Øv - vand er vådt
Fra : Katrine

Dato : 11-08-01 21:55

Hej Alle

Lille søde Josefine var til dyrlæge i går. Steriliseret, øremærket og
vaccineret - Den helt store tur. Blip nød freden og roen, men da
Fine-pigen så kom hjem kunne hun da godt tage og lege lidt - NEJ -
Josefine var ikke i tvivl. Hun vil sove - Det kan jeg nu godt forstå, og
Blip måtte bare finde sig i det.

I dag har Josefine det meget bedre. Da jeg vågnede i morges lå hun ved
siden af og brummede - Hele dagen i går hørte jeg ikke et eneste brum
fra hende og jeg var lige ved at savne min lille motersav - hun brummer
dejligt intenst, når hun har det godt.

Hun gad stadig ikke lege med Blip så han har hængt op af os, mens han
har brokket sig højlydt - han snakker næsten mere end jeg gør. :)

Her til aften vil Josefine så have lidt vand, men uh hvad var det? Plaks
- "Øh, Josefine hvorfor sidder du og stikker poten ned i vandet, du ved
jo godt at det er vådt."
Men Josefine fortsatte ihærdigt plask, ryste, ryste - forvirret blik -
Det er jo vådt.

I mit forsøg på at gennemskue denne besynderlige opførsel, kravlede jeg
ned for at se om der var noget i vandet. Min timing var perfekt - plask,
ryste, ryste.
Min kæreste roste Josefine højlydt for at sprøjte vand på mig. :)

Årsagen til Josefines besynderlige oplevelse var, at der i vandet flød
et lille hvidt fnug rundt og det vil Josefine altså gerne have fanget -
Plask.
Problemet var at vandet var vådt og det brød den lille dame sig ikke om
- ryste, ryste.

Til sidst fik hun da fanget fnugget og kunne med fred i sjælen sætte sig
og slikke sin pote tør. Vi fik et dejligt grin og er nu ikke i tvivl om
at den lille Fine-pige nok skal komme sig.

Thi, hi og hilsen
Katrine,
Blip, som slet ikke fattede, hvad der foregik og
Josefine, som nu har det meget bedre.

http://www.kandu.dk/

Fra : Grit Wessel

Dato : 11-08-01 22:05

> Men Josefine fortsatte ihærdigt plask, ryste, ryste - forvirret blik -
> Det er jo vådt.

*Grin* Så skulle du se en lille killing, der for første gang træder op i
vandskålen - de kan godt finde ud at ryste-delen, men ikke alle finder ud af
at løfte poten op af vandet inden *grin* Det er ret morsomt ud... men man må
jo ikke grine af dem

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 20-08-01 14:14

In article <3b759da5$0$277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Grit Wessel"
<wessel@mailme.dk> wrote:

> [...]
> vandskålen - de kan godt finde ud at ryste-delen, men ikke alle finder
> ud af at løfte poten op af vandet inden *grin* Det er ret morsomt ud...

   Vores har vist efterhånden lært at vi ikke griner af dem men med dem
Til gengæld går jeg til noget behandling hvor katten altid kommer og skal
ligge på patienten (Det er så dejligt beroligende .... Og Sputter kan
bestemt ikke lide at blive drillet - ej heller leet af - Hun blir så
fornærmet - hvilket får mig til at grine endnu mere Alligevel kommer
hun og skal ligge på mig hver gang.....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Fie & Christian

Dato : 12-08-01 08:50

Hihi......det mindre mig om den dag her for et par uger siden, hvor det var
ekstremt varmt. Jeg kunne ikke følge med i udskiftningen af vandet, som
nærmest var kogende, før jeg fik det sat på gulvet. Så jeg lagde en
isterning i vandet, som Tulle brugte lang tid på at iagttage og
"nøøøøøjjjjj........den laver lyde, når den krakelerer". Tulle legede et
stykke tid med den lille isterning - poten i og lege tagfat i vandskålen.
Jeg sad inde i stuen, da der lød et fortvivlet MIIAAUUWW og endnu mere plask
plask. Da jeg kom ud i køkkendet, sad Tulle og kiggede meget forvirret på
vandskålen og mig, som om "mooaaarrr, den er væk! Hvor blev den af???". Så
måtte jeg jo pænt finde en ny isterning, og sådan fortsatte vi et stykke
tid.......de mange glæder ved katte!

Hilsen
Fie (+næsemøs til Fine, som klarede sin sterilisering med et brum