IP telefoni i Danmark via InternetPhone Wi~
Fra : A. Anonym

Dato : 11-08-01 20:55

Er der nogen der har erfaringer med InternetPhone Wizard? Eller bare IP
telefoni opkald til Danmark?

Kan man bruge det som en erstatning for et almindeligt fastnet abonnement?
Jeg vil gerne spare de 99kr. man mindst skal betale pr. måned og samtidig
have _meget_ billige opkald. Oprettelsen af et telefonabonnement koster det
ca. samme som en InternetPhone Wizard.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 12-08-01 07:57

> [...]
> Jeg vil gerne spare de 99kr. man mindst skal betale pr. måned og samtidig
> have _meget_ billige opkald. Oprettelsen af et telefonabonnement koster

Hej
Jeg har forsøgt, men med et dårligt lydresutat. Der skal efter hvad jeg fik
at vide investeres lidt mere i det. Men det er kun til uddenlandske samtaler
det er billigere. Hvis der er nogen der ved nyt om det så fortæl det her.
M.v.h. Gunnar

Fra : A. Anonym

Dato : 12-08-01 11:31

> [...]
samtaler
> det er billigere. Hvis der er nogen der ved nyt om det så fortæl det her.

Hvilken forbindelse var det (ADSL / modem / ISDN)? Brugte du en gratis
"udbyder"?

Kan man ringe til DK? Jeg overvejer at kun have en ADSL linje, hvor
telefonen kører over og spare 99kr/mnd. Det kan godt være at det ikke rigtig
holder, da man ikke kan ringe til mig på Internettelefonen med et normalt
telefonnummer og må stole på mobilen til det.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 12-08-01 18:01

> [...]
> holder, da man ikke kan ringe til mig på Internettelefonen med et normalt
> telefonnummer og må stole på mobilen til det.

Det jeg prøvede var Net2Phone, ( den er stadig installeret ) og for at få
noget for pengene var det til New Zealand. Det går forbavsende let igennem,
det var fra PC til alm. telefon. Det var selvfølgelig aftalt på forhånd og
vi talte udmærket, jeg brugte hoved sæt han almindelig telefon, men han
klagede over for meget støj, jeg fik så hjælp fra den danske udbyder til at
indstille lydkortet, men har ikke brugt det siden. Men fra udbyderen siges
det er for dyrt at ringe indenlands, men du kan ringe til såvel PC som
almindelige telefoner.
M.v.h. Gunnar

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 12-08-01 18:04

> [...]
> holder, da man ikke kan ringe til mig på Internettelefonen med et normalt
> telefonnummer og må stole på mobilen til det.

Jeg glemte det er almindelig modem 56.