| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Mærkeligt brev fra fogeden ? Fra : Lars F. | 
  Dato :  16-07-11 17:47 |  
  |   
            Jeg har modtaget en mildest talt mystik skrivelse der går på Dong vil
 ind i mit hjem ved hjælp af fogedrettens bistand for at afbryde min el/
 afløsningsmåler og så frem  jeg ikke er på min bopæl 16/7-2011 mellem
 0945 og 1545 så vil der blive tilkaldt en låsesmed på min regning.
 
 Når man modtager sådan en skrivelse (der er ikke noget krav eller nogen
 begrundelse) - jeg har ikke modtaget noget sådan med posten.eller er
 blevet kontaktet på anden måde
 
 ja -Så er det oplagte at spørge sig selv : hvad går det i grunden
 ud på ? jeg begriber det ikke !!!!
 
 jeg har punktligt betalt mine el regninger over betalings service på
 adressen siden oktober 1994 , men det undre mig bare fordi normalt hvis
 der er problemer med et eller andet - så gør man sig jo lige den
 ulejlighed at kontakte kunden med en redegørelse for hvad det i grunden
 er de gerne vil have en til - det er ikke sket.
 
 mit spørgsmål er (hvis der er nogen der ved det)
 
 Har jeg ikke krav på at vide hvad det drejer sig om ?
 
 Skal der ikke i det hele taget sendes en redegørelse - for hvorfor de
 vil gøre det som de nu siger de vil gøre ?
 
 skal der ikke sendes rykker , hvis det er penge det drejer sig om ?
 (hvad undre mig fordi så kan de bare trække dem på pbs)
 
 Hvis disse forhold ikke på forhånd er afklaret - er det så ikke et brud
 på  f.eks § 264 (forudsat de rent faktisk kommer ind i mit hjem)
 
 Hvad skal jeg gøre ?
 
 Venligst
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           N.B.DK (16-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : N.B.DK | 
  Dato :  16-07-11 17:51 |  
  |   
            "Lars F." <brevtilhk@hotmail.com> wrote in message
 news:ivsfa7$18t$1@speranza.aioe.org
 
 > Hvad skal jeg gøre ?
 
 den 16-07 er idag, så hvorfor spurgte du dem ikke hvad der ligger til grund 
 for deres handling? du har vel fået lukket for strømmen nu?
 
 -- 
 MVH. N_B_DK 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars F. (16-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars F. | 
  Dato :  16-07-11 20:35 |  
  |   
            Den 16-07-2011 18:51, N.B.DK skrev:
 > den 16-07 er idag, så hvorfor spurgte du dem ikke hvad der ligger til grund 
 > for deres handling? du har vel fået lukket for strømmen nu?
 
 
 jeg fik brevet med posten i dag kl 12 (ikke anbefalet)
 - der er nu ikke sket noget ?
 men det er da sært de ikke skriver hvad det drejer sig om ?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars F. (16-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars F. | 
  Dato :  16-07-11 20:36 |  
  |   
            Den 16-07-2011 18:51, N.B.DK skrev:
 > den 16-07 er idag, så hvorfor spurgte du dem ikke hvad der ligger til grund 
 > for deres handling? du har vel fået lukket for strømmen nu?
 
 
 pardon det er den 16/08 ...
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus H (16-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus H | 
  Dato :  16-07-11 21:17 |  
  |   
            
 
 "Lars F."  skrev i meddelelsen news:ivsp7c$oda$2@speranza.aioe.org...
 
 Den 16-07-2011 18:51, N.B.DK skrev:
 > den 16-07 er idag, så hvorfor spurgte du dem ikke hvad der ligger til 
 > grund
 > for deres handling? du har vel fået lukket for strømmen nu?
 
 
 pardon det er den 16/08 ...
 
 Så er problemet da til at overse.
 Ring til demog spørg!
 
 Klaus H 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kurd (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kurd | 
  Dato :  17-07-11 15:02 |  
  |   
            
 "Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4e21f1c6$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >
 > "Lars F."  skrev i meddelelsen news:ivsp7c$oda$2@speranza.aioe.org...
 >
 > Den 16-07-2011 18:51, N.B.DK skrev:
 >> den 16-07 er idag, så hvorfor spurgte du dem ikke hvad der ligger til 
 >> grund
 >> for deres handling? du har vel fået lukket for strømmen nu?
 >
 >
 > pardon det er den 16/08 ...
 >
 > Så er problemet da til at overse.
 > Ring til demog spørg!
 >
 > Klaus H
 
 
 Det er jo sjovere (og nemmere) at få to dusin gæt. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Kjaergaard (16-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Kjaergaard | 
  Dato :  16-07-11 18:15 |  
  |   
            On Sat, 16 Jul 2011 18:47:06 +0200, "Lars F." <brevtilhk@hotmail.com>
 wrote:
 
 >ja -Så er det oplagte at spørge sig selv : hvad går det i grunden
 >ud på ? 
 Du har nok ikke fået betalt indtil flere regninger fra Dong og nu har
 de mistet tålmodigheden og vil lukke for forsyningen.
 
 >jeg har punktligt betalt mine el regninger over betalings service på
 >adressen siden oktober 1994 , men det undre mig bare fordi normalt hvis
 >der er problemer med et eller andet - så gør man sig jo lige den
 >ulejlighed at kontakte kunden med en redegørelse for hvad det i grunden
 >er de gerne vil have en til - det er ikke sket.
 De har med garanti henvendt sig til dig flere gange.
 
 >mit spørgsmål er (hvis der er nogen der ved det)
 >Har jeg ikke krav på at vide hvad det drejer sig om ?
 Jo det har du da krav på, men dit problem lige nu er:
 
 Kig dine PBS betalinger til Dong igemmen, skriv dem alle op i
 kronologisk rækkefølge.
 Se efter om der er nogle huller i betalingen, den plejer jo at skulle
 falde ret regelmessigt.
 Se efter om de har fundet sted i det sidste halve/hele år i det hele
 taget.
 
 >Skal der ikke i det hele taget sendes en redegørelse - for hvorfor de
 >vil gøre det som de nu siger de vil gøre ?
 De har med garanti også sendt noget til dig, du har så af årsager der
 pt ikke er klarlagt (men med stor sandsynlighed skyldes handlinger,
 eller mangel på samme, som du har foretaget) ikke modtaget dem.
 
 >skal der ikke sendes rykker , hvis det er penge det drejer sig om ?
 >(hvad undre mig fordi så kan de bare trække dem på pbs)
 Du eller din bank, eller Dong har måske fået skiftet konto nummere på
 et tidspunkt og der er så sket en fejl et sted i den forbindelse.
 
 >Hvis disse forhold ikke på forhånd er afklaret - er det så ikke et brud
 >på  f.eks § 264 (forudsat de rent faktisk kommer ind i mit hjem)
 >
 >Hvad skal jeg gøre ?
 Kontakt Dong ASAP og få klarlagt hvad der er sket, og det er med
 garanti at regningerne ikke er blevet betalt.
 
 
 /Hans
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter LJ (16-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter LJ | 
  Dato :  16-07-11 18:21 |  
  |   
            
 
 "Hans Kjaergaard"  skrev i meddelelsen 
 news:j7h3275aucslj9ffmkbuokfv2sobjeqdhk@4ax.com...
 
 On Sat, 16 Jul 2011 18:47:06 +0200, "Lars F." <brevtilhk@hotmail.com>
 wrote:
 
 >ja -Så er det oplagte at spørge sig selv : hvad går det i grunden
 >ud på ?
 
 Jeg fik et lign. brev fra en elektriker der skulle skifte min el-måler til 
 en ny som de selv kunne aflæse inde fra SEAS-NVE
 og derved undgå a conto betalinger, men betale for forbrug måned for måned.
 Jeg fik også et "truende" brev og klagede straks til SEAS-NVE over tonen i 
 brevet som var sendt af elektrikerfirmaet.
 I mit brev stod der også at den skulle have været skiftet for længst, men 
 jeg har ikke fået nogen henvendelse tidligere.
 
 De skulle bare lige have prøvet at møde op på den måde....de var blevet 
 sendt væk igen.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Lars F. (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars F. | 
  Dato :  17-07-11 19:54 |  
  |   
            Den 16-07-2011 19:21, Peter LJ skrev:
 > I mit brev stod der også at den skulle have været skiftet for længst,
 > men jeg har ikke fået nogen henvendelse tidligere.
 > 
 > De skulle bare lige have prøvet at møde op på den måde....de var blevet
 > sendt væk igen.
 
 
 jo men hvis de dukker op med fogden og man siger nej så er det Politiet
 man kan ikke vinde
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole C (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  17-07-11 10:16 |  
  |   
            Hans Kjaergaard skrev blandt andet:
 
 > Du har nok ikke fået betalt indtil flere regninger fra Dong og nu har
 > de mistet tålmodigheden og vil lukke for forsyningen.
 >
 >> jeg har punktligt betalt mine el regninger over betalings service på
 >> adressen siden oktober 1994 , men det undre mig bare fordi normalt
 >> hvis der er problemer med et eller andet - så gør man sig jo lige den
 >> ulejlighed at kontakte kunden med en redegørelse for hvad det i
 >> grunden er de gerne vil have en til - det er ikke sket.
 
 > De har med garanti henvendt sig til dig flere gange.
 
 (klip)
 
 Lige netop DONG har mange gange været i søgelyset på grund af roderi med 
 regningsopkrævningerne.
 
 -- 
 vh
 Ole C 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Hans Kjaergaard (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Kjaergaard | 
  Dato :  17-07-11 10:25 |  
  |   
            On Sun, 17 Jul 2011 11:15:43 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:
 
 >Hans Kjaergaard skrev blandt andet:
 >
 >> Du har nok ikke fået betalt indtil flere regninger fra Dong og nu har
 >> de mistet tålmodigheden og vil lukke for forsyningen.
 >>
 >>> jeg har punktligt betalt mine el regninger over betalings service på
 >>> adressen siden oktober 1994 , men det undre mig bare fordi normalt
 >>> hvis der er problemer med et eller andet - så gør man sig jo lige den
 >>> ulejlighed at kontakte kunden med en redegørelse for hvad det i
 >>> grunden er de gerne vil have en til - det er ikke sket.
 >
 >> De har med garanti henvendt sig til dig flere gange.
 >
 >(klip)
 >
 >Lige netop DONG har mange gange været i søgelyset på grund af roderi med 
 >regningsopkrævningerne.
 
 Og det skulle være grund nok til at man bare kan læne sig tilbage og
 sige "ikke mit problem" ?
 
 OPer har med brevet fået et problem, og det er der kun ham selv til at
 tage vare på at få udredt uanset hvad/hvor problemet er opstået.
 
 At han måske har misforstået problemets kerne er en anden sag. Det kan
 være at det ikke er en lukning af strømmen der varsles, men derimod en
 udskiftning af el-måleren.
 
 
 /Hans
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ole C (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  17-07-11 13:01 |  
  |   
            Hans Kjaergaard skrev blandt andet:
 
 
 >> Lige netop DONG har mange gange været i søgelyset på grund af roderi
 >> med regningsopkrævningerne.
 >
 > Og det skulle være grund nok til at man bare kan læne sig tilbage og
 > sige "ikke mit problem" ?
 
 Det skriver jeg da intet om.
 Dit indlæg afspejler til gengæld klart, at du ikke er i tvivl om at OP er 
 synderen, så  stille og roligt gjorde jeg opmærksom at DONG har lavet masser 
 af fejl - som har været meget omtalt.
 
 -- 
 vh
 Ole C 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Hans Kjaergaard (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Kjaergaard | 
  Dato :  17-07-11 13:31 |  
  |   
            On Sun, 17 Jul 2011 14:00:33 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:
 
 >Hans Kjaergaard skrev blandt andet:
 >
 >
 >>> Lige netop DONG har mange gange været i søgelyset på grund af roderi
 >>> med regningsopkrævningerne.
 >>
 >> Og det skulle være grund nok til at man bare kan læne sig tilbage og
 >> sige "ikke mit problem" ?
 >
 >Det skriver jeg da intet om.
 >Dit indlæg afspejler til gengæld klart, at du ikke er i tvivl om at OP er 
 >synderen,
 Det er der også meget stor sandsynlighed for hvis ellers brevet er
 omkring manglende betaling for levering af strøm. Det er OPers pligt
 at tilse at regningerne bliver betalt, eller tage skraldet
 efterfølgende.
 
 >så  stille og roligt gjorde jeg opmærksom at DONG har lavet masser 
 >af fejl - som har været meget omtalt.
 Hvilket ikke ændre på at OPer har problemet, og der kun er ham selv
 til at udrede det, og det uanset om det er Dong der har lavet en fejl
 eller om det er OPer der har aben.
 
 Det jeg gør opmærksom på er at OPer har problemet og han finder ikke
 løsningen ved at lytte til "Lige netop DONG har mange gange været i
 søgelyset på grund af roderi med regningsopkrævningerne".
 Det er nok et rigtigt dårligt udgangspunkt at ringe til Dong og sige
 "Nå har i rod i regnskaberne igen ?".
 
 Han skal selv tage kontakt til Dong og finde ud af de nærmere
 omstændigheder, hvis det er en simpel målerudskiftning er problemet
 nok til at overse og løse, men er det en eller flere manglende
 betalinger der er grunden til henvendelsen er tingene lidt mere
 bøvlet.
 
 
 /Hans
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Hauge (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hauge | 
  Dato :  17-07-11 13:34 |  
  |   
            Den 17-07-2011 14:30, Hans Kjaergaard skrev:
 > Det er nok et rigtigt dårligt udgangspunkt at ringe til Dong og sige
 > "Nå har i rod i regnskaberne igen ?".
 
 Hvis han kan bevise at han har betalt, så er det da rystende ligegyldigt 
 hvordan han henvender sig til DONG.
 
 Men uanset hvad, så er det da godt at vi har andre til at dømme folk, 
 end brevkursusadvokater.
 
 Mvh Hauge
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Hans Kjaergaard (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Kjaergaard | 
  Dato :  17-07-11 13:44 |  
  |   
            On Sun, 17 Jul 2011 14:33:33 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
 wrote:
 
 >Den 17-07-2011 14:30, Hans Kjaergaard skrev:
 >> Det er nok et rigtigt dårligt udgangspunkt at ringe til Dong og sige
 >> "Nå har i rod i regnskaberne igen ?".
 >
 >Hvis han kan bevise at han har betalt
 Hvad vi så ikke ved noget som helst om, OPer ved det nok heller ikke
 selv. Han tror at fordi han benytter PBS så kører det helt af sig
 selv, men der tager han fejl.
 
 >så er det da rystende ligegyldigt 
 >hvordan han henvender sig til DONG.
 Nej, ikke hvis han vil have sagen løst hurtigst muligt. Og står de
 udenfor og vil lukke for strømmen så lukker da altså med mindre at en
 kontrolopringning til Dong kan bekræftige at regningerne er betalt.
 
 
 /Hans
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Hauge (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hauge | 
  Dato :  17-07-11 13:49 |  
  |   
            Den 17-07-2011 14:44, Hans Kjaergaard skrev:
 >> Hvis han kan bevise at han har betalt
 > Hvad vi så ikke ved noget som helst om,
 
 Det kniber med at læse, hva'?
 
 Lagde du mærke til "Hvis han kan bevise at han har betalt"?
 
 Prøv nu at forholde dig til det du svarer på, fremfor at dømme folk ud 
 fra noget du ikke aner noget om.
 
 Firmaer har ikke *altid* ret, men som oftest.
 
 /Hauge
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Hans Kjaergaard (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Kjaergaard | 
  Dato :  17-07-11 14:06 |  
  |   
            On Sun, 17 Jul 2011 14:48:44 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
 wrote:
 
 >Prøv nu at forholde dig til det du svarer på, fremfor at dømme folk ud 
 >fra noget du ikke aner noget om.
 Jeg forholder mig til det OPer har skrevet.
 OPers bevis ud fra det oplyste er:
 ********************
 Jeg har punktligt betalt mine el regninger over betalings service på
 adressen siden oktober 1994
 ********************
 Et yderst tvivlsomt bevis.
 Han har tilsyneladende ikke engang undersøgt om regningerne er blevet
 betalt via PBS, han tager det for givet, og det er en stor fejl.
 
 >Firmaer har ikke *altid* ret, men som oftest.
 Enig.
 
 
 /Hans
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Jubi (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jubi | 
  Dato :  17-07-11 14:02 |  
  |   
            "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen 
 news:tql5279b89q5129esb9123dukt7sf2u2si@4ax.com...
 > On Sun, 17 Jul 2011 14:33:33 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
 > wrote:
 >
 >>Den 17-07-2011 14:30, Hans Kjaergaard skrev:
 >>> Det er nok et rigtigt dårligt udgangspunkt at ringe til Dong og sige
 >>> "Nå har i rod i regnskaberne igen ?".
 >>
 >>Hvis han kan bevise at han har betalt
 > Hvad vi så ikke ved noget som helst om, OPer ved det nok heller ikke
 > selv. Han tror at fordi han benytter PBS så kører det helt af sig
 > selv, men der tager han fejl.
 >
 >>så er det da rystende ligegyldigt
 >>hvordan han henvender sig til DONG.
 > Nej, ikke hvis han vil have sagen løst hurtigst muligt. Og står de
 > udenfor og vil lukke for strømmen så lukker da altså med mindre at en
 > kontrolopringning til Dong kan bekræftige at regningerne er betalt.
 >
 >
 > /Hans
 
 Du har helt ret, og så kan der ikke koges mere suppe på den pølse.
 
 -- 
 Tårnet: Delta 351, trafik jeres klokken 10, 6 kilometer.
 Delta 351: Tårn, giv os et andet tip, vi har digitale ure.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Cykelsmeden (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Cykelsmeden | 
  Dato :  17-07-11 14:09 |  
  |   
            Den 17-07-2011 15:01, Jubi skrev:
 >>   mindre at en
 >> >  kontrolopringning til Dong kan bekræftige at regningerne er betalt.
 >> >
 >> >
 >> >  /Hans
 > Du har helt ret, og så kan der ikke koges mere suppe på den pølse.
 eller behørig dokumentation for at DONG roder!
 
 //fnn
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ole C (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  17-07-11 15:22 |  
  |   
            Hans Kjaergaard skrev blandt andet:
 
 >> Dit indlæg afspejler til gengæld klart, at du ikke er i tvivl om at
 >> OP er synderen,
 
 > Det er der også meget stor sandsynlighed for hvis ellers brevet er
 > omkring manglende betaling for levering af strøm. Det er OPers pligt
 > at tilse at regningerne bliver betalt, eller tage skraldet
 > efterfølgende.
 
 Hvor du altså ignorerer  de mange sager som for eksempel DR's Kontant har 
 fortalt om.
 
 >> så  stille og roligt gjorde jeg opmærksom at DONG har lavet masser
 >> af fejl - som har været meget omtalt.
 
 > Hvilket ikke ændre på at OPer har problemet, og der kun er ham selv
 > til at udrede det, og det uanset om det er Dong der har lavet en fejl
 > eller om det er OPer der har aben.
 
 Det er jeg da helt enig i.
 Til gengæld er jeg stærkt uenig i dit udgangspunkt om DONG's (og mange andre 
 firmaers) ufejlbarlighed - og at fejlen nærmest som en naturlov ligger hos 
 OP.
 Og du har vel lagvt mærke til at mit indlæg var en kommentar til dit 
 indlæg - ikke til OP's.
 
 -- 
 vh
 Ole C 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Hans Kjaergaard (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Kjaergaard | 
  Dato :  17-07-11 15:53 |  
  |   
            On Sun, 17 Jul 2011 16:22:17 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:
 
 >> Det er der også meget stor sandsynlighed for hvis ellers brevet er
 >> omkring manglende betaling for levering af strøm. Det er OPers pligt
 >> at tilse at regningerne bliver betalt, eller tage skraldet
 >> efterfølgende.
 >
 >Hvor du altså ignorerer  de mange sager som for eksempel DR's Kontant har 
 >fortalt om.
 Hvad kan jeg bruge specifikke enkeltsager til når det generelle billed
 afviger fra disse spetakulærer enkeltsager ?
 
 >> Hvilket ikke ændre på at OPer har problemet, og der kun er ham selv
 >> til at udrede det, og det uanset om det er Dong der har lavet en fejl
 >> eller om det er OPer der har aben.
 >
 >Det er jeg da helt enig i.
 >Til gengæld er jeg stærkt uenig i dit udgangspunkt om DONG's (og mange andre 
 >firmaers) ufejlbarlighed - og at fejlen nærmest som en naturlov ligger hos 
 >OP.
 Det generelle billed er at firmaerne i langt de fleste sager mht.
 påståede ubetalte regninger har ret, så jo det er næsten en naturlov.
 I mange tilfælde, for ikke at sige "de fleste", så ligger fejlen hos
 forbrugeren.
 Sammenligner man med antallet af "korrekte regninger" med "regninger
 med fejl i" så er billedet meget mere tydeligt, der sker meget få
 fejl.
 Men der vil jo altid være et firma der har flest fejl (og det kunne
 være Dong ?), men det kan man som forbruger bare ikke bruge som et
 argument (for ikke at anderkende et evt. krav) før man ved om der er
 sket en fejl.
 Man er nød til selv at undersøge hvad der er sket, man kan ikke bare
 forholde sig passivt.
 
 Og det er jo hvad jeg har meldt ud i denne tråd fra start af, OPer
 skal selv finde ud af om hans regninger fra Dong er betalt, og
 derefter tage kontakt til Dong for at få rette evt. fejl, eller for at
 få betalt regningerne.
 
 Sandsynligheden taler for at det er ubetalte regninger (hvis det er
 det henvendelsen drejer sig om) og i så tilfælde kan en udmelding som
 din give OPer en falsk forhåbning om at Dong har "problemet", og han
 derfor ikke behøver at tage aktion på sagen.
 
 
 /Hans
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Cykelsmeden (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Cykelsmeden | 
  Dato :  17-07-11 16:52 |  
  |   
            Den 17-07-2011 16:52, Hans Kjaergaard skrev:
 > Man er nød til selv at undersøge hvad der er sket, man kan ikke bare
 > forholde sig passivt.
 >
 > Og det er jo hvad jeg har meldt ud i denne tråd fra start af, OPer
 > skal selv finde ud af om hans regninger fra Dong er betalt, og
 > derefter tage kontakt til Dong for at få rette evt. fejl, eller for at
 > få betalt regningerne.
 >
 > Sandsynligheden taler for at det er ubetalte regninger (hvis det er
 > det henvendelsen drejer sig om) og i så tilfælde kan en udmelding som
 > din give OPer en falsk forhåbning om at Dong har "problemet", og han
 > derfor ikke behøver at tage aktion på sagen.
 
 Enig!
 men uenig i at det i de fleste tilfælde er firmaet som har ret. Visse 
 firmaer scorer stort på at deres kunder ikke har overskud til at 
 gennemskue deres regninger. Jeg har adskillige beviser for dette eks. 
 vedr: CanalDigital og TDC !
 
 Jeg har fået godskrevet mellem 30-60% for adskillige i omgangskredsen, 
 ved gennemgang af deres fakturaer, og efterfølgende livlig kommunikation 
 på mail.
 Det er trælst at det idag skal være nødvendigt med den lille 
 bogholdereksamen for at få lov at betale en vares rigtige pris.
 
 //finn
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars F. (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars F. | 
  Dato :  17-07-11 19:53 |  
  |   
            Den 16-07-2011 19:15, Hans Kjaergaard skrev:
 > De har med garanti også sendt noget til dig, du har så af årsager der
 > pt ikke er klarlagt (men med stor sandsynlighed skyldes handlinger,
 > eller mangel på samme, som du har foretaget) ikke modtaget dem.
 
 
 jeg har intet hørt før nu
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            alexbo (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  17-07-11 20:12 |  
  |   
            
 "Lars F." <brevtilhk@hotmail.com> skrev
 
 > jeg har intet hørt før nu
 
 Måske ligger det i din e-boks.
 Hvis du endnu ikke har fulgt forslaget om at kontrollere indbetalingerne kan 
 du kigge i e-boks samtidig.
 Det vil være godt at være på den sikre side når du ringer til DONG for at få 
 en forklaring.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Hans Kjaergaard (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Kjaergaard | 
  Dato :  17-07-11 21:00 |  
  |   
            On Sun, 17 Jul 2011 20:53:05 +0200, "Lars F." <brevtilhk@hotmail.com>
 wrote:
 
 >Den 16-07-2011 19:15, Hans Kjaergaard skrev:
 >> De har med garanti også sendt noget til dig, du har så af årsager der
 >> pt ikke er klarlagt (men med stor sandsynlighed skyldes handlinger,
 >> eller mangel på samme, som du har foretaget) ikke modtaget dem.
 >
 >
 >jeg har intet hørt før nu
 Prøv at læse det du har fået igemmen et par gange og se hvad det
 egentligt er.
 
 Som andre har påpeget kan det være varsling af en målerudskiftning.
 
 Er det en trussel om at komme og lukke for strømmen så skal du finde
 dine PBS oversigter frem og finde ud af om du i det hele taget har
 fået betalt.
 Om du skal betale månedsvis, kvartalsvis, halvårligt eller noget andet
 er der kun dig selv til at vide, men kig på dine PBS oversigter for
 det sidste år.
 
 
 /Hans
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Else Holm (18-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Else Holm | 
  Dato :  18-07-11 10:06 |  
  |   
            
"Hans Kjaergaard"  skrev i meddelelsen 
 news:vff627p7t5afft4ka4g5007pb0ijeorigl@4ax.com...
 On Sun, 17 Jul 2011 20:53:05 +0200, "Lars F." <brevtilhk@hotmail.com>
 wrote:
 >Den 16-07-2011 19:15, Hans Kjaergaard skrev:
 >> De har med garanti også sendt noget til dig, du har så af årsager der
 >> pt ikke er klarlagt (men med stor sandsynlighed skyldes handlinger,
 >> eller mangel på samme, som du har foretaget) ikke modtaget dem.
 >
 >
 >jeg har intet hørt før nu
 Prøv at læse det du har fået igemmen et par gange og se hvad det
 egentligt er.
 Som andre har påpeget kan det være varsling af en målerudskiftning.
 Er det en trussel om at komme og lukke for strømmen så skal du finde
 dine PBS oversigter frem og finde ud af om du i det hele taget har
 fået betalt.
 Om du skal betale månedsvis, kvartalsvis, halvårligt eller noget andet
 er der kun dig selv til at vide, men kig på dine PBS oversigter for
 det sidste år.
 /Hans
 - og du skal være op mærksom på, at det  ikke er tilstrækkeigt, at 
 betalingen står på din betalingsoversigt - der kan være sket en fejl i 
 banken, så beløbet ikke er trukket på din bankkonto, så du skal checke både 
 betalingsoversigter og kontoudtog! - Ingen har sagt, det skal være nemt!   
-- 
 Else 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jonas (17-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jonas | 
  Dato :  17-07-11 15:48 |  
  |   
            Hej Alle.
 
 Specielt dig Lars F.
 Jeg er journlist på Danmarks Radio, TV-Avisen, og synes historien her lyder 
 yderst interessant.
 Vil du ikke henvende dig til mig på min mail:
 Jodf@dr.dk
 Eller telefen: 28543057
 
 Vh
 Jonas Damstrup Fried
 Journalist, TV-Avisen
 "Lars F." <brevtilhk@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:ivsfa7$18t$1@speranza.aioe.org...
 > Jeg har modtaget en mildest talt mystik skrivelse der går på Dong vil
 > ind i mit hjem ved hjælp af fogedrettens bistand for at afbryde min el/
 > afløsningsmåler og så frem  jeg ikke er på min bopæl 16/7-2011 mellem
 > 0945 og 1545 så vil der blive tilkaldt en låsesmed på min regning.
 >
 > Når man modtager sådan en skrivelse (der er ikke noget krav eller nogen
 > begrundelse) - jeg har ikke modtaget noget sådan med posten.eller er
 > blevet kontaktet på anden måde
 >
 > ja -Så er det oplagte at spørge sig selv : hvad går det i grunden
 > ud på ? jeg begriber det ikke !!!!
 >
 > jeg har punktligt betalt mine el regninger over betalings service på
 > adressen siden oktober 1994 , men det undre mig bare fordi normalt hvis
 > der er problemer med et eller andet - så gør man sig jo lige den
 > ulejlighed at kontakte kunden med en redegørelse for hvad det i grunden
 > er de gerne vil have en til - det er ikke sket.
 >
 > mit spørgsmål er (hvis der er nogen der ved det)
 >
 > Har jeg ikke krav på at vide hvad det drejer sig om ?
 >
 > Skal der ikke i det hele taget sendes en redegørelse - for hvorfor de
 > vil gøre det som de nu siger de vil gøre ?
 >
 > skal der ikke sendes rykker , hvis det er penge det drejer sig om ?
 > (hvad undre mig fordi så kan de bare trække dem på pbs)
 >
 > Hvis disse forhold ikke på forhånd er afklaret - er det så ikke et brud
 > på  f.eks § 264 (forudsat de rent faktisk kommer ind i mit hjem)
 >
 > Hvad skal jeg gøre ?
 >
 > Venligst
 >
 >
 >
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars F. (18-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars F. | 
  Dato :  18-07-11 12:48 |  
  |   
            Den 17-07-2011 16:48, Jonas skrev:
 > Hej Alle.
 > 
 > Specielt dig Lars F.
 > Jeg er journlist på Danmarks Radio, TV-Avisen, og synes historien her lyder 
 > yderst interessant.
 > Vil du ikke henvende dig til mig på min mail:
 > Jodf@dr.dk
 > Eller telefen: 28543057
 > 
 
 jeg kan scanne de ind og sende den til dig som pdf
 
 Mv.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars F. (18-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars F. | 
  Dato :  18-07-11 12:42 |  
  |   
            Den 16-07-2011 18:47, Lars F. skrev:
 > Jeg har modtaget en mildest talt mystik skrivelse der går på Dong vil
 > ind i mit hjem ved hjælp af fogedrettens bistand for at afbryde min el/
 > afløsningsmåler 
 
 
 Gåden er opklaret - de har formuleret uklart/forkert den skulle ikke
 afbrydes men AFLÆSES da dette ikke var sket i 2 år
 
 Mv.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Allan Olesen (22-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan Olesen | 
  Dato :  22-07-11 13:23 |  
  |   
            On 18-07-2011 13:41, Lars F. wrote:
 > Gåden er opklaret
 
 Måske for dig, men ikke for os.
 
 Har du fundet ud af, hvordan det var kommet så vidt, at fogedens 
 assistance til en måleraflæsning var nødvendig?
 
 Har du modtaget selvaflæsningskort, som du ikke har reageret på? '
 
 Har DONG glemt at sende dig selvaflæsningskort?
 
 Eller har en måleraflæser været uheldig og ikke truffet dig hjemme et 
 antal gange, uden at hans besøg var varslet?
 
 -- 
 Allan Olesen
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |