Nulstilling af brugt Beocom4?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-08-11 18:26

Har købt 2 brugte Beocom4 med kun én lader til:

Kan jeg nulstille min nyindkøbte, brugte Beocom4 for telefonbog m.v. i
et hug?

Mangler en trafo til den ene af de 2 Beocom4; den der virker har 6 VDC,
620 mA ud; den jeg mente at have liggende fra en vandskadet Beocom 4
har 7,5 V 0,5A 3,75VA ud (ikke at det siger mig noget), men virker ikke
(telefonen kan ikke se basen).

Trafoen fra min B&O 1100 telefonsvarer virker heller ikke, men nok den
ene ovennævnte 6 VDC, så det er ikke telefonen der er noget galt med :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-08-11 22:38

Hans Paulin (6310) frembragte:
> det er ikke telefonen der er noget galt med

Kan se af en gammel tråd:

http://www.ezz.dk/182088-forbyttede-trafoer-beocom4-og-beotalk

at trafoen på de 7,5 V er go nok.

Har derfor målt på den og den gir langtfra de 7,5 V

Jeg har andre trafoer jeg kan lege med - fx. en 5 V 0,450 A eller
kraftigere.

Kan jeg gi telefonen for mange A hvis jeg fx. vælger en 2,2 A??

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-08-11 20:51

Den 07-08-2011 23:38, Hans Paulin (6310) skrev:

> at trafoen på de 7,5 V er go nok.
>
> Har derfor målt på den og den gir langtfra de 7,5 V

altså defekt
> Jeg har andre trafoer jeg kan lege med - fx. en 5 V 0,450 A eller
> kraftigere.
>
> Kan jeg gi telefonen for mange A hvis jeg fx. vælger en 2,2 A??
nej, men den lader sikkert ikke [ret meget]
hvis du finder en mrk. max 7,5 V (6v lader dog til at være nok jvf. din
anden phone) og du vender +- rigtigt, er du hjemme.

//finn

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 08-08-11 22:20

Cykelsmeden forklarede:
> altså defekt

Jup

> nej, men den lader sikkert ikke [ret meget]
> hvis du finder en mrk. max 7,5 V (6v lader dog til at være nok jvf. din anden
> phone) og du vender +- rigtigt, er du hjemme.

Men skal man ikke passe på at den ikke får for mange amp?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 09-08-11 07:50

Hej,

> Men skal man ikke passe på at den ikke får for mange amp?

Nej, du kan ikke "give den for mange amp". Ampere er noget
som brugsgenstanden selv trækker. De A som er specificeret
på strømforsyningen/trafo er det som den maksimalt kan give
fra sig.

Du skal derimod ikke give den for mange volt...

Hilsen
Lars

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-08-11 08:08

Lars Jensen skrev:
> [...]
> den maksimalt kan give fra sig.
>
> Du skal derimod ikke give den for mange volt...

Fint, tak :)

Hans
www.zofiaoghans.dk