Advarsel, mere schlager ;)
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-11 19:15

Jeg sad og ledte efter et nummer med Colin Blunstone, og faldt tilfældigt
over en belgisk schlagersanger, nemlig Dana Winner.
Der var noget i stemmen der fik mig til at lytte engang ekstra.

Først udgangspunktet, hvor en aldrende Colin Blunstone, ikke længere ved sin
stemmes fulde pragt, men alligevel følsom nok til at give den pågældende
dame tårer i øjnene:
http://www.youtube.com/watch?v=UMXX3mVDtsY

Så læste jeg lidt af kommentarerne, og fandt ud hvem hun var, og at hun
faktisk var en ret populær sangerinde.
Jeg fulgte sporet, og her er hvad jeg fandt.

Først hendes gennembrud, som er ret traditionel schlager i opbygningen. En
flamsk udgave af "One Way Wind"
http://www.youtube.com/watch?v=dsSwRZRFWIc

Videre i lidt andre figurer, Ver weg van Eden:
http://www.youtube.com/watch?v=WD-pk7zkKt0

Tilbage til udgangspunktet, for det viste sig at Dana Winner faktisk har
indspillet Colin Blunstones smukke sang:
http://www.youtube.com/watch?v=Gq0Acimzly0
Den stemme og den fremførelse har bare så meget følelse, og så meget respekt
for sangen.

For at slutte af hvor jeg startede, så er her den sang af alle, der giver
mig mest gåsehud. Jeg må tilstå at jeg reagerer som Dana Winner når jeg
hører den, nemlig Colin Blunstone i front for Allan Parsons Project, i den
smukke ballade Old And Wise:
http://www.youtube.com/watch?v=s8PEEvODG7c

Håber at både schlagerfans og ballade-fans nød turen :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-11 19:51

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Håber at både schlagerfans og ballade-fans nød turen :)
>
> /Alex

Mange tak for den viduinderlige rundtur. Jeg nød den meget. Det var musik af
meget høj klasse. Hollandsk slager er faktisk bedre end tysk.
Det har jeg længe påpeget. Jeg kan derfor godt forstå du valgte Dana Winner.
Hun er en meget kendt og populær hollandsk sangerinde.
Hun synger Gude-smukt, så det risler en ned ad ryggen. Ja, der er jo nok en
smule slager-glæde i os alle, når vi enedelig finder det rigtige.
Meget pudsigt bragte du et klip med hende, fra det populære SydTyske
slagershow TOUR DE LANDLE. Et meget populært show.

Da du er fan af Dana Winner vil du helt sikkert glædes over denne sang med
hende. dejlige trompeter giver ægte slagerstemning,
i starten af sangen: http://www.youtube.com/watch?v=TLmE4iS_YEc

Her er der et nummer hvor hun synger sammen med Belle Perez. Hun er kendt
fra hollands stats-tv´s slagershow MUZIEKFEEST,
fra Tross-Sterren (det er dem der står som producent af MUZIEKFEEST.
Det er ikke lige et nummer som er min kop kakao i den helt store stil,
selv om jeg dog godt kan lide nummeret. Jeg vil jo ellers gerne have mere
"godaw" og "pariserhjul" og det er der ikke lige i dette nummer, men det er
et nummer der synges flot og som jeg afgjort tror falder i din smag. Og
trods alt også i min, bare det ikke er hele tiden. Så kan det godt blive for
ensformiugt
http://www.youtube.com/watch?v=ktbCN_ytsfM&feature=related

Har du fået smag for slager? - eller hvad sker der?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-11 20:14

meddelelse news:4df26788$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Mange tak for den viduinderlige rundtur. Jeg nød den meget. Det var musik
> af meget høj klasse.

Velbekomme

> Det har jeg længe påpeget. Jeg kan derfor godt forstå du valgte Dana
> Winner. Hun er en meget kendt og populær hollandsk sangerinde.

Nu er hun altså belgier, ikke hollænder.

> Hun synger Gude-smukt, så det risler en ned ad ryggen. Ja, der er jo nok
> en smule slager-glæde i os alle, når vi enedelig finder det rigtige.

Hun har i hvert tilfælde en narkant bedre stemme end gennemsnittet af de
schlagersangere vi normalt hører her i gruppen, og de numre jeg valgte kan
nemt glide ned her.

> Da du er fan af Dana Winner vil du helt sikkert glædes over denne sang med
> hende. dejlige trompeter giver ægte slagerstemning,
> i starten af sangen: http://www.youtube.com/watch?v=TLmE4iS_YEc

Jeg vil nu ikke sige at jeg er fan. Jeg fandt bare en sangerinde med flere
talenter, som hun viste i den sidste sang jeg havde med.
Det du linker til her, er så noget af det jeg ikke kan fordrage. Alt for
lalleglad, og alt for opstillet kunstigt.

> [...]
> trods alt også i min, bare det ikke er hele tiden. Så kan det godt blive

Ja, det har jo ikke meget med schlager at gøre. Det er fra musicalen Chess,
og et vanvittigt flot nummer, som hun leverer en rigtig god udgave af.

> Har du fået smag for slager? - eller hvad sker der?

Nej. Jeg har altid haft smag for flotte stemmer, hvis sangerne har modet til
at bruge dem, og lægge persolighed og følelse i deres præstation. Det gør
Dana Winner i nogle af numrene, til forskel fra meget af den tynde
ensformige schlager vi ellers har været belemret med her i gruppen.

Du forbigik Colin Blunstones originaludgave af Old And Wise i stilhed? Skal
jeg tolke det sådan, at den var for larmende og næseringsk? ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-11 21:14

> Du forbigik Colin Blunstones originaludgave af Old And Wise i stilhed?
> Skal jeg tolke det sådan, at den var for larmende og næseringsk? ;)

Ja, det var ikke lige noget der gjorde indtryk på mig.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-11 21:31

meddelelse news:4df27b02$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, det var ikke lige noget der gjorde indtryk på mig.

Kom nu ud af schlagerkassen Åge, der er mere i verden end sortbrogede køer
og brandbiler ;)

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-11 10:29

> [...]
> meddelelse news:4df27b02$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kom nu ud af schlagerkassen Åge, der er mere i verden end sortbrogede køer

Det skal forresten nævnes, at netop dette nummer er Dana Winners
yndlingssang, så selv de der lever af schlagermusik har en bredere smag end
dig Åge. ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-06-11 11:39

> [...]
>
> Det skal forresten nævnes, at netop dette nummer er Dana Winners
> yndlingssang, så selv de der lever af schlagermusik har en bredere smag

Ja, ligesom en masse poopmusikere slet ikke lytter til pop i deres fritid.

Hilsen Åge

Fra : Jensen

Dato : 11-06-11 11:05

On Fri, 10 Jun 2011 22:30:43 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

> [...]
>meddelelse news:4df27b02$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>Kom nu ud af schlagerkassen Åge, der er mere i verden end sortbrogede køer

Forget it, det svarer til at fortælle Åge, at der er andre
herremodeforretninger end Brugsen.

--
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-11 15:34

"Jensen" <nondesperado@jaklart.invalid> skrev i en meddelelse

> Forget it, det svarer til at fortælle Åge, at der er andre
> herremodeforretninger end Brugsen.

Føtex?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-11 21:21

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Nu er hun altså belgier, ikke hollænder.

Ups! - det er hun da også.
Hun er helt præsis fra Flandern (den hollandsksprogede nordlige del af
Belgien)
Det er sån når de synger på hollandsk, så ryger det, her hos mig, bare ned i
een stor gryde der hedder "Hollandsk". Derved fejlen.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-06-11 11:06

> [...]
> smukke ballade Old And Wise:
> http://www.youtube.com/watch?v=s8PEEvODG7c
>
> Håber at både schlagerfans og ballade-fans nød turen :)

Hun synger ganske formidabelt... Åge slog også meget kraftigt på tromme for
hende, dengang hun blev kendt i DK.... Og vel egentligt nogenlunde sådan som
han plejer, i så bombastiske vendinger, så han nok mere fik skabt en
stemning imod hende, fremfor for hende...

Mon ikke det samme gør sig gældende, for mange schlager kunstnere... Og
måske igen på grund af, at det altid er mere eller mindre heldige
tv-udgaver, med en masse huh-hej vilde dyr og cykelartister... Og måske lidt
godt hjulpet af en lind ordstrøm, fra, Hwa' er det nu han hedder )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-06-11 11:44

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> sådan som han plejer, i så bombastiske vendinger, så han nok mere fik
> skabt en stemning imod hende, fremfor for hende...

Sådan er det jo så meget. Krutte har jo f.eks. også gennem tiden skabt et
afskrækkende billede af Rolling Stones som ren støj. Så galt er det slet
ikke.
Det har jo nok skabt mange fjender af gruppen. Man kan vel sige at med
venner som Krutte, behøver gruppen ingen fjender.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-06-11 09:24

meddelelse news:4df346e4$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Det har jo nok skabt mange fjender af gruppen. Man kan vel sige at med
> venner som Krutte, behøver gruppen ingen fjender.

Det er dog på en helt anden måde... Jeg foretrækker da klart dine noget
bombastiske udtaler, som dog i det mindste altid er positive... Fremfor
Allans evigt negativt ladede dumsmarte kommentaterer...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-11 10:34

> [...]
> bombastiske udtaler, som dog i det mindste altid er positive... Fremfor
> Allans evigt negativt ladede dumsmarte kommentaterer...

Ja, han er sur over at rockmusikken er død

http://3.bp.blogspot.com/_l4pYlsWa3pY/S8Sb2NToI7I/AAAAAAAABoE/-3DJjdFg1VI/s200/sur.jpg Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-06-11 15:53

meddelelse news:4df5d995$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja, han er sur over at rockmusikken er død

> [...]

Nej det tror jeg nu ikke... Han syntes sikkert bare de er sjove..

Og her er det så forskellen på folk kommer ind....

Vi kan jo ikke alle lide de samme jokes.

M.V.H....Benny..

Fra : John

Dato : 12-06-11 10:08

> [...]

> Jeg fulgte sporet, og her er hvad jeg fandt.
>
> Først hendes gennembrud, som er ret traditionel schlager i opbygningen. En

Ja, Dana Winner synes jeg også er rigtig god! Denne er én af de bedste. Jeg
hørte om hende første gang, da Kandis havde hende med til deres
"Dansegalla", og på DVD'en "Kandis Live" i 2004. Her sang hun et
ABBA-medley. Også rigtig godt! http://www.youtube.com/watch?v=NMt8-r7UUkI.
Klippet er dog ikke sammen med Kandis.

> Videre i lidt andre figurer, Ver weg van Eden:
> http://www.youtube.com/watch?v=WD-pk7zkKt0

Skøn! Men det er den sang jo bare, og der er jo flere der har sunget den
gennem årene, på forskellige sprog.

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Gq0Acimzly0
> Den stemme og den fremførelse har bare så meget følelse, og så meget

Ved ikke hvad det er der gør det, men jeg synes den er ret kedelig.

> [...]
> hører den, nemlig Colin Blunstone i front for Allan Parsons Project, i den

Ja, det virker ikke på mig. Så skal vi mere over i noget som dette. Har
fundet den med Dana Winner, for at blive ved hende:
http://www.youtube.com/watch?v=6niQogikaqM. Dette skulle være originalen:
http://www.youtube.com/watch?v=fSt2tnj1nw4. Og så igen på tysk med Andrea
Jürgens: http://www.youtube.com/watch?v=GlsJDn9BFgU. Den er bare fantastisk,
og tror det var noget af det allerførste tyske musik jeg hørte, for måske 10
år siden?

> Håber at både schlagerfans og ballade-fans nød turen :)

Tak fordi du gjorde opmærksom på Dana Winner. Godt at få hende genopfrisket!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 10:29

"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tak fordi du gjorde opmærksom på Dana Winner. Godt at få hende
> genopfrisket!
>

> John

Ja tak til Linå fordi han hende bragt på banen. Han er rigtigt begyndt at
udforske underholdningmusikken. Jeg håber han får mange dejlige stunder med
dejlig melodiøs musik.

Hvorfor ikke nupse en af de mere stille sange. Her er et eksempel på en skøn
sang med hende. www.youtube.com/watch?v=44thjHiKTCk&feature=related

Sangen er også til Linå

Hilsen Åge

Fra : John

Dato : 12-06-11 10:48

> Hvorfor ikke nupse en af de mere stille sange. Her er et eksempel på en
> skøn sang med hende. www.youtube.com/watch?v=44thjHiKTCk&feature=related

Ja, det var jo så også den jeg linkede til!

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-11 10:58

> Ja, det var jo så også den jeg linkede til!
>
> John

Øh.. ups! - jeg havde vist ikke lige fået klikket på linket

Hilsen Åge