Slim Dusty - godaw-country
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-11 18:16

Ole P5Damgård kom i "Stafetten" ind på navnet Slim Dusty, en Australsk
country-sanger. Skal vi ikkelige høre noget Australsk country her.

Australien er god til det med country. De har endda en verdenskendt
stjerne Alan Jackson.

Men skal vi ikke lige have en sang med Slim Dusty:
http://www.youtube.com/watch?v=7x5UsEsIYag

Og med datteren Anne Kirkpatrick
http://www.youtube.com/watch?v=k3ieVmh4ClM&feature=related
(Australiens Heidi Hauge)

Men også med Slims kone Joy McKean
http://www.youtube.com/watch?v=hCOvmUau3v0

Bemærk hvordan de alle forstår at få en god gang "godaw" i countryen. Det
gynger og swinger.

Arhhh...Nu skal der altså virkeligt "godaw" på her. Det sørger Australien
for. Nu bliver vi altså nødt til at høre Alan Jackson
http://www.youtube.com/watch?v=JW5UEW2kYvc

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-11 21:26

On 2011-05-24 19:15:37 +0200, Åge Halldorsson said:

> Australien er god til det med country. De har endda en verdenskendt
> stjerne Alan Jackson.

Hvis det er /den/ Alan Jackson, der har haft stribevis af hits i
staterne, så er han ikke fra Australien.
Det er da muligt der findes en australsk countrysanger med samme navn -
men så er han næppe verdenskendt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-11 21:36

"Steen" skrev i meddelelsen news:4ddc1440$0$303$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> så er han ikke fra Australien.
> Det er da muligt der findes en australsk countrysanger med samme navn -

Milde Moses. Jeg har altid troet han kom fra Australien.
Det må være fordi han er så stort et navn derNEDE. Han er Australiens
mest populære countrysanger.
Men det ser da godt nok ud til han er fra Amerika.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-11 11:26

meddelelse news:4ddbe7b8$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Arhhh...Nu skal der altså virkeligt "godaw" på her. Det sørger Australien
> for. Nu bliver vi altså nødt til at høre Alan Jackson

Joh, det er ganske udemærket... Men sådan har det nu været i al den tid, jeg
kan huske, så for mig er det jo ikke ligefrem nyt.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-11 12:52

On 2011-05-25 12:25:50 +0200, Benny Mortensen said:

> [...]
>>

> Joh, det er ganske udemærket... Men sådan har det nu været i al den
> tid, jeg kan huske, så for mig er det jo ikke ligefrem nyt.

Nemlig, og skal det absolut være country, er der kun én eneste konge:
Hank Williams.
Hans autentiske mørke gennemsyrer hans sange, på samme måde som hans
korte liv var fuldt af smerte, dæmoner og andre kvaler

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-11 12:09

<Steen> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hans autentiske mørke gennemsyrer hans sange, på samme måde som hans korte
> liv var fuldt af smerte, dæmoner og andre kvaler

Ja der var vist noget med, at han kun blev 29 år gammel.
Men indrømmet, på de fleste af hans indspildninger, lyder han væsentligt
ældre.

M.V.H....Benny...

Fra : Steen

Dato : 27-05-11 22:28

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> wrote:

> Ja der var vist noget med, at han kun blev 29 år gammel.
> Men indrømmet, på de fleste af hans indspildninger, lyder han væsentligt
> ældre.
>
> M.V.H....Benny...

Han(?) udgav for nogle år siden en 10CD-boks, der af Roling Stone er
anbefalet som noget af det ypperste. Mente jeg der var et par tusind jeg
ville ofre på projektet, købte jeg den fluks.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-11 03:11

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Han(?) udgav for nogle år siden en 10CD-boks, der af Roling Stone er
> anbefalet som noget af det ypperste. Mente jeg der var et par tusind jeg
> ville ofre på projektet, købte jeg den fluks.

Ah ja, det må jo så have været en del år siden, for døde han ikke i 1953 ?
Jeg vidste ikke engang han havde lavet så meget.

M.V.H....Benny..

Fra : Ole Damgaard

Dato : 28-05-11 03:00

On 28 Maj, 04:10, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> "Steen" <ist...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1k1y91g.125cjye1p4cdwoN%isteen@gmail.com...
>
> Ah ja, det må jo så have været en del år siden, for døde han ikke i 1953 ?

Jo helt præcis nytårsnat ca. ved midnat 1952/53.
Men som med så mange andre, var det efter hans død, musik-købmændene
for alvor fik øjnene op for det kommercielle potentiale, der var i
ham, og alskens "unreleased" materiale blev udgivet.
Den 10-cd boks, Steen omtaler, er uden tvivl "The Immortal Hank
Williams". Det var en "collection" på 11 LP-plader der udkom engang i
begyndelsen af 80'erne. Og den blev så genudgivet som CD-boks med 10
stks CD'ere i begyndelsen af dette årtusinde.

mvh Ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-05-11 11:57

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

begyndelsen af 80'erne. Og den blev så genudgivet som CD-boks med 10
stks CD'ere i begyndelsen af dette årtusinde.

Takker for info... En af ulemperne ved at bo her...
Den slags ser man ikke meget til herude, hvor selv kragerne flyver med halvt
vingefang

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-11 18:21

On 2011-05-28 11:00:09 +0200, Ole Damgaard said:

> [...]
> for alvor fik øjnene op for det kommercielle potentiale, der var i
> ham, og alskens "unreleased" materiale blev udgivet.

Lidt som med Elvis, der udkommer stadig en lind strøm af materiale med ham.
Der kommer endda stadig nyt materiele med ham (ja, jeg bor i
Graceland-byen, Randers)

Fra : Ole Damgaard

Dato : 29-05-11 05:02

On 29 Maj, 12:57, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> Takker for info... En af ulemperne ved at bo her...
> Den slags ser man ikke meget til herude, hvor selv kragerne flyver med halvt
> vingefang
>
> M.V.H....Benny..

Vrøvl, Benny. Med internet er vi alle borgere i den globale
landsby

mvh Ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-05-11 12:05

> [...]
> vingefang
>
> M.V.H....Benny..

Vrøvl, Benny. Med internet er vi alle borgere i den globale

Oh ja, men man skal jo lige lede efter noget, som man end ikke aner
eksisterer... Tænk på, han døde 28 dage efter min fødsel ))

M.V.H....Benny..