Hov, iSync?
Fra : Steen

Dato : 24-07-11 22:30

Ved godt det er håbløst gammeldags, men jeg plejer at opdatere min
enormt gamle Sony Ericsson mobil via iSync (mest pga kalenderen) Hvordan
mener Apple man gør det i Lion?
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 22:38

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Ved godt det er håbløst gammeldags, men jeg plejer at opdatere min
> enormt gamle Sony Ericsson mobil via iSync (mest pga kalenderen) Hvordan
> mener Apple man gør det i Lion?

jeg tror den er død ....*

/thomas

* "It's dead Jim"

Fra : thohei

Dato : 25-07-11 03:53

Men mindre de da har en helt simpel telefon, men
> den beh ver man jo ikke synkronisere.
> --
Helt uenig, man vil da altid gerne synke sin telefonbog så man ikke
igen, igen, igen behøver indtaste alt forfra når man skifter telefon.
Det var superpraktisk med iSync - meget mere bekvemt end det nuværende
system med ledning og iPhone. Er det helt slut med at synke via
bluetooth nu, eller på anden måde synke andre telefoner end iPhone?
Thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 24-07-11 23:03

> jeg tror den er død ....*

Prøv at slå "iSync" op i den ordbog, der følger med Mac OS X.

Her er et citat:
iSync was removed from Mac OS X in version 10.7 (Lion).

Jaja, jeg ved godt, at det er fra Wikipedia.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 23:08

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Prøv at slå "iSync" op i den ordbog, der følger med Mac OS X.
>
> Her er et citat:
> iSync was removed from Mac OS X in version 10.7 (Lion).
>
> Jaja, jeg ved godt, at det er fra Wikipedia.

Njae, den er nu god nok. Det er bare så lang tid siden jeg har haft brug
for iSync at det helt har undgået min opmærksomhed. Og det store
ramaskrig er åbenbart også udeblevet i modsætning til f.eks. Rosetta.
Folk bruger åbenbart alle iPhones ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-11 06:01

> [...]
> for iSync at det helt har undgået min opmærksomhed. Og det store
> ramaskrig er åbenbart også udeblevet i modsætning til f.eks. Rosetta.

Jeg havde såmænd også helt glemt det, men det har alle andre åbenbart
også. Nu har jeg søgt på TidBITS, Anandtech, Ars Technica og hos Apple.
Ingen steder er det nævnt overhovedet. Hverken iSync eller
synkronisering med mobiltelefoner. På Apples hjemmesider bliver man
først ledt til siden om Lion, men der står intet om iSync. Jeg tror,
alle søgeord leder til siden om Lion. Den vil de jo gerne promovere. Så
de regner nok med, at alle har en iPhone. Og der er såmænd ikke engang
helt løgn. Efterhånden har jeg indtryk af, at langt de fleste hiver en
iPhone op af lommen. Men mindre de da har en helt simpel telefon, men
den behøver man jo ikke synkronisere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 09:27

> [...]
> har jeg indtryk af, at langt de fleste hiver en iPhone op af lommen. Men
> mindre de da har en helt simpel telefon, men den behøver man jo ikke

Selv den mest simple telefoner har kunnet synce kontaktlisten ... men
der er åbenbart 3.parts mulihgeder ... den her dog kun til Android og
Nokia Series 40 telefoner.

<http://www.sync-mac.com/syncmate.html>

/thomas

Fra : Kent

Dato : 25-07-11 11:14

Henrik Münster forklarede den 25-07-2011:

> [...]
> helt løgn. Efterhånden har jeg indtryk af, at langt de fleste hiver en
> iPhone op af lommen. Men mindre de da har en helt simpel telefon, men

Der bliver vel solgt en del flere Android telefoner end iPhones?
Android er jo i modsætning til iPhones i mange forskellige versioner
tilrettet af den enkelte udbyder, så jeg kan egentlig godt forstå, at
Apple vender det blinde øje til den øvrige verden. Vil man være i
Mac-verden, så har man nok også en iPhone.

--

Kent

Fra : Steen

Dato : 25-07-11 21:53

> [...]
> helt løgn. Efterhånden har jeg indtryk af, at langt de fleste hiver en
> iPhone op af lommen. Men mindre de da har en helt simpel telefon, men

Jeg havde faktisk en iPhone, men da jeg er byens kedeligste mand, der
sjældent snakker i telefon, og sender et absolut minimum af sms'er,
solgte jeg den og købte en iPad i stedet.
Min gamle S/E mobiltelefon synkroniserede jeg ofte, for at have styr på
kalenderen.
--
Steen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-07-11 23:17

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Pr¸v at slå "iSync" op i den ordbog, der f¸lger med Mac OS X.

Hvor finder man dén ordbog - sådan én har jeg l¿nge savnet!

Hans

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-07-11 13:36

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> writes:

> Hvor finder man dén ordbog - sådan én har jeg længe savnet!

Hold alt-kommando-d nede mens musen peger på et ord. Alternativt, kig i
Program-mappen (i min engelske Mac hedder den
/Applications/Dictionary.app.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 13:40

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Hold alt-kommando-d nede mens musen peger på et ord. Alternativt, kig i
> Program-mappen (i min engelske Mac hedder den
> /Applications/Dictionary.app.

Der er også henvisning i spotlight menuen, enten til ordbog, web eller
wikipedia søgninger

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-07-11 13:40

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Hold alt-kommando-d nede mens musen peger på et ord. Alternativt, kig i
> Program-mappen (i min engelske Mac hedder den
> /Applications/Dictionary.app.

Jeg plejer bare at åbne spotlight med ævle-mellemrum. Engelske ord
vises til opslag i ordbogen.

Hvis man ikke vil skrive så markerer man, Ævle-C, Ævle-mellemrum,
Ævle-v, vent et øjeblik.

Fra : fjern

Dato : 25-07-11 14:25

On 24/07/11 23.29, Steen wrote:
> Ved godt det er håbløst gammeldags, men jeg plejer at opdatere min
> enormt gamle Sony Ericsson mobil via iSync (mest pga kalenderen) Hvordan
> mener Apple man gør det i Lion?

Det er ikke gammeldaws at bruge iSync - bruger det dagligt til min
arbejdsmobil - SE Elm.
(Syns faktisk osse det er enklere end med iPhone med kabel etc....)

Hentede iSync fra min TimeMachine backup og dumpede den på på begge mine
macs.
iSync fungerer hos mig som som tidligere (med patch fra Feisar).

Vgst
Kristian Stange

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 14:30

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> Det er ikke gammeldaws at bruge iSync - bruger det dagligt til min
> arbejdsmobil - SE Elm.
> (Syns faktisk osse det er enklere end med iPhone med kabel etc....)

Tror mange slet ikke syncer deres iPhone med kabel (mht. kalender og
kontakter) men får deres opdateringer "over the air" fra f.eks. Exchange
eller Gmail.

> Hentede iSync fra min TimeMachine backup og dumpede den på på begge mine
> macs.
> iSync fungerer hos mig som som tidligere (med patch fra Feisar).

Ja, iSync er bare et interface til Sync Services som stadig lever i
10.7. Så der er intet til hinder for at 3. parts udviklere kan lave Sync
til diverse mobiler i fremtiden.

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-07-11 12:05

On 2011-07-25 13:24:38 +0000, fjern said:

> [...]
>
> Hentede iSync fra min TimeMachine backup og dumpede den på på begge mine macs.
> iSync fungerer hos mig som som tidligere (med patch fra Feisar).

Tak for tippet. Jeg bruger et iSync plugin fra novamedia.de - også til
en SE Elm.

Novamedia skriver det samme som dig (hent det fra en TimeMachine backup):
http://www.novamedia.de/support/en/mac-isync-plugins.html

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen