Løver til alle ...
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 13:51

Så er 10.7 tilgængelig i Mac App Store :)

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 20-07-11 15:57

> Så er 10.7 tilgængelig i Mac App Store :)

Så er den installeret

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 20-07-11 16:18

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Så er den installeret

Og alting føles en lille smule hurtigere - herligt :)

(i7, 4 x 2GHz, 4GB RAM)
--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-07-11 16:56

On 2011-07-20 14:56:37 +0000, Franz Berliner said:

> Så er den installeret

Osse her! :)
- David
--
Læs min blog
http://davidbee.info

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 16:58

David Blangstrup <david.blangstrup@gmail.com> wrote:

> Osse her! :)

Jeg er spændt på at høre om alm. mennesker kan vende sig til at bruge
deres trackpad "omvendt"

/thomas

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 20-07-11 17:17

On 20/07/11 17.57, Thomas von Hassel wrote:

> Jeg er spændt på at høre om alm. mennesker kan vende sig til at bruge
> deres trackpad "omvendt"
>
> /thomas

Jeg har kørt med Lion siden preview 2, og jeg synes det er lækkert! Jeg
synes at det er mere intuitivt at scrolle "den anden vej" - især på
trackpad.

Man skal dog lige huske at omstille sig når man f.eks. skal arbejde på
en windows pc.

/Jonas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 20-07-11 17:19

On 2011-07-20 14:56:37 +0000, Franz Berliner said:

> Så er den installeret

Osse her. Men det tog lidt tid at finde ud af at få den gratis, da min
Mac er købt efter 6. juni. Der skulle skrives bynavn og land på
adressen til Apple Store, før det lykkedes.

Første udfordring: TimeMachine vil ikke kendes ved min QNAP NAS. Der er
nogle AFP funktioner, der ikke er understøttet på NAS'en.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 17:29

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> [...]
>
> Første udfordring: TimeMachine vil ikke kendes ved min QNAP NAS. Der er
> nogle AFP funktioner, der ikke er understøttet på NAS'en.

Check om der ikke er en firmware update... min Synology skulle have en
opdatering før AFP virkede igen ..

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 20-07-11 17:41

On 2011-07-20 16:29:03 +0000, Thomas von Hassel said:

> Check om der ikke er en firmware update... min Synology skulle have en
> opdatering før AFP virkede igen ..
>
> /thomas

Opdateringen er ikke klar endnu, men jeg går da ud fra at der snart
kommer én. Der bliver rykket for opdateringen på QNAP's forum.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 20-07-11 20:12

On 20/07/11 18.29, Thomas von Hassel wrote:

> Check om der ikke er en firmware update... min Synology skulle have en
> opdatering før AFP virkede igen ..
>
> /thomas

Men TimeMachine virker ikke på din Synology endnu vel? - min vil i hvert
fald ikke (sidst jeg prøvede for 14dages tid siden).

/Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 20:14

Jonas Bo Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Men TimeMachine virker ikke på din Synology endnu vel? - min vil i hvert
> fald ikke (sidst jeg prøvede for 14dages tid siden).

Jeg har ikke brugt den til TimeMachine af samme grund som jeg anbefaler
folk ikke at bruge TimeMachine til enheder som ikke er enten en
TimeCapsule eller en anden Mac med fildeling ...

Men AFP virker nu jo ...

/thomas

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 20-07-11 20:19

On 20/07/11 21.13, Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> folk ikke at bruge TimeMachine til enheder som ikke er enten en
> TimeCapsule eller en anden Mac med fildeling ...

Ja, de kom hurtigt med en opdatering til AFP syntes jeg. Jeg må indrømme
at jeg ikke benytter TM, men min kæreste er glad for det. Jeg bør nok
købe en TimeCapsule til hende - den volder i hvert fald ikke problemer.

/Jonas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-07-11 11:30

> Jeg har ikke brugt den til TimeMachine af samme grund som jeg anbefaler
> folk ikke at bruge TimeMachine til enheder som ikke er enten en
> TimeCapsule eller en anden Mac med fildeling ...

Eller en ekstern harddisk med kabel, går jeg ud fra. Virker det ikke
fint med en USB- eller FireWire-harddisk?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-11 13:53

> Eller en ekstern harddisk med kabel, går jeg ud fra. Virker det ikke
> fint med en USB- eller FireWire-harddisk?

jep, det vil altid virke...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-07-11 21:40

Den 20/07/11 18.18, Kurt Brixen skrev:

> [...]
>
> Første udfordring: TimeMachine vil ikke kendes ved min QNAP NAS. Der er
> nogle AFP funktioner, der ikke er understøttet på NAS'en.

Min iMac er også købt efter den dato og jeg har ikke opgraderet endnu.
Hvad gør du, hvor og hvordan? Hvilke problemer hvor? Ytr, sig frem, fortæl!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 20-07-11 22:08

On 2011-07-20 20:40:04 +0000, Kurt Hansen said:

> Min iMac er også købt efter den dato og jeg har ikke opgraderet endnu.
> Hvad gør du, hvor og hvordan? Hvilke problemer hvor? Ytr, sig frem,
> fortæl!

Her:
http://www.apple.com/dk/macosx/uptodate/
Klik på "Redeem from the Apple Online Store"

Jeg skrev Apple Store, Cork, Republic of Ireland - det viste sig at der
SKULLE stå en by og et land.
Så kommer der en mail med en kode til AppStore.

Men pas på hvis du har nogle produktionsprogrammer, der ikke virker i Lion.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Niller

Dato : 20-07-11 10:51

On 20 Jul., 18:16, Jonas Bo Jalling <jo...@jalling.dk> wrote:

> Jeg har k rt med Lion siden preview 2, og jeg synes det er l kkert! Jeg
> synes at det er mere intuitivt at scrolle "den anden vej" - is r p
> trackpad.
>
> Man skal dog lige huske at omstille sig n r man f.eks. skal arbejde p
> en windows pc.
>
> /Jonas

Ændre det tilbage til standard i pegefelt

Fra : Niller

Dato : 20-07-11 10:49

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 18:03

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> Ændre det tilbage til standard i pegefelt

Ja, det er jeg godt klar over ... men det var jo ikke mit spørgsmål.

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 21-07-11 19:07

> Så er den installeret

Ingen problemer på MBP.

Har så også lige installeret på en Mac Pro 1,1 - hvorefter Airport ikke
virker ordenligt. Får hele tiden connection timeouts. Kan se at der også
er andre derude der oplever problemet, men er åbenbart lidt random
hvilke maskiner det sker på.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-11 19:28

> [...]

> virker ordenligt. Får hele tiden connection timeouts. Kan se at der også
> er andre derude der oplever problemet, men er åbenbart lidt random

Jeg har problemet på en MacBook Pro når den har været i sleep ...

/thomas

Fra : Tomas Jensen

Dato : 20-07-11 15:58

Den 20/07/11 14.50, Thomas von Hassel skrev:
> Så er 10.7 tilgængelig i Mac App Store :)

Er den også brugbar for mig (Mini 2 GHz Core 2 Duo, 1 GB 1067 DDr3,
SnowLep.)?..... Vil den komme til at gå hurtigere? Langsommere?....
eller i stå?

mvh Tomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 16:06

Tomas Jensen <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> wrote:

> Er den også brugbar for mig (Mini 2 GHz Core 2 Duo, 1 GB 1067 DDr3,
> SnowLep.)?..... Vil den komme til at gå hurtigere? Langsommere?....
> eller i stå?

Du bliver nok ikke lykkelig med kun 1GB ram ... men ellers så opfylder
den krav om minimum en Core 2 Dou eller højere cpu

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-11 16:19

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> Og alting føles en lille smule hurtigere - herligt :)
>
> (i7, 4 x 2GHz, 4GB RAM)

Når du har været det hele igennem, giver du så ikke en vurdering af
missen?

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 20-07-11 19:46

> Så er 10.7 tilgængelig i Mac App Store :)
>

> /thomas

Lion on the way, 33 minuttes to go (:

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 19:53

> Så er 10.7 tilgængelig i Mac App Store :)

Og mens i venter på download så kan i jo læse denne:

<http://arstechnica.com/apple/reviews/2011/07/mac-os-x-10-7.ars/1>

/thomas

Fra : Esben

Dato : 20-07-11 21:50

> Og mens i venter på download så kan i jo læse denne:
>
> <http://arstechnica.com/apple/reviews/2011/07/mac-os-x-10-7.ars/1>
>
> /thomas

"Apple appears tired of dragging people kicking and screaming into the
future; with Lion, it has simply decided to leave without us."

LOL - det er sådan det føles. Måske skal man være iOS bruger for at
synes at det er så cool.

Og så er der Rosetta-problematikken, hvis andre trænger til at fordybe
sig i den:
<http://tidbits.com/article/12191>

vh esben
has-been-fanboy,der ville ønske Apples produkter stadigt kunne begejstre

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 21:56

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> future; with Lion, it has simply decided to leave without us."
>
> LOL - det er sådan det føles. Måske skal man være iOS bruger for at

Det ved jeg nu ikke. De fleste ting er "optional" ... og mange af
tingene kan potentielt gøre det nemmere for brugere på "lavere" niveau
og som har lært at bruge f.eks. en iPhone eller iPad.

> Og så er der Rosetta-problematikken, hvis andre trænger til at fordybe
> sig i den:
> <http://tidbits.com/article/12191>

Den har vi jo været over tidligere ... og Apple har aldrig været bange
for at brænde sine broer bag sig.

> vh esben
> has-been-fanboy,der ville ønske Apples produkter stadigt kunne begejstre

/thomas - som aldrig har været "fanboy"

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-07-11 11:30

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> vh esben
> has-been-fanboy,der ville ønske Apples produkter stadigt kunne begejstre

Jeg er nu ret begejstret. Jeg har prøvet at miste timers skriveri, fordi
jeg har glemt at gemme på harddisken. Det er da skønt at det sker
automatisk nu. Jeg glæder mig også som et lille barn til iCloud. Det vil
være skønt at kunne arbejde på en artikel hjemme, og så senere sidde
f.eks. i toget og bare kunne arbejde videre på den, hvor jeg kom til
hjemme. Helt automatisk, uden man selv skal sørge for at gemme det
rigtige sted og hente den et eller andet sted fra igen. Jeg ved godt, at
ovenstående godt kan lade sig gøre nu, men det foregår ikke helt så
automatisk, som det vil komme til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-11 20:32

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> writes:

> Første udfordring: TimeMachine vil ikke kendes ved min QNAP NAS. Der
> er nogle AFP funktioner, der ikke er understøttet på NAS'en.

Det er den slags "morsomme" overraskelser jeg er blevet træt af, og
derfor at jeg ikke bruger trediepartsløsninger til Time Machine. De har
det med at vise sig når man har mindst brug for det...

Husk også når opdateringen er kommet, at lave en brandøvelse (bah).

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 20:33

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110720 <nospam0002+20110720@gmail.com> wrote:

> (bah).

buh ?

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 20-07-11 20:47

> [...]
> det med at vise sig når man har mindst brug for det...
>
> Husk også når opdateringen er kommet, at lave en brandøvelse (bah).

Heldigvis bruger jeg også en almindelig usb-harddisk til TimeMachine, men
den daglige backup kører på NAS'en.

Det kan være at det er tid til nyt udstyr nu. Og så lade nas kun være nas.
Jeg kunne også godt bruge en gigabit-router.

--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-11 20:34

> Og mens i venter på download så kan i jo læse denne:
>
> <http://arstechnica.com/apple/reviews/2011/07/mac-os-x-10-7.ars/1>

Du har ikke læst det på Slashdot, vel?

Serveren er i hvert fald svært belastet :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 20:41

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110720 <nospam0002+20110720@gmail.com> wrote:

> Du har ikke læst det på Slashdot, vel?

Hvorfor skulle jeg læse en Ars artikel på slashdot (forvirret)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-11 20:37

> buh ?

Bah. Brandøvelser er kedelige og tager lang tid, men efter sådan en
"hovsa"-oplevelse ville jeg ikke stole på min backup førend jeg havde
testet den.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-11 20:47

> Hvorfor skulle jeg læse en Ars artikel på slashdot (forvirret)

Du har ikke læst OM artiklen på slashdot vel?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 20:47

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110720 <nospam0002+20110720@gmail.com> wrote:

> Du har ikke læst OM artiklen på slashdot vel?

nix, slashdot er en af de få ting jeg aldrig har lært at holde af ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-11 21:18

> nix, slashdot er en af de få ting jeg aldrig har lært at holde af ...

NÃ¥, men det er der sikkert mange andre der har. ArsTechnica plejer at
have et trofast publikum på Slashdot.

Også lige meget. Jeg kan jo se at jeg kan få OS X Server på begge
Mac'erne for 500 kroner i det hele. Det er da det ultimative røverkøb
:)

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 21:29

Er på App Store og har loggit ind og købt OSX Lion

Hvordan kan jeg se om den opdaterer macbook'en ?

I det lille ikon under løvehovedet står der Installing men ellers kan
jeg ikke se at der sker noget.

Allan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 21:32

Allan Jensen <> wrote:

> Er på App Store og har loggit ind og købt OSX Lion
>
> Hvordan kan jeg se om den opdaterer macbook'en ?
>
> I det lille ikon under løvehovedet står der Installing men ellers kan
> jeg ikke se at der sker noget.

Den er nok ved at downloade stadigvæk ... du kan se status for download
i Mac App Store under "Purchased"

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 21:33

On Wed, 20 Jul 2011 22:31:32 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>Den er nok ved at downloade stadigvæk ... du kan se status for download
>i Mac App Store under "Purchased"
>
>/thomas

OK, tak for hjælpen - den downloader.

Allan

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-11 21:33

> Den er nok ved at downloade stadigvæk ... du kan se status for download
> i Mac App Store under "Purchased"

Det er en 3.7 Gb download. Kan du hente 1 Mb/s tager det cirka en time.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-11 21:36

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110720 <nospam0002+20110720@gmail.com> wrote:

> Det er en 3.7 Gb download. Kan du hente 1 Mb/s tager det cirka en time.

Smart træk af Apple at du, hvis du venter lidt, kan købe en USB stick
med 10.7 ... for lidt ekstra mønter ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-07-11 11:30

> Smart træk af Apple at du, hvis du venter lidt, kan købe en USB stick
> med 10.7 ... for lidt ekstra mønter ...

Jo jo, for de få, der har specielle forhold med manglende eller langsom
internetforbindelse og den slags. For de fleste er det hurtigere,
nemmere og billigere at lade computeren hente Lion. Man kan jo bare lade
den tygge på det en times tid. Det er jo ikke noget problem at bruge
computeren imens, eller man kan gøre det, mens man sover eller laver
noget andet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-11 13:53

> [...]
> den tygge på det en times tid. Det er jo ikke noget problem at bruge
> computeren imens, eller man kan gøre det, mens man sover eller laver

Hvis du følger med i debatten i USA (og Australien for den sags skyld)
så er der mange der sidder på enten _meget_ langsomme forbindelser,
eller har "bandwidth caps" altså ikke bare kan downloade den ene GB
efter den anden uden at skulle af med flere penge.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-07-11 18:05

> [...]
> eller har "bandwidth caps" altså ikke bare kan downloade den ene GB
> efter den anden uden at skulle af med flere penge.

Det ved jeg godt. De er frygteligt bagud. Nu skrev du "du", så jeg
regnede med, at det havde relevans for denne diskussion. Som om du
mente, det var et problem at vente en time på at hente det ned. Det er
trods alt hurtigere end at skulle gå ned i butikken eller at vente på en
forsendelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-11 21:36

On Wed, 20 Jul 2011 22:32:45 +0200, nospam0002+20110720@gmail.com
(Thorbjørn Ravn Andersen, 20110720) wrote:

>Det er en 3.7 Gb download. Kan du hente 1 Mb/s tager det cirka en time.

Hm, måske skulle jeg så have ventet til i morgen og dog jeg kan vel
bare pause den og så fortsætte i morgen.

Allan

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-07-11 21:57

esha@nospamget2net.dk (Esben) writes:

> Og så er der Rosetta-problematikken, hvis andre trænger til at fordybe
> sig i den:
> <http://tidbits.com/article/12191>

Det skulle ikke undre mig om de om meget kort tid "overgiver sig" og
laver det til et tilkøb i Apple Store.

Fra : Esben

Dato : 22-07-11 13:37

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110720 <nospam0002+20110720@gmail.com> wrote:

> Det skulle ikke undre mig om de om meget kort tid "overgiver sig" og
> laver det til et tilkøb i Apple Store.

Tror du virkelig? Det ville "deny the purpose" ville det ikke?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 13:40

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Tror du virkelig? Det ville "deny the purpose" ville det ikke?

Jeg vil undre mig _meget_ ... Apple presser de nye teknologier igennem
fra alle sider, og lave en tilbage gang på den måde vil være næsten
utænkelig.

Dog vil jeg synes det er en mulighed for en 3. parts udivkler at lave en
løsning og sælge til folk der absolut ikke kan leve uden diverse PPC
programmer.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-07-11 17:25

Esben wrote:

> Tror du virkelig? Det ville "deny the purpose" ville det ikke?

Jeg véd ikke, hvad det ville være, men vi er mange, der er godt sure
lige nu - inkl. Europas største Apple forhandler, Humac. De er blevet
kimet ned af folk i dag, der har klaget over både manglende Rosetta og
ikke mindst manglende mulighed for at købe en hard-copy version af Lion.
Humac bekræftede også over for mig, at der ikke senere vil komme en
hard-copy version hverken på USB stick eller DVD.

Jeg har sagt det her før, - at jeg under ingen omstændigheder vil have,
at Apple eller nogen anden skal have kendskab til, hvad jeg har liggende
på mine computere, og jeg har også d.d. fået bekræftet, at ved download
af Lion, afgiver du 100% information om, hvad du har liggende af *ALT*
lige fra dokumenter, programmer, lyd- og billedfiler og andre filer.

Den politik fra Apples side, finder jeg mig ganske enkelt ikke i, - og
så er det for mit vedkommende slut med længere at købe Apple systmer, og
så må jeg indtil, der kommer et ordentlig Linux system med både
forstørrelse og talesyntese, nøjes med det, jeg har nu!

Allerede nu er vi en gruppe, der er ved at undersøge, om Apple med dette
er gået /for/ vidt og dermed også har overskredet grænsen for, hvad der
er lovligt i forhold til - især - den amerikanske lovgivning om
indgriben og krænkelse af privatlivet.

mvh. Erik Rihcard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 17:33

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> Humac bekræftede også over for mig, at der ikke senere vil komme en
> hard-copy version hverken på USB stick eller DVD.

Sjovt nok så kommer der en USB stick ... så de skulle måske chekke deres
kilder ....

<http://www.apple.com/pr/library/2011/07/20Mac-OS-X-Lion-Available-Today
-From-the-Mac-App-Store.html>

"Lion will be made available on a USB thumb drive through the Apple
Store® (www.apple.com) for $69 (US)"

> [...]
> af Lion, afgiver du 100% information om, hvad du har liggende af *ALT*
> lige fra dokumenter, programmer, lyd- og billedfiler og andre filer.

bwahahahahahahaha .... nu stopper du, eller kommer med dokumentationen.

> [...]
> er gået /for/ vidt og dermed også har overskredet grænsen for, hvad der
> er lovligt i forhold til - især - den amerikanske lovgivning om

Din sølvpapirshat strammer ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 23:57

> [...]

> af Lion, afgiver du 100% information om, hvad du har liggende af *ALT*
> lige fra dokumenter, programmer, lyd- og billedfiler og andre filer.

Jeg går ud fra at det er dette Erik mener mht. "At Apple skal melde rent
ud".

Jeg mangler stadig enhver form for opfølgning, dokumentation eller lign.
at det har noget som helst hold i virkeligheden.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-07-11 15:21

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Eller en ekstern harddisk med kabel, går jeg ud fra. Virker det ikke
> fint med en USB- eller FireWire-harddisk?

Der er den der nye skærm med Thunderbolt jo fiks. Så kan USB-disken
sidde i skærmen og stadig være lokal uden at skulle sluttes til og fra.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 21-07-11 19:11

nospam0002+20110721@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110721)
writes:

> Der er den der nye skærm med Thunderbolt jo fiks. Så kan USB-disken
> sidde i skærmen og stadig være lokal uden at skulle sluttes til og fra.

Og vupti, pludseligt er der firewire på en MacBook Air...

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-11 19:28

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> nospam0002+20110721@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110721)

> Og vupti, pludseligt er der firewire på en MacBook Air...

og ethernet :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-07-11 20:23

> og ethernet :)

Og en stor skærm
Det begynder bare at blive svært at have den i tasken.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-07-11 19:32

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Og vupti, pludseligt er der firewire på en MacBook Air...

Jamen, hvad skal man dog BRUGE det til?!?!

Altså :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-07-11 19:35

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110721 <nospam0002+20110721@gmail.com> wrote:

> Jamen, hvad skal man dog BRUGE det til?!?!
>
> Altså :)

HASTIGHED!

/thomas

Fra : Esben

Dato : 22-07-11 21:58

> HASTIGHED!

Hvis der så bare var eSATA i skærmen også, se det ville være guf...!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 22:03

> Hvis der så bare var eSATA i skærmen også, se det ville være guf...!

Der er jo en Thunderbolt port, så det kan man jo få ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 23-07-11 00:46

> Der er jo en Thunderbolt port, så det kan man jo få ...

For en ekstra masse gryn - har i øvrigt ikke set nogen endnu?!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-07-11 13:43

esha@nospamget2net.dk (Esben) writes:

> Tror du virkelig? Det ville "deny the purpose" ville det ikke?

Kommer SANDELIG an på hvad prisen er.

Budskabet om at "det kan ikke forventes at være på maskinen" går vel
stadig klart igennem?

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 22-07-11 17:32

On Fri, 22 Jul 2011 18:24:46 +0200, <Erik Richard Sørensen> wrote:

> [...]
> Humac bekræftede også over for mig, at der ikke senere vil komme en
> hard-copy version hverken på USB stick eller DVD.

Det kommer på USB, i August. Usiansk pris er $69. Oppdager man først
etter å ha installert ett nytt styresystem at det mangler viktige ting
så har man vært for ivrig.

Users who do not have broadband access at home, work or school can
download Lion at Apple retail stores and later this August, Lion will be
made available on a USB thumb drive through the Apple Store®
(www.apple.com) for $69 (US)

http://www.apple.com/pr/library/2011/07/20Mac-OS-X-Lion-Available-Today-From-the-Mac-App-Store.html

Jeg vil anta at det ikke begrenser seg til den Amerikanske nettbutikken.

> [...]
> af Lion, afgiver du 100% information om, hvad du har liggende af *ALT*
> lige fra dokumenter, programmer, lyd- og billedfiler og andre filer.

Dette er en påstand du nesten må kunne dokumentere.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 17:34

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Det kommer på USB, i August. Usiansk pris er $69. Oppdager man først etter
> å ha installert ett nytt styresystem at det mangler viktige ting så har
> man vært for ivrig.

Jep, og at Rosetta ikke er inkluderet har været dækket i alle reviews og
beskrivelser af systemet ... det er ikke forbudt at tænke sig om.

> [...]
> om-the-Mac-App-Store.html
>
> Jeg vil anta at det ikke begrenser seg til den Amerikanske nettbutikken.

korrekt ...

> Dette er en påstand du nesten må kunne dokumentere.

+1 ... men det ved vi godt ikke sker.

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 22-07-11 17:57

On Fri, 22 Jul 2011 18:34:03 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
> Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Jep, og at Rosetta ikke er inkluderet har været dækket i alle reviews og
> beskrivelser af systemet ... det er ikke forbudt at tænke sig om.

Jeg har installert Lion på min jobbmaskin (mine viktige data er uansett
på fil og mailservere). Jeg har installert det på min MBA. Den er
uansett en sekundærmaskin jeg når som helst kan nullstille. Men jeg
hadde selvfølgelig verifisert backup av begge maskinene før jeg satte
igang.

Men på iMac som er min hovedmaskin kommmer jeg til å vente til minimum
10.7.2 eller .3

Men installerer man ett nytt styresystem dag 1, og uten ha sjekket hva
det kan gjøre med viktige programmer og uten å ta en full backup til en
ekstern disk som man har testet (og er man avhengig av f.eks Rosetta som
burde tilsi en viss erfaring med Mac) har man seg selv litt å takke.

> +1 ... men det ved vi godt ikke sker.

Har vel ikke vært særlig overbevist av tidligere forsøk.