Anden e-mail-adresse på MobileMe
Fra : Henrik Münster

Dato : 27-05-11 22:10

Jeg har lige opdaget, at i web-applikationen til MobileMe kan man
faktisk sætte den til at bruge en anden e-mail-adresse som afsender. Det
kunne jeg godt være interesseret i, da jeg har mit eget domæne.
Problemet er bare, at man skal bruge sin egen SMTP-server, og sådan en
har jeg ikke. Jeg bruger kun web-mail, når jeg er ude af huset, og så
duer min udbyders SMTP-server jo ikke. Domænet er mit eget og ikke
tilknyttet nogen udbyder. Jeg får min e-mail videresendt til MobileMe
via GratisDNS. Findes der en SMTP-server, man kan bruge overalt?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Jalling

Dato : 27-05-11 22:48

Den 27/05/11 23.10, Henrik Münster skrev:
> [...]
> tilknyttet nogen udbyder. Jeg får min e-mail videresendt til MobileMe
> via GratisDNS. Findes der en SMTP-server, man kan bruge overalt?

Hvilken udbyder benytter du? Efterhånden har mange udbydere mulighed
for at benytte SMTP-serveren på trods af at man ikke er på deres net.
Man skal dog identificere sig vha. brugernavn/password.

Mvh Jonas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-05-11 22:15

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Hvilken udbyder benytter du? Efterhånden har mange udbydere mulighed
> for at benytte SMTP-serveren på trods af at man ikke er på deres net.
> Man skal dog identificere sig vha. brugernavn/password.

Det er snart svært at huske med alle de omlægninger, men det er vel TDC,
så det kan næsten ikke være mere konventionelt. Jeg aner godt nok ikke,
hvad mit brugernavn eller password er, for jeg bruger ikke deres e-mail,
og min computer er bare på nettet, når jeg tænder. Jeg må vel kunne
finde det et sted i nogle papirer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-05-11 06:09

> [...]
> hvad mit brugernavn eller password er, for jeg bruger ikke deres e-mail,
> og min computer er bare på nettet, når jeg tænder. Jeg må vel kunne

Du kan grave det ud af Hovednøglering.

Fra : Jesper

Dato : 28-05-11 17:34

> [...]
> tilknyttet nogen udbyder. Jeg får min e-mail videresendt til MobileMe
> via GratisDNS. Findes der en SMTP-server, man kan bruge overalt?

Du opretter en Gmail konto, så kan du bruge deres SMTP server overalt
til alle dine emailadresser.
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler:

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-05-11 22:15

> Du opretter en Gmail konto, så kan du bruge deres SMTP server overalt
> til alle dine emailadresser.

Jeg var ved at gøre det engang, men så var mit navn allerede optaget. På
en måde vil jeg helst undgå at få endnu flere konti og flere brugernavne
og adgangskoder. Men tak for forslaget. Det er da en mulighed. Jeg vil
lige have det i baghovedet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper

Dato : 30-05-11 00:23

> [...]
> en måde vil jeg helst undgå at få endnu flere konti og flere brugernavne
> og adgangskoder. Men tak for forslaget. Det er da en mulighed. Jeg vil

Må jeg anbefale et glimrende stykke software der hedder 1 Password ?
Koster vistnok $35, men den husker alle dine logins og brugernavne for
dig.
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler:

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-05-11 00:27

> Må jeg anbefale et glimrende stykke software der hedder 1 Password ?
> Koster vistnok $35, men den husker alle dine logins og brugernavne for
> dig.

Det lyder smart. Jeg har nemlig glemt halvdelen af dem, men hvis jeg
køber det program, så har jeg dem igen?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-05-11 07:12

> [...]
> en måde vil jeg helst undgå at få endnu flere konti og flere brugernavne
> og adgangskoder. Men tak for forslaget. Det er da en mulighed. Jeg vil

Hvis du har et domæne i forvejen kan to bruge Google Apps for your
domain - det er gratis og du kan bruge dit eget domæne til tingene.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-05-11 08:40

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Hvis du har et domæne i forvejen kan to bruge Google Apps for your
> domain - det er gratis og du kan bruge dit eget domæne til tingene.

Nå, sådan noget findes også? Det er måske smart. Jeg bruger jo ellers
MobileMe, og der kan man jo også bruge sit eget domæne til hjemmesiden.
Det kniber lidt mere med e-mail, og jeg bruger e-mail mest. Det der med
at vedligeholde en hjemmeside kniber det lidt med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-05-11 09:20

> [...]
> Det kniber lidt mere med e-mail, og jeg bruger e-mail mest. Det der med
> at vedligeholde en hjemmeside kniber det lidt med.

Til mail, dokumenter og calender er Google Apps _meget_ smartere end
MobileMe. Så kan du give alle i familien en konto på jeres eget domæne
og i kan nemt dele tekstdokumenter, regneark, præsentationer, kalendere
og meget mere.

Du administrerer det hele samlet ét sted.

--
Franz : http://www.berliner.dk