Endnu en pjatdom (igen-igen-igen)
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 09-06-11 14:30

Hvorfor får sådan en psykopat ikke 16 års fængsel ? Det her er så alvorligt
som det kan blive.

I min optik burde han have haft 30 års fængsel men det giver straffeloven jo
desværre ikke rigtig mulighed for hvad angår de tidsbestemte
strafudmålinger.

http://ekstrabladet.dk/112/article1568834.ece

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Per

Dato : 09-06-11 16:03

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) wrote:
> [...]
>
> I min optik burde han have haft 30 års fængsel men det giver
> straffeloven jo desværre ikke rigtig mulighed for hvad angår de

Højst mulige tidsbestemte straf er 20 års fængsel.

Ellers er det livstid..

Mvh. Per

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 09-06-11 16:37

> Højst mulige tidsbestemte straf er 20 års fængsel.

Men det er yderst sjældent at muligheden for at lægge 50% oven i straffen
anvendes i forhold til drabsdomme. Derfor er den længste fængselsdom for
drab i praksis så godt som altid 16 år.

> Ellers er det livstid..

Og så er vi inde på noget tidsubestemt som jeg jo allerede har skrevet. Den
slags anvendes også meget sjældent hvilket jeg finder er udmærket. En straf
SKAL være tidsbestemt (når der vel at mærke ikke er tale om en
behandlingsdom). I min verden burde det være sådan at man får 30 års fængsel
pr. begået drab som skal afsones i forlængelse af hinanden uden mulighed for
benådning. Det ville have sikret at den fire-dobbelte politimorder Palle
Sørensen havde rådnet op i fængselet resten fa hans og dermed aldrig have
være blevet lukket ud.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 09-06-11 16:42

Den 09-06-2011 17:36, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> [...]
> Sørensen havde rådnet op i fængselet resten fa hans og dermed aldrig have

Er det ikke væsentligt dyrere at have en pensionist siddende i fængslet
end i en ældrebolig på folkepension et eller andet sted?

--
Andreas

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 09-06-11 16:47

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke væsentligt dyrere at have en pensionist siddende i
> fængslet end i en ældrebolig på folkepension et eller andet sted?

Det handler om retssikkerhed, ikke om hvad der økonomisk kan betale sig, for
i det perspektiv skulle vi ikke straffe nogen som helst for nogen som
forbrydelser med andet end bøder.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 09-06-11 17:01

Den 09-06-2011 17:47, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> Det handler om retssikkerhed, ikke om hvad der økonomisk kan betale sig, for
> i det perspektiv skulle vi ikke straffe nogen som helst for nogen som
> forbrydelser med andet end bøder.

Der er 2 ting, der interesserer mig i forhold til fængselsstraffe:

1) Hvad er den præventive effekt på andre eventuelle kriminelle?
2) Hvad er risikoen for gentagelseskriminalitet?

Ud fra de parametre var der vist ikke længere nogen grund til at holde
Palle Sørensen indespærret.

At nogen mener fængselsstraf skal udmåles efter, hvad der er
"retfærdigt", kan godt få mit pis i kog. Mine skattekroner skal sgu ikke
bruges til den slags barnlige hævngerrighed.

--
Andreas

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 09-06-11 21:33

> [...]
> "retfærdigt", kan godt få mit pis i kog. Mine skattekroner skal sgu
> ikke bruges til den slags barnlige hævngerrighed.

Det du der skriver giver ingen mening for mig. Jeg er 100% uenig med dig.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 10-06-11 09:29

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:B5aIp.9473$w86.2771@newsfe22.ams2...
> "Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse

Palle blev løsladt for omkr 15-17 år siden. Han bor nu i Valby.

> Det du der skriver giver ingen mening for mig. Jeg er 100% uenig med dig.

Den homohadende mangemillionær er kværulantforrykt.

Fra : kk

Dato : 09-06-11 17:02

Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) formulerede
spørgsmålet:
> [...]
> i det perspektiv skulle vi ikke straffe nogen som helst for nogen som

Du har ret igen KL, man skal ALDRIG gi' sig!!
mvh
kk :-@

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 09-06-11 21:33

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse
> Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) formulerede
> spørgsmålet:

> Du har ret igen KL, man skal ALDRIG gi' sig!!
> mvh
> kk :-@

Og ?

Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-11 04:52

On Thu, 9 Jun 2011 15:30:01 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>I min optik burde han have haft 30 års fængsel men det giver straffeloven jo
>desværre ikke rigtig mulighed for hvad angår de tidsbestemte

Hævn løser ingen problemer
I dag glædes Michelle nok af en fiskers opbakning om at "hænge
faderen Harry op ved nosserne" og "give ham lussinger hverandet
minut,"(EB 9.6)
Men blod er tykkere end vand og faderen holdt gode julefester for de
mange børn - det vil hun huske længere end en fiskers overfladiske
sadistiske meningsløse strafliderlighed
Til fiskeren og til datteren har Gandhi på mit debatplankeværk et
godt fyndord "Øje for øje gør verden blind"