Hendes Majestæt Pia Kjærsgaard, onde Berte~
Fra : Vissen Pind

Dato : 21-06-11 21:10

Brixtofte: Bertel er ond, Pind har DAMP

Jeg vil gerne minde om debatniveauet, dengang jeg blev medlem af
Folketinget i 1973. Der var gang i den – men debatten foregik på et
sobert niveau

14:52, 21. jun 2011 | Peter Brixtofte

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1574893.ece

DEN KNUSENDE dygtige EU-ekspert, professor Marlene Wind, skulle i tv
analysere vor majestæt Pia Kjærsgaards nye udanske tiltag om en øget
grænsekontrol.

Da politiet for længst havde sagt, at forslaget ingen positiv virkning
ville have på kriminaliteten i Danmark, og ingen andre havde påvist
saglige argumenter for vedtagelsen, skulle Marlene Wind finde en
forklaring på forslaget.

Hun kunne kun sige sandheden – det drejede sig om at vinde stemmer ved
at fodre den indre svinehund hos os danskere. En logisk, saglig og
rigtig konklusion.

MEN SANDHEDEN er ilde hørt hos majestæten. I stedet for at tale om
sagens indhold blev Marlene Wind svinet til med ord som selvoptaget,
perfid, ukontrollabel.

Majestæten udstedte et direktiv om, at Marlene Wind var færdig,
hvilket en lille ukendt svækling af en institutleder på Københavns
Universitet førte ud i livet. Nu må Marlene Wind ikke udtale sig
foreløbig til majestætens store glæde.

Så nu kan debatten fortsætte på det niveau, som majestæten –
meningstyrannen – har vedtaget, og som hendes medløbere og en stor del
af pressen følger blindt og ukritisk.

NÅR TYSKE politikere udtaler sig, trækkes nazi-kortet af Pia
Kjærsgaard, idet hun bare hentyder til, at tyskerne med deres fortid
skal holde deres kæft. Det får V-politikere som Jens Rohde, Birthe
Rønn Hornbech, Britta Schall Holberg, Eyvind Vesselbo og K-politikeren
Naser Khader til at sige fra.

Så går majestætens yndlingsprins Morten Messerschmidt i aktion. Først
bliver Marlene Wind kaldt for et broddent kar, og derefter bliver
Venstres Jens Rohde i en klumme i Ekstra Bladet svinet til og kaldt en
moderne Corfitz Ulfeldt – oversat til dansk: landsforræder – og
tillagt de værste motiver.

Dagen efter får Jens Rohde lov til i et lille læserbrev at svare
Morten Messerschmidt med overskriften ’som vanlig fuld af løgn’, men
Venstres pressesekretariat – kaldet TV2 – lader efterfølgende kun
Messerschmidt komme til orde.

OG MAJESTÆTEN kalder Birthe Rønn Hornbech en forsmået kvinde, der er
vågnet fra de døde, er uberegnelig som person, og hendes kritik er
blot perfid og underlødig.

Og majestætens undersåtter en vis V-politisk ordfører Ellen Trane
Nørby og K-politisk ordfører Carina Christensen bakker majestæten op
og roser hende for at have løbet fra alle sine løfter til
folkepensionister og efterlønsmodtagere.

Skatteminister Peter Christensen er mere forvirret, idet han først
skælder Pia Kjærsgaard ud for at forskrække alle om den nye
grænsekontrol, og derefter (kaldt til orden af majestæten) bare siger,
at det er de sædvanlige tre kværulanter i Venstre, der er vrøvl med.

VENSTRES dampbarn, Søren Pind, har også tiltaget sig en hovedrolle i
debatten med lodrette tilsvininger af Marlene Wind – herunder opfandt
han ondskabsfulde øgenavne. Men ham er vi blevet så vant til i
majestætens debatkultur.

Det var også ham, der kaldte en Venstre-veteran Tom Matz for vulgær,
en EU-kommissær for en åbenlys idiot, en juraprofessor for en
presseliderlig skændsel for juraen og sidst en B.T.-journalist for en
løgnhals.

Men dette er debatniveauet for hendes majestæt Pia Kjærsgaard. Hendes
mangeårige repræsentant i Bruxelles Mogens Camre må godt rose de tyske
nazisoldater for deres opførsel under de fem lange besættelsesår på
bekostning af unge muslimer, og pastor Jesper Langballe må godt sige,
at muslimske fædre voldtager deres døtre og vender det blinde øje til
onklernes voldtægt.

DET ER SÅ sandelig en fantastisk debatkultur, vi har fået under vor
majestæt Pia Kjærsgaard. Men lad mig minde om professor Einsteins ord:
’Verden er farlig at leve i – ikke fordi der er onde mennesker, men
fordi der er mennesker, der står ved siden af og lader dem være onde.’
En af disse er Bertel Haarder, der med sit ’pis mig i øret’ satte
tonen over for kritiske spørgsmål.

Som vrissen gammel mand vil jeg gerne minde om debatniveauet, dengang
jeg blev medlem af Folketinget i 1973. Der var gang i den – men
debatten foregik på et helt anderledes sobert niveau, og dengang ville
Marlene Wind have nydt respekt – også fra dem, der var uenige med
hendes konklusioner.

Hvad er der sket med vort frihedselskende Danmark? Jeg vil give Piet
Hein det sidste ord: ’Kultur – det er ikke en fin menuet – i en
fortids-fredningsforening – men det, at man slås for sin modstanders
ret til at slås for den modsatte mening.’

Fra : ab©

Dato : 21-06-11 21:57

"Vissen Pind" <v@p> skrev i en meddelelse

Ja, er det ikke utroligt, at nogen er så dumme, at de stemmer på den
undermåler

ab©

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 22-06-11 09:08

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> "Vissen Pind" <v@p> skrev i en meddelelse
>
> Ja, er det ikke utroligt, at nogen er så dumme, at de stemmer på den
> undermåler

Slemt er det at Dansk Folkeparti selv tror at grænseaftalen er god. Endnu
værre er det at DF-vælgerne er så stupide at de tror på grænseftalen og
strømmer tilbage til et parti som har taget røven på dem noget så grundigt.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Mendoza

Dato : 22-06-11 16:26

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen

> "Vissen Pind" <v@p> skrev i en meddelelse
>
> Ja, er det ikke utroligt, at nogen er så dumme, at de stemmer på den
> undermåler

Mig bekendt opstiller Peter Brixtofte ikke til Folketinget, så du kan ikke
stemme på ham.

Fra : Mendoza

Dato : 22-06-11 16:29

"Vissen Pind" <v@p> skrev i meddelelsen
> [...]
> fortids-fredningsforening - men det, at man slås for sin modstanders
> ret til at slås for den modsatte mening.'

Ja, jeg forstår godt du ser op til forbryderen og superliberalisten Peter
Brixtofte.

Fra : Patruljen

Dato : 22-06-11 10:22

On 22 Jun., 17:29, "Mendoza" <assh...@x1812.dk> wrote:

> Ja, jeg forst r godt du ser op til forbryderen og superliberalisten Peter
> Brixtofte.

Man behøver ikke ligefrem at se på til Peter Brixtofte, for at
anerkende, at han har en pointe.
DF´s retorik er himmelråbende proletarisk og på niveau med
havnearbejderes skrigen op. Søren Pind befinder sig i samme kategori.
Jeg får associationer til slagsmålene og råberierne mellem
fiskekonerne ved Gammel Strand, som det er beskrevet i
historiebøgerne.

Men igen - de har deres særlig mål og fangruppe, som de henvender sig
målrettet imod.