Pia Kjærsgaard er udansk
Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 08:58

Ja, det kalder Birthe Rønn Hornbech Pia K. Tro det eller lad være.

"Pia Kjærsgaard er udansk
Birthe Rønn Hornbech: Dansk Folkepartis angreb på det tyske er et udtryk
for total mangel på kendskab til både tysk og dansk kulturhistorie. Vi
er i Danmark dybt påvirket af tysk kultur, og det er for det gode.

Når andre ikke vil, så vil jeg sige det. Du er udansk, Pia Kjærsgaard,
og dine bestandige udfald mod Tyskland viser ikke blot mangel på god
tone, mangel på kendskab til diplomatisk stil og EU-samarbejdet med
Tyskland i udlændingespørgsmål. Angrebene vidner også om en total mangel
på kendskab til danmarkshistorien."
http://www.b.dk/kommentarer/pia-kjaersgaard-er-udansk
I artiklen lister Birthe Rønn Hornbech 8 ting, Pia K ikke har forstået.

Og Pia Ks svar?

"»Birthe Rønn er pludselig vågnet op fra de døde, og det er jo nærmest
komisk at beklikke mig på danskhed,« siger DF-formanden."
http://www.b.dk/politiko/v-profiler-i-oproer-mod-pia-kjaersgaard

Wooow....flot svar...not.

Det ser ud til at i Pia Ks egen selvforståelse, er det "nærmest komisk"
at beklikke hende på hendes danskhed. Man kunne få den tanke at Pia K, i
det lille parallelsamfund hun lever, nærmest sætter lighedstegn mellem
danskheden og hende selv.

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 09:10

On 18-06-2011 09:57, Michael Weber wrote:
> [...]
> at beklikke hende på hendes danskhed. Man kunne få den tanke at Pia K, i
> det lille parallelsamfund hun lever, nærmest sætter lighedstegn mellem

Hvad ville du svare? Det er jo ren "tæsker du stadig din kone"-retorik.
Rønn hader DF og Pia K, og det er vist gensdigt. Du har helt glemt de
par år hvor alle nærmest kneb sig i armen over at Rønn kunne samarbejde
med DF som integrationsminister (ikke det omvendte). Har du læst Rønns
selvbiografi?

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 09:15

Den 18-06-2011 10:09, DADK skrev:

> Hvad ville du svare?

Gå direkte efter substansen i de 8 punkter...altså gå efter bolden og
ikke manden.

[klip]

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 09:22

On 18-06-2011 10:15, Michael Weber wrote:

> Gå direkte efter substansen i de 8 punkter...altså gå efter bolden og
> ikke manden.

Jeg går skam ikke efter "manden". Jeg har intet at kritisere Rønn for.
Men det er sjovt at lige du stiller hende op på en piedestal. For nogle
måneder siden mente du Rønn var Hitler selv, ødelagde Danmark, var en
slags menneskefjendsk tyran der sendte folk direkte i døden - nu skal vi
tage hendes skriverier alvorligt?

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 09:28

Den 18-06-2011 10:21, DADK skrev:

> Jeg går skam ikke efter "manden".

Det skriver jeg heller ikke.

> Jeg har intet at kritisere Rønn for.
> Men det er sjovt at lige du stiller hende op på en piedestal.

Jeg stiller ikke Rønn på en piedestal.

> For nogle
> måneder siden mente du Rønn var Hitler selv, ødelagde Danmark, var en
> slags menneskefjendsk tyran der sendte folk direkte i døden - nu skal vi
> tage hendes skriverier alvorligt?

Det må du selv om.

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 09:33

On 18-06-2011 10:27, Michael Weber wrote:

> Det skriver jeg heller ikke.

Så du mente altså ikke noget med det du skrev ovenover?

> Jeg stiller ikke Rønn på en piedestal.

Du gør hende ellers til sandhedsvidne og dommer over ca 600.000 vælgere
og deres parti.

> Det må du selv om.

Det er ikke mit problem men dit. Du kunne være lidt mere konsistent, så
ville du ikke få det så svært.

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 09:40

Den 18-06-2011 10:32, DADK skrev:

> Så du mente altså ikke noget med det du skrev ovenover?

Når du spørger:
"Hvad ville du svare?"

Og jeg svare:
"Gå direkte efter substansen i de 8 punkter...altså gå efter bolden og
ikke manden."

Så skal du have hjælp det at forstå meningen med mit svar?
seriøst?

> Du gør hende ellers til sandhedsvidne og dommer over ca 600.000 vælgere
> og deres parti.

Næ.

> Det er ikke mit problem men dit.

Næ. Det er VKOs problem, at de interne stridigheder blusser op igen.

[klip]

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 09:56

On 18-06-2011 10:40, Michael Weber wrote:

> [...]
> ikke manden."
>

> Så skal du have hjælp det at forstå meningen med mit svar?

Nej, jeg skal ikke have hjælp til det - pointen er, at du åbenbart
behøver hjælp for at erkende at du nu sætter den person du for 4 måneder
siden mente sendte folk direkte i døden op på en moralsk piedestal.

> Næ.

Se nedenfor

> Næ. Det er VKOs problem, at de interne stridigheder blusser op igen.

Birthe er ikke med i regeringen, stiller ikke op til genvalg og har nok
et horn i siden på alle i regeringen i forvejen. Det er ikke en "intern
stridgihed", det er Rønn imod alle andre, som så mange gange før. Jeg
elsker hende for det, du burde læse hendes selvbiografi, men du læser
som sædvanlig noget helt andet ind i det. Det er ikke ligefrem noget nyt
at Rønn mener DF er nærmest landsskadelige, og "udanske". Rønn kommer
fra en traditionel højskole/præste-sammenhæng, og det mener hun så er
det "ægte" danske - og har altid ment det hun skriver i de 8 argumenter.

Men det har vi andre vidst om Rønn i 20-30 år. DIT problem er bare, at
når Rønn siger noget der går DF imod mener du det er fjong, og når hun
skriver noget DF kan stå inde for, hvad hun har gjort mange gange, f.eks
ift palæstinenserne, så mener du det er fis-fis.

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 10:07

Den 18-06-2011 10:55, DADK skrev:

> Nej, jeg skal ikke have hjælp til det - pointen er, at du åbenbart
> behøver hjælp for at erkende at du nu sætter den person du for 4 måneder
> siden mente sendte folk direkte i døden op på en moralsk piedestal.

Jeg synes det er interessant at de interne stridigheder i VKO igen
blusser op.

> Se nedenfor

Stadigvæk: Næ.

> [...]

> et horn i siden på alle i regeringen i forvejen. Det er ikke en "intern
> stridgihed", det er Rønn imod alle andre, som så mange gange før.

Birthe Rønn er MF for Venstre og derfor med i regeringen.

> [...]
> fra en traditionel højskole/præste-sammenhæng, og det mener hun så er
> det "ægte" danske - og har altid ment det hun skriver i de 8 argumenter.

Der er ikke rigtigt noget at læse ind i f.eks:

[...]

Eller:

"For det første er det Danmark, der udviser herrefolksmentalitet og
nationalisme, hvis vi mener, at vi ejer hele grænsen på begge sider. Det
gør vi ikke, lige så lidt som Pia Kjærsgaard ejer skellet i haven mellem
hende og naboen. Derfor kan end ikke Kjærs­gaard bygge en høj betonmur i
skellet uden at tale med sin nabo."
http://www.b.dk/kommentarer/pia-kjaersgaard-er-udansk

Det taler for sig selv.

> [...]
> skriver noget DF kan stå inde for, hvad hun har gjort mange gange, f.eks
> ift palæstinenserne, så mener du det er fis-fis.

Og så gik du igen efter manden og ikke bolden.
Ikke at det ændre på noget af det, Birthe Rønn skriver, f.eks:

"For det femte er Pia Kjærsgaard åbenbart gået sovende gennem
tilværelsen i den lange periode, hvor jeg på regeringens og dermed
Danmarks vegne kæmpede for at inddæmme virkningen af EU-domstolens dom i
Metock-sagen. Den dom underløber dansk familiesammenføringspolitik.
Dengang var det Danmark, der havde brug for gode naboer. Vi havde brug
for hjælp. Udover at henvende mig til kommissionen, henvendte jeg mig
først og fremmest til min tyske kollega, den store personlighed Wolfgang
Schäuble. Jeg ved ikke, hvad vi skulle have gjort uden hans hjælp. I det
hele taget er Kjærsgaard tilsyneladende helt uvidende om, at det ikke
mindst er hos vor store nabo i syd, at vi i EUs ministerråd, i hvert
fald i min ministertid, har fundet stor forståelse for vore
udlændingepolitiske synspunkter. Men den slags kommer naturligvis ikke
af sig selv. Det kræver gensidig respekt og gode samtaler, hvor man
informerer hinanden og viser forståelse for den andens synspunkter. Det
er ikke gratis at ødelægge et sådant godt naboforhold."
http://www.b.dk/kommentarer/pia-kjaersgaard-er-udansk

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-11 10:19

On Sat, 18 Jun 2011 11:07:28 +0200, Michael Weber
<michael@michaelweberREMOVE.dk> wrote:

> [...]
>informerer hinanden og viser forståelse for den andens synspunkter. Det
>er ikke gratis at ødelægge et sådant godt naboforhold."

Rønn må da vide at med sin skingre udansk-anklage gavner hun Pias
valg?

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 11:59

On 18-06-2011 11:07, Michael Weber wrote:

> Jeg synes det er interessant at de interne stridigheder i VKO igen
> blusser op.

OK. Det VILLE være interessant hvis altså Birthe Rønn Hornbech var en
del af den borgerlige fløj. Men det er hun ikke, som jeg har prøvet at
bevidstgøre dig om på 117 måder. Rønn tilhørte tilbage i 90erne den
ekslusive kreds af "intelligente borgerlige", hvor f.eks også Britta
Schall Hollbarg var med. Men hun har ingen betydning i det moderne
nyliberale setup.Faktisk virker hendes attituder kontraproduktivt. Når
Rønn brokker sig ryger DF op i meningsmålingerne.

(...)

> Birthe Rønn er MF for Venstre og derfor med i regeringen.

Du trænger til et politisk ABC-kursus, og derefter en god omgang "Læs og
Forstå". Eller, mere pædagogisk, du kan bare se hvordan det "knager" i
SF med Annegrethe holmsgård og Kristen Touborg. "Knager" det i SF? Gu
gør det ej. Det er bare gamle forvirrede frontkæmpere der ikke kan finde
ud af at indstille kompasset.

> Der er ikke rigtigt noget at læse ind i f.eks:

Netop. Men du gør det alligevel. Det er ganske utroligt at du tilskynder
folk til at læse en forvrøvlet klumme skrevet af en person du for få
måneder siden mente på fascistisk basis sendte folk direkte i døden.

> [...]
> gør vi ikke, lige så lidt som Pia Kjærsgaard ejer skellet i haven mellem
> hende og naboen. Derfor kan end ikke Kjærs­gaard bygge en høj betonmur i

Ja, at du citerer det vi taler om, som jeg går ud fra du går ud fra jeg
har læst, det siger alt. Du har åbernbart ikke noget selvstændigt at
sige. Du kan ikke bruge dit had her, altså dine evindelige tirader, og
så bliver du mundlum og må bare citere andres skriverier over and over
and over

> Og så gik du igen efter manden og ikke bolden.

Jeg går gerne efter dig. Hvorfor skulle jeg ikke det? Du har så ofte
svinet mig til og gået efter mig personligt, endda i forhold til hvor
jeg bor, så hvorfor skulle jeg være bedre end dig?

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 12:32

Den 18-06-2011 12:58, DADK skrev:

> [...]
> nyliberale setup.Faktisk virker hendes attituder kontraproduktivt. Når
> Rønn brokker sig ryger DF op i meningsmålingerne.

Jeg synes det er interessant at der er en fløj i Venstre, der
tilsyneladende er uenige i DF m.h.t. grænsekontrol-aftalen og på en så
skarp og direkte måde, angriber Pia K i medierne.

> Du trænger til et politisk ABC-kursus, og derefter en god omgang "Læs og
> Forstå".

Vi har en mindretalsregering, hvor Birthe Rønn Hornbech repræsenterer et
af mandaterne.

> [...]
> folk til at læse en forvrøvlet klumme skrevet af en person du for få
> måneder siden mente på fascistisk basis sendte folk direkte i døden.

Hvorfor er det utroligt at mene:

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 13:02

On 18-06-2011 13:31, Michael Weber wrote:

> [...]
> blusser op.

> Jeg synes det er interessant at de interne stridigheder i VKO igen

ER du dum, eller insisterer du bare på at være så dum og
øretæveindbydende som allermest mulig, udelukkende fordi du håber på at
få ellers stabile mennesker ud af kurs?

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 13:22

Den 18-06-2011 14:01, DADK skrev:

> ER du dum, eller insisterer du bare på at være så dum og
> øretæveindbydende som allermest mulig, udelukkende fordi du håber på at
> få ellers stabile mennesker ud af kurs?

Jeg synes faktisk at det er interessant at de interne stridigheder i VKO
igen blusser op.

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 13:26

On 18-06-2011 14:21, Michael Weber wrote:
(...)

> Jeg synes faktisk at det er interessant at de interne stridigheder i VKO
> igen blusser op.

Kære ven, som jeg har prøvet at forklare dig, så er Birthe Rønn Hornbech
ikke en "intern" person" i VKO. Hun er ikke engang vigtig for valget,
hun stiller ikke op til valg og hendes afløser vil sandsynligvis trække
flere stemmer alligevel

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 13:32

Den 18-06-2011 14:26, DADK skrev:
> [...]
> ikke en "intern" person" i VKO. Hun er ikke engang vigtig for valget,
> hun stiller ikke op til valg og hendes afløser vil sandsynligvis trække

Så derfor er der sådan set ingen grund til at hun kalder Pia K udansk og
langer ud after DF på den måde.

Alligevel langer hun og flere ud efter Pia K.
Jeg synes stadig det er interessant, ja faktisk øger det kun det
interessante ved BRHs kritik.

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 16:22

On 18-06-2011 14:31, Michael Weber wrote:

> Så derfor er der sådan set ingen grund til at hun kalder Pia K udansk og
> langer ud after DF på den måde.

Joda. Hun mener det jo virkelig stærkt, og har ment det altid, Det har
bare ikke noget med VKO-samarbejdet at gøre

> Alligevel langer hun og flere ud efter Pia K.
> Jeg synes stadig det er interessant, ja faktisk øger det kun det
> interessante ved BRHs kritik.

Fint, synes også du skal læse hendes boøger, de er også interessante. De
kunne muligvis redde dig ud af dit grotesk enøjede selvpineri

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 16:30

Den 18-06-2011 17:22, DADK skrev:

> Joda. Hun mener det jo virkelig stærkt, og har ment det altid, Det har
> bare ikke noget med VKO-samarbejdet at gøre

Hvad får hun ud af det?

> Fint, synes også du skal læse hendes boøger, de er også interessante. De
> kunne muligvis redde dig ud af dit grotesk enøjede selvpineri

Måske der er en fløj internt i Venstre, der godt kunne tænke sig at
skifte DF ud med de radikale?!

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 17:57

On 18-06-2011 17:29, Michael Weber wrote:

> Hvad får hun ud af det?

Det må du tale med Rønn om. Jeg ved det ikke. Hun har sikkert en følelse
af at have ret.

Hvad får du ud af at gentage dig selv og spille idiot i dk.politik?

> Måske der er en fløj internt i Venstre, der godt kunne tænke sig at
> skifte DF ud med de radikale?!

Den fløj har eksisteret hele tiden. Det er ikke noget nyt. R har været
støtteparti for V gennem snart 10 regeringer, så det er jo
DF-samarbejdet der er nyt. Men så længe R har 8 mandater kan VK ikke
skabe flertal, vel?

Fra : Michael Weber

Dato : 18-06-11 18:02

Den 18-06-2011 18:57, DADK skrev:

> Det må du tale med Rønn om. Jeg ved det ikke. Hun har sikkert en følelse
> af at have ret.

Nu spørger jeg jo dig, idet du mener, hun ikke er en "intern person" i VKO.

> [...]
> støtteparti for V gennem snart 10 regeringer, så det er jo
> DF-samarbejdet der er nyt. Men så længe R har 8 mandater kan VK ikke

Det er korrekt.
Så længe R kun har 8 mandater.

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 18:19

On 18-06-2011 19:02, Michael Weber wrote:

> Nu spørger jeg jo dig, idet du mener, hun ikke er en "intern person" i VKO.

> Det er korrekt.
> Så længe R kun har 8 mandater.

Og månen er rund og gul, vil du ikke lige bekæfte det også? Så er du rar.

Fra : J. Nielsen

Dato : 18-06-11 16:39

On Sat, 18 Jun 2011 14:01:30 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

>ER du dum, eller insisterer du bare på at være så dum og
>øretæveindbydende som allermest mulig, udelukkende fordi du håber på at
>få ellers stabile mennesker ud af kurs?

Weber spiller blot de få kort som en ufølsom skæbne gav ham i
vuggegave. Vær nu ikke for hård i din fordømmelse af manden...
--

-JN-

Fra : DADK

Dato : 18-06-11 17:54

On 18-06-2011 17:38, J. Nielsen wrote:

> Weber spiller blot de få kort som en ufølsom skæbne gav ham i
> vuggegave. Vær nu ikke for hård i din fordømmelse af manden...

OK. Det er nok for hård kost at konfrontere ham med det han selv har
skrevet.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-11 12:40

On Sat, 18 Jun 2011 12:58:40 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

Rønn kommer

Jeg kender den ækle socialistikse velmenerhøjskolebevægelse fra de
steder min bror var lærer og siden forstander

Det miljø fostre asociale politikere som hans søn socialborgmestre
der køber sig kærlighed ved at forære alt dansk til de stakkels svage
udlændinge

Diplomatisk stil har været defineret som Giv vovsen masser af venlige
ord mens du finder en sten at smide efter den

Godt naboskab er ikke at smide affald over hækken men det er hvad
tyskerne gør når de videresender hjemmerøvere mm til vort venlige
Torneroseland

Pia har ALDRIG hetzet mod tyskere og om rå år når libyer overrender
dem vil de ønske de i tide havde lært af vor grænsekontrol

Som nu trækker tyskere til vore sommerhuse, skriver EB for med
profettegninger+++ viser Danmark at vi er det eneste land hvor verden
ikke er gået f lave

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-11 12:23

Derfor kan end ikke Kjærs­gaard bygge en høj betonmur i
>skellet uden at tale med sin nabo."

Hvis du - som min nabo - bygger ½m over 1,8 meter må du trække dig ½
meter ind på eget territorie, så jeg fik en skøn strimmel dyr
solbeskinnet downtown-jord forærende af fjolset som var for fin til
at tale med mig

> [...]
>for hjælp. Udover at henvende mig til kommissionen, henvendte jeg mig
>først og fremmest til min tyske kollega, den store personlighed Wolfgang

Havde Rønn haft Pias vindende væsen og konsistente logik, havde det
ikke været nødvendigt at fedte for denne middelmådige personlighed
Vi hæfter ikke idag for Rønns kvajeri og at tyskerne ynkede og hjalp
dengang

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-11 10:13

On Sat, 18 Jun 2011 10:09:57 +0200, DADK <DADK@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>par år hvor alle nærmest kneb sig i armen over at Rønn kunne samarbejde
>med DF som integrationsminister (ikke det omvendte). Har du læst Rønns

Men Rønn har i to af sine bøger angrebet racismeparagraffen hårdt .
Holder Rønn af Danmark mere end af Venstre så begraver hun stridsøksen
nu

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-11 12:10

On Sat, 18 Jun 2011 09:57:53 +0200, Michael Weber
> Angrebene vidner også om en total mangel
>på kendskab til danmarkshistorien."
NEJ hun har en mere dansk TOLKNING af historien

>at beklikke hende på hendes danskhed. Man kunne få den tanke at Pia K, i
>det lille parallelsamfund hun lever, nærmest sætter lighedstegn mellem
>danskheden og hende selv.

Pia = den partileder der arbejder bedst for danskheden