Når førstehånds Kina-ros bliver bestseller~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-11 18:15

Når førstehånds Kina-ros bliver bestseller, bør der smedes mens jernet
er varmt
En genial kinesermor har udgivet en bog der håner Vesten at "Kinesere
kan opdrage til genialitet og selv når de fejler og barnet gør oprør,
er det en nyttig unge og en succes, af den slags der gør Kinas økonomi
så supersund"
Bogen er troværdig og solgt i 1 mio eksemplarer i USA hvor forfatteren
og hendes døtre og jødiske professor-kollega-mand , bor på Yale
Universitetet, det næstbedste efter Harvard

i Danmark har kommuner hovedskyld i en opdragelses historie, der er så
katastrofal som tigermors er solskins.!

Derfor bør der annonceres internatonalt på nettet efter nogen, der vil
købe og adoptere Brønderslev-børnene og som kan overbevise om, at de
kan og vil opdrage i stil med en kinesisk tigermor, for børn der ikke
keder sig, bliver vellykkede.

Tro ikke, at det er uharmonisk at blive pæset til extreme højdepunkter
mht erhvervskvalifikationer.
Det har mange vestlige skoler glemt, og skrevne og observerde råd fra
kloge kinesere kan blive vor redning.
Mor kom fra mandarin-slægt med fine opdragelses-traditioner
Hun har nok evnet at få korpsåndens pligtfølelse til at smelte sammen
med vestlig legesyge og lyst
Men det er ikke raketvidenskab. Vesten bør i hast tage ved lære, hvor
der er motivation.
Var jeg yngre ville jeg godt påtage mig at opdrage en horde uvorne
Brønderslevunger til genialitet, som jeg gjorde med egne børn
Jeg gjorde det pr lyst og uden tvang og havde teknik-lego,
fysik-kemi-forsøg, haveprojekter og hundredvis af videobånd med Pippi,
Emil fra Lønneberg, japanske og amerikanske tegnefilm og børnene
valgte selv aktivitet . Undertiden tjente de penge til slik ved at
kværne korn og andet meningsfuldt og sjovt.
Selvfølgelig kan en kompetent adoptivfamilie magte, at Harry og konen
bor nær og ser børnene.
Dommersnak om at Harry er farlig er ubegrundet og utroværdig - men så
giv mig evt en strømstav(tazer)

Både USA og DK er ved et vendepunkt, hvor belæring fra Kina kan hjælpe
til en kovending, så arbejdsglæde, profit og tryghed igen kan nå
kinesiske højder.
Børn skal kopiere forældre og er deres interesser styret af
samfundshensyn får børnene samme korpsånd og det der ligner pæsning og
pligt, bliver leg og lyst.