16 exabyte ...
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-08-11 17:59

Jeg var godt klar over af Flash er et svin med ram og cpu, men det her
nok lige at stramme den:

<http://dl.dropbox.com/u/693028/flash.png>

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 18:05

Hej,

> Jeg var godt klar over af Flash er et svin med ram og cpu, men det her
> nok lige at stramme den:
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/flash.png>

Jeg synes jeg har forklaret det nogen gange her i gruppen... men du skal
vist læse op på det der med virtuel hukommelse igen Thomas

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-08-11 18:12

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Jeg synes jeg har forklaret det nogen gange her i gruppen... men du skal
> vist læse op på det der med virtuel hukommelse igen Thomas

Jeg glemte vist en: ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-08-11 19:48

> Jeg glemte vist en: ;)

Nu er jeg ikke med. Exabyte er da helt ude af proportioner. Det er jo en
million GB eller sådan noget. Det kan da simpelthen ikke være rigtigt,
selv om det er virtuel hukommelse. Jeg bemærker i øvrigt, at Flash
Player langt fra er den eneste proces, der står til at bruge så meget
hukommelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 20:23

Hej,

> Nu er jeg ikke med. Exabyte er da helt ude af proportioner. Det er jo en
> million GB eller sådan noget.

Snarere en million TB.

> Det kan da simpelthen ikke være rigtigt,
> selv om det er virtuel hukommelse.

Jo, det kan det da. En 64-bit CPU kan sagtens adressere 16 exabytes.

"Folk" skal bare lære at holde op med at bruge begrebet "bruge
hukommelse" om virtuel hukommelse på samme måde som når man bruger
benzin fra benzintanken. Den tankemåde de fleste tilsyneladende har
omkring virtuel hukommelse svarer ikke overens med virkeligheden.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-08-11 20:31

> [...]

> benzin fra benzintanken. Den tankemåde de fleste tilsyneladende har
> omkring virtuel hukommelse svarer ikke overens med virkeligheden.

Jeg vil så stadig sige at det er "sloppy" programmering ....

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 20:32

Hej,

> Jeg vil så stadig sige at det er "sloppy" programmering ....

Hvorfor konkluderer du det?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-08-11 19:48

> Jeg var godt klar over af Flash er et svin med ram og cpu, men det her
> nok lige at stramme den:
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/flash.png>

Er du ikke glad for du har en hurtig harddisk.

(Exabyte er dæleme meget)

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 20:20

Hej,

> Er du ikke glad for du har en hurtig harddisk.

Det har jo ikke noget med harddisken at gøre.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-08-11 21:20

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Hej,

> Det har jo ikke noget med harddisken at gøre.

Skal jeg nu også til at sætte ;)'ere?