/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Intelligens:-)
Fra : Henning Jensen


Dato : 14-05-11 15:59

Jeg har brugt noget af dagen med at sortere gamle plader, og så dukkede
denne op. Spørg mig ikke, hvorfor jeg straks kom til at tænke på en af
Furlands indvånere.

En gammel 78'er med Børge Rosenbaum, Carl Fischer og Bruno Tyson fra
1930'erne, "Intelligens-Prøve".
Fischer var dengang den berømte, og står derfor først på etiketten, men
det er Rosenbaum der brillerer.
På grund af nazismen rejste Børge Rosenbaum til USA i 1940. Her blev han
Victor Borge.
Jeg beklager selvfølgelig den meget dårlige kvalitet. Disse gamle 78'ere
er sædvanligvis i en elendig forfatning. Jeg og "Cool-Edith" har fjernet
de groveste klik - men har ellers ikke ændret lyden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZoJktVSwH1Y

Tyskland stiller igen i aften op med en af de mest interessante yngre
sangerinder, Lena Meyer-Landrut, som landet længe har frembragt.
På grund af hendes alt for unge alder, er det svært at vurdere hende,
men fremover er hun måske værd at lægge mærke til.
Her er hun fra sidste år med "Satellite":
http://www.youtube.com/watch?v=8QSgNM9yNjo&feature=related

Henning.



 
 
Åge Halldorsson (14-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 14-05-11 16:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dce98a5$0$304$14726298@news.sunsite.dk...

Spørg mig ikke, hvorfor jeg straks kom til at
tænke......................o.s.v. o.s.v.


Det tror jeg altså ikke nogen af os kan svare på. Det lyder godt nok
mærkeligt.
det må nok stå hen i det uvisse. Men fortsæt bare. Det tyder på
fremgang.

HA! - Gamle jas

Hilsen Åge





Henning Jensen (14-05-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 14-05-11 16:26

On 14-05-2011 17:22, Åge Halldorsson wrote:

> HA! - Gamle jas

Hej Åge...

Hilsen Henning.

Hauge (14-05-2011)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 14-05-11 16:26

Den 14-05-2011 17:22, Åge Halldorsson skrev:
> ... hvorfor jeg straks kom til at
> tænke......................o.s.v. o.s.v.

Hmhm, sikker?

Mvh Hauge

Henning Jensen (14-05-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 14-05-11 16:27

On 14-05-2011 17:26, Hauge wrote:

> Hmhm, sikker?

Man kan aldrig være sikker...

Hilsen Henning.

Åge Halldorsson (14-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 14-05-11 17:04


"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
news:937l93FtkbU2@mid.individual.net...
> Den 14-05-2011 17:22, Åge Halldorsson skrev:
>> ... hvorfor jeg straks kom til at
>> tænke......................o.s.v. o.s.v.
>
> Hmhm, sikker?
>
> Mvh Hauge

Manden overdriver vildt. Han er aldrig kommet med beviser for det.
Nej deettttt.....

Hilsen Åge


Benny Mortensen (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 15-05-11 12:19


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4dce98a5$0$304$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har brugt noget af dagen med at sortere gamle plader, og så dukkede
> denne op. Spørg mig ikke, hvorfor jeg straks kom til at tænke på en af
> Furlands indvånere.
>
> En gammel 78'er med Børge Rosenbaum, Carl Fischer og Bruno Tyson fra
> 1930'erne, "Intelligens-Prøve".
> Fischer var dengang den berømte, og står derfor først på etiketten, men
> det er Rosenbaum der brillerer.
> På grund af nazismen rejste Børge Rosenbaum til USA i 1940. Her blev han
> Victor Borge.
> Jeg beklager selvfølgelig den meget dårlige kvalitet. Disse gamle 78'ere
> er sædvanligvis i en elendig forfatning. Jeg og "Cool-Edith" har fjernet
> de groveste klik - men har ellers ikke ændret lyden:
> http://www.youtube.com/watch?v=ZoJktVSwH1Y
>
> Tyskland stiller igen i aften op med en af de mest interessante yngre
> sangerinder, Lena Meyer-Landrut, som landet længe har frembragt.
> På grund af hendes alt for unge alder, er det svært at vurdere hende, men
> fremover er hun måske værd at lægge mærke til.
> Her er hun fra sidste år med "Satellite":
> http://www.youtube.com/watch?v=8QSgNM9yNjo&feature=related
>
> Henning.
>
>

Tja, så kan man vel blive nødt til at indrømme, De Nattergale havde altså
ret..
Man har sgu da aldrig andet end vrøvl med det Centralvarme

M.V.H....Benny..



John (15-05-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 15-05-11 13:10

> Tyskland stiller igen i aften op med en af de mest interessante yngre
> sangerinder, Lena Meyer-Landrut, som landet længe har frembragt.
> På grund af hendes alt for unge alder, er det svært at vurdere hende, men
> fremover er hun måske værd at lægge mærke til.
> Her er hun fra sidste år med "Satellite":
> http://www.youtube.com/watch?v=8QSgNM9yNjo&feature=related

Tja, jeg ved ikke hvor interessant man skal kalde hende! Jeg kan godt lide
nummeret "Satellite", men så populær er hun heller ikke!

Hun har lige været på en Tysklands-turné, og lagde ud i Berlin, hvor hun
optrådte i O2 World i Berlin for kun 6.000 tilskuere! Koncerten skulle i
øvrigt ikke have været noget at skrive hjem om! Da Andrea Berg gav koncert
samme sted for et par måneder siden var der omkring 14.000 tilskuere
(udsolgt!). Og hun begejstrer da i den grad sit publikum!


John


Henning Jensen (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 15-05-11 14:03

On 15-05-2011 14:09, John wrote:
> Hun har lige været på en Tysklands-turné, og lagde ud i Berlin, hvor hun
> optrådte i O2 World i Berlin for kun 6.000 tilskuere! Koncerten skulle i
> øvrigt ikke have været noget at skrive hjem om! Da Andrea Berg gav
> koncert samme sted for et par måneder siden var der omkring 14.000
> tilskuere (udsolgt!). Og hun begejstrer da i den grad sit publikum!

Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet nedsættende om Andrea Berg.

Det undrer mig derimod, at du og Åge aldrig, bare engang imellem,
'rammer ind i' nogle af de andre populære tyske sangere. Der er jo en
lang række spændende navne, som synger 'udenfor' de ensartede og
uendelig trivielle tv-shows.
Hører man almindelig tysk musik-radio, så er det absolut ikke dine og
Åges 5 sangere der dominerer.

Her på denne webside kan du finde "Deutsche Radio Charts Top 100",
"Video Top 100", "Single Charts Top 100", o.s.v.
Jeg har ikke set listerne meget grundig igennem, men jeg synes, at der
er meget langt imellem de 5 navne, som du og Åge konstant henviser til.
Hvis navnene overhovedet optræder på listerne.

http://www.oljo.de/

Det kunne være rigtig spændende hvis I, du og Åge, også henviste til
nogle af de andre populære tyske sangere. Nogle af dem som synger sange,
der også har en komponist og en tekstforfatter.

Hilsen Henning.

Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 14:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4dcfcf11$0$311$14726298@news.sunsite.dk...

> Hører man almindelig tysk musik-radio, så er det absolut ikke dine og Åges
> 5 sangere der dominerer.
>
> Her på denne webside kan du finde "Deutsche Radio Charts Top 100", "Video
> Top 100", "Single Charts Top 100", o.s.v.
> Jeg har ikke set listerne meget grundig igennem, men jeg synes, at der er
> meget langt imellem de 5 navne, som du og Åge konstant henviser til. Hvis
> navnene overhovedet optræder på listerne.

Det er også det lydbillede jeg kender fra min tid i Tyskland. Åges
fantasiverden om en folk i lederhosen der hører schlagere hele dagen, er og
bliver en fantasiverden.

Man kan også søge lidt i playlisterne for radiostationerne syd for grænsen,
for at forvisse sig om at tyskerne hører pop og rock ganske som vi
http://home.arcor.de/hlast/html/radio-playlists.html

/Alex



Henning Jensen (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 15-05-11 14:53

On 15-05-2011 15:21, Alex Linaa wrote:

> Man kan også søge lidt i playlisterne for radiostationerne syd for grænsen,
> for at forvisse sig om at tyskerne hører pop og rock ganske som vi
> http://home.arcor.de/hlast/html/radio-playlists.html

En god webside som jeg ikke kendte. Tak.

Henning


Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 16:03


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dcfdab8$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
> On 15-05-2011 15:21, Alex Linaa wrote:
>
>> Man kan også søge lidt i playlisterne for radiostationerne syd for
>> grænsen,
>> for at forvisse sig om at tyskerne hører pop og rock ganske som vi
>> http://home.arcor.de/hlast/html/radio-playlists.html
>
> En god webside som jeg ikke kendte. Tak.
>
> Henning

Her kan du se lidt om playlist for den almindelige folkelige tyske
stats-musikradio,
hvor man kan forvisse sig om at tyskerne hører et bredt udbud af
musikgenrer.
Det er langt fra godaw-slager hele tiden, men den har en alligevel en stor
plads.
Der er forøvrigt masser af slager, efter den tyske brede definition af
genren.
Jeg kan næsten lige al musik de spiller.

Playlist kan ses i højre side af radioplayeren:
http://www.wdr.de/radio/audioplayer/
Klik WDR P4

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 15:53


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dcfd35f$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Man kan også søge lidt i playlisterne for radiostationerne syd for
> grænsen, for at forvisse sig om at tyskerne hører pop og rock ganske som
> vi
> http://home.arcor.de/hlast/html/radio-playlists.html

Der er masser af slager i playlisterne syd for grænsen. man kan se at
tyskerne lytter meget til slager. Den har en stor plads i playlisterne.
Det er vist kun i Linås hoveden den ingen plads har - men hvad har plads
der?:

Tysk stats-radio, eksempelvis WDR P4 (Deres udgave af vores P4)
http://www.wdr.de/radio/audioplayer/

WDR4 Hitliste: http://www.wdr.de/radio/wdr4/musik/top17/index.html
Vi ser et blandet genre-udbud, men der er masser af slager i udbuddet.

Hilsen Åge


Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 16:49

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dcfe8e2$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der er masser af slager i playlisterne syd for grænsen. man kan se at
> tyskerne lytter meget til slager. Den har en stor plads i playlisterne.

Jeg linker til 10 kanaler, hvoraf de fleste er statskanaler, og du linker
til den mindste af statskanlerne?
Det der med tal har vist aldrig været din stærke side Åge :)




Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 16:59


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dcff5fd$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4dcfe8e2$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Der er masser af slager i playlisterne syd for grænsen. man kan se at
>> tyskerne lytter meget til slager. Den har en stor plads i playlisterne.
>
> Jeg linker til 10 kanaler, hvoraf de fleste er statskanaler, og du linker
> til den mindste af statskanlerne?
> Det der med tal har vist aldrig været din stærke side Åge :)

Nu linkede jeg til den officielle tyske fm-regional-statskanal P4, som
svarer til vores regionale fm-P4.

Hilsen Åge


Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 17:02

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dcff82b$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Jeg linker til 10 kanaler, hvoraf de fleste er statskanaler, og du linker
>> til den mindste af statskanlerne?
>> Det der med tal har vist aldrig været din stærke side Åge :)
>
> Nu linkede jeg til den officielle tyske fm-regional-statskanal P4, som
> svarer til vores regionale fm-P4.

Ja en lille seniorkanal. Hvor vil du hen med den, i det store mediebillede?
Det er ret påfaldende hvor meget du ikke ved, du ikke ved, om et land du
haldrig har været i ;)



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 17:06


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dcff8d9$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja en lille seniorkanal. Hvor vil du hen med den, i det store
> mediebillede?
> Det er ret påfaldende hvor meget du ikke ved, du ikke ved, om et land du
> haldrig har været i ;)

Det er regional-kanalen i Tyskland.
Er regionale nyheder kun for ældre ?

Hilsen Åge


Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 17:08

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dcff9d4$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er regional-kanalen i Tyskland.
> Er regionale nyheder kun for ældre ?

Én af regionalkanalerne. Hvor gik det galt med dine matematikkundskaber?



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 17:11


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dcffa71$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4dcff9d4$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Det er regional-kanalen i Tyskland.
>> Er regionale nyheder kun for ældre ?
>
> Én af regionalkanalerne. Hvor gik det galt med dine matematikkundskaber?

Øhhhh..... Der findes altså ikke andre regionale public-service-kanaler,
ligesom der heller ikke gør i Danmark.

Hilsen Åge



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 15:48

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dcfcf11$0$311$14726298@news.sunsite.dk...

> Hører man almindelig tysk musik-radio, så er det absolut ikke dine og Åges
> 5 sangere der dominerer.
> Hilsen Henning.



Her er et link til den statsejede P4 Baden Würtenberg (Svarer til vores DR
P4): http://www.wdr.de/radio/wdr4/musik/index.html

Her er stationens hitparade:
http://www.wdr.de/radio/wdr4/musik/top17/index.html
Jeg ser navne som Sarah Stephanie, Simone, Franziska Franzi, Mary Ross,
Anna Maria Zimmermann (hende der styrtede i helokopter), Die Cappucinos,
Stefan Mross,
Roland Kaiser, Kastelruther Spatzen

Her er deres daglige slager-abend kl. 18-20:
http://www.wdr.de/radio/wdr4/musik/index.html
Jeg ser navne som Semino Rossi, Andrea berg, D.J.Ützi

Her er "Kaminkonzert - Mit Schlagerstars im Wohnzimmer"
http://www.wdr.de/radio/wdr4/veranstaltungen/2011/20110513_kaminkonzert.html
Jeg ser navnet Vicky Leandros


De spiller et blandet musikudbud og ikke kun slager, men jeg ser da sandelig
meget slager i udbuddet.

Hvorfor skrev du det du at det ikke er sådan noget man hører i almindelig
tysk musikradio, når man hører masser af det?

Hver delstat har en lignende stats-radio

Lyt her - klik WDR4: http://www.wdr.de/radio/audioplayer/

Hilsen Åge







John (15-05-2011)
Kommentar
Fra : John


Dato : 15-05-11 15:53

> > Hun har lige været på en Tysklands-turné, og lagde ud i Berlin, hvor hun
> > optrådte i O2 World i Berlin for kun 6.000 tilskuere! Koncerten skulle i
> > øvrigt ikke have været noget at skrive hjem om! Da Andrea Berg gav
> > koncert samme sted for et par måneder siden var der omkring 14.000
> > tilskuere (udsolgt!). Og hun begejstrer da i den grad sit publikum!

> Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet nedsættende om Andrea Berg.

Det skriver jeg jo heller ikke at du har! Det var blot for at illustrere at
de store navne inden for schlager uden problemer kan fylde hallerne rundt
omkring. Det havde Lena jo åbenbart sværere ved, selvom hun da ellers er
blevet ret så kendt i løbet af et år!

> Det undrer mig derimod, at du og Åge aldrig, bare engang imellem, 'rammer
> ind i' nogle af de andre populære tyske sangere. Der er jo en lang række
> spændende navne, som synger 'udenfor' de ensartede og uendelig trivielle
> tv-shows.
> Hører man almindelig tysk musik-radio, så er det absolut ikke dine og Åges
> 5 sangere der dominerer.

Jeg hører ikke meget tysk radio, så det kan jeg ikke sige. Hører af og til
"Radio Paloma", men det er en ren schlager-radio! Jeg "rammer" da ind i
sangere, der ikke synger schlager. Bl.a. i ZDF-Fernsehgarten og "Willkommen
Bei Carmen Nebel". Disse show har en god blanding af pop, rock og schlager.
Umiddelbart synes jeg ikke lige kan komme på navne inden for pop-musikken
der var særlig god, men du må da gerne komme med nogle eksempler. Så er jeg
sikkert også stødt på dem alligevel.

> Her på denne webside kan du finde "Deutsche Radio Charts Top 100", "Video
> Top 100", "Single Charts Top 100", o.s.v.
> Jeg har ikke set listerne meget grundig igennem, men jeg synes, at der er
> meget langt imellem de 5 navne, som du og Åge konstant henviser til. Hvis
> navnene overhovedet optræder på listerne.
>
> http://www.oljo.de/

Andrea Berg ligger da nummer 10 på "Top 100 Album Charts Deutschland
(Downloads)" med "Schwerelos", som ellers er helt fra oktober sidste år!
Helene Fischer er nr. 27 med "Best Of", men den er også snart et år gammelt!
Når de udgiver noget nyt, kan de såmænd sagtens være med i toppen!

Der er i øvrigt MANGE flere tyske navne, som jeg godt kan lide, end lige "de
5" som du snakker om!

> Det kunne være rigtig spændende hvis I, du og Åge, også henviste til nogle
> af de andre populære tyske sangere. Nogle af dem som synger sange, der
> også har en komponist og en tekstforfatter.

Alle sange har vel en komponist og en tekstforfatter? Jeg har ikke meget at
henvise til, eftersom jeg ikke rigtig kender (eller kan huske) særlig mange
tyske pop-sangere. Det skulle da lige være Modern Talking, som var noget af
det bedste.
Hvis jeg hører pop-musik, er det for det meste danske, engelske eller
amerikanske sange.


John


Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 16:08


"John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4dcfe8d9$0$308$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg hører ikke meget tysk radio, så det kan jeg ikke sige.

Men da kan jeg lige sige at den tyske statsradio, som svarer til vores P4,
ligeledes har en station de kalder P4. Det hedder den som regel
i alle delstaterne. Det er deres radio med folkelig musik - og den spiller
masser af slager i forsklellig afskygning, gammelt, nyt, tysk og engelsk,
men også meget andet.

Klik WDR P4
http://www.wdr.de/radio/audioplayer/

Fordi der skrives andet her i nyhedsgruppen behøver det ikke passe. tysk
stats-radio har indpasset et stort udbud slager i den samlede musikprofil

Hilsen Åge





Eva Schmidt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 15-05-11 16:17



"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4dcfec42$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "John" <videovideo999@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4dcfe8d9$0$308$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg hører ikke meget tysk radio, så det kan jeg ikke sige.
>
> Men da kan jeg lige sige at den tyske statsradio, som svarer til vores P4,
> ligeledes har en station de kalder P4. Det hedder den som regel
> i alle delstaterne. Det er deres radio med folkelig musik - og den spiller
> masser af slager i forsklellig afskygning, gammelt, nyt, tysk og engelsk,
> men også meget andet.
>
> Klik WDR P4
> http://www.wdr.de/radio/audioplayer/
>
> Fordi der skrives andet her i nyhedsgruppen behøver det ikke passe. tysk
> stats-radio har indpasset et stort udbud slager i den samlede musikprofil
>
> Hilsen Åge



Nu kalder du jo generelt alt musik, du synes om for slager, så det er lidt
svært at gennemskue, hvor meget af slagsen der reelt spilles i tysk radio.

For lige at komme med et eksempel, denne har du flere gange skrevet, at du
kan lide.
Vil du kalde den for en slager???

http://www.youtube.com/watch?v=xVCZpPBbgYw

Det er en skøn sang - men jeg vil absolut ikke kalde den en slager.


mvh Eva



I øvrigt er det vel underordnet, hvad andre mennesker lytter til, jeg er da
bedøvende ligeglad med, om andre kan lide det jeg hører.




>
>
>
>


Henning Jensen (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 15-05-11 16:22

On 15-05-2011 17:16, Eva Schmidt wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=xVCZpPBbgYw
> Det er en skøn sang - men jeg vil absolut ikke kalde den en slager.

Eksisterer de endnu? Godt genhør og et godt eksempel på, at tysk og
hollandsk musik er ret alsidig.

Henning.

Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 16:45


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dcfef9f$0$311$14726298@news.sunsite.dk...

> Eksisterer de endnu?

Nej det gør de ikke.

> Godt genhør

Dejlig musik, ja

> og et godt eksempel på, at tysk og hollandsk musik er ret alsidig.

Ja, De kan i Holland og Tyskland. De er meget dygtige


Hilsen Åge



Henning Jensen (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 15-05-11 16:57

On 15-05-2011 17:44, Åge Halldorsson wrote:
> Ja, De kan i Holland og Tyskland. De er meget dygtige

Ja, og prøv så at lytte til et af de virkelige talenter.

Caro Emerald er en af de nye hollændere, som jeg har hørt nogle gange
(også i radioen), og som er god.
Hun synger ganske vist ofte på engelsk, men alligevel. Her med "A Night
Like This", og prøv at høre lidt flere numre med hende, der en en del på
YouTube.
Og bemærk: hun synger selv -hun står ikke om mimer til et
industrifremstillet nummer.

http://www.youtube.com/watch?v=-tAFPapSwJk&feature=related

Henning

Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 17:02


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dcff7b7$0$314$14726298@news.sunsite.dk...

> http://www.youtube.com/watch?v=-tAFPapSwJk&feature=related
>
> Henning

Som jeg kan høære det raller hun, i stedet for at synge. Hvor kunne det være
befriende hvis du kunne komme med eksempler på rigtrig slagermusik, som du
kan lide. Og ikke al det der fra oldtiden.


Hilsen Åge


Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 16:43

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
news:4dcfee6f$0$302$14726298@news.sunsite.dk...

> Nu kalder du jo generelt alt musik, du synes om for slager

Det kan man da ikke. Det mener jeg da aldrig jeg har gjort. Når jeg taler om
slagergenren bruger jeg da altid den brede og anerkendte
tyske definition. Sån noget kan man da dårligt slv bestemme.

> så det er lidt svært at gennemskue, hvor meget af slagsen der reelt
> spilles i tysk radio.

Nej, det er nu ikke ret svært. Det er meget nemt. Du kan bare gå efter den
anerendte brede tyske definition.
Den som også bruges på Limfjord Plus.

> For lige at komme med et eksempel, denne har du flere gange skrevet, at
du
> kan lide. Vil du kalde den for en slager???
> http://www.youtube.com/watch?v=xVCZpPBbgYw
> Det er en skøn sang - men jeg vil absolut ikke kalde den en slager.

Nu kan det jo ikke bruges til meget hvad JEG vil kalde den. ddet er jo mere
interessant hvad det er. Men jeg kan da høre at det er slagermusik, efter
den
anerkendte tyske definition på genren. Andet kan man jo dårligt gå efter.

Hilsen Åge


P.Petersen (15-05-2011)
Kommentar
Fra : P.Petersen


Dato : 15-05-11 19:17


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4dcff48f$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
> news:4dcfee6f$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Nu kalder du jo generelt alt musik, du synes om for slager
>
> Det kan man da ikke. Det mener jeg da aldrig jeg har gjort. Når jeg taler
> om slagergenren bruger jeg da altid den brede og anerkendte
> tyske definition. Sån noget kan man da dårligt slv bestemme.
>
>> så det er lidt svært at gennemskue, hvor meget af slagsen der reelt
>> spilles i tysk radio.
>
> Nej, det er nu ikke ret svært. Det er meget nemt. Du kan bare gå efter den
> anerendte brede tyske definition.
> Den som også bruges på Limfjord Plus.
>
> > For lige at komme med et eksempel, denne har du flere gange skrevet, at
> du
>> kan lide. Vil du kalde den for en slager???
>> http://www.youtube.com/watch?v=xVCZpPBbgYw
>> Det er en skøn sang - men jeg vil absolut ikke kalde den en slager.
>
> Nu kan det jo ikke bruges til meget hvad JEG vil kalde den. ddet er jo
> mere interessant hvad det er. Men jeg kan da høre at det er slagermusik,
> efter den
> anerkendte tyske definition på genren. Andet kan man jo dårligt gå efter.
>
> Hilsen Åge


Kære Aage.
Der findes ikke nogen anerkendt tysk defination på slagergenren.
Din defination er en du selv har konstrueret og kastet i grams.
Den kendes ikke uden for Fur.

Med venlig hilsen
Pelle


Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 19:49

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
news:4dd018c9$0$308$14726298@news.sunsite.dk...

> Kære Aage.

Ja

> Der findes ikke nogen anerkendt tysk defination på slagergenren.

Jo da

> Din defination er en du selv har konstrueret og kastet i grams. Den kendes
> ikke uden for Fur.

Ja, selvfølgelig kendes den på Fur. Men jeg synes godt nok du har store
tanker om mig,
hvis du mener at jeg skulle have konstrueret, den definition der bruges i de
store tyske slagershows.
Så megen indflydelse har jeg altså ikke.
Men tak, ellers.

Hilsen Åge




Henning Jensen (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 15-05-11 16:18

On 15-05-2011 17:07, Åge Halldorsson wrote:
>
> Klik WDR P4
> http://www.wdr.de/radio/audioplayer/
>
> Fordi der skrives andet her i nyhedsgruppen behøver det ikke passe. tysk
> stats-radio har indpasset et stort udbud slager i den samlede musikprofil

Jeg hører tysk radio over antenneanlægget, hvor jeg har omkring 20
engelske, svenske og tyske radiostationer. Jeg skal undersøge om jeg
også kan høre din her anbefalede station.

Hilsen Henning.


Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 16:51

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4dcfee9a$0$306$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg hører tysk radio over antenneanlægget, hvor jeg har omkring 20
> engelske, svenske og tyske radiostationer. Jeg skal undersøge om jeg også
> kan høre din her anbefalede station.

Det kan du med garanti ikke. WDR4 er en lille nichestation.



Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 17:00

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4dcff64a$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det kan du med garanti ikke. WDR4 er en lille nichestation.

På deres egen hjemmeside står der, at WDR4 er en station med seniorer som
målgruppe:

"WDR 4 (motto: Schönes bleibt, "The beautiful endures"): mostly oriented
toward senior citizens, mainly melodic German language music."

http://westdeutscher-rundfunk.co.tv/


Så det er faktisk bevis for det, som vi er mange der har sagt hele tiden, at
schlagermusik er for de ældre, også i Tyskland.

/Alex



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 17:04


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dcff87b$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> På deres egen hjemmeside står der, at WDR4 er en station med seniorer som
> målgruppe:

Og?

> Så det er faktisk bevis for det, som vi er mange der har sagt hele tiden,
> at schlagermusik er for de ældre, også i Tyskland.

Og?

Har du haft en dårlig barndom, siden du har et så anspændt forhold til
ældre?

Hilsen Åge


Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 17:07

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dcff98b$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har du haft en dårlig barndom, siden du har et så anspændt forhold til
> ældre?

Nej, jeg har haft en pragtfuld barndom.
Men du må have slået hovedet alvorligt engang i din, siden du bliver ved med
at fastholde at en seniorkanal er den officielle kanal, og repræsentativ for
tyskernes radiolytning. Hvorfor hænger du fast i at oldemusikken er den
eneste musik? Sært.



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 17:12


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dcffa3b$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvorfor hænger du fast i at oldemusikken er den eneste musik?
Hvem har sagt "eneste"? - Jeg synes jeg skrev at stationen sendte et blandet
genre-udbud.

Sært.

Ja Linå er sær - det har vi fundet ud af

Hilsen Åge



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 17:00


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dcff64a$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:4dcfee9a$0$306$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg hører tysk radio over antenneanlægget, hvor jeg har omkring 20
>> engelske, svenske og tyske radiostationer. Jeg skal undersøge om jeg også
>> kan høre din her anbefalede station.
>
> Det kan du med garanti ikke. WDR4 er en lille nichestation.

Den officielle stats-radio i Tyskland er en lille niche-kanal - Linå er sjov

HIHI

Hilsen Åge


Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 17:04

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dcff88e$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den officielle stats-radio i Tyskland er en lille niche-kanal - Linå er
> sjov

Hvad officielt er der ved den? Kan du ikke læse indenad, eller forstå det
skrevne ord?
WDR4 er en lille del af WDR, som er en lille del af statskanalerne. WDR4 er
en seniorkanal, med en begrænset lytterskare.
Det du siger er lige så dumt som at påstå, at DR-Dansktop er den officielle
statsradio i Danmark.



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 17:07


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dcff97b$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4dcff88e$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Den officielle stats-radio i Tyskland er en lille niche-kanal - Linå er
>> sjov
>
> Hvad officielt er der ved den? Kan du ikke læse indenad, eller forstå det
> skrevne ord?
> WDR4 er en lille del af WDR, som er en lille del af statskanalerne. WDR4
> er en seniorkanal, med en begrænset lytterskare.
> Det du siger er lige så dumt som at påstå, at DR-Dansktop er den
> officielle statsradio i Danmark.

Jeg mener at jeg skrev at den tyske P4 er landets regionalkanal, lige som
vores P4. Den er måpske også en niche-kanal ?

HIHI

Hilsen Åge


Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 17:12

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dcffa40$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg mener at jeg skrev at den tyske P4 er landets regionalkanal, lige som
> vores P4. Den er måpske også en niche-kanal ?

Du skrev ordret:

"Der er masser af slager i playlisterne syd for grænsen. man kan se at
tyskerne lytter meget til slager. Den har en stor plads i playlisterne."

Og brugte så WDR4 som "bevis" på at din syge påstand holdt vand.

Som sædvanligt, fristes man til at sige, løber du med halv vind, og får én
fjer til at blive en radioand i din vrangforestilling om Tyskland.



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 17:14


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dcffb3e$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4dcffa40$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jeg mener at jeg skrev at den tyske P4 er landets regionalkanal, lige som
>> vores P4. Den er måpske også en niche-kanal ?
>
> Du skrev ordret:
>
> "Der er masser af slager i playlisterne syd for grænsen. man kan se at
> tyskerne lytter meget til slager. Den har en stor plads i playlisterne."
>
> Og brugte så WDR4 som "bevis" på at din syge påstand holdt vand.
>
> Som sædvanligt, fristes man til at sige, løber du med halv vind, og får én
> fjer til at blive en radioand i din vrangforestilling om Tyskland.

nu laver jeg lige en kop negersved

hilsen åge


P.Petersen (15-05-2011)
Kommentar
Fra : P.Petersen


Dato : 15-05-11 19:20


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4dcffa40$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> news:4dcff97b$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
>> meddelelse news:4dcff88e$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Den officielle stats-radio i Tyskland er en lille niche-kanal - Linå er
>>> sjov
>>
>> Hvad officielt er der ved den? Kan du ikke læse indenad, eller forstå det
>> skrevne ord?
>> WDR4 er en lille del af WDR, som er en lille del af statskanalerne. WDR4
>> er en seniorkanal, med en begrænset lytterskare.
>> Det du siger er lige så dumt som at påstå, at DR-Dansktop er den
>> officielle statsradio i Danmark.
>
> Jeg mener at jeg skrev at den tyske P4 er landets regionalkanal, lige som
> vores P4. Den er måpske også en niche-kanal ?
>
> HIHI
>
> Hilsen Åge

Ja Aage.
P4 er en niche-kanal.
Men jeg lytter da hver dag på vej hjem fra arbejde til "Madsen".
Med venlig hilsen
Pelle


Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 19:51

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen
news:4dd0194b$0$310$14726298@news.sunsite.dk...

> P4 er en niche-kanal.

En niche-kanal, som sidder på op mod haldelen af den danske radiolytning.
Ja, det er sørme godt nok en niche-kanal.

> Men jeg lytter da hver dag på vej hjem fra arbejde til "Madsen".

Han frastøder mig fra radioen, som en omvendt magnet.

Hilsen Åge


Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 20:00

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
news:4dd0194b$0$310$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja Aage.
> P4 er en niche-kanal.
> Men jeg lytter da hver dag på vej hjem fra arbejde til "Madsen".

WDR4 svarer nærmere til den danske P5, ikke P4 hvad angår målgruppen



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 20:09


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dd022b9$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> news:4dd0194b$0$310$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Ja Aage.
>> P4 er en niche-kanal.
>> Men jeg lytter da hver dag på vej hjem fra arbejde til "Madsen".
>
> WDR4 svarer nærmere til den danske P5, ikke P4 hvad angår målgruppen

WDR er Tysklands regionale FM-kanal - akkurat som vores P4


Hilsen Åge



Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 20:59

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dd024d9$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> WDR er Tysklands regionale FM-kanal - akkurat som vores P4

Der er altså forskel på WDR og WDR4. WDR er 5 stationer i alt.



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 21:15


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dd03096$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4dd024d9$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> WDR er Tysklands regionale FM-kanal - akkurat som vores P4
>
> Der er altså forskel på WDR og WDR4. WDR er 5 stationer i alt.

DR er også flere radiokanaler, men det ændrer ikke på at WDR 4 er Tysklands
regionale FM-kanal - DR P4 er søsterkanalen, den er regional og den er på
fm.

(DR P5 er en dab-kanal, som overhovedet ikke er på Fm, ejheller er den
regional)

Hilsen Åge


Ukendt (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-11 21:36

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4dd03435$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
>> meddelelse news:4dd024d9$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> WDR er Tysklands regionale FM-kanal - akkurat som vores P4
>>
>> Der er altså forskel på WDR og WDR4. WDR er 5 stationer i alt.
>
> DR er også flere radiokanaler, men det ændrer ikke på at WDR 4 er
> Tysklands regionale FM-kanal - DR P4 er søsterkanalen, den er regional og
> den er på fm.
>
> (DR P5 er en dab-kanal, som overhovedet ikke er på Fm, ejheller er den
> regional)

Og før skrev du WDR, ved du snart hvad du mener?



Åge Halldorsson (16-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 16-05-11 14:09


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dd03912$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Og før skrev du WDR, ved du snart hvad du mener?

Ja, WDR4

Hilsen Åge



Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 20:13


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4dd022b9$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> news:4dd0194b$0$310$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Ja Aage.
>> P4 er en niche-kanal.
>> Men jeg lytter da hver dag på vej hjem fra arbejde til "Madsen".
>
> WDR4 svarer nærmere til den danske P5, ikke P4 hvad angår målgruppen

Sån noget hovedspind. Det kan ikke sammenlignes, fordi.....
DR P5 er ikke Danmarks regionale radiostation (
DR P5 er overhovedet ikke på FM

Hilsen Åge


Henning Jensen (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 15-05-11 17:06

On 15-05-2011 17:50, Alex Linaa wrote:

> Det kan du med garanti ikke. WDR4 er en lille nichestation.

Nej, du har ret.
Jeg har set efter, Åges tyske radio er ikke med over antenneanlægget.

Man kan altid, på Nettet, finde en radiostation med musik, indenfor en
meget afgrænset musikgenre.
Jeg holder også meget af opera, og
http://www.swissradio.ch/menu/discography/klassik/opern/index.htm
sender komplette operaer 24 timer i døgnet året rundt. Men det er da
ikke til at holde ud at høre på i længden.

Jeg kan godt lide at høre tysk radio, men ikke en radio der sender
indenfor et meget snævert interesseområde.

Henning


Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 17:09


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dcff9ee$0$315$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kan godt lide at høre tysk radio, men ikke en radio der sender
> indenfor et meget snævert interesseområde.

Tysklands P4 er sandelig andet end slager. Det er en genreblandet kanal. Du
kan også finde AcDc, hvis du kender dem.
Slager har bare en fremtrædende plads.

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (15-05-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 15-05-11 16:56


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4dcfee9a$0$306$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg hører tysk radio over antenneanlægget, hvor jeg har omkring 20
> engelske, svenske og tyske radiostationer. Jeg skal undersøge om jeg også
> kan høre din her anbefalede station.
>
> Hilsen Henning.

Så kan du das lige få ekstra tysk P4. Her er det SWR P4 fra BadenWurtemberg.
Du kan tro der er godaw på tysk musikradio.
SWR P4 har rigtig meget "godaw" på den. Masser af slager på playlisterne.

Men HUSK NU LIGE at der altså også er andet. Ikke alle kan jo lide
slager.

SWR P4 hjemmeside:
http://www.swr.de/swr4/bw/musik/-/id=258148/bahi6q/index.html

Lyt her:
SWR P4:
http://www.swr.de/swr4/bw/-/id=233374/nid=233374/did=1587704/pv=mplayer/x5py94/index.html

Hilsen Åge







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408176
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste