Kampmoralen er lav blandt piloterne over L~
Fra : Martin Larsen

Dato : 22-06-11 12:03

http://www.bbc.co.uk/news/uk-13852456

The RAF's ability to deal with future emergencies is under threat if
British intervention in Libya continues beyond September.

Air Chief Marshal Sir Simon Bryant, who is the RAF's head of combat
operations, said morale among personnel was "fragile" and their fighting
spirit was being threatened by being over-worked.

Ja, det tror da fanden. Selv garvede militærfolk har brug for en følelse
af at det de laver ikke er helt absurd.

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 22-06-11 12:16

> [...]
>
> Ja, det tror da fanden. Selv garvede militærfolk har brug for en
> følelse af at det de laver ikke er helt absurd.

På et eller andet tidspunkt finder Nato vel ud af at Gaddafis styrker ikke
kan besejres fra luften og at oprørsstyrkerne er alt for dårligt bevæbnede
til at klare den fra jorden. Når det sker må der træffes en beslutning om
enten at invadere Libyen eller trække sig tilbage med erkendelsen af at
luftbombardementerne var forgæves. Spørgsmålet er om Nato kan holde til
sådan et nederlag taget i betragtning af de uundgåelse overgreb og massedrab
som Gaddafis styrker vil foretage på store dele af befolkningen når Natos
angreb holder op. Det bliver et slagtehus uden lige. Jeg tror at en
Nato-invasion af Libyen er uundgåelig. Jeg er ikke i tvivl om at Gaddafis
hær kan pulveriseres i løbet af en måneds tid med en invasionsstyrke
(naturligvis med luftstøtte). Hvorfor trække tiden ud ?

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-06-11 13:05

On 22/06/11 13:15, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> [...]
> hær kan pulveriseres i løbet af en måneds tid med en invasionsstyrke
> (naturligvis med luftstøtte). Hvorfor trække tiden ud ?

Fordi de ikke får FN's godkendelse.

Iøvrigt var det en flyforbudszone og ikke en "bombezone" de skulle etablere.

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 22-06-11 14:04

> Fordi de ikke får FN's godkendelse.
>
> Iøvrigt var det en flyforbudszone og ikke en "bombezone" de skulle
> etablere.

Har du slet ikke opdaget hvordan retorikken er ændret i løbet af krigen ?
Det er kun et spørgsmål om tid hvornår mandatet i FN ændres. Der var for
eksempel heller ikke mandat til at gå ind i Irak og fjerne Saddam Hussein.
USA gjorde det alligevel uden mandat og fik FN's velsignelse til sidst. Det
er vist noget med at det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse i visse
tilfælde.

Fra : Tom L

Dato : 23-06-11 16:30

"Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com>
wrote:

> [...]
> er vist noget med at det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse i visse

USA skal ikke nyde noget, og uden USA sker der ingenting.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-06-11 19:35

On Thu, 23 Jun 2011 15:30:21 GMT, Tom L <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

>USA skal ikke nyde noget, og uden USA sker der ingenting.
På langt sigt er det ækelt utilgivelig hyklerisk dobbeltmoral at det
er letteere med tilgivelse end tilladelse og det bør debat stoppe

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 24-06-11 08:17

Den 22-06-2011 13:02, Martin Larsen skrev:
> [...]
> spirit was being threatened by being over-worked.
>
> Ja, det tror da fanden. Selv garvede militærfolk har brug for en følelse

Jeps.. vanvittigt projekt, og lige indtil Lene Espersen blamerede sig
dernede, havde vi stadig en chance for at komme ud af det, uden i al
fremtid at skulle stå med det "moralske ansvar" for hvad Libyerne finder
på af elendigheder.

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-06-11 11:09

On 24/06/11 09:17, Claus E. Petersen wrote:

> [...]
> dernede, havde vi stadig en chance for at komme ud af det, uden i al
> fremtid at skulle stå med det "moralske ansvar" for hvad Libyerne finder

Ja, det er rigtigt. Når man går ind et sted, så "ejer" man alle de
trubles der kommer de næste 200 år.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 26-06-11 18:26

On Fri, 24 Jun 2011 12:09:01 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]

Det er luksus at gennemskue projekt og værdsætte alt

Garvede adlyder ordre

Intelligente indser at vor regering køber sig venskab med USA og det
kan ikke være anderledesn