Top tre i Melodi Grand Prix
Fra : Michel Husted

Dato : 14-05-11 14:55

Hej,

Her er mit bud på top tre i Melodi Grand Prix. Det er helt objektivt
og inkluderer ikke min personlige favorit Grækenland, som jeg tror,
smutter i bunden.

1. Finland
2. Frankrig
3. Ungarn

Danmark? En femteplads tror jeg.

Vi ved det snart

Mange hilsner
Michel

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-05-11 22:02

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Uha, det er svært, for alle genrer har jo en chance, har vi set før.

Mine 3 favoritter er:

Spanien
England
Danmark.

Og bundskraberne (håber jeg)

Grækenland
Italien
Tyskland

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 22:22

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Og bundskraberne (håber jeg)
>
> Grækenland
> Italien
> Tyskland
>
> mvh Eva

Jeg har alle 25 sange som bundskrab. Jeg hørte lige et sammendrag. Og blev
dårlig. Nu har jeg slået lyden fra.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-05-11 23:30

> Jeg har alle 25 sange som bundskrab. Jeg hørte lige et sammendrag. Og blev
> dårlig. Nu har jeg slået lyden fra.
>
> Hilsen Åge

Altså Åge, du havde jo på forhånd bestemt dig for, at det var noget møg det
hele - så hvorfor overhovedet høre sammendraget?

De fleste sange kunne jeg sagtens holde ud - det var ganske almindelig glad
musik uden bankelyde fra bassen.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 23:43

> Altså Åge,

Altså Eva

> du havde jo på forhånd bestemt dig for, at det var noget møg det hele - så
> hvorfor overhovedet høre sammendraget?

Hvis jeg ikke gider høre det, så er det galt.
Hvis jeg så endelig hører det, så er det også galt.
Øhhhhh............det er altså svælrt at stille visse folk tilfreds.
(Det sagde hun ikke igår)

> De fleste sange kunne jeg sagtens holde ud - det var ganske almindelig
> glad musik uden bankelyde fra bassen.

Men det støjede meget

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-05-11 23:57

meddelelsen news:4dcf0559$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Hvis jeg så endelig hører det, så er det også galt.
> Øhhhhh............det er altså svælrt at stille visse folk tilfreds.

Der er jo ingen der siger, at du skal skrue volume-knappen op på maximum,
vel?

Jeg kunne sagtens holde det ud på almindelig lydstyrke og jeg er bestemt
ingen ynder af støjende musik.

mvh Eva

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-05-11 23:27

> Uha, det er svært, for alle genrer har jo en chance, har vi set før.
>
> Mine 3 favoritter er:
>
> Spanien
> England
> Danmark.
>

> Og bundskraberne (håber jeg)
>
> Grækenland
> Italien
> Tyskland
>
> mvh Eva

Jeg var ikke god til at gætte - men hellere Aserbajan end rædslen fra
Italien.
Fatter virkelig ikke, at den kom så højt op.

Danmark fik en hæderlig 5.plads, så der gættede du rigtigt Michel.

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-11 23:35

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var ikke god til at gætte - men hellere Aserbajan end rædslen fra
> Italien.

Det var ingen rædsel, det var let lounge-jazz på meget højt plan.

> Fatter virkelig ikke, at den kom så højt op.

Fordi du ikke kan lide jazz sikkert ;)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 23:40

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ingen rædsel, det var let lounge-jazz på meget højt plan.

> Fordi du ikke kan lide jazz sikkert ;)

..................eller måske fordi man ikke kan lide at det larmer sån.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-11 23:44

meddelelse news:4dcf04b3$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> .................eller måske fordi man ikke kan lide at det larmer sån.

Jamen alting larmer jo i dine defekte ører Åge, så det kan man ikke bruge
som målestok for noget som helst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 23:47

> Jamen alting larmer jo i dine defekte ører

Nej, kun støj

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-05-11 12:05

meddelelse news:4dcf0664$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Nej, kun støj
>
> Hilsen Åge

Så hold op med at tænke
Så kan du høre musikken

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Heide

Dato : 15-05-11 02:14

> [...]
> meddelelse news:4dcf04b3$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jamen alting larmer jo i dine defekte ører Åge, så det kan man ikke bruge

Du må sgu da også have defekte ører når du kan kalde det melodunte shit for
" lounge-jazz på meget højt plan"

Undskyld....nu må jeg grine igen : BWAARR HA HA HA

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 08:23

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Du må sgu da også have defekte ører når du kan kalde det melodunte shit
> for " lounge-jazz på meget højt plan"
>
> Undskyld....nu må jeg grine igen : BWAARR HA HA HA

Linå kan kalde al musik for al mulig mærkeligt. Kandis kan han finde på at
kalde heawy metal. Og Birthe Kjær for en rockasangerinde.
Så det skal du ikke tage så meget efter.

Hilsaen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 15-05-11 19:22

> [...]
> for " lounge-jazz på meget højt plan"
>
> Undskyld....nu må jeg grine igen : BWAARR HA HA HA

Vil du så være venlig, at komme med en defination på hvad genre Italiens
bidrag tilhører?

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 19:37

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Vil du så være venlig, at komme med en defination på hvad genre Italiens
> bidrag tilhører?
>
> Med venlig hilsen
> Pelle

Hvad kan det være, at det er så svært, at høre hvad for en genre musik
tilhører?
Altså når det er en genre man selv kan lide og som man måske hører
massevis af gange hver dag.
Det synes jeg virker underligt.

Jeg kan dog ikke sige det, for det ligger helt uden for min interesse. Men
jer der hører det, i skulle da gerne kunne høre det.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 15-05-11 22:24

meddelelsen news:4dd01d4c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg kan dog ikke sige det, for det ligger helt uden for min interesse. Men
> jer der hører det, i skulle da gerne kunne høre det.

Ja Aage, det kan vi da sagtens.
Men nu er det jo dig, der gør dig klog.
Så det ville da være relevant at du svarede "Kloge Aage".
Med venlig hilsen
Pelle

P.S.
Synes du har været meget hektisk og frembrusende de sidste par dage.
Lider du af ulykkelig kærlighed eller skal du ha' justeret Ritalin-og
Concertadoserne?

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-05-11 19:45

> [...]
>
> "Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

> Vil du så være venlig, at komme med en defination på hvad genre Italiens

Folk der kan lide den vil nok kalde den en jazz-slager

For nogle er slager jo den slags musik man kan lide - uanset hvad andre så
kalder det.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 19:54

> For nogle er slager jo den slags musik man kan lide - uanset hvad andre så
> kalder det.

.................og for andre er det man kan lide måske jazzmusik, ligemeget
hvad det er ???

Øhhhhh.... Jeg tror liiiiige laver en kop kaffe mere, nu.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-05-11 20:22

meddelelsen news:4dd02142$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> ligemeget hvad det er ???
>
> Øhhhhh.... Jeg tror liiiiige laver en kop kaffe mere, nu.

Jamen, det er da kun dig der kalder al musik du kan lide for slager - uanset
om andre så kalder det popmusik.

For det har du bestemt dig for ikke at kunne lide og dermed basta.

Pop betyder "populær musik" og så må det vel også gælde slagere, hvis genren
er så yndet, som du påstår.

Misforstå mig ikke, jeg kan skam godt lide slagermusik, men mange af de
numre, du mener hører til i den kategori er nu altså popmusik.

Også selvom tyskerne åbenbart vælter al musik ned i samme suppegryde *GG*

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 21:11

> Misforstå mig ikke, jeg kan skam godt lide slagermusik, men mange af de
> numre, du mener hører til i den kategori er nu altså popmusik.

Jeg synes da ikke jeg mener noget specielt om hvad noget skal være. Jeg
bruger bare den definition de bruger i de tyske musikshow.

> Også selvom tyskerne åbenbart vælter al musik ned i samme suppegryde *GG*

Det gør de bestemt ikke. MGP-musik kalder de ikke slager. Det du kalder pop,
kalder de heller ikke pop.
Men når de kalder grupper som MIDLE OF THE ROED og BONEY M. og THE CATS for
slagermusik, så gør jeg det selvfølgelig også.
Hvad kan man ellers gå efter?- Jeg har jo ikke beordret dem til at
kategorisere genrerne som de gør - selv om mange tiltænker mig meget stor
magt i den henseende.
Hehe - Så megen magt har jeg altså ikke.

Jeg aner ikke hvad de går efter i de tyske ARD-musikshow og jeg er egentlig
også ligeglad. >jeg har selvfølgelig lært at kalde tingene det som de gør.
Det er jo derfra
jeg har det meste af min musikviden fra.

Hvorfor skulle jeg ændre den genre-definition som bruges.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 15-05-11 22:34

meddelelsen news:4dd0336e$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> som de gør. Det er jo derfra
> jeg har det meste af min musikviden fra.
>
> Hvorfor skulle jeg ændre den genre-definition som bruges.

For pokker Aage.
Dig der adskillige gange har fremhævet, at du ikke fatter et ord på tysk.
Hvordan kan du så være så skråsikker på, at du har forstået hvad den tyske
defination på slager er?
Du har ikke fattet en skid!
Har i aftenskole på Fur?
I bekræftigende fald så start på et tysk-hold.
Du aner ikke noget som helst om den tyske defination.
Den er meget fjern fra din.
Jeg har haft 3 års tysk i folkeskolen. 2 år på HF.
Fik 11 til eksamen.
Har boet og arbejdet i Tyskland i 3 år.
Har aldrig mødt din defination på slager.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 15-05-11 22:28

> [...]
> numre, du mener hører til i den kategori er nu altså popmusik.
>
> Også selvom tyskerne åbenbart vælter al musik ned i samme suppegryde *GG*

Tak Eva.
Rart du kan sætte tingene på plads.
:)
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 15-05-11 22:27

> [...]
> ligemeget hvad det er ???
>
> Øhhhhh.... Jeg tror liiiiige laver en kop kaffe mere, nu.

Ja Aage.
Tror det er sundt for dig med en kop kaffe!
Og sjovt, at lige du skulle komme med det udsagn. Dig der er mester i, at
kalde al musik du kan lide for slager!
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-05-11 14:15

> Dig der er mester i, at kalde al musik du kan lide for slager!

Tak! - Ja, det er rigtigt, men det kan have en naturlig årsag.
Det kan nemlig skyldes, at jeg stort se kun kan lide slagermusik.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-05-11 16:39

meddelelse news:4dd12337$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kan nemlig skyldes, at jeg stort se kun kan lide slagermusik.

Nøøøøj det kommer sgu som en overraskelse

Fra : P.Petersen

Dato : 16-05-11 17:02

meddelelsen news:4dd12337$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Tak! - Ja, det er rigtigt, men det kan have en naturlig årsag.
> Det kan nemlig skyldes, at jeg stort se kun kan lide slagermusik.

Ja og rock'n'roll og glamrock. :)
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-05-11 17:52

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
> [...]

Ja, som jeg skrev "stort set".

Hilsenn Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-11 18:42

meddelelse news:4dd15628$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, som jeg skrev "stort set".

Og vi har stort set samstemmende altid sagt, at du har en smal
musikhorisont. Godt du endelig selv indrømmede det.

Fra : P.Petersen

Dato : 15-05-11 22:25

> [...]
>
> Folk der kan lide den vil nok kalde den en jazz-slager
>
> For nogle er slager jo den slags musik man kan lide - uanset hvad andre så

Hej Eva.
Jeg er bestemt ikke jazz-fan, men kan af den grund godt både anerkende det
musikalske håndværk og ha' styr på genrerne.
:)
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-05-11 23:54

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ingen rædsel, det var let lounge-jazz på meget højt plan.

> Fordi du ikke kan lide jazz sikkert ;)

Det har du fuldstændig ret i Alex - men jeg må jo erkende, at mange godt
kunne lide den.

mvh Eva

Fra : Peter Heide

Dato : 15-05-11 02:11

> [...]
>
> Fordi du ikke kan lide jazz sikkert ;)

"det var let lounge-jazz på meget højt plan"

HA HA HA - og så endda på et "meget højt plan" BVA-HA HA HAAAR

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 08:26

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> "det var let lounge-jazz på meget højt plan"
>
> HA HA HA - og så endda på et "meget højt plan" BVA-HA HA HAAAR

Ja, hihihi. Og Kandis spiller sikkert metal-rock i Linås ører. Måske endda
på et meget højt plan. HIHIHIHIHI. Altså hjemme ved Linå.
Hns ører er meget forvrængede. Det må være al det støj han hører på

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-11 10:08

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i en meddelelse

> HA HA HA - og så endda på et "meget højt plan" BVA-HA HA HAAAR

Du behøver ikke at udstille din musikalske inkompetence hele to gange, den
er sevet ind tror jeg :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 10:27

> Du behøver ikke at udstille din musikalske inkompetence hele to gange, den
> er sevet ind tror jeg :)

Hvorfor bliver der nu blandet "musik" ind i det.
Der menes vel støj-kompetance

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-11 11:03

meddelelse news:4dcf9c53$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor bliver der nu blandet "musik" ind i det.
> Der menes vel støj-kompetance

Nej, det er din hjemmebane Åge, det ved jeg ikke noget om.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-05-11 10:15

Alex Linaa skrev:

> Det var ingen rædsel, det var let lounge-jazz på meget højt plan.

Jeg ved ikke, om det var på meget højt plan, men det var fint og
velspillet. Cool nok at Italien valgte en så afdæmpet måde at vende
tilbage til konkurrencen på.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 10:31

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke, om det var på meget højt plan, men det var fint og
> velspillet. Cool nok at Italien valgte en så afdæmpet måde at vende
> [...]

Jeg vendte nu tilbage til det store slager-show fra Tyskland.'
der var virkeligt "godaw" i
DEN STORE STEFFANI HERTEL-AFTEN (og Mross-aften)
http://www.youtube.com/watch?v=X5-ET3bDfTA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 10:34

meddelelsen news:4dcf9d45$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> DEN STORE STEFFANI HERTEL-AFTEN (og Mross-aften)
> http://www.youtube.com/watch?v=X5-ET3bDfTA&feature=related

Den her sang så skråstreg hørte vi også:
http://www.youtube.com/watch?v=O0hZYT4_6vY&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-11 11:05

meddelelse news:4dcf9d45$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg vendte nu tilbage til det store slager-show fra Tyskland.'
> der var virkeligt "godaw" i
> DEN STORE STEFFANI HERTEL-AFTEN (og Mross-aften)
> http://www.youtube.com/watch?v=X5-ET3bDfTA&feature=related

Ja det bras der, når ikke det italienske MGP-bidrag til sokkeholderne. Mage
til steril dåselarm skal man godt nok lede længe efter.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-11 11:03

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke, om det var på meget højt plan, men det var fint og
> velspillet. Cool nok at Italien valgte en så afdæmpet måde at vende
> tilbage til konkurrencen på.

Det jeg mente var, at han var en forbandet god pianist. Ellers er jeg enig
med dig.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-05-11 12:03

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ingen rædsel, det var let lounge-jazz på meget højt plan.

> Fordi du ikke kan lide jazz sikkert ;)

Ja det skal nok passe, for jeg var bestemt heller ikke vild med den.
Og indrømmet, Jazz er bestemt heller ikke min stærke side...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-11 22:02

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Hej,
>
>Her er mit bud på top tre i Melodi Grand Prix. Det er helt objektivt
>og inkluderer ikke min personlige favorit Grækenland, som jeg tror,
>smutter i bunden.

Lige på falderebet kom Georgien med noget lyttevenligt musik, men ellers har
det godt nok været mere tåkrummende pinligt end X-factor. I guder, hvor det
lyder fælt at høre en østeuropæer radbrække det engelseke sprog, mens de
kæmper for at ramme 3 ud af 4 toner.

Det er lige før den her er bedre end gennemsnittet:
http://www.youtube.com/watch?v=koTCXbV0jEw

Fra : Michel Husted

Dato : 15-05-11 03:21

On 15 Maj, 00:27, "Eva Schmidt" <saf...@gfnet.dk> wrote:
> Jeg var ikke god til at gætte - men hellere Aserbajan end rædslen fra
> Italien.
> Fatter virkelig ikke, at den kom så højt op.

Heller ikke her.

> Danmark fik en hæderlig 5.plads, så der gættede du rigtigt Michel.

Sørme gjorde jeg. Men min top tre var ikke helt i skabet

Mange hilsner
Michel

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-05-11 10:27

Michel Husted skrev:

> Her er mit bud på top tre i Melodi Grand Prix. Det er helt objektivt
> og inkluderer ikke min personlige favorit Grækenland, som jeg tror,
> smutter i bunden.

Jeg forstår ikke helt, at du kan lide det nummer. Det er da en
forfærdelig rapper.

> 1. Finland
> 2. Frankrig
> 3. Ungarn

> [...]