerkarl!
> Åger er når man tvinger folk uden at de har et alternativ.

Godgørenhed koster penge....

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 30-06-11 17:51

Den 30/06/11 15.56, Mendoza skrev:

> "Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Godgørenhed koster penge....
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jo, men ingen afgift bør kunne komme op over ågergrensen.
Den må man så definere.
Jeg vil mene man skal vælge 50% som grense for afgift.

mvh
Jens

Fra : Ivannof

Dato : 01-07-11 00:02

"Jens Erik Bech" skrev i meddelelsen

Den 30/06/11 15.56, Mendoza skrev:

> "Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Godgørenhed koster penge....
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

[...]

Enig, og så vil bilerne velnok blive billige!

Hilsen Ivan

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-07-11 22:37

Ivannof skrev den 01-07-2011 01:01:

> [...]
>
> mvh
> Jens
> Enig, og så vil bilerne velnok blive billige!

Det gør bilerne ikke.... bilforhandlerne får bare større overskud, da
forbrugerne er vant til at betale en høj pris dvs. betalingsvilligheden
er høj i forvejen, så "prisudviklingen" vil bare gøre, at forhandlerne
scorer kassen....og forbrugerne kommer til at betale det som de altid
har gjort.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-07-11 11:32

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
4e0f8f2d$0$304$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> betalingsvilligheden er høj i forvejen, så "prisudviklingen" vil bare
> gøre, at forhandlerne scorer kassen....og forbrugerne kommer til at

Sikkert. For alle danskere er ligeså dumme som dig, og kunne selvefølgelig
ikke drømme om at købe bilen uden for landets grænser og så bare afregne
afgiften med statsmagten. Dét siger sig selv.

Igen ser vi, at de lede kapitalister får alle fordelene.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-07-11 12:55

Jens Bruun skrev den 03-07-2011 12:31:

> Sikkert. For alle danskere er ligeså dumme som dig, og kunne selvefølgelig
> ikke drømme om at købe bilen uden for landets grænser og så bare afregne
> afgiften med statsmagten. Dét siger sig selv.

ligesom alle danskere naturligvis også valfarter til udlandet for at
købe øl og sodavand.

men ja, der skal da nok være et par stykker som tager til udlandet for
at hente deres køretøj
autohenter.dk vil da sikkert glæde sig over øget aktivitet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-07-11 16:15

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
4e11c8ad$0$305$14726298@news.sunsite.dk:

> ligesom alle danskere naturligvis også valfarter til udlandet for at
> købe øl og sodavand.

Det gør danskerne faktisk i det omfang, der er penge at spare. Da man
sænkede afgifterne på f.eks. øl, fjernede man stort set grænsehandlen med
dette produkt.

Men nu taler vi om biler og bilafgifter, der er noget helt særligt i
Danmark, hvor vi betaler en ågerskat på 180% oven i bilens pris. Din påstand
er, at en nedsættelse af bilafgifterne blot vil medføre, at forhandlerne
sætter prisen tilsvarende op. Min påstand er, at danskerne køber deres biler
i Sverige og Tyskland, og afregner afgiften med den danske statsmagt, hvis
forhandlerne er SÅ dumme. Og det tror jeg forøvrigt ikke, forhandlerne er.
De vil nok hellere opleve et øget salg af nye biler.

> men ja, der skal da nok være et par stykker som tager til udlandet for
> at hente deres køretøj
> autohenter.dk vil da sikkert glæde sig over øget aktivitet.

Vi taler om besparelse i hundredetusindkronersklassen. Jeg tror, meget få
vil købe bil i Danmark, hvis statsafgiften sættes ned til at udgøre
maksimalt 50% samtidig med, at forhandlerne hæver priserne tilsvarende.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Mendoza

Dato : 30-06-11 15:23

"Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Afgifter total:
> 6000 inklusive Moms.
> Pris for naturgas:
> 3300 kroner.
>
> Total 9300,-Kr.
>
> Et eksempel pa staten som agerkarl!
> Ager er nar man tvinger folk uden at de har et alternativ.
>
> Politikerne i Folketinget er agerkarle!
>
> Jens

Godgorenhed koster penge....

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 30-06-11 15:48

"Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Total 9300,-Kr.
>
> Et eksempel på staten som ågerkarl!
> Åger er når man tvinger folk uden at de har et alternativ.

Der skal være nogle til at betale for negerne.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-06-11 16:51

http://soundclick.com/share.cfm?id=7794716
Were you drinking wine from Argentina
Or Indonesian coffee
Did you take some in a plane
And go fly across the country
Did you go to work the next week
Drive your daily twenty miles
Stop off at Sears to see
The latest Chinese styles
When you did these things
Did you wonder how or why
In the years before the oil wells ran dry

Were you watching the news
Did you wonder when
They'd bomb another country
Or start up the draft again
As you tried to stop the war
That might decide the planet's fate
Did you stop to question
How that food got on your plate
As you stuck your fork
Into that slice of pie
In the years before the oil wells ran dry

When you went back to college
To get another PhD
Or you went into the studio
To record one more CD
Did it occur to you
That your time might be spent better
Digging in the earth
Or learning to knit a sweater
Did you prepare for all the changes
Or at least pretend to try
In the years before the oil wells ran dry

When the cars and planes stopped running
And the dollar hit the floor
And the hordes of hungry children
Were knocking on your door
When unemployed men in the streets said
Blame the Arabs for our plight
Did you shout with dirt held high
“Farmers of the world unite”
Did you ride an ox into town
And say “join the Green Revolution or die”
In the years before the oil wells ran dry.

Jan Rasmussen

Dato : 01-07-11 10:07

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Der skal være nogle til at betale for negerne.

Jamen det var en ren genistreg du kom med der! har du selv fundet på den?.