Massekopiere adresser til ny gruppe i MacM~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-11 19:23

Jeg har en mail med en masse adresser i BC-feltet. Den vil jeg gerne
oprette som en gruppe i adressebogen, men jeg gider ikke at have dem
allesammen individuelt.

Jeg har prøvet at markere dem alle sammen og "Kopiér", men jeg kan ikke
finde noget sted at "Sæt ind".
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-11 19:28

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> allesammen individuelt.
>
> Jeg har prøvet at markere dem alle sammen og "Kopiér", men jeg kan ikke

Kopier dem ind i et text dokument, formater det som en komma separeret
liste, importer dem i adressebog

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-07-11 04:50

Den 26/07/11 20.27, Thomas von Hassel skrev:

> Kopier dem ind i et text dokument, formater det som en komma separeret
> liste, importer dem i adressebog

Tsk, tsk, nogle gange er det så simpelt og logisk, man man klasker sig
på panden og tænker: Arrrggh, det burde jeg selv have tænkt på"

Nå, men tak for løsningen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-07-11 06:20

Den 27/07/11 05.49, Kurt Hansen skrev:

> Tsk, tsk, nogle gange er det så simpelt og logisk, man man klasker sig
> på panden og tænker: Arrrggh, det burde jeg selv have tænkt på"
>
> Nå, men tak for løsningen.

Ak, ak, jeg har begået hybris! Storskrydene og selvsikker som
sædvanligt, meddelte jeg, at det jo var den simpleste sag af verden. Det
er det ikke, kan jeg hilse at sige.

Nu er der jo det, at *.csv ikke er en entydig og fast standard. Man kan
bruge forskellige feltseparatorer, som regel komma eller semikolon, og
man kan omgive feltindholdet med anførselstegn, eller man kan lade være.
Det kan de imorterende programmer som regel godt finde ud af, men jeg
forsøgte mig dog med alle rimelige varianter.

Min liste indeholder KUN e-mailadresser. De skal derfor placeres i det
rigtige felt. Fint nok, så skal jeg jo bare lige vide hvad felterne
faktisk hedder og ikke blot forlade mig på den etiket der vises i Mail.
Jeg mente at kolonneoverskriften derfor måtte være "E-post", men det var
det ikke. Der er nemlig tre forskellige felter til e-postadresser, så
jeg ændrede det til "E-post (Arbejde)", som det hedder på Mails brugerflade.

Så fik jeg den lyse idé at lave en modsvarende EXport fra Mail til CSV,
for så ville jeg jo kunne aflure feltstrukturen, men tror I at Steve har
begunstiget os med DEN mulighed, så kan I godt tro om igen!

I ingen af tilfældene blev data fra CSV-filen åbenbart korrekt
identificeret, så jeg måtte, i mit ansigts fodsved, sidde og omklikke
fra "Importeres ikke" til "E-post (Arbejde)" og flueben var sat i, at
første post skulle ignoreres, da den indeholder kolonneoverskriften.

Så var jeg klar og med fryd punkede jeg OK-knappen, men intet skete! Der
kom ikke engang en fejlmeddelelse! Det er lissom at træde på et
trappetrin, der ikke er der.

Samme fornemmelse må Otto Bovensiepen, chef for det tyske
sikkerhedspoliti i Danmark fra januar 1944 til krigsafslutningen, have
haft det, da han mente at have fået en genial idé til hvordan hun skulle
få ram på modstandsbevægelsen.

Tanken var at gøre noget tilstrækkeligt ondskabsfuldt til at
modstandsfolkene blev så sure, at de ville komme op af deres huller for
at gøre gengæld og ... ta-daaa ... så ville den gode Otto står klar til
at skyde dem ned.

"Hvad kan virkelig pisse "die dumme Dänen af?", tænkte han. "Jo!!! Vi
sprænger sgu Tivoli i luften - så skal de nok dukke frem".

Som sagt, så gjort. Han fik indforskrevet tre kompagnier politisoldater
fra Tyskmandsland og der blev opsat maskingeværer på Rådhuspladsen og
andre strategiske steder og Peter-gruppen fik den ærefulde opgave at
sprænge Tivoli i luften.

Otto Bovensiepen stod nu og skuede ud over København fra sit kontor på
Dagmarhus og ventede på braget. Det kom også, skal jeg hilse at sige.
Kapuuuum!

Og hvad skete der? Ikke en skid!!!

Danskerne gik bare hjem ... generalstrejke!!!

Jeg kan sagtens forstå Ottos skuffelse og frustration. Sådan har jeg det
osse lige nu
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Michael Horn

Dato : 27-07-11 07:46

> [...]

> allesammen individuelt.
>
> Jeg har prøvet at markere dem alle sammen og "Kopiér", men jeg kan ikke

Hej Kurt, der er jo værktøj til den slags
http://labs.brotherli.ch/vcfconvert/

Marker alle dine kontakter i adressebogen, eksporter som Vcard.

Åbn link i browser, vælg vcard fil og vælg export CVS, gmail, mfl.
Hvis man vælger comma separeret og herefter åbner el importere filen i
regneark's program, excel, nomber OO så har du alle dine adresser og kan
sortere rense hvad du vil.

Alternativt download bento
http://www.bentotrial.com/trial/form/entry.aspx?try=bentoPPtry

Den redigere direkte i din adresse bog, meget nemt med drag n drop

Michael Horn