Løven kom - og straks er der prob
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 20-07-11 20:06

Hej gruppe,

Så fik jeg downloaded og opgraderet, og er straks "løvet" in i problemer....

1. Min NAS, som jeg bruger til min Timemachine fungerer ikke (det er en
LG N2B1) - den har en Timemachine client som virkede fint med min 10.6 -
men nu har apple åbenbart besluttet at DHCAST128 som de fleste NAS'er
benytter ikke er sikkert nok...
Så nu kan jeg hverken se mine gamle backups, lave nye - og heller ikke
se mine netværksdrev...

Her er der vel ikke andet at gøre end at håbe på at LG laver en ny firmware

2. Et meget obskurt problem - jeg kan ikke komme på internettet hvis jeg
kører WIFI via min dlink trådløse router.
Det er som sagt kun web som ikke virker - jeg kan godt se min gmail
account, min hotmail, og news (sunsite) virker også fint.
Når jeg sætter et netværkskabel i virker det hele....

Dette virker jo lidt mystiskt - har Apple også her fjernet support for
noget fordi de mener at kun Airport skal være muligt ??

Desuden synes jeg aldrig at min MacBook har været så varm som den er nu ?

The lion sleeps tonight....

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 20:11

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> benytter ikke er sikkert nok...
> Så nu kan jeg hverken se mine gamle backups, lave nye - og heller ikke

Det eneste der er sket er det som jeg selv og andre har advaret om: at
bruge non-apple løsninger til TimeMachine er i bedste fald et lotteri om
det virker eller ej.

I det her tilfælde er det nok ikke engang TimeMachine men derimod AFP
protokollen i 10.7 som er blevet ændret så NAS'en ikke kan være med
mere.

Jeg ville nok have chekket inden en opgradering om der kunne være
problemer ...

> [...]
> Det er som sagt kun web som ikke virker - jeg kan godt se min gmail
> account, min hotmail, og news (sunsite) virker også fint.

Check om der indstilliet noget under "Proxy" ...

> Når jeg sætter et netværkskabel i virker det hele....
>
> Dette virker jo lidt mystiskt - har Apple også her fjernet support for
> noget fordi de mener at kun Airport skal være muligt ??

nej

> Desuden synes jeg aldrig at min MacBook har været så varm som den er nu ?

nok ikke noget med Lion at gøre .... men check Aktivitets Overvågning om
der er noget der suger CPU cykler...

/thomas

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 20-07-11 20:35

> Check om der indstilliet noget under "Proxy" ...

Der løste du et af mine problemer - tak for det!
der var kommet et flueben i "Auto proxy discovery" - det kunne den ikke lide

Andreas M. Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 20-07-11 20:40

> nok ikke noget med Lion at gøre .... men check Aktivitets Overvågning om
> der er noget der suger CPU cykler...
>
> /thomas

Min iMac var også noget varm efter opdateringen. Spotligt indexerede alt
igen, måske er det derfor.

--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 20:44

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Min iMac var også noget varm efter opdateringen. Spotligt indexerede alt
> igen, måske er det derfor.

yep, there's yar problem :)

/thomas

Fra : Andreas Møller Hans~

Dato : 21-07-11 05:05

> Min iMac var også noget varm efter opdateringen. Spotligt indexerede alt
> igen, måske er det derfor.

Jeg tror også at du har ret - her til morgen er min maskine tilbage til
sit normale kølige jeg.

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 20-07-11 21:00

On 2011-07-20 19:06:07 +0000, Andreas M¿ller Hansen said:

> [...]
>
> Her er der vel ikke andet at g¿re end at hŒbe pŒ at LG laver en ny firmware
>
> 2. Et meget obskurt problem - jeg kan ikke komme pΠinternettet hvis
> jeg k¿rer WIFI via min dlink trŒdl¿se router.
> Det er som sagt kun web som ikke virker - jeg kan godt se min gmail
> account, min hotmail, og news (sunsite) virker ogsΠfint.
> NŒr jeg s¾tter et netv¾rkskabel i virker det hele....
>
> Dette virker jo lidt mystiskt - har Apple ogsΠher fjernet support for
> noget fordi de mener at kun Airport skal v¾re muligt ??
>
> Desuden synes jeg aldrig at min MacBook har v¾ret sŒ varm som den er nu ?

SΠer den installeret her.

Og alt ser ud til at virke, ogsŒ ª og netv¾rkÉ.

H.

Fra : Andreas M¿ller Hanse~

Dato : 20-07-11 21:08

> SΠer den installeret her.
>
> Og alt ser ud til at virke, ogsŒ ª og netv¾rkÉ.

Hvad backer din TM sΠop pΠ?

Andreas M. Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-11 21:19

"=?x-mac-roman?Q?Andreas_M=BFller_Hansen?=" <nokke99@hotmail.com>
writes:

> Hvad backer din TM sΠop pΠ?

Hvis jeg beder dig rigtigt pænt, kan du så bede din Thunderbird om at
sende i ISO-Latin-1 (ISO-8859-1) eller lignende. Mit usenet-program
kender ikke Mac-Roman :(

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 20-07-11 21:52

> Hvis jeg beder dig rigtigt pænt, kan du så bede din Thunderbird om at
> sende i ISO-Latin-1 (ISO-8859-1) eller lignende. Mit usenet-program
> kender ikke Mac-Roman :(

hmmmm - det eneste sted jeg kan finde noget om tegnsæt i min
Thunderbird, da står der ISO-8859-1

Jeg har ligeledes lavet en test i dk.test - og da står alle angivelser
også til ISO-8859-1 :

citat:

Date: Wed, 20 Jul 2011 22:46:38 +0200
From: =?ISO-8859-1?Q?Andreas_M=F8ller_Hansen?= <nokke99@hotmail.com>
Newsgroups: dk.test
Subject: Re: test fra tordenfugl

Andreas M. Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-11 21:59

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> writes:

> hmmmm - det eneste sted jeg kan finde noget om tegnsæt i min
> Thunderbird, da står der ISO-8859-1
>
> Jeg har ligeledes lavet en test i dk.test - og da står alle angivelser
> også til ISO-8859-1 :

Spøjst. Måske fordi du 1) svarede på et indlæg i macintosh tegnsæt fra
Unison og 2) Thunderbird prøver at bevare tegnsæt encodingen?

Det her er i hvertfald ok.

Viser bare hvor bøvlet verden egentligt er men vi er for forvænte med
ikke at se :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-07-11 11:30

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110720 <nospam0002+20110720@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det her er i hvertfald ok.
>
> Viser bare hvor bøvlet verden egentligt er men vi er for forvænte med

Det er en af grundene til, at jeg altid er gået tilbage til MacSOUP til
nyhedsgrupper, når jeg har prøvet andre programmer. Med andre programmer
er der altid nogle få indlæg, hvor der er problemer med tegnsættene.
Enten er det mig selv, der ikke kan se dem, eller også klager andre over
mit tegnsæt. MacSOUP viser derimod alting korrekt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-11 12:48

Hej,

> [...]
> benytter ikke er sikkert nok...
> Så nu kan jeg hverken se mine gamle backups, lave nye - og heller ikke

Du kan override den beslutning og gøre DHCAST128 "sikkert nok" igen
indtil din producent af NAS'en får lavet en opdatering.

Se hvordan det gøres her:

http://www.alexanderwilde.com/tag/afp/

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 21-07-11 15:06

> http://www.alexanderwilde.com/tag/afp/

Ja den havde jeg også fundet, og den vil efter hvad jeg har læst gøre
NAS'en brugbar som NAS - men den skulle desværre ikke løse problemet med
TM klienten ?

Andreas M. Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 21-07-11 15:47

> Ja den havde jeg også fundet, og den vil efter hvad jeg har læst gøre
> NAS'en brugbar som NAS - men den skulle desværre ikke løse problemet med TM klienten ?

Ved QNAP går der et par uger, før TM virker. De forskellige NAS producenter
bruger vist det samme opensource modul til TM, og det skal opdateres til
Lion først.

Så er der også den vinkel, at gruppen, der laver modulet, gerne vil have
penge, så det ser ud som om der er mere på spil.
Ellers har der vel været tid til at lave det, der har været beta af Lion
ude længe.

--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Fra : Andreas Møller Hans~

Dato : 22-07-11 09:38

> [...]
> penge, så det ser ud som om der er mere på spil.
> Ellers har der vel været tid til at lave det, der har været beta af Lion

Jeg har sendt en mail til LG's support om hvornår jeg kan forvente at
der er en ny firmware tilgængelig - jeg er spændt på hvad de svarer

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 23-07-11 18:44

Hej

On 2011-07-20 19:06:07 +0000, Andreas Møller Hansen said:

> [...]
> se mine netværksdrev...
>
> Her er der vel ikke andet at gøre end at håbe på at LG laver en ny firmware

Du er ikke alene - jeg har samme nas, og samme problem. Dog kan jeg
slet ikke tilgå min nas fra Lion - drev er synlige, men ingen adgang :(

Håber snart LG kommer med en løsning!

Mvh
Hans

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 23-07-11 19:14

Den 23/07/11 19.43, Hans Mouridsen skrev:

> Håber snart LG kommer med en løsning!

Jeg skal nok poste LG's svar - hvis de altså svarer.

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 31-07-11 14:13

On 2011-07-23 18:13:56 +0000, Andreas Møller Hansen said:

> Jeg skal nok poste LG's svar - hvis de altså svarer.

En ny firmware tii september, er hvad de skriver på deres support site
- de må da have en skrue løs?

Andre seriøse producenter tilbyder allerede ny firmware nu, så det er
vidst min første og sidste LG nas!

Mvh
Hans

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 31-07-11 18:50

Den 31/07/11 15.12, Hans Mouridsen skrev:
> En ny firmware tii september, er hvad de skriver på deres support site -
> de må da have en skrue løs?
>
> Andre seriøse producenter tilbyder allerede ny firmware nu, så det er
> vidst min første og sidste LG nas!

Ja de virker ikke særligt seriøse - der kom eller ikke noget svar på min
forespørgsel til support, selvom de lovede svar inden 48 timer...

Andreas M. Hansen