Hvad hedder dette (vel)kendte stykke spill~
Fra : Steffen

Dato : 12-06-11 12:56

Måske er der en musikkyndig i denne gruppe, der kender nedenstående
spillemandsmusik?
Jeg har lagt det på YouTube, hvor det fylder 18 sekunder:
http://www.youtube.com/watch?v=lq7dDWzHVQU
Venlig hilsen
Steffen

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-06-11 14:36

On 12-06-2011 13:55, Steffen wrote:
> Måske er der en musikkyndig i denne gruppe, der kender nedenstående
> spillemandsmusik?
> Jeg har lagt det på YouTube, hvor det fylder 18 sekunder:
> http://www.youtube.com/watch?v=lq7dDWzHVQU

Jeg tror blot at det er begyndelsen af denne her, hvor man ligesom her,
har taget sig "lidt få friheder" med melodien:
Melodien, der oprindelig er en gammel folkemelodi uden komponist og
tekstforfatter, var førhen en del brugt i spillemands og
folkedanser-sammenhænge, og er jo også en børnesang:
http://www.youtube.com/watch?v=w5vHzQ0ol_A

Henning

Fra : Steffen

Dato : 12-06-11 14:52

Tak for det! Jeg er dog sikker på, den også hedder noget andet, i
spillemandsmusiksammenhæng.

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-06-11 15:49

On 12-06-2011 15:51, Steffen wrote:
> Tak for det! Jeg er dog sikker på, den også hedder noget andet, i
> spillemandsmusiksammenhæng.

Du kan meget vel ha' ret - jeg har nu ikke selv hørt den med en anden
titel.
Hvis du ikke allerede har gjort det, så er det oplagt at du spørger på
"Spillemandsmuseet", som er hjemmehørende heriblandt:
http://www.roldskovmuseerne.dk/

Dette har tidligere været deres mailadresse, men jeg ved dog ikke om den
er aktiv længere:
spillemandsmuseet@mail.dk

Du må meget gerne melde tilbage hvis du finder frem til en anden titel.

Henning.