Erling Olsen er død
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 27-06-11 19:50

Og det er de mægtig kede af hos Socialdemokraterne hvor Helle Thorning
Schmidt siger at "vi har mistet verdens klogeste ugle". Men jeg husker mest
Erling Olsen (i sin egenskab af daværende justitsminister) for tage politiet
i forsvar lige med det samme da politiet havde affyret 113(!) skud hvoraf
nogle af skuddene faldt direkte ind i menneskemængde den 18. maj 1993, en
episode som chokerede mig dybt. Hvor Erling Olsen burde have holdt sin kæft
og iværksat en undersøgelse af politiet valgte han i stedet at kæfte op til
fordel for et politi som havde håndteret en politiforretning meget meget
problematisk. Et uklogt træk som skabte endnu mere ballade end der var i
forvejen. I mine øjne var han ikke en klog ugle men en justitsminister som
ikke glider ind i historien for sine store bedrifter (for nu at udtrykke det
diplomatisk). Men fred være med ham.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1578151.ece

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 27-06-11 20:50

On Mon, 27 Jun 2011 20:49:42 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> fordel for et politi som havde håndteret en politiforretning meget meget

Kender dit had til politiet ingen grænser.?

Når voldspsykopater vælger at overfalde ordensmagten, risikerer de sgu da
at komme til skade.

Der blef affyret 113 skud og kun 11 demonstranter blev ramt og ingen døde.

Ergo var langt de fleste skud, varselsskud. Der er ingen der kan skyde 113
skud mod en menneskemængde og kun ramme 11.

Hvis jeg havde været betjent og var blevet overfaldt af en flok psykopater,
så havde jeg sgu også skudt dem ned for at redde min egen førlighed.

> Et uklogt træk som skabte endnu mere ballade end der var i
> forvejen.

Det er IKKE politiets skyld at voldspsykopater ikke kunne opføre sig
ordentligt.

Jeg er personligt ligeglad med ham.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 27-06-11 20:58

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Kender dit had til politiet ingen grænser.?

Intet had men der skal være orden i sagerne, ikke mindst hos politiet.

> [...]
> døde.
>
> Ergo var langt de fleste skud, varselsskud.

Nej, ingen varselsskud, kun vildt skyderi.

> Der er ingen der kan
> skyde 113 skud mod en menneskemængde og kun ramme 11.

Det er nemlig rigtig, politiet skød vildt omkring sig. Der er da noget du
formår at forstå, ikke meget, men en lille smule er da også noget...

> Jeg er personligt ligeglad med ham.

Det er jeg nærmest også, min reaktion er kun en reaktion på HTS beskrivelse
af ham som jeg slet ikke nikker genkendende til.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 27-06-11 22:57

On Mon, 27 Jun 2011 21:57:44 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Intet had men der skal være orden i sagerne, ikke mindst hos politiet.

> Nej, ingen varselsskud, kun vildt skyderi.

Det er jo beviseligt løgn.

> Det er nemlig rigtig, politiet skød vildt omkring sig.

Nej, de skød MASSER af varselsskud, men demonstranterne fattede ikke at de
skulle tage og slappe lidt af.

> Der er da noget du
> formår at forstå, ikke meget, men en lille smule er da også noget...

Du lader dig styre af dine fordomme, og er komplet ligeglad med fakta.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 27-06-11 23:07

> Det er jo beviseligt løgn.

Nej DU lyver.

> Nej, de skød MASSER af varselsskud, men demonstranterne fattede ikke
> at de skulle tage og slappe lidt af.

Nå også her løj du.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 27-06-11 23:43

On Tue, 28 Jun 2011 00:06:39 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nej DU lyver.

> Nå også her løj du.

Suk. Når virkeligheden/sandheden konflikter med dine fordomme, vælger du at
tro på fordommene.

http://web.archive.org/web/20070928181752/http://www.politiforbund.dk/show.php?area=4&show=1040

"Såvel på Fælledvej som på Skt. Hans Torv udsættes politiet for massive og
til tider livstruende angreb med brosten og andet kasteskyts, og politiet
afgiver både VARSELSSKUD og sigtede skud såvel på Fælledvej som på Skt.
Hans Torv"

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 28-06-11 13:16

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Ja spørgsmålet er svjks om det egentlig ikke var omvendt.

> Det er jo beviseligt løgn.

Ja vi hører jo indsatslederen råbe skyd efter benene, så er det vel lidt
mærkeligt at de rammer over bæltestedet.

Det kan sagtens ske, i krig er det alm at meget få kugler overhovedet rammer
noget som helst, da soldaterne pga adrenalin ryster meget på hænderne.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 14:45

On Tue, 28 Jun 2011 14:15:47 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Ja vi hører jo indsatslederen råbe skyd efter benene, så er det vel lidt
> mærkeligt at de rammer over bæltestedet.

Forhold dig tog til at der blev affyret 113 (eller 118) skud og kun 11 blev
ramt.

Du tror vel ikke at politiet er SÅ dårlige til at ramme, at de kun kan
ramme 11 med 113 skud, hvis de sigtede efter en "ladeport" (folkemængden).?

> Det kan sagtens ske, i krig er det alm at meget få kugler overhovedet rammer
> noget som helst, da soldaterne pga adrenalin ryster meget på hænderne.

Hold kæft hvor er du latterlig at høre på.

Hvis de ikke ramte den de sigtede efter, ville de jo ramme en eller anden
der stod bagved. Det var jo en "massiv" menneskemængde.

Fra : DADK

Dato : 27-06-11 21:02

On 27-06-2011 21:49, S.A.Thomsen wrote:

> [...]
> at komme til skade.
>
> Der blef affyret 113 skud og kun 11 demonstranter blev ramt og ingen døde.

(...)

Bortset fra at i begge tager fejl. Der blev ikke affyret 113 skud men
118 skud. Det er nemt at huske. for de 118 skud blev affyret den 18 maj.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 27-06-11 23:01

On Mon, 27 Jun 2011 22:02:29 +0200, DADK wrote:

> (...)
>
> Bortset fra at i begge tager fejl. Der blev ikke affyret 113 skud men
> 118 skud. Det er nemt at huske. for de 118 skud blev affyret den 18 maj.

Det er da reelt ligegyldigt, selvom:

http://da.wikipedia.org/wiki/18._maj-urolighederne

"og i alt 113 pistolskud blev affyret, hvilket resulterede i at 11
demonstranter efterfølgende blev behandlet for skudsår"

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 27-06-11 23:08

> Det er da reelt ligegyldigt, selvom:
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/18._maj-urolighederne
>
> "og i alt 113 pistolskud blev affyret, hvilket resulterede i at 11
> demonstranter efterfølgende blev behandlet for skudsår"

Wikipedia er ikke noget sandhedsvidende. ALLE kan gå ind og rette i
materialet, selv et kvajhoved som dig.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 27-06-11 23:45

On Tue, 28 Jun 2011 00:08:08 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Wikipedia er ikke noget sandhedsvidende. ALLE kan gå ind og rette i
> materialet, selv et kvajhoved som dig.

Hvorfor i alverden skulle nogen skrive 113 skud hvis det rigtige var 118.?

Det er jo reelt ligegyldigt on det er 113 eller 118.

PS: Jeg har altid hørt at det var 113.

Fra : DADK

Dato : 27-06-11 23:24

On 28-06-2011 00:00, S.A.Thomsen wrote:

> Det er da reelt ligegyldigt, selvom:
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/18._maj-urolighederne
>
> "og i alt 113 pistolskud blev affyret, hvilket resulterede i at 11
> demonstranter efterfølgende blev behandlet for skudsår"

Det må være en spøgefugl eller én der har ramt tastaturet forkert. Det
er ret nyt der skulle være tale om 113 skud. Du kan evt tjekke avisernes
omtaler, Ritzau gennem tiderne eller spørge dig selv hvorfor
rigsadvokat Asbjørn Jensen undersøgte 118 skud, og ikke 113, hvorfor den
stærkt omtalte DR dokumentar hed 118 skud osv. Men det er naturligvis
bare en detalje. Det faldt bare i øjnene at hele 2 skrev 113 skud efter
hinanden.

Fra : DADK

Dato : 27-06-11 23:27

On 28-06-2011 00:23, DADK wrote:

> [...]
> omtalte DR dokumentar hed 118 skud osv. Men det er naturligvis bare en
> detalje. Det faldt bare i øjnene at hele 2 skrev 113 skud efter hinanden.

Er faktisk ikke så sikker længere. Det er nærmest ligeligt fordelt,
holdningen til om der blev affyret 113 eller 118 skud

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 27-06-11 23:46

On Tue, 28 Jun 2011 00:26:58 +0200, DADK wrote:

> Er faktisk ikke så sikker længere. Det er nærmest ligeligt fordelt,
> holdningen til om der blev affyret 113 eller 118 skud

LOL. Det er jo også ligegyldigt hvem der har ret.

Fra : DADK

Dato : 28-06-11 07:37

On 28-06-2011 00:45, S.A.Thomsen wrote:

> LOL. Det er jo også ligegyldigt hvem der har ret.

Ikke ligegyldigt jeg var så påståelig :$ Husker det stadig som 118 skud,
og det er ret mange enig i, men langt fra alle

Fra : Bo Warming

Dato : 28-06-11 02:57

ugte dr

>Det er da reelt ligegyldigt, selvom:
>
>http://da.wikipedia.org/wiki/18._maj-urolighederne
>
>"og i alt 113 pistolskud blev affyret, hvilket resulterede i at 11
>demonstranter efterfølgende blev behandlet for skudsår"

Brugte de særlig små projektiler den dag - ingen fik varig men, eller
?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-06-11 13:44

Den 28-06-2011 03:56, Bo Warming skrev:

> Brugte de særlig små projektiler den dag - ingen fik varig men, eller
> ?

Ja, det gjorde de lige præcis: Politiets tjenestepistol var dengang
stadig den gamle tyske officerspistol af mærket Walther, model PP
("Polizeipistole") som affyrer den relativt lille kaliber 7.65 x 17 mm
Browning SR, i USA også kendt som .32 ACP.

http://en.wikipedia.org/wiki/.32_ACP

Projektilet har altså en diameter på 7,65 mm og patronhylsteret - som
afgør mængden af krudt, der driver projektilet - er 17 mm langt.

Dette projektil er dermed kun lidt over een milimeter bredere end en
simpel salonriffelpatron (.22 LR) og den er derfor stort set kun dødelig
på klods hold, hvis man rammer vitale organer.

Således var det faktisk et udbredt problem for politiet at de i gamle
dage f.eks. kunne skyde stofpåvirkede narkomaner eller psykotiske
personer adskillige gange i benene uden at kunne stoppe vedkommende.

Derfor fik politiet i 1999 nye og moderne pistoler af mærket Heckler &
Koch, model USP ("Universale Selbstladepistole"), som skyder med den
langt kraftigere 9 x 19 mm Parabellum-patron, i sin tid opfundet af den
tyske våbeningeniør Georg Luger.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_USP

Foruden at projektilets diameter er større, er vægten og følgelig
anslagsenergien - og således den dræbende chok-effekt på målet -
mærkbart større på politiets "nye" pistoler.

Som om dette ikke var nok, har jeg for nyligt - under et
sikkerhedskursus, jeg skulle gennemgå som butiksansat - spurgt en
politimand om typen af ammunition, der skydes med: Han fortalte at der
skydes med hulkappet ammunition, som godt nok ifølge Genevekonventionen
er forbudt i MILITÆR sammenhæng, men som gerne anvendes af politifolk og
anti-terrorkorps.
Forklaringen er ganske enkelt at den spidsskarpe ammunition (på
amerikansk betegnet "full metal jacket"), som militæret bruger, ryger
lige igennem målet, og dermed kan ramme uskyldige tilstedeværende bagved
målet, mens hulkappet ammunition ("hollow point") pænt folder sig ud som
en nydelig lille blomst under sin vej gennem målet og derved samtidig
afsætter størst mulig chok-effekt under sin opbremsning...

http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow_point

http://en.wikipedia.org/wiki/Full_metal_jacket_bullet

Med denne radikale forskel på kaliber og kugletype er der næppe noget at
sige til, at politiet desværre efterhånden er kommet til at slå en del
personer ihjel i forsøget på "kun" at pacificere dem: Hvis man rammer
uheldigt - f.eks. strejfer en lårarterie - flår den nye projektiltype
simpelthen for mange blodkar op til at blødningen kan bringes under
kontrol igen og vedkommende forbløder derfor på få sekunder.

Hvis man således dengang under 18.maj-urolighederne havde anvendt de
moderne pistoler, var der nok ikke mange af de ramte, som ville have
overlevet...

(Men så havde der nok heller ikke været brug for at affyre så mange skud
i luften, da det er et væsentligt mere afskrækkende våben, ikke mindst i
forhold til den tungere lyd end Waltherens sølle lille kineserknald?)

Anders Peter Johnsen

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 14:59

On Tue, 28 Jun 2011 14:43:51 +0200, Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> simpel salonriffelpatron (.22 LR) og den er derfor stort set kun dødelig
> på klods hold, hvis man rammer vitale organer.

Det er nu ikke helt korrekt.

http://en.wikipedia.org/wiki/.32_ACP

"Bullet diameter .309 in (7.8 mm)"

http://en.wikipedia.org/wiki/.22_LR

"Bullet diameter .222 in (5.6 mm)"

Altså en forskel i diameteren på 2.2 mm.

<snip en masse jeg er enig i>

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 27-06-11 21:46

> [...]
> Datemas.de) wrote:

Men jeg husker mest

> Kender dit had til politiet ingen grænser.?

Hvad Kim Larsen ikke ved er at Erling Olsen var en af de meget få
justitsmininstre der havde en kritisk holdning til Politiet. Han havde sin
egen mening om tingene, mange ministre minder om typer ala "Javel hr
minister". Erling bestemte i justitsministeriet. Hvad Kim ikke ved er at
Erling Olsen ville have fyret KBHs politidirektør Poul Efsen, men undlod da
han skulle på pension samme år.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-06-11 05:58

On Mon, 27 Jun 2011 22:45:36 +0200, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)"
<la@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Erling Olsen ville have fyret KBHs politidirektør Poul Efsen, men undlod da

dVS han var lidt vattet og glemte den signalværdi det ville have haft
at fyre netop efter skudepisoden

Fra : sluppermand

Dato : 30-06-11 19:45

On 27 Jun., 21:57, "Kim Larsen \(p AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> Det er jeg n rmest ogs , min reaktion er kun en reaktion p HTS beskrivelse
> af ham som jeg slet ikke nikker genkendende til.

Sjovt nok husker jeg kun Uglen for at mene det at være i besiddelse af
mindre mængder hash, var ulovligt, men så længe det forgik på
Christiania, var det nærmest legalt. En justitsminister der gik ind
for "parallelsamfund". . . . . Bortset fra Frank Jensen har der ikke
siddet en større svagpisser på dén post.

../Kent.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 01-07-11 10:39

\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> [...]

>for "parallelsamfund". . . . . Bortset fra Frank Jensen har der ikke
>siddet en større svagpisser på dén post.

Jeg tror at der er noget du helt har misforstået der, Erling Olsen var en
mand af sine meningers mod, normalt så er justitminstre ikke ligefrem de der
síger embedsmændene eller politiet imod. Jeg er sikker på at det at give
ordrer til systemet og politiet om ikke at gå i konfrontation med de
autonome eller beboerne på fristaden det er noget kræver sine meningers mod.

Alle justitsministre taler embedsmændene efter munden. Det er populært,
alle justitsministre kan forsvare politiet, For det er noget der giver
point hos de autoritetstro socialdemokratiske vælgere, men at forsvare
beboerne på fristaden eller de autonome, ved at bede politiet om ikke at
bruge magt/vold i maximalt udgave, det er famdne ikke du får stemmer på.

Iøvrigt husker det sådan at politiet havde sloges med beboerne på
Christiania i månedsvis og da Erling Olsen bad politiet om at bruge mindre
magt ved politiforretningerne på staden, blev de så fornærmede inde på
gården at de stoppede med at lave razziaer på CA i en længere periode.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 01-07-11 11:18

> [...]
> for "parallelsamfund". . . . . Bortset fra Frank Jensen har der ikke
> siddet en større svagpisser på dén post.

Jeg har aldrig fattet politiets nidkære jagt på narkotika. Nu har staten
ført krig mod narkotika i over 40 år uden at det har ført til en hujende
hatfis ud over en masse straffede mennesker. Der er masser af narkotika i
omløb og det har aldrig været billigere endda med tendens til faldende
priser. Jeg har aldrig brudt mig om narkotika men omvendt kan jeg heller
ikke lige få øje på det gavnlige i at politiet bruger uanede ressourcer på
dette område, ressourcer som kunne være brugt på at servicere befolkningen i
stedet for.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 01-07-11 12:40

Den 01-07-2011 03:44, sluppermand skrev:

> [...]
> for "parallelsamfund". . . . . Bortset fra Frank Jensen har der ikke
> siddet en større svagpisser på dén post.

Jeg vil nu mene, at både Lene Espersen og Brian Mikkelsen var mindst
lige så inkompetente på justitsminister-posten.

Men hvor Uglen i det mindste besad et lunt sind kan vi så i dag glæde os
over ministre, der gemmer sig bag spindoktorer.

Uglen sagde *sin* mening, og det kunne vi i stedet huske ham for frem
for den pseudo-debat om hash. Det er først nu lykkedes at finde en
langsigtet løsning på Christiania, og det var jo ikke en opgave én mand
alene kunne løse - hvilket de fleste nok indser hvis de kigger dybt nok
i selvransagelsens ånd...

RIP Erling Olsen.

Henrik Blunck
Den politiske blog - http://politisk-blog.blogspot.com

Fra : Bo Morch Mogensen

Dato : 02-07-11 19:40

Den 27-06-2011 21:49, S.A.Thomsen skrev:
> Kender dit had til politiet ingen grænser.?
>
> Når voldspsykopater vælger at overfalde ordensmagten, risikerer de sgu da
> at komme til skade.

Øhh ja ... men situationen var spændt da de autonome gik abe shit over
vi tabte et valg der lige var blevet vundet for ikke så længe siden
fordi sf bukkede sig forover og tog den i røven og sagde EU var en go
ide og dermed døde opinionen til EU - dermed tror jeg nok der var mange
der følte at vi tabte en væsentlig del af vore samfunds integritet
hvad selvf var frustrerende

men det er jo ikke politiets skyld
det er jo præmissen for at leve i et demokrati at der er nogen der mener
noget andet ind en selv og det sker der er flere af dem også er det nu
en gang dem der bestemmer ..

> Der blef affyret 113 skud og kun 11 demonstranter blev ramt og ingen døde.

ja alt andet ville unægtelig have været noget lort

> Ergo var langt de fleste skud, varselsskud. Der er ingen der kan skyde 113
> skud mod en menneskemængde og kun ramme 11.

næppe ...

> Hvis jeg havde været betjent og var blevet overfaldt af en flok psykopater,
> så havde jeg sgu også skudt dem ned for at redde min egen førlighed.

jeg tror sgu bare de skulle have trukket sig også have brugt en
vandkanon og tåregas ..

men vi kan ikke leve i et samfund hvor man skyder på politiet og
politiet skal også bestræbe sig på ikke at skyde på nogen der ikke
skyder på dem -men bliver politiet beskudt det skal koste , hvis vi ikke
skal ende i et samfund (hvad vi næppe kommer til) hvor politiet skyder
når de er i tvil som man ser i andre lande

BMM

Fra : sluppermand

Dato : 02-07-11 17:07

On 1 Jul., 11:38, "\( ` . P.N. . \)" <l...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> alle justitsministre kan forsvare politiet,  For det er noget der giver
> point hos de autoritetstro socialdemokratiske v lgere, men at forsvare
> beboerne p fristaden eller de autonome, ved at bede politiet om ikke at
> bruge magt/vold i maximalt udgave, det er famdne ikke du f r stemmer p .
>
> I vrigt husker det s dan at politiet havde sloges med beboerne p
> Christiania i m nedsvis og da Erling Olsen bad politiet om at bruge mindre
> magt ved politiforretningerne p staden, blev de s forn rmede inde p
> g rden at de stoppede med at lave razziaer p CA i en l ngere periode.

Jeg har ikke misforstået noget. Jeg kan stadig huske "Uglens"
udtalelser. Sådan er det. Så kan du have en anden opfattelse og et
andet syn på "Uglen" og justitsministre iøvrigt; fair nok.

/Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 02-07-11 17:22

On 1 Jul., 12:17, "Kim Larsen \(p AltBinaries.com eller Datemas.de\)"
<kl2...@gmail.com> wrote:

> Jeg har aldrig fattet politiets nidk re jagt p narkotika. Nu har staten
> f rt krig mod narkotika i over 40 r uden at det har f rt til en hujende
> hatfis ud over en masse straffede mennesker. Der er masser af narkotika i
> oml b og det har aldrig v ret billigere endda med tendens til faldende
> priser. Jeg har aldrig brudt mig om narkotika men omvendt kan jeg heller
> ikke lige f je p det gavnlige i at politiet bruger uanede ressourcer p
> dette omr de, ressourcer som kunne v re brugt p at servicere befolkningen i
> stedet for.

Når du nu får lukket narkotika-efterforskningen; hvilken service er
det så du vil have til befolkningen?

/Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 02-07-11 17:33

On 1 Jul., 13:40, Henrik V Blunck <hen...@NOSPAMblunck.dk> wrote:

> Jeg vil nu mene, at b de Lene Espersen og Brian Mikkelsen var mindst
> lige s inkompetente p justitsminister-posten.
>
> Men hvor Uglen i det mindste besad et lunt sind kan vi s i dag gl de os
> over ministre, der gemmer sig bag spindoktorer.
>
> Uglen sagde *sin* mening, og det kunne vi i stedet huske ham for frem
> for den pseudo-debat om hash. Det er f rst nu lykkedes at finde en
> langsigtet l sning p Christiania, og det var jo ikke en opgave n mand
> alene kunne l se - hvilket de fleste nok indser hvis de kigger dybt nok
> i selvransagelsens nd...

Ja, det mener du så. Min mening er at der bortset fra Frank Jensen,
ikke har været en større svagpisser på justitsministerposten end
"Uglen". Således er vi uenige om hans kompetencer og virke; en
aldeles svag, let påvirkelig og omskiftelig justitsminister, der ikke
havde for fem flade øre indsigt i hans ministeriums område. Han var og
blev en ligegyldig politiker, der ikke burde have haft større ansvar
end kultur eller kirke, hvor han ikke kunne gøre skade.

/Kent.

Fra : Patruljen

Dato : 05-07-11 03:37

On 2 Jul., 20:40, Bo Morch Mogensen <j...@s.dk> wrote:

> jeg tror sgu bare de skulle have trukket sig også have brugt en
> vandkanon og tåregas ..

Selvfølgelig skulle de have trukket sig indtil de var så mange, at de
kunne rydde stedet uden at gribe til magtanvendelse via - skydevåben.
Det var en inkompetent ledelse, som beordrede de-der 24 uniformerede
skidesprællere til at gå frem mod flere hundrede demonstranter.

Fra : Mendoza

Dato : 06-07-11 15:57

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det var en inkompetent ledelse, som beordrede de-der 24 uniformerede
> skidesprællere til at gå frem mod flere hundrede demonstranter.

Og hvis nu de demonstrerende kvarthjerner havde opført sig civiliseret og
fulgt politiets anvisninger, så var slet ingen kommet til skade.
Hvorfor er autonome idioter så indskrænkede? Fordi de elsker konfrontationen
for konfrontationens skyld.
No mercy.

Fra : Patruljen

Dato : 05-07-11 03:29

On 28 Jun., 21:13, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> S.A.Thomsen <s_a_thom...@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> ezjnj7bqk6yk$.whbk1sd0wwxs....@40tude.net:

> Du piver da ellers hele tiden, chatnar.

> Og du er bare en skide hypokonder, der bruger en p st et "d rlig" ryg til at
> bortforklare DIN utilstr kkelighed.

Nå - ja. Du er særdeles utilstrækkelig. Så utilstrækkelig, at det ikke
er gået op for dig - at du er utilstrækkelig.
Det er utvivlsomt derfor du ikke forsøger dig med bortforklaringer :)

Fra : Bo Warming

Dato : 28-06-11 02:50

eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

> [...]
>ikke glider ind i historien for sine store bedrifter (for nu at udtrykke det

Der er dele af samfundet der ikke fungerer "efter bogen" og her var en
konflikt mellem Christiania-pushere og politi trappet op og en
gentleman-agreeement overtrådt og havde de haft stærke skydevåben
dengang, havde de nok skudt op i luften

Måske de kriminelle fik en gavnlig lærestreg og vi bør alle værdsætte,
siden det ikke kan være anderledes i virkelighedens verden

EO tilbød mig ansættelse på Roskilde Universitet, men jeg foretrak
desværre at blive skoleTV producer i Zambia

Hans nedrakning af Glistrup før hans gennembruds-valg med 28 mandater
på tinge , var et trist bestillingsarbejde og lidt i stil med hvad Kim
kritiserer

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-11 12:52

S.A.Thomsen wrote:
> Det er jo beviseligt løgn.

Der findes nu filmoptagelser der viser indtil flere betjente stå og
skyde noget mere end 11 skud lige fremad ind i mængden.. [1]

Der blev også ramt flere end 11, men demonstranter der blev ramt
opdagede hurtigt at man blev anholdt hvis man tog på skadestuen,
hvorfor de fandt alternative måder at blive lappet sammen på.. [2]

[1] De burde være til at finde, så jeg gider ikke finde dem.. Måske
localeyes?
[2] Har jeg fra øjenvidner, blandtandet en der selv blev ramt, så
der må du tage mit ord eller lade være..

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 14:41

On 28 Jun 2011 11:52:03 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Der findes nu filmoptagelser der viser indtil flere betjente stå og
> skyde noget mere end 11 skud lige fremad ind i mængden.. [1]

Hvor.? Link.?

> Der blev også ramt flere end 11, men demonstranter der blev ramt
> opdagede hurtigt at man blev anholdt hvis man tog på skadestuen,
> hvorfor de fandt alternative måder at blive lappet sammen på.. [2]

Det er da den jammerligste bortforklaring jeg har hørt i mang tid.

> [1] De burde være til at finde, så jeg gider ikke finde dem.. Måske
> localeyes?

Altså bare en løs påstand, uden den mindste dokumentation.

> [2] Har jeg fra øjenvidner, blandtandet en der selv blev ramt, så
> der må du tage mit ord eller lade være..

Altså bare en løs påstand, uden den mindste dokumentation.

Dit "ord" er i mine øjne INTET værd, da du selv er en rødfascist.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 28-06-11 15:33

> On 28 Jun 2011 11:52:03 GMT, Hans Joergensen wrote:
>

> Dit "ord" er i mine øjne INTET værd, da du selv er en rødfascist.

Du overvurderer din egen mening og ordet rødfacist findes kun hovedet på dig
og en gruppe småforvirrede men ægte nazister og racister.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 15:40

On Tue, 28 Jun 2011 16:32:45 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Du overvurderer din egen mening

Hvad var der i ovenstående sætning som du ikke forstod.?

> og ordet rødfacist findes kun hovedet på dig
> og en gruppe småforvirrede men ægte nazister og racister.

LOL. Du kan ikke andet end at kaste rund med nazist/racist-kort, uden du
har den fjerneste anelse om hvad du vrøvler løs om. ))

Jeg er hverken nazist, racist eller noget der overhovedet ligner. Den
herinde der nærmer sig mest de to betegnelser, er DIG. Du udtaler dig gang
på gang "racistisk", overfor alle der ikke er religions-skadet.

AL religion, er et forsøg på at dække over et mindreværdskompleks.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 28-06-11 15:46

> [...]
> på gang "racistisk", overfor alle der ikke er religions-skadet.
>
> AL religion, er et forsøg på at dække over et mindreværdskompleks.

Okay SA mand, ja det kan da ikke komme som en overraskelse at du også hader
verdens religøse minoriteter, når du også hader alle Arabere og mørklødede
mennesker.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 17:31

On Tue, 28 Jun 2011 16:46:19 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Okay SA mand, ja det kan da ikke komme som en overraskelse at du også hader
> verdens religøse minoriteter,

Lær dog for helvede at læse.

Jeg hader INGEN. At nogle har brug for en religiøs, mental "krykke", er da
deres eget valg, som jeg overhovedet ikke blander mig i. Andre køber en dyr
sportsvogn for at skjule deres manglende selvværd. Who cares.

> når du også hader alle Arabere og mørklødede
> mennesker.

Hvorfor lyver du hele tiden.?

Mine egne børn er sgu da "mørklødede".

Du er ikke andet end en ynkelig racistisk klaphat.

Fra : Vidal

Dato : 28-06-11 19:54

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 20:05

On Tue, 28 Jun 2011 20:54:24 +0200, Vidal wrote:

> Du aner ikke, hvad du taler om.

Jo. Jeg behøver ikke at have en "religiøs sutteklud" for at have et godt
liv.

Religiøse tosser har brug for en "højere magt" for at kunne bortforklare
deres egen utilstrækkelighed.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-06-11 20:13

S.A.Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen
ezjnj7bqk6yk$.whbk1sd0wwxs.dlg@40tude.net:

> [...]

Du piver da ellers hele tiden, chatnar.

> Religiøse tosser har brug for en "højere magt" for at kunne
> bortforklare deres egen utilstrækkelighed.

Og du er bare en skide hypokonder, der bruger en påstået "dårlig" ryg til at
bortforklare DIN utilstrækkelighed.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 22:05

On Tue, 28 Jun 2011 21:13:18 +0200, Jens Bruun wrote:

> Du piver da ellers hele tiden, chatnar.

> Og du er bare en skide hypokonder, der bruger en påstået "dårlig" ryg til at
> bortforklare DIN utilstrækkelighed.

Gaaaaaaaaab. Hvor er du dog ufattelig dum at høre på, snotskovl.

PLONK

Fra : Michael Weber

Dato : 28-06-11 16:59

Den 28-06-2011 13:52, Hans Joergensen skrev:

> Der findes nu filmoptagelser der viser indtil flere betjente stå og
> skyde noget mere end 11 skud lige fremad ind i mængden.. [1]

Det lyder ikke usandsynligt at det ser sådan ud,, men flere betjente
nævner at de skyder advarselsskud i en vinkel af 45 grader samt at der
affyres salver af 20-30 sekunders varighed og at det lyder som 20-30
"lyn-kinesere".

Derfra og til at betjentene, kold og kynisk har stået og skudt direkte
ind i en folkemængde, er der et stykke vej. Når det er sagt, skal det
også nævnes at en betjent vidner, at efter hans opfattelse, bliver
demonstranterne ophidsede efter betjentene har affyret "sigtede skud"
i.e. skud, hvor de har sigtet efter folk. Og den reaktion, bliver
betjenten faktisk overrasket over.

Og skulle vi så ikke lige få med, at betjentenes brug af våben, efter
kommissionens opfattelse var berettigede, da der var tale om nødværge:

"Kommissionen finder, at politiets skudafgivelser på Fælledvej var
berettigede - herunder at afgivelse af vandrette skud var berettigede -
såvel i medfør af Rigspolitichefens bestemmelser herom som i medfør af
straffelovens § 13, stk. 1 om nødværge (side 279).

Kommissionen er nået til samme resultat for så vidt angår
skudafgivelserne på Skt. Hans Torv (side 280)."

> Der blev også ramt flere end 11, men demonstranter der blev ramt
> opdagede hurtigt at man blev anholdt hvis man tog på skadestuen,
> hvorfor de fandt alternative måder at blive lappet sammen på.. [2]

Det konflikter ikke med kommissionsrapporten:
"Kommissionen lægger til grund,
At i hvert fald 11 civile er blevet sårede af skud afgivet af politiet
men at antallet eventuelt kan være højere, fordi nogle sårede ikke har
søgt hospitalsbehandling,
"

http://jm.schultzboghandel.dk/upload/microsites/jm/ebooks/redegoerelser/noerrebrosagen.doc

Fra : DADK

Dato : 28-06-11 17:50

On 28-06-2011 13:52, Hans Joergensen wrote:

> Der findes nu filmoptagelser der viser indtil flere betjente stå og
> skyde noget mere end 11 skud lige fremad ind i mængden.. [1]

Fuldkommen rigtigt. Er det i øvrigt 113 eller 118 her'?
http://www.youtube.com/watch?v=bKxsoVPaCb8

Hvem kan tælle, anyone?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 18:16

On Tue, 28 Jun 2011 18:49:33 +0200, DADK wrote:

> Fuldkommen rigtigt. Er det i øvrigt 113 eller 118 her'?
> http://www.youtube.com/watch?v=bKxsoVPaCb8
>
> Hvem kan tælle, anyone?

Hvad er din pointe.?

Videoen viser ingen steder, at nogen skyder mere end 11 skud ind i mængden.

Fra : DADK

Dato : 28-06-11 19:12

On 28-06-2011 19:16, S.A.Thomsen wrote:

> Hvad er din pointe.?
>
> Videoen viser ingen steder, at nogen skyder mere end 11 skud ind i mængden.

Nej, men det gør den anden. Jeg er offer for at google er nået et nyt
level, de viser det man faktisk søger på, men når man linker til det ser
det anderledes ud.

Fra : DADK

Dato : 28-06-11 19:16

On 28-06-2011 20:11, DADK wrote:

> Nej, men det gør den anden. Jeg er offer for at google er nået et nyt
> level, de viser det man faktisk søger på, men når man linker til det ser
> det anderledes ud.

Du har dine 118 skud i den anden video

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 19:27

On Tue, 28 Jun 2011 20:15:53 +0200, DADK wrote:

> Du har dine 118 skud i den anden video

Hvis du mener den her:

http://www.youtube.com/watch?v=sA8bsDS3KuY&NR=1

så viser den heller ingen steder, at nogen skyder mere end 11 skud ind i
mængden.

Fra : DADK

Dato : 28-06-11 22:24

On 28-06-2011 20:26, S.A.Thomsen wrote:

> Hvis du mener den her:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=sA8bsDS3KuY&NR=1
>
> så viser den heller ingen steder, at nogen skyder mere end 11 skud ind i
> mængden.

Øh. Du skal søge på : 118 skud nørrebro

Så får du hele molevitten

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 23:01

On Tue, 28 Jun 2011 23:23:35 +0200, DADK wrote:

> Øh. Du skal søge på : 118 skud nørrebro
>
> Så får du hele molevitten

Jeg gider ikke at lede efter noget der ikke findes.

Fra : DADK

Dato : 29-06-11 05:28

On 29-06-2011 00:00, S.A.Thomsen wrote:

> Jeg gider ikke at lede efter noget der ikke findes.

En helt ny version af de tre aber. Holde sig for ørerne, holde sig for
øjnene - og nu også holde sig fra at google. Du holder dig bare ikke fra
munden Hvordan ved du i øvrigt at "noget" ikke findes hvis ikke du
har søgt erfter det?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-06-11 05:42

On Wed, 29 Jun 2011 06:27:39 +0200, DADK wrote:

> [...]
> øjnene - og nu også holde sig fra at google. Du holder dig bare ikke fra
> munden Hvordan ved du i øvrigt at "noget" ikke findes hvis ikke du

Hvorfor skal jeg spilde min tid på at lede efter noget der ikke findes.?

Hvis du mener at jeg tager fejl, kan du jo linke til dokumentationen på
det.

Dit første forsøg på det, holdt ko ikke en meter.

Fra : DADK

Dato : 28-06-11 18:01

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-11 19:20

S.A.Thomsen wrote:
> LOL. Du kan ikke andet end at kaste rund med nazist/racist-kort, uden du
> har den fjerneste anelse om hvad du vrøvler løs om. ))

Er det bedre at trække rødfacist-kortet ? :)

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 19:22

On 28 Jun 2011 18:20:15 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Er det bedre at trække rødfacist-kortet ? :)

Forskellen er at du ER rødfascist, hvorimod jeg IKKE er racist.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-11 19:29

S.A.Thomsen wrote:
> Forhold dig tog til at der blev affyret 113 (eller 118) skud og kun 11 blev
> ramt.

Kun 11 var på skadestuen...

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 19:32

On 28 Jun 2011 18:28:32 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Kun 11 var på skadestuen...

Dine fantasi-ofre kan ikke bruges som argument.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-06-11 19:48

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen
slrnj0k7ag.1q8.haj@pluto.bananas.dk:

> Kun 11 var på skadestuen...

Du ved tydeligvis noget, vi andre ikke ved. Ud med sproget: Hvor mange "ved"
du, blev ramt af politiets skud?`

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 29-06-11 05:07

On 28-06-2011 20:28, Hans Joergensen wrote:

> Kun 11 var på skadestuen...

Hvor mange betjente blev ramt af brosten? Flere politifolk blev skadet
for livet den dag·

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 29-06-11 08:26

"DADK" <DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange betjente blev ramt af brosten? Flere politifolk blev skadet for
> livet den dag·

Jamen hvor forfærdeligt at de følsomme betjente fik et traume, vi græder
snot over det endnu.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-06-11 09:40

On Wed, 29 Jun 2011 09:26:19 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Jamen hvor forfærdeligt at de følsomme betjente fik et traume, vi græder
> snot over det endnu.

Du mener måske ikke at det er selvforskyldt, når man kommer til skade, hvis
man kaster brosten efter politiet.?

Jeg kan da garanterer for, at hvis du kaster brosten efter MIG, så kommer
DU til skade.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 29-06-11 10:06

> [...]
> man kaster brosten efter politiet.?
>
> Jeg kan da garanterer for, at hvis du kaster brosten efter MIG, så kommer

Begynder du nu også at komme med trusler!!! Jeg kunne aldrig drømme om at
kaste med noget efter nogen.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-06-11 10:13

On Wed, 29 Jun 2011 11:05:52 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Begynder du nu også at komme med trusler!!! Jeg kunne aldrig drømme om at
> kaste med noget efter nogen.

Hvad var der ved ordet "HVIS" som du ikke forstod.?

Du burde lære at læse, før du dummer dig endnu mere herinde.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 29-06-11 12:53

> Hvad var der ved ordet "HVIS" som du ikke forstod.?
>
> Du burde lære at læse, før du dummer dig endnu mere herinde.

Men omvendt med den ryg du har, burde du næppe begynde at spille barsk fyr
og true de der uenige med dig.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-06-11 13:33

On Wed, 29 Jun 2011 13:52:33 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men omvendt med den ryg du har, burde du næppe begynde at spille barsk fyr
> og true de der uenige med dig.

Jeg har ALDRIG truet nogen fordi de er uenige med mig.

Lær for helvede at læse.!!!

Fra : DADK

Dato : 30-06-11 07:36

On 29-06-2011 11:05, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> "S.A.Thomsen"<s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Begynder du nu også at komme med trusler!!! Jeg kunne aldrig drømme om at
> kaste med noget efter nogen.

Lige bortset fra mudder

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 30-06-11 13:57

> Lige bortset fra mudder

Jae her gir vi og modtager mudder i rigelige mængder. Der ikke noget så godt
som et mudderbad.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 01-07-11 01:19

> [...]
> skade, hvis man kaster brosten efter politiet.?
>
> Jeg kan da garanterer for, at hvis du kaster brosten efter MIG, så

Har du ikke dårlig ryg ? Endda så dårlig ryg at du ikke kan arbejde ?

LOL

Med en så dårlig ryg ville jeg ikke kunne skade nogen. Du er ganske enkelt
bare så komplet fyldt med løgn. Og nu kan du ikke længere huske
løgnehistorierne

LOL

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 01-07-11 06:59

On Fri, 1 Jul 2011 02:18:46 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Har du ikke dårlig ryg ? Endda så dårlig ryg at du ikke kan arbejde ?

Hvad har det med sagen at gøre.? Tror du ikke at jeg kan krølle en lille
klaphat sammen, bare fordi jeg har dårlig ryg.?

> Med en så dårlig ryg ville jeg ikke kunne skade nogen.

Du ville måske bare sige "Av" og lade fjolset fortsætte med at bombardere
dig med brosten.?

> Du er ganske enkelt
> bare så komplet fyldt med løgn.

Jeg lyver IKKE. At virkeligheden ikke passer med dine fordomme, er IKKE mit
problem.

> Og nu kan du ikke længere huske
> løgnehistorierne

Hvilket er fordi der ikke er nogen løgnehistorier.

Du er da velkommen til at påpege bare ET sted hvor jeg lyver (hvis du kan).

Fra : DADK

Dato : 30-06-11 07:34

On 29-06-2011 09:26, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> "DADK"<DADK@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen hvor forfærdeligt at de følsomme betjente fik et traume, vi græder
> snot over det endnu.

Ja, permanente hovedskader, f.eks. Én af de senere års mere
opsigtsvækkende mordsager med tragisk baggrund har faktisk afsæt i
Nørrebro. To politifolk var involveret i Nørrebro skyderiet, kvinden
blev skadet for livet i ryggen og underkæben efter brosten, de giftede
sig - manden blev beskyldt for at have givet ordre til at skyde direkte
ind mod demonstraterne (hvilket han blev pure frifundet for) det hele
kørte op og det endte med at manden dræbte sin eks-politikone med kniv i
bedst psycho-stil, og senere begik selvmord i arresten.

Tvivler på du kan finde eksempler på demonstranter der blev kvæstet for
livet, måtte forlade deres profession og senere slog hinanden ihjel.

Men stemningen har generelt været på demonstraternes side, selvom det
var dem der startede balladen, havde planlagt det på forhånd, dem der
brækkede brostenene op og kastede dem efter politiet. Politiet havde
ikke planlagt at tage ud til Nørrebro om natten og skyde efter
demonstranter, eller komme i kamp med brostenskastende demonstranter.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-11 20:43

S.A.Thomsen wrote:
> Forskellen er at du ER rødfascist, hvorimod jeg IKKE er racist.

Sludder og vrøvl. Jeg er overhoved ikke politisk aktiv.

// Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-11 20:44

Jens Bruun wrote:
> Du ved tydeligvis noget, vi andre ikke ved. Ud med sproget: Hvor mange "ved"
> du, blev ramt af politiets skud?`

Mindst en mere end de 11 der var på skadestuen..

// Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-06-11 21:19

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen
slrnj0kbo5.1q8.haj@pluto.bananas.dk:

> Mindst en mere end de 11 der var på skadestuen..

OK. Altså 12 dokumenteret ramt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-11 20:49

Hans Joergensen wrote:
> Mindst en mere end de 11 der var på skadestuen..

For lige at følge op på den med det samme, både til dig og andre
tvivlere..

Prøv at forestille jer at i var BZ'ere og var i åben kamp mod
politiet.. En kamp hvor der bliver kastet brosten i begge retninger
og hvor politiet skyder (uden at det i øvrigt får demonstrationen
til at gå i opløsning)..

Hvis nu i blev ramt og fik et mindre skudsår. Ville i så ligefrem opsøge
en anholdelse på Rigshospitalets skadestue? Nej vel?

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 22:09

On 28 Jun 2011 19:49:17 GMT, Hans Joergensen wrote:

> For lige at følge op på den med det samme, både til dig og andre
> tvivlere..
>
> Prøv at forestille jer at i var BZ'ere og var i åben kamp mod
> politiet..

SÅ dum er jeg ikke.

> En kamp hvor der bliver kastet brosten i begge retninger
> og hvor politiet skyder (uden at det i øvrigt får demonstrationen
> til at gå i opløsning)..

Så er man fandeme hjernedød, hvis man angriber politibetjente i
kanpuniform.

> Hvis nu i blev ramt og fik et mindre skudsår. Ville i så ligefrem opsøge
> en anholdelse på Rigshospitalets skadestue? Nej vel?

Jo da. Det kan da være livsfarligt ikke at behandle et skudsår.

At man er ramt, er jo ikke et bevis på at man har gjort noget ulovligt.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-11 22:51

S.A.Thomsen wrote:
> SÅ dum er jeg ikke.
> Så er man fandeme hjernedød, hvis man angriber politibetjente i
> kanpuniform.

Nu var det jo ikke det der blev diskuteret..

> Jo da. Det kan da være livsfarligt ikke at behandle et skudsår.
> At man er ramt, er jo ikke et bevis på at man har gjort noget ulovligt.

Idag ville det være nok til et år i fængsel... mindst.

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 28-06-11 23:02

On 28 Jun 2011 21:50:30 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Idag ville det være nok til et år i fængsel... mindst.

For hvad.???

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-11 12:23

S.A.Thomsen wrote:
> For hvad.???

Medvirken til vold mod politiet naturligvis.. Man kan ikke være
blevet ramt uden at være til stede, og man kan ikke være til stede
uden at medvirke.

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-06-11 12:30

On 29 Jun 2011 11:22:40 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Medvirken til vold mod politiet naturligvis..

Hvordan kan det bevises.?

> Man kan ikke være
> blevet ramt uden at være til stede, og man kan ikke være til stede
> uden at medvirke.

Det er da muligt at du kan koble det sammen på den måde, men det er stadig
ikke noget bevis.

Politiet skal stadig bevise at den med "skud-hullet" her gjort noget
ulovligt.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-11 12:24

DADK wrote:
> Hvor mange betjente blev ramt af brosten? Flere politifolk blev skadet
> for livet den dag·

Sikkert nok, men det var ikke det vi diskuterede..

Lad mig med det samme sige at jeg ikke støtter den form for aktion.

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-06-11 12:31

On 29 Jun 2011 11:24:12 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Sikkert nok, men det var ikke det vi diskuterede..
>
> Lad mig med det samme sige at jeg ikke støtter den form for aktion.

Du har stadig ikke på nogen som helst måde bevist, at flere end 11 personer
blev ramt.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-11 12:25

S.A.Thomsen wrote:
> Jeg kan da garanterer for, at hvis du kaster brosten efter MIG, så kommer
> DU til skade.

Nu er du også off topic..

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-06-11 12:30

On 29 Jun 2011 11:24:54 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Nu er du også off topic..

Beklager.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-11 13:34

S.A.Thomsen wrote:
> Hvordan kan det bevises.?

Har du hørt om lømmelpakken?

> Det er da muligt at du kan koble det sammen på den måde, men det er stadig
> ikke noget bevis.
> Politiet skal stadig bevise at den med "skud-hullet" her gjort noget
> ulovligt.

Har du hørt om lømmelpakken?

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-06-11 13:56

On 29 Jun 2011 12:34:05 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Har du hørt om lømmelpakken?

Hvad har det med balladen i 1993 at gøre.?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-11 13:35

S.A.Thomsen wrote:
> Du har stadig ikke på nogen som helst måde bevist, at flere end 11 personer
> blev ramt.

Det har jeg heller ikke påstået at jeg kunne.

// Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-06-11 14:09

S.A.Thomsen wrote:
> Hvad har det med balladen i 1993 at gøre.?

Prøv at læse hvad det er du svarer på.. hint, tilbage i tråden,
bemærk linien hvor der står noget i stil med "idag ville det være
nok til et år i fængsel"..

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 29-06-11 15:48

On 29 Jun 2011 13:09:04 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Prøv at læse hvad det er du svarer på.. hint, tilbage i tråden,
> bemærk linien hvor der står noget i stil med "idag ville det være
> nok til et år i fængsel"..

Du påstod jo at folk var bange for at blive straffet, hvis de tog på
hospitalet med skudsår i 1993. Det var 16 år før "lømmelpakken".

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-11 06:13

S.A.Thomsen wrote:
> Du påstod jo at folk var bange for at blive straffet, hvis de tog på
> hospitalet med skudsår i 1993. Det var 16 år før "lømmelpakken".

Dengang var det nok primært for at undgå at få tæsk.

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 06:48

On 30 Jun 2011 05:12:32 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Dengang var det nok primært for at undgå at få tæsk.

Tæsk.? På skadestuen.?

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-06-11 10:20

> Tæsk.? På skadestuen.?

Når politiet kan finde på at affyre 113 skud hvoraf nogle af dem havnede ind
i en menneskemængde og gav mindst een person varige mén da et projektil
ryddede hans tænder i den ene side af munden, ja så kan man forestille sig
lidt af hvert. Jeg ville nok finde en skadestue længere væk end den mest
oplagte. Jeg er helt enig med Hans. Hvad der foregik den 18. maj 1993 var et
meget sort kapitel for politiet og det fik slet ikke de konsekvenser for
politiet som det burde have fået. Det var et mirakel at ingen personer blev
dræbt som konsekvens af politiets vilde skyderi den nat.

Vi skal have en helt særskilt enhed til undersøgelse af politiet når sager
dukker op. Det duer ikke at politiet undersøger sig selv, det kommer der
ikke noget godt du af.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 11:42

On Thu, 30 Jun 2011 11:20:18 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> ryddede hans tænder i den ene side af munden, ja så kan man forestille sig

Du tager overhovedet ikke hensyn til at betjentene var i livsfare, og at
mange betjente fik varige mèn af at blive ramt med brosten.

> Jeg ville nok finde en skadestue længere væk end den mest
> oplagte. Jeg er helt enig med Hans.

Selvfølgelig er du det.

> [...]
> politiet som det burde have fået. Det var et mirakel at ingen personer blev
> dræbt som konsekvens af politiets vilde skyderi den nat.

Du mener vel: Det var et mirakel at ingen betjente blev dræbt, som
konsekvens af venstrefløjens voldelige stormtroppers brostenskast.

> Vi skal have en helt særskilt enhed til undersøgelse af politiet når sager
> dukker op. Det duer ikke at politiet undersøger sig selv, det kommer der
> ikke noget godt du af.

Det kan du have ret i, men det undskylder IKKE den yderste venstrefløjs
voldelige opførsel dengang.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-06-11 12:08

> Du tager overhovedet ikke hensyn til at betjentene var i livsfare, og
> at mange betjente fik varige mèn af at blive ramt med brosten.

> Selvfølgelig er du det.

Jeps.

> Du mener vel: Det var et mirakel at ingen [snip højrerabiat bla bla blah]

Nej jeg mener det jeg skriver.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 13:22

On Thu, 30 Jun 2011 13:08:05 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Nej jeg mener det jeg skriver.

LOL. Nu er venstrefløjens voldelige opførsel, blevet til "højrerabiat bla
bla".

Det piner dig rigtigt når virkeligheden konflikter med dine fordomme. )

De skyldige for balladen dengang, var 100% de brostenskastende
venstreorienterede stormtropper.

Fra : Mendoza

Dato : 30-06-11 15:23

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du tager overhovedet ikke hensyn til at betjentene var i livsfare, og at
> mange betjente fik varige mèn af at blive ramt med brosten.

Selvfolgelig er du det, Taxa-klovn. Socialist, my ass.... Egoist!!

Nej, det var et uheld. Nar der er kommanderet " I Dronningens navn, oplos
demonstrationen", eller "Passér gaden", ja, sa retter man sig efter
politiets anvisninger, og forfojer sig hurtigt bort, ingen kommer til skade.
Hvis man begynder at kaste med brosten har man selv valgt. Der burde have
varet anvendt Heckler & Koch MP5, og svinene vare flammet ned. Alternativt
et par MG42 til at rydde omradet.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 15:59

On Thu, 30 Jun 2011 16:22:56 +0200, Mendoza wrote:

> [...]
> varet anvendt Heckler & Koch MP5, og svinene vare flammet ned. Alternativt

Sikke voldsom du er. Et par stykker af dem her, burde kunne klare
problemet.

http://www.sn.dk/modules/xphoto/cache/90/36390_590_450_0_0_0_0.jpg

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-06-11 16:43

On 30/06/11 16:58, S.A.Thomsen wrote:

> Sikke voldsom du er. Et par stykker af dem her, burde kunne klare
> problemet.
>
> http://www.sn.dk/modules/xphoto/cache/90/36390_590_450_0_0_0_0.jpg

Med skunk i beholderen (en særlig gylle) som israelerne bruger mod
stenkastere, tror jeg de kunne have løst problemet nemt.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 30-06-11 17:17

On Thu, 30 Jun 2011 17:42:57 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Med skunk i beholderen (en særlig gylle) som israelerne bruger mod
>stenkastere, tror jeg de kunne have løst problemet nemt.

Merkaptaner fra stinkdyr er fremragende men DET ER FOR NEMT - politiet
kender snese af OVERLEGNE TÅREGASSER men de vil ikke gøres arbejdsløse
af snild kemi !!

DE sørgede for at have for lidt tåregas med og rummet mer mer var
aflåst og nøgleejeren var gået hjem.....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-11 08:17

S.A.Thomsen wrote:
> Tæsk.? På skadestuen.?

Tror du f.eks de URO-betjente du kan se kaste med brosten i videoen
vil behandle anholdte personer særlig pænt?

// Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-06-11 08:20

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i meddelelsen
slrnj0o8mg.1q8.haj@pluto.bananas.dk:

> Tror du f.eks de URO-betjente du kan se kaste med brosten i videoen
> vil behandle anholdte personer særlig pænt?

Du er godt nok alternativt begavet, hvis du tror, urobetjente vil stå ved
skadestuen og vente på skudofre for at banke dem.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-06-11 10:08

> [...]
>
> Du er godt nok alternativt begavet, hvis du tror, urobetjente vil stå
> ved skadestuen og vente på skudofre for at banke dem.

Det er virkeligt morsomt at netop slumdoggen beskylder folk for at være
alternativt begavet. Jens Rovsing Bruun er i dén grad ubegavet.

LOL

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 09:28

On 30 Jun 2011 07:16:31 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Tror du f.eks de URO-betjente du kan se kaste med brosten i videoen
> vil behandle anholdte personer særlig pænt?

Tror du virkelig at URO-betjentene vil fare ud på skadestuen for at tæve
løs på tilfældige skudofre.?

Dine fordomme om politiet er lige så slemme som Kim Larsens.

Fra : DADK

Dato : 30-06-11 09:42

On 30-06-2011 10:27, S.A.Thomsen wrote:

> Tror du virkelig at URO-betjentene vil fare ud på skadestuen for at tæve
> løs på tilfældige skudofre.?
>
> Dine fordomme om politiet er lige så slemme som Kim Larsens.

Mon ikke Hans Jørgensen tilhører den gamle garde af virkelighedsfjerne
60'er-70'er flippere, for hvem politiet grundlæggende set opfattes som
"klassefjendens" forlængede arm? Senest kom det til udtryk i dette
patetiske debat-indlæg i politiken,
http://politiken.dk/debat/ECE1316475/drop-x-factor-og-kaemp-for-en-bedre-verden/
- her har vi en midaldrende psykolog der udover at forveksle sin egen
uforståenhed overfor en moderne verden med "ungdommens" manglende
virkelyst, i ramme alvor skriver ting og sager som det følgende som
udtryk for dagens Danmark, anno 2011 : "voldsmilitarisme, et politi, der
brutalt optræder som ordensmagtens kamptropper"

Tak for kaffe Det er ren Bo Warming. Hvis man påstår alle læger er i
lommen på medicinalindustrien, og lader folk dø med vilje, eller mener
alle sagsbehandlere snyder deres klienter, og gør dem psykisk syge med
vilje, eller mener alle hjemmehjælpere er tyveknægte - så regnes man for
at være kugleskør.

Men hvis man opfatter politiet som "ordensmagtens kamptropper" og i
ramme alvor påstår, at politiet vil opsøge demonstranter på skadestuerne
for at give dem en helt privat omgang bøllebank, så holder man bare sin
ungdoms smukke idealer i hævd.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-06-11 10:11

> Tror du virkelig at URO-betjentene vil fare ud på skadestuen for at
> tæve løs på tilfældige skudofre.?
>
> Dine fordomme om politiet er lige så slemme som Kim Larsens.

Der er for mange sager om politibetjente som er gået langt over stregen. Så
desværre må vi konstatere at intet er taget ud af den blå luft. Dine
bortforklaringer og benægtelser er ynkelige, det er nærmest umuligt at tage
dig seriøst på noget som helst plan mere.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 11:28

I rest my case.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-06-11 11:40

> I rest my case.

Ja stik du bare piben ind.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 11:44

LOL. Din paranoia taler for sig selv.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-06-11 12:10

> LOL. Din paranoia taler for sig selv.

Nååårrrrh, nu er både Hans og undertegnede paranoide !? Kan du ikke selv se
at du er ved at få fis i bøtten ?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 13:14

On Thu, 30 Jun 2011 13:09:58 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Nååårrrrh, nu er både Hans og undertegnede paranoide !? Kan du ikke selv se
> at du er ved at få fis i bøtten ?

Næh, men jeg har vidst længe, at du har det.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-06-11 10:05

> Tror du f.eks de URO-betjente du kan se kaste med brosten i videoen
> vil behandle anholdte personer særlig pænt?
>
> // Hans

Næppe.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-11 08:30

Jens Bruun wrote:
> Du er godt nok alternativt begavet, hvis du tror, urobetjente vil stå ved
> skadestuen og vente på skudofre for at banke dem.

Så siger vi det..

// Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-11 10:17

S.A.Thomsen wrote:
> Tror du virkelig at URO-betjentene vil fare ud på skadestuen for at tæve
> løs på tilfældige skudofre.?

Ville du have troet på at de kunne finde på at smide med brosten
hvis ikke du havde set videoen?

URO-betjentene blev kendt for at tæve løs på alt fra journalister
til forældre med barnevogne.. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle
være specielt urealistisk at anholde personer med mindre skudsår og
give dem en omgang også.

Men nu handler det heller ikke om mig, den handler om hvorvidt det
er sansynligt at BZ'erne - der absolut ikke var venner med politiet -
ville have lyst til at løbe den risiko det ville være at møde op
på skadestuen med et skudsår.

Det var trods alt på det tidspunkt i 1993 ikke mere end et år siden
at et par URO-betjente slog Benjamin ihjel på Rådhuspladsen (han blev
dog genoplivet igen en 20 minutters tid senere).

Politiet var jo - på trods af den noget uprofessionelle håndtering
18. maj 1993 - ikke dummere end at de godt kan regne ud hvor folk
normalt vil henvende sig hvis de bliver skudt på Skt. Hans Torv, det
er endda sansynligt at de ikke vil henvende sig alene.. Så
naturligvis vil der være mulighed for at foretage anholdelser.

// Hans

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-06-11 10:27

> Ville du have troet på at de kunne finde på at smide med brosten
> hvis ikke du havde set videoen?

Ha ha ha, kvajpanden benægter det nok alligevel selv om det er bevist.

> [...]
> til forældre med barnevogne.. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle
> være specielt urealistisk at anholde personer med mindre skudsår og

Præcis.

> [...]
> at et par URO-betjente slog Benjamin ihjel på Rådhuspladsen (han blev
> dog genoplivet igen en 20 minutters tid senere).

Og den sag er der mange af os som husker stadigvæk som var det i går. Også
her slipper politiet alt for nemt. Nogle år senere bliver en anden ung mand
dræbt ved nøjagtig samme anholdelsesmetode. Politiet lærer åbenbart ikke af
deres fejl. Og hvorfor skulle de ? Det giver jo ingen konsekvenser,
statsapparatet beskytter dem i hoved og røv, de er jo en del af det.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 11:37

On 30 Jun 2011 09:16:36 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Ville du have troet på at de kunne finde på at smide med brosten
> hvis ikke du havde set videoen?

Øhhhh. Ja.

> URO-betjentene blev kendt for at tæve løs på alt fra journalister
> til forældre med barnevogne.

Du er sgu for langt ude.

Et en enkelt "URO'er" i kampens hede begår en fejl, er sgu da IKKE det
samme som "at være kendt for at tæve løs på alt fra journalister til
forældre med barnevogne".

> Jeg kan ikke se hvorfor det skulle
> være specielt urealistisk at anholde personer med mindre skudsår og
> give dem en omgang også.

Hvad du har af feber-fantasier, er komplet irrelevant. Er der måske en
eneste af de 11 der blev behandlet for skudsår, der er blevet banket af
ordensmagten efterfølgende.?

> [...]
> er sansynligt at BZ'erne - der absolut ikke var venner med politiet -
> ville have lyst til at løbe den risiko det ville være at møde op

Dine teoretiske tågesnak, er komplet irrelevant. Hvis BZ'erne er så
hjernedøde at de hellere vil risikere deres liv, i stedet for en
selvopfundet risiko for at få bank, så er de sgu mere hjernedøde end vådt
bølgepap.

> Det var trods alt på det tidspunkt i 1993 ikke mere end et år siden
> at et par URO-betjente slog Benjamin ihjel på Rådhuspladsen (han blev
> dog genoplivet igen en 20 minutters tid senere).

Ham Benjamin døde pga. et sammenfald af uheldige omstændigheder. Det er jo
ikke "det samme" som hvis han var blevet banket ned "Rodney King"-style.

Din paranoia er direkte sygelig.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 30-06-11 11:41

> Ham Benjamin døde pga. et sammenfald af uheldige omstændigheder.

Ja de uheldige omstændigheder var de politifolk som var ansvarlige for hans
død.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 11:46

On Thu, 30 Jun 2011 12:41:23 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Ja de uheldige omstændigheder var de politifolk som var ansvarlige for hans
> død.

Ansvaret var delvis hans eget. At nogle betjente også begik fejl, er IKKE
det samme som at de "myrdede" ham, som du gerne vil fremstille det.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 01-07-11 01:14

> Ansvaret var delvis hans eget. At nogle betjente også begik fejl, er
> IKKE det samme som at de "myrdede" ham, som du gerne vil fremstille
> det.

Hvis jeg lagde mig oven på en person som de gjorde således at vedkommende
udåndede, så er jeg nu ret sikker på at jeg ville blive tiltalt for drab.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 01-07-11 06:54

On Fri, 1 Jul 2011 02:14:00 +0200, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Hvis jeg lagde mig oven på en person som de gjorde således at vedkommende
> udåndede, så er jeg nu ret sikker på at jeg ville blive tiltalt for drab.

Jeg sikker på at du IKKE ville blive tiltalt for drab.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-11 12:00

S.A.Thomsen wrote:
> [...]
> hjernedøde at de hellere vil risikere deres liv, i stedet for en
> selvopfundet risiko for at få bank, så er de sgu mere hjernedøde end vådt

Synes du ikke BZ'erne var hjernedøde da? Det ville jeg ellers
umidbart have troet..

> Ham Benjamin døde pga. et sammenfald af uheldige omstændigheder. Det er jo
> ikke "det samme" som hvis han var blevet banket ned "Rodney King"-style.

Det er irrelevent hvordan det foregik i denne sammenhæng, det
relevante er hvordan BZ'erne så på sagen, i forhold til hvorvidt de
ville være mere tilbøjelige til selv at lappe et skudsår sammen
eller om de ville søge hjælp på skadestuen med efterfølgende risiko
for anholdelse..

> Din paranoia er direkte sygelig.

Så du går altså ud fra at politiet er så dumme at de ikke ville
tænke på det?

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 30-06-11 13:19

On 30 Jun 2011 10:59:44 GMT, Hans Joergensen wrote:

> [...]
> ville være mere tilbøjelige til selv at lappe et skudsår sammen
> eller om de ville søge hjælp på skadestuen med efterfølgende risiko

Du kan ikke sige, at fordi BZ'erne var bange for politiet, så må der have
været flere der blev ramt af skud og ikke turde få det behandlet på
skadestuen.

> Så du går altså ud fra at politiet er så dumme at de ikke ville
> tænke på det?

Og hvad så HVIS politiet tog ud på skadestuen.? Hvad ville de kunne gøre
der.? Anholde folk der blev behandlet for skudsår.?

Din paranoia er direkte sygelig.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-11 17:30

S.A.Thomsen wrote:
> Og hvad så HVIS politiet tog ud på skadestuen.? Hvad ville de kunne gøre
> der.? Anholde folk der blev behandlet for skudsår.?

Der er sansynlighed for at aktivister tænkte på samme måde dengang
som nu..

http://avisen.dk/saarede-klimakrigere-dropper-skadestuen_118958.aspx

Og man kan skam godt blive anholdt med et skudsår..
http://www.fyens.dk/article/1421382:Indland-Fyn--Fire-maend-skudt-i-Koebenhavn

Men det kan ikke betale sig at diskutere det mere..

// Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-06-11 17:31

Mendoza wrote:
> [...]
> varet anvendt Heckler & Koch MP5, og svinene vare flammet ned. Alternativt

Heldigvis bor der jo ingen der ikke har fortjent at blive skudt i
området?

// Hans

Fra : Bo Warming

Dato : 30-06-11 17:45

On 30 Jun 2011 16:31:28 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Heldigvis bor der jo ingen der ikke har fortjent at blive skudt i
>området?

Sådan argumenterer heldigvis ingen

Jeg boede i området før jeg købte nuværende hus nær NV

Der var lokum i gården og alle meget rød

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-07-11 09:18

S.A.Thomsen wrote:
> Jeg sikker på at du IKKE ville blive tiltalt for drab.

Hvad tror du så han ville blive tiltalt for?

// Hans

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 01-07-11 09:52

On 01 Jul 2011 08:17:48 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Hvad tror du så han ville blive tiltalt for?

Uagtsomt manddrab.

"§ 241. Den, som uagtsomt forvolder en andens død, straffes med bøde eller
fængsel indtil 4 måneder eller under særligt skærpende omstændigheder med
fængsel indtil 8 år. Er forholdet begået i forbindelse med spirituskørsel,
overtrædelse af færdselslovens § 54, stk. 1 eller 2, eller særlig
hensynsløs kørsel, anses dette som en særlig skærpende omstændighed".

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 01-07-11 09:54

On Fri, 1 Jul 2011 10:52:16 +0200, S.A.Thomsen wrote:

> [...]
> overtrædelse af færdselslovens § 54, stk. 1 eller 2, eller særlig
> hensynsløs kørsel, anses dette som en særlig skærpende omstændighed".

Selvfølgelig forudsat at "offeret" er 100% uskyldig. Hvis det er et
resultat af at fastholde en voldelig person, tror jeg ikke engang den
paragraf kan bruges.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-07-11 09:10

Bo Morch Mogensen wrote:
> jeg tror sgu bare de skulle have trukket sig også have brugt en
> vandkanon og tåregas ..

I forvejen kunne de ikke få fat i tåregas fordi de havde smidt en
nøgle væk.

Hvis de skulle have ventet en 14 dages tid på at få leveret en
vandkanon havde de nok tabt endnu mere.. ;)

// Hans

Fra : DADK

Dato : 20-07-11 01:36

On 05-07-2011 10:09, Hans Joergensen wrote:

> I forvejen kunne de ikke få fat i tåregas fordi de havde smidt en
> nøgle væk.

Det er en myte, men hvis det kan hjælpe dig til at komme over truamaet, så..

> Hvis de skulle have ventet en 14 dages tid på at få leveret en
> vandkanon havde de nok tabt endnu mere.. ;)

Dansk politi bruger ikke vandkananoner.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-07-11 11:05

Patruljen wrote:
> [...]
> Det var en inkompetent ledelse, som beordrede de-der 24 uniformerede
> skidesprællere til at gå frem mod flere hundrede demonstranter.

De havde en hel flok betjente stående nede på Blågårds Plads hvor de
lavede absolut ingenting samtidlig..

// Hans