Der er forskel på folk
Fra : Kert Rats

Dato : 21-06-11 06:13

Zenia Stampe kalder DF'ere for svinehunde, og Rune Engelbrecht har kaldt
DF'ere for metastaser (kræftceller).
Rendyrket forhånelse!

Læs mere på http://www.sappho.dk/zenia-stampe-og-svinehundene.htm

Citat fra linket:
"Hvis du gør opmærksom på overgreb på muslimske piger på en upræcis måde,
kan du se frem til at blive hængt ud i pressen, kaldt racist, anklaget af
staten og dømt i landsretten.
Hvis du kalder 10.000 danskere for svindehunde sker der - ingenting."
Problemet i en nøddeskal!

Zenia Stampe & Co. bør få en plads i Geoffrey Cains bog "Ondskabens Ikon",
3. oplag.

Venligst

Kert Rats

Fra : Bo Warming

Dato : 21-06-11 07:52

On Tue, 21 Jun 2011 07:12:45 +0200, "Kert Rats" <nat@hestedag.nu>
wrote:

> [...]
>Problemet i en nøddeskal!
>
>Zenia Stampe & Co. bør få en plads i Geoffrey Cains bog "Ondskabens Ikon",

Vigtigst er at justere §266b så eneste ytringer der kan straffes er
direkte opskrift på eller opfordring til vold. Skældsord gør ikke
meddelagtig i vold

Lad fjolser kalde mig svinehund eller pædofilforbryder når blot jeg
har mulighed for at svare. og begrunde det jeg har skrevet og som
fejlciteres eller mistolkes
Svarplads skal ku idømmes hvor chancen for at blive læs er den samme
som for bagvaskelsen
Hivs jeg er sort og kan bevise at injurie der gik på min hudfarve har
kostet mit firma 1000 kr skal jeg ku få erstatning på 1000 kr - men
jeg skal ku bevise og det er svært

Fra : DADK

Dato : 21-06-11 11:41

On 21-06-2011 07:12, Kert Rats wrote:
> [...]
> kan du se frem til at blive hængt ud i pressen, kaldt racist, anklaget af

Eller hedder du Ove Dahl, og er politiets drabschef, og du siger at
kriminelle rumænere er kriminelle, så anmeldes du til politiet for
racisme, så du må klappe kaje og trække dine udtalelser tilbage.

> Hvis du kalder 10.000 danskere for svindehunde sker der - ingenting."
> Problemet i en nøddeskal!

10.000? Næh, hvis du kalder 600.000 danskere for nazister, svinehunde,
racister eller tilsvarende, så vanker der en plads i Folketinget og en
meriterende blogplatform på én af landets største aviser samt nærmest
uhindret adgang til at skrive klummer, kronikker og optræde i alverdens
debatprogrammer som respektabel meningsdanner.

Fra : Isachsen

Dato : 21-06-11 12:29

DADK wrote:

> [...]
> uhindret adgang til at skrive klummer, kronikker og optræde i
> alverdens debatprogrammer som respektabel meningsdanner.

Og hvis du mellom en dansker og en neger kun ser likheter,
og mellom en dansker og en nordmand kun ser forskjeller -
da tilhører du verdenssamfundets elite, den som skal arve jorden.

Isachsen

Fra : DADK

Dato : 22-06-11 02:42

On 21-06-2011 13:28, Isachsen wrote:

> Og hvis du mellom en dansker og en neger kun ser likheter,
> og mellom en dansker og en nordmand kun ser forskjeller -
> da tilhører du verdenssamfundets elite, den som skal arve jorden.

Ja, det er næsten blevet et helt moderne ordsprog, det ovenover

Fra : Vidal

Dato : 21-06-11 12:38

Den 21-06-2011 12:40, DADK skrev:

> [...]
> klummer, kronikker og optræde i alverdens debatprogrammer som respektabel

Man kunne jo let skrive nogenlunde det samme om Pia Kærsgaard
og hendes kumpaner, så det må vist siges at være en enøjet
betragtning, du kommer med.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-06-11 14:51

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4e00829b$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Man kunne jo let skrive nogenlunde det samme om Pia Kærsgaard
> og hendes kumpaner, så det må vist siges at være en enøjet
> betragtning, du kommer med.

Synes DU, det er rimelige udtalelser, Zenia Stampe kommer med, og som ikke
medfører sigtelse for overtrædelse af §266b? Synes DU, man administrerer
§266b afbalanceret?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kert Rats

Dato : 21-06-11 15:40

> [...]
> medfører sigtelse for overtrædelse af §266b? Synes DU, man administrerer

Urimeligheden består i, at Lars Hedegaard får ørene i §266b-maskinen, når
andre slipper uskadt fra at komme med udtalelser, der kan medføre straf iht.
straffelovens §266b.

Dét er urimeligheden! Ikke, at Zenia Stampe bruger mund, men at andre - Lars
Hedegaard - bliver dømt.

Det kunne være interessant med et sagsanlæg mod Zenia Stampe for
overtrædelse af straffelovens §266b. For det er jo det, der skal til for at
få Zenia Stampe dømt. Uden sagsanlæg, ingen dom.
Hvad mon den sag ville munde ud i?

Venligst

Kert Rats

Fra : Bo Warming

Dato : 21-06-11 23:14

On Tue, 21 Jun 2011 16:39:35 +0200, "Kert Rats" <nat@hestedag.nu>
wrote:

> [...]
>overtrædelse af straffelovens §266b. For det er jo det, der skal til for at
>få Zenia Stampe dømt. Uden sagsanlæg, ingen dom.
Zenia dømmes aldrig men jeg har Danmarks-rekord pr 3 bøder = 3
ridderkors

Glistrup fik 2 og fængsledes , altså fik elefantorden oveni.

Jeg har brugt 4 år af mit liv på at bekæmpe sult og sygdom for sorte i
Zambia og brune i Afghanisan og giftede mig med en asiat, som jeg bor
sammen med idag - giver det mening, at jeg er "racist".?

Udtalelserne jeg dømtes for var om Islams farlighed ! Ikke om race, på
nogen måde. Og Dahl om rumænske mordere var vist social arv og ikke
bioarv og race. Men Zenia Stampe og R fik ham til at trække sit mishag
mod rumænere tilbage ved at kalde det racistisk, for der er ret få
blonde rumænere.

Fra : DADK

Dato : 22-06-11 03:02

On 21-06-2011 16:39, Kert Rats wrote:
> [...]
> overtrædelse af straffelovens §266b. For det er jo det, der skal til for at
> få Zenia Stampe dømt. Uden sagsanlæg, ingen dom.

Praksis ift §266b svarer til at man kun håndhævede fartgrænserne for
biler af mærket Fiat og Peugeut, og så ellers lod alle andre køre som de
vil.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 21-06-11 22:09

> [...]
> medfører sigtelse for overtrædelse af §266b? Synes DU, man administrerer

Ja!

Fra : DADK

Dato : 22-06-11 03:00

On 21-06-2011 13:38, Vidal wrote:

> Man kunne jo let skrive nogenlunde det samme om Pia Kærsgaard
> og hendes kumpaner, så det må vist siges at være en enøjet
> betragtning, du kommer med.

Næh, det er jo præcis pointen, at det kan man ikke. De retsforfølges,
politianmeldes og hænges ud i stor stil. Pia K og hendes "kompaner" har
kun indflydelse og får kun lydhørhed i debatten i kraft af deres store
stemmetal - hvor man i øvrigt liner dem op over for en massiv
intellektuel modstand. hvis ikke de fik 600.000 stemmer ville de aldrig
blive hørt, aldrig blive "linet op" i en debat som intellektuelle der
repræsenterer en holdning. Derimod optræder typer sokm Zenia Stampe,
Rune Engelbreth Larsen osv i stor stil på alle platforme, fuldkommen
uden folkeligt mandat. Det eneste der "kvalificerer" dem er deres had
til DF.

Det er i øvrigt helt generelt i Europa - en europæisk selvudråbt "elite"
(der ikke er demokratisk valgt) forskanser sig bag tykke mure og
hemmelighedskræmmeri, og skammer så de folkevalgte ud der har
divergerende holdninger til "projektet". Hvis ikke man udvandrer fra
Europaparlamentet, eller truer et land som Østrig med eksklusion hvis de
danner regering med Frihedspartiet, så tager man helt officielt afstand
til demokratiske valgresultater, demokratiske beslutninger og
demokratisk valgte politikeres meninger og holdninger. Man kalder det
"en skammens dag" hvis vælgere peger på europakritiske og
indvandringskritiske partier.

Den danske "debat" er et sindbillede på udviklingen i Europa, hvor et
egenrådigt kommissærvælde i stigende grad er fuldkommen ude af trit med
befolkningens ønsker og behov. Og det er jo latterligt at vi skal gå og
bukke og neje for et sådan EU, blot fordi vi ønsker at sætte 4 tykke
toldere op ved grænsen.

Fra : @

Dato : 22-06-11 07:47

On Wed, 22 Jun 2011 04:00:13 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>Rune Engelbreth Larsen osv i stor stil på alle platforme, fuldkommen
>uden folkeligt mandat. Det eneste der "kvalificerer" dem er deres had

Mna kan jo læse bogen:

"Gensyn med ondskabens ikon"

skrevet af Geoffrey Cain

ISBN: 87-98750-9-1

hvis man ikke er klar over hvem der sviner andre til

> [...]
>demokratisk valgte politikeres meninger og holdninger. Man kalder det
>"en skammens dag" hvis vælgere peger på europakritiske og

lige netop, og som Søren Espersen rigtigt skriver:

http://blogs.jp.dk/susetfrahimmerland/2011/06/21/folkeslagenes-opg%c3%b8r-med-eu-tager-form/
Den Europæiske Union er karakteriseret af, at det egentlig altid har
været en snæver overnational elite, der har drevet den frem - aldrig
unionens enkelte folk, aldrig folkeslagene - så at sige.

Denne elite har uafladeligt drevet “projektet” frem, drevet “ideen”
frem. For dem var EU aldrig, som vist de fleste europæere så unionen,
bare en handelsmæssig, praktisk samarbejdsorganisation; nej, for dem
var og er EU en ideologi.

Min gamle ven, Mogens Camre gav mig en gang en levende, personlig
skildrig af, hvordan bogstavelig talt hele verdensbilledet forandredes
for ham, når han hver mandag tog ud på sin relativt korte flyrejse fra
København til Bruxelles. Hvordan folk og politikere herhjemme forholdt
sig til dagligdags, nærværende problemer - mens kommission, parlament
og ikke mindst embedsmandsværket i Bruxelles var travlt optaget af at
tænke store tanker, og af bestandigt at drive, ja ligefrem piske,
EU-ideologien fremad. Bestandigt fremad!

Jeg er fuld af beundring for Mogens Camre - som jeg i dag er det for
Morten Messerschmidt - ikke alene på grund af deres dygtighed og
viden, men så sandelig også fordi de, når jeg kender deres sunde sjæle
og holdninger overhovedet kunne og kan holde ud til at være i
Europaparlamentet flere dage ad gangen hver uge. Selv får jeg røde
knopper, kløen og svien de par gange om året, hvor jeg - så kort som
muligt (…!), bliver nødt til at være der. For huset formelig emmer af
elitær EU-ideologi…

Det er med EU-ideologien som med andre ideologier: Når virkeligheden
ikke er i overensstemmelse med ideologien, er det virkeligheden, der
er noget galt med - ikke ideologien.

Når man således eksempelvis, under trompetfanfarer og skyllet ned med
champagne, lader fremstille og indføre en fælles valuta - og det så
viser sig, at den bliver en økonomisk ulykke, ja ligefrem økonomisk
ruin, for en række af medlemslandene, ja, så lader man fortsat som om,
euroen er en vældig god idé og en kolossal succes. Der er bare lige
nogle lande, som skal pumpes op med nogle tusinde milliarder euro.
Sådan cirka en gang hver tredje måned…

Virkelighedens verden tror selvfølgelig ikke længere på projektet.
Ingen normal kapitalist ved sine fulde fem kunne drømme om at putte
penge i eksempelvis græske, irske eller portugisiske
statsobligationer.

Men Den Europæiske Centralbank køber og køber og køber af disse
efterhånden helt værdiløse papirer. Ikke da fordi direktørerne i
banken er idioter; næh, de er dygtige folk, som godt ved, at banken
uvægerligt vil ende med så enorme tab at kun fantasien kan tænke sig
til alle nullerne på bundlinjen.

Men direktørerne er nødt til at underordne sig ideologien - og at
blæse på virkeligheden. Til stor skade for alt og alle - ikke mindst
til de helt almindelige mennesker, der er så uheldige at bo i
euro-ramte stater som Grækenland, Portugal, Irland, Belgien, Spanien
og Italien, og som nu må betale for EU-ideologien i form af
lønnedgange på 20-30 procent.

Det rigtige ville selvfølgelig være at erkende, at de nævnte lande var
langt, langt bedre tjent med deres gode gamle valutaer som drachmer,
pesos, pund, franc, pesetas og lire - valutaer, som kunne tilpasses
det enkelte lands behov og virkelighed.

Eller hvad med grænsekontrollen, som nu flere og flere lande i EU
seriøst overvejer at genindføre - netop fordi man har indset, at det
naturligvis ikke giver mening at fjerne grænserne, hvis man vil den
grænseoverskridende kriminalitet til livs. I Bruxelles er man ved at
gå til af raseri over sådan noget snak. EU-ideologien tilsiger, at der
ikke skal være nogen grænser - og så blæser man på virkelighedens
behov.

Men skriften på væggen for EU kan nu ikke alene anes: Den står nu
tydeligt og klart skrevet med flammeskrift. Folkeslagenes opgør med EU
tager form. Og det vil med EU-ideologien gå som det gik med andre
ideologier: Virkeligheden vil vinde til sidst…

> [...]
>befolkningens ønsker og behov. Og det er jo latterligt at vi skal gå og
>bukke og neje for et sådan EU, blot fordi vi ønsker at sætte 4 tykke

problemstillingen drejer sig jo slet ikke om

om det er en god eller dårlig ide' med mere grænsekontrol,

det drejer sig udelukkende om hvem der fremfører ide'en

Fra : DADK

Dato : 22-06-11 09:43

On 22-06-2011 08:46, @ wrote:

(...)
> problemstillingen drejer sig jo slet ikke om
>
> om det er en god eller dårlig ide' med mere grænsekontrol,
>
> det drejer sig udelukkende om hvem der fremfører ide'en

Lige netop! Både S og SF har i årevis været varme fortalere for mere
grænsekontrol, ikke blot toldere, altså lige indtil DF fik lovet nogle
toldere ved grænsen, her få måneder før valget. Og til at begynde med
gik både Ole Sohn, Henrik Sass Larsen også ud og sagde at DF nærmest
havde "stjålet" deres forslag (citat "Det har været vores politik hele
tiden"). Helle Thorning gik endda endnu videre i forrige valgkamp, og
sagde hun ville have "den gamle grænsekontrol tilbage", ivrigt flankeret
af Dan Jørgensen der sagde det samme da han skulle genvælges til
Europaparlamentet.

Det er analogt til efterlønnen. Helle T og Villy Søvndal har i deres
"Fair Løsning" fuldkommen entydigt skitseret præcis den samme ændring af
efterlønnen som nu bliver vedtaget efter valget (der kommer ikke absolut
rødt flertal) - alligevel bliver det over Henrik Sass Larsens lig, Helle
T siger de går til valg på at der "ikke ændres et komma" osv.

Som Clement Kjærdsgaard, i øvrigt i en anden forbindelse i "Mennesker og
Medier" så rigtigt sagde, så handler det i Danmark ikke om hvad man
siger, men hvem der siger hvad. Der er ikke megen kvalitetsbedømmelse i
forhold til indholdet, men primært i forhold til afsenderen. Hvis vi
tager Marlene Wind har jeg med stor iver ledt efter noget der indikerede
en stor ekspertviden omkring EU, altså noget der ikke umiddelbart kunne
læses op på 3 minutter i simple sætninger på en læselet guide om EU, jeg
kan ikke erindre noget på stående fod.

Fra : @

Dato : 22-06-11 10:12

On Wed, 22 Jun 2011 10:43:27 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>en stor ekspertviden omkring EU, altså noget der ikke umiddelbart kunne
>læses op på 3 minutter i simple sætninger på en læselet guide om EU, jeg

nu kan man jo ikke være både EU-ekspert og EU-tilhænger samtidig -

det er en umulighed af samme skuffe som en socialist der studerer
økonomi og efter endt studium stadigvæk er socialist -
vedkommende kan umuligt have forstået pensum