Den enes død den andens brød
Fra : Steen

Dato : 06-06-11 09:54

Overskriften taler nærmest for sig selv. Alligevel er der grund til at
hæve det ene øjenbryn, når Randers Kommune åbenlyst spekulerer i hvor
tidligt handicappede dør.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40499161:kalkulerer-med-handicappedes-død.html

Jeg synes det er et fattigt land, der fx hellere bruger penge på kunst
og bureaukrati fremfor liv og velfærd

Fra : Andreas Andersen

Dato : 06-06-11 10:11

Den 06-06-2011 10:54, Steen skrev:
> Overskriften taler nærmest for sig selv. Alligevel er der grund til at
> hæve det ene øjenbryn, når Randers Kommune åbenlyst spekulerer i hvor
> [...]

Der er da ikke noget galt i at forsøge at budgettere ud fra, hvornår
folk dør. Hvordan skulle man ellers regne ud, hvad udgifterne er til
pension og plejehjemspladser?

> Jeg synes det er et fattigt land, der fx hellere bruger penge på kunst
> og bureaukrati fremfor liv og velfærd

Jeg synes til gengæld, vi bruger alt for meget på velfærd. Jeg så
hellere, vi fyrede nogle flere penge af på innovation. Bygge noget fedt
- broer, raketter, whatever. Det er det der driver verden frem, ikke om
gennemsnitslevealderen er et par år længere.

--
Andreas

Fra : Steen

Dato : 06-06-11 10:25

Den 06/06/11 11.11, Andreas Andersen skrev:

> [...]
> - broer, raketter, whatever. Det er det der driver verden frem, ikke om
> gennemsnitslevealderen er et par år længere.

Hvorfor er det så lige, at rygere nærmest skal gøres til Persona non
grata...de burde nærmest have en medalje for at sænke levealderen, ikke
mindst for de forskrækkede passive rygere

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 06-06-11 10:31

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det så lige, at rygere nærmest skal gøres til Persona non
> grata...de burde nærmest have en medalje for at sænke levealderen, ikke
> mindst for de forskrækkede passive rygere

Ja rygerne længe leve, de er med til at mindske udgifterne til pension.
Underligt nok hævder hjerteforeningen og kræftens bekæmpelse at der er penge
i at folk stopper med at ryge.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 06-06-11 10:27

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> raketter, whatever. Det er det der driver verden frem, ikke om
> gennemsnitslevealderen er et par år længere.

Kommer til at tænke på oldtidens Rom, hvor der var skuespil og brød til
folket, på Forum Romanum blev misæderne kastet for løverne og spist. I følge
Andreas er vi ikke nået længere, er vi stadigvæk barbarer eller hvad?

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-06-11 11:00

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
isi6hn$8nd$1@speranza.aioe.org:

> Kommer til at tænke på oldtidens Rom, hvor der var skuespil og brød
> til folket, på Forum Romanum blev misæderne kastet for løverne og
> spist.

Øh nej, Flemse. Heller ikke i historietimerne har du hørt efter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 06-06-11 13:03

> [...]
> isi6hn$8nd$1@speranza.aioe.org:

> Øh nej, Flemse. Heller ikke i historietimerne har du hørt efter.

Sludder jeg åd alt hvad han sagde råt, især det med løverne og gladiatorene
der blev til løvemad. Men vent din lærer var måske bedre end min. BTW var
der ikke noget md at dine teenageår gik med at du var på en
opdragelsesanstalt for kriminelle lømler.

--
TROLL-O-METER

5* 6* *7
4* *8
3* *9
2* *10
1* | *stuporous
0* -*- *catatonic
* |\ *comatose
* \ *clinical death
* \ *biological death
* _\/ *demonic apparition
* * *damned for all eternity

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-06-11 21:34

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
isifms$10q$1@speranza.aioe.org:

> Sludder jeg åd alt hvad han sagde råt, især det med løverne og
> gladiatorene der blev til løvemad.

For pokker, Flemse. Som gruppens over-troll bør du gå forrest med at have de
mest grundlæggende elementer på plads. På'en igen, Flemse: Hvor var det nu,
romerne så gladiatorkampe og kristne kastet for løverne? Du har jo
angiveligt rejst i hele verden, og har selvfølgelig - som den verdensmand du
er - besøgt åstederne i Rom - ikke?

> Men vent din lærer var måske bedre
> end min.

Sikkert ikke, Flemse.

> BTW var der ikke noget md at dine teenageår gik med at du
> var på en opdragelsesanstalt for kriminelle lømler.

Det kan du da godt kalde den lokale, nordsjællandske landsbyfolkeskole,
Sjællandske Telegrafregiment, Bornholms Værn og Søværnet, Flemse. Hvad
lavede DU forresten i dine teenageår, Flemse?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 07-06-11 22:23

> [...]
> Sjællandske Telegrafregiment, Bornholms Værn og Søværnet, Flemse. Hvad
> lavede DU forresten i dine teenageår, Flemse?

Som jeg tidligere har fortalt dig så er den vigtigste regel på usenet
"aldrig" skrive noget om dig selv, da alt kan bruges, her er det en dyd at
lyve.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-11 22:54

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
ism4sc$e3k$1@speranza.aioe.org:

> Som jeg tidligere har fortalt dig så er den vigtigste regel på usenet
> "aldrig" skrive noget om dig selv, da alt kan bruges, her er det en
> dyd at lyve.

Men tilbage til emnet, Flemse. Har du fået læst lidt op på, hvor romerne
arrangerede gladiatorkampe og smed misDædere for løverne?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 09-06-11 07:42

> [...]
> >>>
> Men tilbage til emnet, Flemse. Har du fået læst lidt op på, hvor romerne
> arrangerede gladiatorkampe og smed misDædere for løverne?

http://historienet.dk/dagligliv/religionshistorie/de-kristne-blev-kastet-for-loeverne

Ja her er en dejlig lille artikel om hvordan Jøderne/kristne blev indsvøbt i
dyrehuder og kastet for løverne, ja hvem der dog blot kunne have været
tilskuer på Forum Romanum!!.

Nedenstående viser at det sker selv i dag.
http://politiken.dk/udland/ECE79152/mand-kastet-for-loeverne/
--
TROLL-O-METER

5* 6* *7
4* *8
3* *9
2* *10
1* | *stuporous
0* -*- *catatonic
* |\ *comatose
* \ *clinical death
* \ *biological death
* _\/ *demonic apparition
* * *damned for all eternity

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-06-11 17:06

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen
isppvc$msa$1@speranza.aioe.org:

> [...]
> indsvøbt i dyrehuder og kastet for løverne, ja hvem der dog blot
> kunne have været tilskuer på Forum Romanum!!.

Uh, nu dummer du dig sør'me igen, Flemse. Problemet er vist, at du er SÅ
indskrænket, at du ikke selv kan se det - ikke?

Well, tilbage til læsestoffet, Flemse. Du er stadig på skideren.

> Nedenstående viser at det sker selv i dag.
> http://politiken.dk/udland/ECE79152/mand-kastet-for-loeverne/

Sikkert. Men det har li'ssom ikke noget med sagen at gøre - vel Flemse?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 09-06-11 19:05

> [...]
> indskrænket, at du ikke selv kan se det - ikke?
>
> Well, tilbage til læsestoffet, Flemse. Du er stadig på skideren.

Nåja forum var ikke stedet hvor de smed de kristne for løverne, men der er
jo ingen grund tiul flueknepperi over et par uvæsentlige detaljer.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 06-06-11 11:10

Den 06-06-2011 11:26, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> Kommer til at tænke på oldtidens Rom, hvor der var skuespil og brød til
> folket, på Forum Romanum blev misæderne kastet for løverne og spist. I følge
> Andreas er vi ikke nået længere, er vi stadigvæk barbarer eller hvad?

Jeg læste for noget tid siden, at man havde foretaget en rundspørge om,
hvad folk ser som det vigtigste, skattekronerne skal bruges til. Svaret
var sundhedsvæsenet. Det er selvfølgelig vigtigt med et sundhedsvæsen,
men det er jo et sort hul, man kan altid liiiiige bruge lidt mere til
noget eksperimentel kræftbehandling.

Jeg synes, vi er blevet for magelige, hvis det mest interessante vi kan
finde på som samfund er at holde os selv i live så længe som muligt. Lad
os da bygge nogle raketter og udforske rummet i stedet. Lidt pionerånd i
stedet for al den magelighed!

--
Andreas

Fra : Steen

Dato : 06-06-11 13:50

Den 06/06/11 12.10, Andreas Andersen skrev:

> [...]
> finde på som samfund er at holde os selv i live så længe som muligt. Lad
> os da bygge nogle raketter og udforske rummet i stedet. Lidt pionerånd i

Så må det være op til borgerne at vise samfundssind.
Har vi i det hele råd til at have folk på kontanthjælp, eller er der en
præmie til en ny Dr. "Death" Kevorkian?
Bumserne på bænken, har vi (og de) det ikke bedre med en dødelig
sprøjte, og sådan kan man udregne underskud og balancer

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-06-11 13:19

On 06/06/11 11:26, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Kommer til at tænke på oldtidens Rom, hvor der var skuespil og brød til
> folket, på Forum Romanum blev misæderne kastet for løverne og spist. I følge
> Andreas er vi ikke nået længere, er vi stadigvæk barbarer eller hvad?

Misæderne kunne vel nemt æde et par løver ))))

Fra : Patruljen

Dato : 09-06-11 12:24

On 9 Jun., 20:04, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)" <l...@hotmail.com> wrote:

> Nåja forum var ikke stedet hvor de smed de kristne for løverne, men der er
> jo ingen grund tiul flueknepperi over et par uvæsentlige detaljer.

Mon ikke den fordrukne halvhjerne hentyder til Colosseum.
Gladiatorkampene begyndte henved 250 år før kristi fødsel. Coloceum
blev bygget mellem år 70 og 80. Spørg fjolset hvor man fornøjede sig -
indtil da :)