For og imod grænsekontrol
Fra : Kurt Lund

Dato : 07-06-11 11:17

Det var med stor betænkelighed fra min side, da eu i 2004 optog specielt
Rumænien og Bulgarien i fællesskabet. Problemet var - og er - at disse lande
langtfra er kommet på fode efter årtier under sovjetisk dominans, hverken
kulturelt, socialt eller økonomisk. Netop disse lande - og i mindre grad
også Polen, Letland, Litauen og Estland - er hovedårsagen til etableringen
af den grænsekontrol som DK nu har indført. En grænsekontrol som får mange
hårde ord med på vejen fra en del af de øvrige eu-lande. Vi har indført
kontrollen efter sigende for at dæmme op for den østeuropæiske kriminalitet.
Godt så. Men hvad gør de andre lande som f.eks. Tyskland, Holland, Belgien,
Frankrig m.fl.? Man skulle da mene, at de i samme omfang som "rige" Danmark
må være udsat for den samme stigning i den type kriminalitet, som de
østeuropæiske bander er eksponenter for? Og jeg synes ikke, jeg kan finde
noget om det i medierne?
Hvad siger I?

--
Kurt Lund

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 07-06-11 11:29

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kriminalitet, som de østeuropæiske bander er eksponenter for? Og jeg synes
> ikke, jeg kan finde noget om det i medierne?

Som jeg læser det er problemet det at man ikke kan se hvem der er kriminelle
når de kommer til DK. Problemet er at toldkontrollen skulle ligge i den
modsatte vejbane der går imod tyskland, således at tolderne kan beslaglægge
tyvekosterne sammen med tyvene, men guess what der er ingen toldkontrol ud
af DK.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 07-06-11 11:42

On Tue, 7 Jun 2011 12:29:18 +0200, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
> tyvekosterne sammen med tyvene, men guess what der er ingen toldkontrol ud

Hvor ved du det fra.?

Politikerne siger da ellers det modsatte.

Du stoler blindt på hvad tåben Bødskov står og plaprer løs om.

Jeg forstår ikke hvorfor journalisterne ikke går hårdere til ham, når han
står og lyver lodret om "mastodont bygninger" ved grænsen, når det reelle
billede er nogle små træ-skure som i "gamle dage".

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-11 12:09

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> står og lyver lodret om "mastodont bygninger" ved grænsen, når det reelle
> billede er nogle små træ-skure som i "gamle dage".

Det kommer vel an på hvad farve journalisten selv stemmer på...!

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 07-06-11 12:34

On Tue, 7 Jun 2011 13:08:52 +0200, Jens_a.jens wrote:

> Det kommer vel an på hvad farve journalisten selv stemmer på...!

Måske, men TV2News plejer nu at være mere professionelle, end de viser her.

Ingen normalt begavede personer tror jo på Bødskovs løgne om "mastodont
bygninger" ved grænsen.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-06-11 18:01

Den 07-06-2011 12:29, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> [...]
> tyvekosterne sammen med tyvene, men guess what der er ingen toldkontrol ud

På tidspunktet, hvor banderne forlader DK med tyvekosterne, er disse
ikke meldt stjålet, hvorfor Politiet ikke kan tilbageholde dem og
tyvekosterne. Endvidere er der det generelle problem, at politiet har
svært ved at identificere anmeldt tyvekoster, fordi danskerne er for
dårlige til at mærke ejendele og skrive serienumre ned m.m.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 07-06-11 11:38

On Tue, 7 Jun 2011 12:17:04 +0200, Kurt Lund wrote:

> [...]
> må være udsat for den samme stigning i den type kriminalitet, som de
> østeuropæiske bander er eksponenter for? Og jeg synes ikke, jeg kan finde

Det er ikke "politisk korrekt" at kritisere andre EU-lande for at de ikke
kan styre deres kriminelle bander.

Det betragtes (næsten) som "racisme".

Fra : Michael Weber

Dato : 08-06-11 18:08

Den 07-06-2011 12:17, Kurt Lund skrev:
> [...]
> må være udsat for den samme stigning i den type kriminalitet, som de
> østeuropæiske bander er eksponenter for? Og jeg synes ikke, jeg kan finde

I Tyskland har det højre-ekstremistiske NDP luftet et forslag om
grænsekontrol efter den danske model.

http://www.npd-fraktion-mv.de/index.php?com=news&view=article&id=963&mid=7