Bade med og uden
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-11 20:10

Hov! - hvad ser jeg?

"Bade med og uden" er også på prøjsisk. Skal vi ikke lige have denne
sommersang.

TYSK. Baden mit und ohne: http://www.youtube.com/watch?v=wPzjdI57oJQ

DANSK Bade med og uden: http://www.youtube.com/watch?v=ra2Z9h3QwFY

SVENSK Badar med och utan: http://www.youtube.com/watch?v=uJ47Yi1Vn-Y

Hvilken udgave synes i er bedst?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 07:25

On 14-05-2011 21:09, Åge Halldorsson wrote:

> TYSK. Baden mit und ohne: http://www.youtube.com/watch?v=wPzjdI57oJQ
>
> DANSK Bade med og uden: http://www.youtube.com/watch?v=ra2Z9h3QwFY
>
> SVENSK Badar med och utan: http://www.youtube.com/watch?v=uJ47Yi1Vn-Y

Din tyske version er den bedste. Et godt nummer fra tiden før tysk
slager blev et ensartet industriprodukt.

Hans Bradtke var også en af ophavsmændene til denne som Marion her
synger: "Lady Sunshine ja Mr Moon":
http://www.youtube.com/watch?v=HtolaFRpZ5Y&feature=related

Og mere Hans Bradtke, her er det Mina der synger "Die liebe Kommt nur
einmal":
http://www.youtube.com/watch?v=MpcPO6BMPY8

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 08:21

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> blev et ensartet industriprodukt.
>
> Hans Bradtke var også en af ophavsmændene til denne som Marion her synger:

Hvad i himlen er det for et sprog hun synger på???

> Og mere Hans Bradtke, her er det Mina der synger "Die liebe Kommt nur
> einmal":
> http://www.youtube.com/watch?v=MpcPO6BMPY8

Du bevæger dig meget rundt i fortiden når der er tale om slager, hwa ? - men
sangene var da udmærkede

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 08:40

> Du bevæger dig meget rundt i fortiden når der er tale om slager, hwa ? -
> men sangene var da udmærkede

Ja, det er man nød til, den tyske slager-genre ophørte da TV-SCHLAGEREN
blev indført.
Gymnastik-SCHlageren er et godt eksempel på nutidig TV-SCHlager.
Nummeret er dog meget populært på plejehjem. Følg instruktionerne og få
dagens motion - og sluk gerne for den generende umpa-lyd.
http://www.youtube.com/watch?v=NW8ucKNWQwg

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 09:04

> Gymnastik-SCHlageren er et godt eksempel på nutidig TV-SCHlager.
> Nummeret er dog meget populært på plejehjem.

Jamen så får i jo dagens motion. Det er jo vigtigt i jeres alder.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-05-11 09:15

On 15-05-2011 10:04, Åge Halldorsson wrote:

> Jamen så får i jo dagens motion. Det er jo vigtigt i jeres alder.

Ja, vi får rørt os og til et særdeles velegnet nummer, og får samtidig
et gevaldigt lysshow, som også er bedst uden lyd.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-05-11 09:44

> Ja, vi får rørt os og til et særdeles velegnet nummer, og får samtidig et
> gevaldigt lysshow, som også er bedst uden lyd.
>
> Henning

Det er en uretfærdig dom over lyden.
Uhwrrrr. Det er også al det nedskæring på alting. Kan i ikke spørge om i
kan få nogle bedre høreapparater?. Jeg garanterer at det fordi
de har givet jer nogle Bilka-høreapparater, at i synes musikken lyder
dårlig. Høreapparaterne er simpelthen af for ringe en kvalitet,
som de siger hos TDC.

Hilsen Åge