Samsung SPanel tager ressourcer
Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-11 20:26

Jeg har en Samsung CLP-300 farvelaserprinter. Til den hører et Smart
Panel, der ligger som et punkt oppe i menulinien. Det er nævnt som log
ind-emne i min konto i Systemindstillinger. Panelet er vældig smart og
viser, hvor meget farvetoner, der er tilbage, for hver enkelt af de fire
farver. Det viser også andre fejl, og man kan konfigurere visse ting ved
printeren.
Her på det sidste har jeg flere gange været ude for, at det
pludselig står og æder 99% CPU-power, selv om jeg overhovedet ikke har
printet ud. Jeg har 400% i alt, så det er ikke nogen katastrofe. Nu er
jeg blevet lidt urolig for, hvordan det vil opføre sig, når jeg
opgraderer denne min hovedcomputer til Lion. Jeg har søgt efter Smart
Panel, Samsung og lignende i Spotlight, men jeg kan ikke finde det. Det
ville være rart at kunne isolere det og evt. fjerne det, før jeg
opgraderer. Kan nogen af jer regne ud, hvor det befinder sig?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 20:28

> [...]
> ville være rart at kunne isolere det og evt. fjerne det, før jeg
> opgraderer. Kan nogen af jer regne ud, hvor det befinder sig?

Kig (og søg) i /Library og ~/Library ... den gemmer sig garanteret i
Application Support eller andre sjove steder.

Har du set efter om der er kommet en nyere version som opfører sig bedre
? ... 100% CPU selvum du har 4 kerner er stadig splid af ressourcer ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-11 21:18

> [...]
>
> Har du set efter om der er kommet en nyere version som opfører sig bedre
> ? ... 100% CPU selvum du har 4 kerner er stadig splid af ressourcer ...

Jeg fandt den faktisk i /Library/Printers. Hvem havde dog også regnet
det ud? Sjovt at den ikke dukker op i en Spotlight-søgning, men den
søger måske kun i min hjemmemappe. Der ser ikke ud til at være kommet en
nyere version til 10.7. Samsung var ellers enormt hurtige til at lave en
10.6-version. Mit problem er jo også opstået under 10.6. Nå, men jeg
prøvede at installere den igen, og med installeren fulgte en funktion
til at afinstallere. Så kan jeg jo altid lige fjerne den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 21:19

> Jeg fandt den faktisk i /Library/Printers. Hvem havde dog også regnet
> det ud? Sjovt at den ikke dukker op i en

Spotlight søger som standard ikke i Library mapperne samt andre system
mapper ...

/thomas