Grækenlands plan-B ...
Fra : ab©

Dato : 28-06-11 19:47

.... venter nogen på, men der bliver næppe tale om en nationalisering af de
kæmperigdomme, som de mange hovedrige kapitalister har tilranet sig på den
alm. befolknings bekostning. Utroligt at ingen kan se den uretfærdighed, der
skriger til himlen

ab©

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-06-11 19:54

ab© <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen
4e0a21a7$0$315$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> af de kæmperigdomme, som de mange hovedrige kapitalister har tilranet
> sig på den alm. befolknings bekostning. Utroligt at ingen kan se den

Utroligt, at du ikke selv kan se, hvor himmelråbende uintelligent og
uvidende, du fremstår.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 29-06-11 10:38

> ab© <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen
> 4e0a21a7$0$315$14726298@news.sunsite.dk:

> Utroligt, at du ikke selv kan se, hvor himmelråbende uintelligent og
> uvidende, du fremstår.

Og lige præcis DET skulle komme fra slumdoggen inde på Hvidovrevej, ha ha
ha...

LOL

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 29-06-11 12:57

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:HnCOp.6042$yn7.1440@newsfe20.ams2...

> Og lige præcis DET skulle komme fra slumdoggen inde på Hvidovrevej, ha ha
> ha...
>
> LOL

Jens er IT arkitekt og du er taxa-chauffør, det er ligesom om der er noget
der ikke er i harmoni her. Hvis du nu opførte dig lidt mere humant i stedet
for at trampe på dine medmennesker, Ja hvem ved, så kunne det jo være at
Jens ville lægge nogle ture forbi i din Taxa.

Fra : Isachsen

Dato : 29-06-11 10:48

Jens Bruun wrote:
> ab© <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen
> 4e0a21a7$0$315$14726298@news.sunsite.dk:

> Utroligt, at du ikke selv kan se, hvor himmelråbende uintelligent og
> uvidende, du fremstår.

Så ganske utroligt er det da ikke. Historien kjenner flere eksempler på
at når en "økokrise" er over, så dukker det opp s.k. oligarker, som
plutselig er blitt innehavere av pengene som for litt siden var vekk.

Isachsen

Fra : N.B.DK

Dato : 28-06-11 21:09

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
> [...]
> af de kæmperigdomme, som de mange hovedrige kapitalister har tilranet
> sig på den alm. befolknings bekostning. Utroligt at ingen kan se den

Du nægter bare at se virkeligheden i øjnene ikke? for det er vel utopisk at
forestille at stort set hele grækenlands befolkning vidste hvad der foregik
ikke?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 29-06-11 04:47

On Tue, 28 Jun 2011 22:09:14 +0200, "N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> wrote:

> [...]
>forestille at stort set hele grækenlands befolkning vidste hvad der foregik

Grækerne har ladet sig friste til overforbrug og bør straffes for det
via målrettede fordyrelser der rammer visse forbrugere

Bankers medskyld er uvæsentlig

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 29-06-11 12:18

Den 29/06/11 05.46, Bo Warming skrev:

> Grækerne har ladet sig friste til overforbrug og bør straffes for det
> via målrettede fordyrelser der rammer visse forbrugere
>
> Bankers medskyld er uvæsentlig
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Lad mig rette lidt på det. De rige grækere, oligarkerne har snydt med at
betale skat, hvorimod lønmodtagerne har betalt deres kildeskat

Se her en økonmisk kommentar fra Politiken:

"Politikerne præsenterer ofte de mange krisepakker som nådig
nordeuropæisk hjælp til de ansvarsløse grækere. Men i virkeligheden er
de massive lån også hjælp til os selv – eller måske rettere: hjælp til
den europæiske finanssektor – en slags bankpakke ad bagdøren.

For når Merkel, Sarkozy og de andre ikke vil lade Grækenland gå åbenlyst
bankerot, skyldes det ikke solidaritet. De franske og tyske banker alene
har op mod 500 mia. kr. ude at hænge, og hvis landet går fallit, kan det
sende en chokbølge gennem de europæiske banker, der i værste fald kan
udløse en ny finanskrise. Grækerne risikere at blive de nye Lehmann
Brothers.

Det er ikke kun grækerne, der har brug for at rydde op. EU har svigtet
sit ansvar for at få ryddet op i det finansielle system efter
finanskrisen. Europæerne er fortsat gidsler i deres banker, hvorigennem
en krise i en lille del af økonomien breder sig som en steppebrand med
katastrofale følger for helheden, og hvor alt for mange mennesker
fortsat tjener alt for mange penge på at tage risici på skatteydernes
vegne."

Ergo er bankernes medskyld ikke uvæsentlig som Rasmus modsat påstår.
De har 500 milliarder kr. ude og svømme på spekulations-boblelån!

Jeg synes grækerne ska vælge fallitten og genindførsel af Drakmen.

Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-06-11 12:54

On 29/06/11 13:17, Jens Erik Bech wrote:

> [...]
>
> Ergo er bankernes medskyld ikke uvæsentlig som Rasmus modsat påstår.
> De har 500 milliarder kr. ude og svømme på spekulations-boblelån!

Det er en klassisk rød-sindssyge analyse. Bankerne har lånt de
uansvarlige grækere penge. Og nu kræver de onde kapitalissvin renter!

Hvad bilder boblespekulanter sig ind

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 29-06-11 16:43

Den 29/06/11 13.53, Martin Larsen skrev:

> Det er en klassisk rød-sindssyge analyse. Bankerne har lånt de
> uansvarlige grækere penge. Og nu kræver de onde kapitalissvin renter!
>
> Hvad bilder boblespekulanter sig ind
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er jo bankforretning at låne penge ud til folk der kan betale tilbage.
Når du vil låne, så ser banken din økonomi efter i sømmen og tilstår dig
et lån passende til din formåen med at betale tilbage.

Som mottoet er i bankverdenen:"Man skal låne ud, men ikke for meget!"

Jo mere man låner ud, jo flere rentepenge tjener man, det er
motivationen.Jo flere forretninger banken forestår, jo højere stiger
dens aktiekurs som en blomstrende forretning.

Så banken er en grådig medspiller når den låner uhæmmet for at pumpe
butikken kunstigt i vejret.

Spørg dig selv:"Hvorfor lånte bankerne uhæmmet ud til et græsk fallitbo?"
Jooo, for nu kommer EU's skatteborgere og betaler regningen, så det var
en win-win-situation!

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-06-11 17:26

On 29/06/11 17:43, Jens Erik Bech wrote:

> [...]
> motivationen.Jo flere forretninger banken forestår, jo højere stiger
> dens aktiekurs som en blomstrende forretning.

Det er et almindeligt forretningsprincip, som er mere gavnligt end når
glubske velmenere skriger og hærger for at få Big Mother State til at
punge ud.

> Så banken er en grådig medspiller når den låner uhæmmet for at pumpe
> butikken kunstigt i vejret.

Det er såmænd en del mere indviklet, Lyrik. ECB er en af de helt store
kreditorer, og det er den blevet, fordi der ikke måtte sås tvivl om
Euro-projektets ufejlbarlighed.

Mvh
Martin

Fra : Isachsen

Dato : 01-07-11 18:05

Jens Erik Bech wrote:

> [...]
> fallitbo?" Jooo, for nu kommer EU's skatteborgere og betaler
> regningen, så det var en win-win-situation!

Akkurat. Så lenge låntagerne har solide garantister bak seg, som rykker
ut når det smeller, er det nærmest fritt frem for bankierene til å låne
ut i øst og vest.

Isachsen

Fra : Bo Warming

Dato : 29-06-11 18:38

On Wed, 29 Jun 2011 13:17:45 +0200, Jens Erik Bech
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>De har 500 milliarder kr. ude og svømme på spekulations-boblelån!
>
>Jeg synes grækerne ska vælge fallitten og genindførsel af Drakmen.

Du har altså ikke svar på at grækere har lever over evne og bør
straffes så Portugal mm kan LÆRE ANSVARLIGHED OG SPARSOMMELIGHED

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 29-06-11 08:39

"N.B.DK" <N.B_DK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du nægter bare at se virkeligheden i øjnene ikke? for det er vel utopisk
> at forestille at stort set hele grækenlands befolkning vidste hvad der

Om de vidste det eller ej er ligegyldigt nu, pointen er at de grækere der
ejer produktionsmidlerne har gravet guldet ned og nu er det de fattige der
igen igen skal betale for festen.

Fra : Mendoza

Dato : 29-06-11 04:57

> [...]
> alm. befolknings bekostning. Utroligt at ingen kan se den uretfærdighed,

We?re back in the USSR...... You don?t know how lucky you are....
1917 var året for dig, ikke?
Du er godt nok syg.

Fra : \(¯`·.? P.N. ?.·?¯\)

Dato : 29-06-11 08:37

"Mendoza" <asshole@x1812.dk> skrev i en meddelelse

> "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen

> We?re back in the USSR...... You don?t know how lucky you are....
> 1917 var året for dig, ikke?
> Du er godt nok syg.

Jamen det siger du jo til alle der tillader sig at mene noget andet end dig
selv. Jeg tror at du projicerer din egen lidelse over på dine opponenter.

Fra : kk

Dato : 29-06-11 11:00

ab© har bragt dette til verden:
> [...]
> alm. befolknings bekostning. Utroligt at ingen kan se den uretfærdighed, der

Såvel høj som lav i Grækenland har haft samme sportslige interesse:
Skattesnyderi - nu kommer regningen - skal vi være med til at betale
den?
mvh
kk