Stafetten: Øde ø
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 26-06-11 09:20

Det bliver ikke nemmere at finde på nye emner, men hvis emnet ikke har været
på før, så vil jeg godt ha' lov at gentage

Scenarie: Du skal bo på en øde ø i et år, og må kun ha' 3 musiknumre med
dig. Hvilke? Og hvorfor?

VH Pernille

Fra : Max

Dato : 26-06-11 09:30

Hej Pernille

> Det bliver ikke nemmere at finde på nye emner, men hvis emnet ikke
> har været på før, så vil jeg godt ha' lov at gentage

Det har været ope før, men det tåler nok en genudsendelse :)

> Scenarie: Du skal bo på en øde ø i et år, og må kun ha' 3 musiknumre
> med dig. Hvilke? Og hvorfor?

Jeg ville vælge noget stort musik som jeg ikke er fortrolig med idag,
måske et værk af Wagner, eller noget jazz af den mere avancerede
type. Jeg er nemlig sikker på at uanset hvad jeg tog med af det
jeg kender, ja så ville det hænge mig ud af halsen efter et år.
Men noget jeg ikke kender vil jeg så have tiden til at lære at
kende på det år og måske endda komme til at holde af det.

Men hvis jeg tænker nærmere over tingene, ja så ville jeg
måske helt fravælge musikken på sådan en tur, ud fra den
betragtning at man måske slet ikke har behov for musik
på sådan en tur.

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-06-11 11:35

"Pernille Højgaard" <chezannette@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> været på før, så vil jeg godt ha' lov at gentage
>
> Scenarie: Du skal bo på en øde ø i et år, og må kun ha' 3 musiknumre med

Jamen på en øde ø... et helt år....

Egentligt ville jeg have valgt Regn og gråd med Peter Belli... Men den kunne
jeg ikke finde
Så du må nøjes med samme, bare med Demis Roussos... Rain and tears...

http://www.youtube.com/watch?v=YUq44Ikz33k

Egentligt for at minde mig om, at andre ikke altid, har den store grund til
at være glade...

Den næste, skulle også have været, Peter Belli, men igen.. Tuben mangler en
masse... Det skulle have været... " Jeg ville ikke have undværet det " En
dejligt vrøvlet sang, om ikke rigtigt at kunne huske, hvad der skete i
går... Og spørger man, trækker alle på smilebåndet, medens de siger " Ikke
noget "...

Erstatningen må så blive Michael Andersen... På druk i går

http://www.youtube.com/watch?v=dfxMcD4iNM8

Den sidste, skulle så være Terry Jacks... med Rock'N'Roll... Og det må jo så
være for at fortælle mig, at nok elskede jeg musikken... Men igen, det er
godt at stræbe efter noget, men det er nok værd at huske... Det er kun de
færreste, der nogensinde når deres mål... Og de fleste der gør, forbander
den dag, hvor det endeligt skete... For det var slet ikke, sådan som de
ventede...

http://www.youtube.com/watch?v=l1mQ_kpeC5s

Og som sagt, et helt år, på en øde ø.... Så har man virkeligt tid til at
tænke over sagerne...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-06-11 11:43

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
¨
På min lysegrønne ø:
http://www.youtube.com/watch?v=M-6dv1cy3Xo&playnext=1&list=PLE3A5A998196106A2

Hilsen Åge

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-06-11 14:23

On 26-06-2011 10:19, Pernille Højgaard wrote:
> Scenarie: Du skal bo på en øde ø i et år, og må kun ha' 3 musiknumre med
> dig. Hvilke? Og hvorfor?

David Gilmour: "On An Island"
http://www.youtube.com/watch?v=X2H65mHd9Vk

- godt at have, hvis jeg skulle glemme jeg var på en ø Og i øvrigt
bare et smukt stykke musik.

Naoki Kenji: "The Island"
http://www.youtube.com/watch?v=iWKOSezS1Es

- fordi jeg elsker genren og så kan den jo være øens "tema"

Heather Nova: "Island"
http://www.youtube.com/watch?v=o0FnyRpZOWA

- skønt fordi det nærmest er to numre i ét; smuk tilbagelænet første del
og så halvvejs (@3:15 i denne udgave) et markant skifte til noget lidt
mere ... energisk

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 27-06-11 15:35

"Kim Jensen" skrev i meddelelsen

> [...]

http://www.youtube.com/watch?v=o0FnyRpZOWA

- skønt fordi det nærmest er to numre i ét; smuk tilbagelænet første del

Eder udnævnes til vinderen i denne bette duel Og bedes dermed at finde
næsten stafet-emne

VH Pernille

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-06-11 22:37

On 27-06-2011 16:35, Pernille Højgaard wrote:
> Eder udnævnes til vinderen i denne bette duel Og bedes dermed at
> finde næsten stafet-emne

Jeg takker for æren og finder på noget

Fra : Kert Rats

Dato : 26-06-11 15:21

> [...]
> været på før, så vil jeg godt ha' lov at gentage
>
> Scenarie: Du skal bo på en øde ø i et år, og må kun ha' 3 musiknumre med

Jo jo Gunne lavede et mægtigt godt nummer, der hedder To the Island.
Desværre kan jeg ikke finde nummeret på Tuben. Kan I?
I må p.t. nøjes med teksten til nummeret
Læs med på http://www.songlyrics.com/jo-jo-gunne/to-the-island-lyrics/

Venligst

Kert Rats