Mac Keeper?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-07-11 09:25

Der er dukket en reklame op på skærmen, se:

http://www.hansogoline.dk/netv/MacKeeper.tiff

Det ser jo herligt ud - men er der nogen, der kender til 'pros and cons'
i forbindelse hermed??

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-07-11 10:11

Den 24/07/11 10.25, Hans Henrik Hansen skrev:
> Der er dukket en reklame op på skærmen, se:
>
> http://www.hansogoline.dk/netv/MacKeeper.tiff
>
> Det ser jo herligt ud - men er der nogen, der kender til 'pros and cons'
> i forbindelse hermed??

Et klik på dit link vil ikke vise en TIFF i Firefox. Den siger at det
kræver en udvidelse til QuickTime og der åbnes en ny side
(http://www.apple.com/quicktime/resources/components.html?os=OSX&ctype=71746578&csubtype=ff9c8000),
men hvad pokker skal jeg vælge? For mig at se, har det ikke noget med
TIFF-fremvisning at gøre?

Jeg HAR googlet, men har ikke fundet noget brugbart.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-07-11 15:29

On 2011-07-24 09:11:02 +0000, Kurt Hansen said:

> [...]
> TIFF-fremvisning at gøre?
>
> Jeg HAR googlet, men har ikke fundet noget brugbart.

Jeg forstår ikke hvad der er galt. Hos mig kan jeg se tiff billedet
både i Firefox 5.0.1 og i Safari 5.1.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-07-11 17:29

Den 24/07/11 16.28, Kurt Brixen skrev:

> Jeg forstår ikke hvad der er galt. Hos mig kan jeg se tiff billedet både
> i Firefox 5.0.1 og i Safari 5.1.

Dét var satans! Ifølge hele internettet skulle det ikke kunne lade sig
gøre i FF - på Mac, altså.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 19:34

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Dét var satans! Ifølge hele internettet skulle det ikke kunne lade sig
> gøre i FF - på Mac, altså.

Jeg har en gammel Firefox 3.6.13 (jeg bruger det vist ikke så tit). Den
kan også sagtens vise billedet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-07-11 19:51

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Dét var satans! Ifølge hele internettet skulle det ikke kunne lade sig
> gøre i FF - på Mac, altså.

Kan det være nogle plugins jeg har på Mac'en?

Jeg har installerer Flip4Mac (og dermed også Silverlight) og Perian, men
kan det gøre forskellen.

--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 19:55

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> [...]
>

> Kan det være nogle plugins jeg har på Mac'en?
>
> Jeg har installerer Flip4Mac (og dermed også Silverlight) og Perian, men

Ikke de to, dem har jeg også, men ingen tiff support i Firefox ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 20:36

> Ikke de to, dem har jeg også, men ingen tiff support i Firefox ...

Min Firefox 3.6.13 skriver, at den bruger Quicktime 7.6.6 til at vise
..tiff. Der er vel altid Quicktime på en Mac, så det burde alle vel have.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 20:42

> Min Firefox 3.6.13 skriver, at den bruger Quicktime 7.6.6 til at vise
> .tiff. Der er vel altid Quicktime på en Mac, så det burde alle vel have.

Nu har jeg så opgraderet til Firefox 5.0.1, og I har dæle'me ret. Den
kan ikke vise .tiff-filer. Den foreslår, at man leder efter en komponent
hos Quicktime, men jeg kan ikke finde en på den foreslåede side.°
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-07-11 21:10

Den 24/07/11 21.42, Henrik Münster skrev:

> Nu har jeg så opgraderet til Firefox 5.0.1, og I har dæle'me ret. Den
> kan ikke vise .tiff-filer. Den foreslår, at man leder efter en komponent
> hos Quicktime, men jeg kan ikke finde en på den foreslåede side.°

Præcist samme sted havnede jeg
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-11 06:01

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Præcist samme sted havnede jeg

Af samme grund har jeg altid flere browsere liggende. Det sker nemlig,
at en side ikke kan vises på ens yndlingsbrowser. Så bruger jeg bare en
anden browser. Det er jo ikke noget større problem. 99,9% af tilfældene
eller mere kan man jo bruge sin yndlingsbrowser. Så når du støder på et
problem som det her, kan du jo bare prøve at åbne siden i Safari. Den
har man vel altid liggende på en Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-07-11 20:40

On 2011-07-24 16:28:46 +0000, Kurt Hansen said:

> Dét var satans! Ifølge hele internettet skulle det ikke kunne lade sig
> gøre i FF - på Mac, altså.

Nu forstår jeg mindre. Det virker ikke nu i FF 5.0.1 - Det virkede før.
Min Firefox er opdateret kl. 13.39 i dag, og nu virker det ikke mere.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-07-11 21:03

On 2011-07-24 19:40:24 +0000, Kurt Brixen said:

> Nu forstår jeg mindre. Det virker ikke nu i FF 5.0.1 - Det virkede før.
> Min Firefox er opdateret kl. 13.39 i dag, og nu virker det ikke mere.

Tiff bliver af og til vist nu. Billedet står centreret både i højde og
bredde på siden.
Der står i FF indstillinger, at tiff åbnes med Quicktime plug-in 7.7.1
(i Firefox).

Hvis jeg ændrer det til at bruge Preview, reloader siden, skifter
tilbage til Quicktime Plug-in, reloader siden, så vises billedet. Hvis
jeg reloader igen, vises billedet ikke mere.

Så det virker ikke, som det skal.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 21:05

> [...]

> tilbage til Quicktime Plug-in, reloader siden, så vises billedet. Hvis
> jeg reloader igen, vises billedet ikke mere.

Endnu en grund til at indgå Firefox. Jeg bruger den kun til at teste med
og jeg synes ofte der er et eller andet underligt med Firefox, om ikke
andet så hastigheden ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-07-11 21:12

Den 24/07/11 22.02, Kurt Brixen skrev:

> [...]

> tilbage til Quicktime Plug-in, reloader siden, så vises billedet. Hvis
> jeg reloader igen, vises billedet ikke mere.
Det er lissom blinklygterne på en bil: nogle gange virker de, andre
gange virker de ikke.

Jeg er i øvrigt helt holdt op med at bruge blinklyset. Det rager sgu
ikke andre hvor jeg er på vej hen!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 21:21

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Det er lissom blinklygterne på en bil: nogle gange virker de, andre
> gange virker de ikke.

Hvis de ikke virker er det som regel et vink med en vognstang om at
bilen skal på værksted ...

> Jeg er i øvrigt helt holdt op med at bruge blinklyset. Det rager sgu
> ikke andre hvor jeg er på vej hen!

Du spørger ... håber jeg ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-07-11 21:26

Den 24/07/11 22.20, Thomas von Hassel skrev:

> Hvis de ikke virker er det som regel et vink med en vognstang om at
> bilen skal på værksted ...

> Du spørger ... håber jeg ...

Jamen Thomas dog. Hvordan kunne du dog få den tanke? Jeg er bare så
RØVkedelig. Læs et par af mine indlæg her i gruppen, og du vil gabe dine
kæber af led

--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-11 06:01

> Hvis de ikke virker er det som regel et vink med en vognstang om at
> bilen skal på værksted ...

Hentyder Kurt ikke til den gamle Århus-historie: En mand er ved at
kontrollere lygterne på sin bil og beder en forbipasserende århusianer
om at hjælpe med at kontrollere blinklyset. Han skal bare stille sig bag
bilen og fortælle, om det virker. Århusianeren går om bag bilen og
siger: "Ja, nej, ja, nej, ja, nej, ja, nej..."
Med andre ord virker blinklyset kun halvdelen af tiden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 24-07-11 21:23

Den 24/07/11 22.12, Kurt Hansen skrev:

> Det er lissom blinklygterne på en bil: nogle gange virker de, andre
> gange virker de ikke.
>
> Jeg er i øvrigt helt holdt op med at bruge blinklyset. Det rager sgu
> ikke andre hvor jeg er på vej hen!
,,,,,,,,,,,,,
Kender du Default Apps?
Den lægger sig i systemindstillinger. Med den skiftede jeg på et sekund
til Google Crome som "Default Application" under Web.
og så viste den billedet. Firefox forsvinder jo ikke af den grund!
Jeg har Firefox, Safari og Google Crome for tiden. desværre har jeg ikke
P.T. Opera, for det er den bedste!

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 10:26

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Et klik på dit link vil ikke vise en TIFF i Firefox. Den siger at det

Du har pillet. Det burde åbne i Safari og den har ikke problemer.

De der Windowsfolk piller mere end de har godt af ;)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-07-11 11:18

Den 24/07/11 11.26, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 skrev:

> Du har pillet. Det burde åbne i Safari og den har ikke problemer.

Det kaldes 'brugertilpasning'

> De der Windowsfolk piller mere end de har godt af ;)

Det er nok een af forskellene, ja. Vi vil vide hvad der foregår og ikke
overlade til Bill Gates at bestemme hvordan vi skal bruge vores computer.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 11:39

> [...]

> Det er nok een af forskellene, ja. Vi vil vide hvad der foregår og ikke
> overlade til Bill Gates at bestemme hvordan vi skal bruge vores computer.

Bill Gates ? .. det er meget længe siden Bill har haft noget fornuftigt
at sige hos Microsoft.

Og der er ingen der siger du ikke kan pille på mac, bare slå dig løs,
men du skal stadig vide hvad du gør ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-07-11 12:05

Den 24/07/11 12.38, Thomas von Hassel skrev:

> Bill Gates ? .. det er meget længe siden Bill har haft noget fornuftigt
> at sige hos Microsoft.

Jobs er uden tvivl mere involveret end Gates, men mon ikke han er med
til at udstikke stretegierne?

> Og der er ingen der siger du ikke kan pille på mac, bare slå dig løs,
> men du skal stadig vide hvad du gør ...

Selvfølgelig, men jeg skal også vide HVORDAN jeg gør det. I dette
tilfælde hvordan jeg får Firefox til at vise et TIFF-billede, som der
bliver linket til.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 12:11

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Jobs er uden tvivl mere involveret end Gates, men mon ikke han er med
> til at udstikke stretegierne?

Næppe ... han har nok at lave med at dele ud af hans pengetank ...

> Selvfølgelig, men jeg skal også vide HVORDAN jeg gør det. I dette
> tilfælde hvordan jeg får Firefox til at vise et TIFF-billede, som der
> bliver linket til.

Firefox understøtter ikke visning af Tiff ... men måske der er nogen der
har lavet en plugin ?

/thomas

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-07-11 12:37

> Firefox understøtter ikke visning af Tiff ... men måske der er nogen der
> har lavet en plugin ?

Beklager furoren - hvis nogen stadig er interesseret, kan den (også) ses
her:

http://www.hansogoline.dk/netv/MacKeeper1.jpg

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 10:39

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

> Der er dukket en reklame op på skærmen, se:
>
> http://www.hansogoline.dk/netv/MacKeeper.tiff
>
> Det ser jo herligt ud - men er der nogen, der kender til 'pros and cons'
> i forbindelse hermed??

Fup og humbug. Du kan nok ikke gøre meget skade med det, men det er
minimal hvad du får ud af at bruge det ...

/thomas

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-07-11 11:02

....f
> Fup og humbug. Du kan nok ikke gøre meget skade med det, men det er
> minimal hvad du får ud af at bruge det ...

Tak, jeg blev også lidt skeptisk pga. den noget pågående 'sales talk'!
:)

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 12:41

> Det kaldes 'brugertilpasning'

Så gør det ordentligt så at du vælger en browser der kan vise
TIFF-filer. Kan anbefale Chrome - den giver seriøst Firefox baghjul.

> Det er nok een af forskellene, ja. Vi vil vide hvad der foregår og
> ikke overlade til Bill Gates at bestemme hvordan vi skal bruge vores
> computer.

Den nemmeste måde at undgå dét på er at købe en Mac... ;)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-07-11 13:58

Den 24/07/11 13.41, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 skrev:

> Så gør det ordentligt så at du vælger en browser der kan vise
> TIFF-filer. Kan anbefale Chrome - den giver seriøst Firefox baghjul.

Ikke om du så kildrer mig på ryggen. Ingen forpulet leverandør skal
tvinge mig til at skifte browser (eller andet programmel) hver gang der
viser sig en uhensigtsmæssighed. Så kan jeg jo ikke bestille andet.

Til Windows har tredjepartsudviklere forlængst fundet ud af
velfungerende løsninger som f.eks. AlternaTIFF.

> Den nemmeste måde at undgå dét på er at købe en Mac... ;)

Fejlskud (eller tvetydighed fra min side): Vi siger jo netop, at Mickey
Mouse bare skal stikke piben ind og lade brugerne bestemme. Det har
Mac-brugere åbenbart ikke nosser til at fortælle Steve the Mighty?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 14:25

> [...]

> Til Windows har tredjepartsudviklere forlængst fundet ud af
> velfungerende løsninger som f.eks. AlternaTIFF.

Der er masser af support for Tiff i OS X .. Firefox bruger det bare ikke

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 14:02

> [...]
> tvinge mig til at skifte browser (eller andet programmel) hver gang
> der viser sig en uhensigtsmæssighed. Så kan jeg jo ikke bestille

Stik nu lakridspiben ind. Så må du fikse fejlopsætningen af Firefox -
som sådan en gammel Windows-hakker er det vel en triviel ting?

> Til Windows har tredjepartsudviklere forlængst fundet ud af
> velfungerende løsninger som f.eks. AlternaTIFF.

Så du brokker dig over at Firefox på OS X har en mangel som du fikser
med et trediepartsprodukt under Windows. PÃ¥ en skala fra 1 til 10,
hvordan synes du selv det går?

> Fejlskud (eller tvetydighed fra min side): Vi siger jo netop, at
> Mickey Mouse bare skal stikke piben ind og lade brugerne bestemme. Det
> har Mac-brugere åbenbart ikke nosser til at fortælle Steve the Mighty?

Okke jo. Steve hører bare ikke efter.

Deres holdning er den enkle at hvis du ikke kan lide lugten i bageriet,
er du velkommen til at købe en computer et andet sted.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 25-07-11 10:02

> [...]
>
> http://www.hansogoline.dk/netv/MacKeeper.tiff
>
> Det ser jo herligt ud - men er der nogen, der kender til 'pros and cons'

Jeg har tidligere købt og betalt for programmet.
Meeen dét skulle jeg aldrig ha gjort.
Ikonerne på skrivebordet forsvandt plus et par andre skavanker.

Det kom først til at virke igen efter en frisk install .

Ikke noget godt bekendtskab for mit vedkommende...

H.

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 25-07-11 10:25

<Henrik> wrote:

> [...]
>
> Det kom først til at virke igen efter en frisk install .
>
> Ikke noget godt bekendtskab for mit vedkommende...

Super info: Den stump, jeg havde liggende i papirkurven, er nu
endegyldigt fjernet! :)

Det fremgik iøvrigt heller ikke (utvetydigt) af den særdeles velsmurte
video-recommandation, at det var noget, der skulle betales for - men OK,
man burde selvfølgelig være (blevet) klogere!

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-07-11 08:08

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Jeg er i øvrigt helt holdt op med at bruge blinklyset. Det rager sgu
> ikke andre hvor jeg er på vej hen!

Bare tænd advarselsblinket når du har tænkt dig at svinge. Så er alle
advaret, ingen aner hvor du vil hen, og de holder MEGET stor afstand så
du kan svinge i fred.