OT: Møllehaves druktur
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 08-04-11 14:46

Baggrund: Johannes Møllehave og en ven går en tur i byen som ender med et
besøg på d'Angleterre, en mægtig fin og fornem restaurant. Møllehave får
lidt vel rigeligt meget indenbords og det bliver åbenbart for meget for
denne her mægtig fine og fornemme restaurant for indenlandske og udenlandske
velhavere og kendisser. Det fise-fornemme personale trykker på en
overfaldsalarm (selv om de ikke er blevet overfaldet - er det egentlig ikke
et misbrug?) og får politiet til at komme og fjerne Møllehave og ven.
Politiet dukker op ekspedit (bare vi andre kunne få den samme service fra
politiets side) og fjerner disse to ældre herrer som er i (måske lige
lovlig) godt humør. Hvad der så sker herefter, er der lidt uenighed om.
Politiet melder fra anonym kilde at Møllehave og vennen går ind på
d'Angleterre igen selv om de af politiet får at vide at de skal gå et andet
sted hen. Møllehave siger at det ingenlunde er tilfældet. Hvad der er sandt
i det ved jeg ikke. Men realiteterne er at Møllehave og vennen bliver smidt
ned på asfalten og får sat håndjern på (og bliver anholdt), det der med at
smide folk ned på jorden er åbenbart en disciplin som det danske politi er
så glade for at det skal afprøves på to ældre herrer som sikkert snildt
kunne være politibetjentenes bedsteforældre af alder og hvoraf at Møllehave
er gangbesværet og hjertesvag. Møllehave får nogle blå mærker af den lidt
hårdhændede behandling.

Nå men nu frem til det egentlige: Hvordan kan Møllehave og vennens
oplevelser med det danske restaurationsliv og politiet komme til at fylde 3
dages avisoverskrifter i boulevard-pressen ? Har de virkelig ikke vigtigere
sager at skrive om ? Uanset om politiet har eller ikke har opført sig som
nogle svin, så er det jo en sag mellem Johannes Møllehave og politiet.

Republikaner, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 08-04-11 15:12

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:mkEnp.16232$2o1.4991@newsfe18.ams2...
> [...]
> vigtigere sager at skrive om ? Uanset om politiet har eller ikke har
> opført sig som nogle svin, så er det jo en sag mellem Johannes Møllehave

Det nævnte sted har alle dage være selektive med hvem der besøge stedet. Det
urtrolige er vel blot at det formodentlig er i strid med loven, eller må et
sted være selektive ang deres kunder.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-11 18:11

On Fri, 8 Apr 2011 16:11:57 +0200, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)"
<la@hotmail.com> wrote:

> [...]
>urtrolige er vel blot at det formodentlig er i strid med loven, eller må et

Chefens motiv til brug af overfaldsknap kan meget vel være at minde
byen om a d'Angleterre stårlidt over Sheraton og andet fint, for den
gamle er så selektiv og det er de mere internatonale aldrig

Så gider du ikke perkere, så tag til Kbs Nytorv!

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 08-04-11 23:11

Den 08-04-2011 16:11, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:
> [...]
> urtrolige er vel blot at det formodentlig er i strid med loven, eller må et

Som ganske ung blev jeg jagtet af to betjente på rådhuspladsen, og blev
indhentet.
Det føltes præcis som om betjenten "hoppede på mig", men de eneste han
gjorde var nu at tackle mig og pacificere mig med et knæ mellem
skulderbladene (sådan føltes det) og smide et par håndjern på i næsten
samme bevægelse.
Min eneste trøst var at han var ligeså forpustet som jeg selv var da han
med et grin sagde at det var en fandens løbetur, med jysk dialekt :)

Min pointe er at en politimand nok ikke ligefrem har "hoppet" på den
stakkels mand, for så havde den stakkels mand såmænd nok haft langt mere
alvorlige skader.

Hvad angår pressen har pressen meget frie tøjler, og at en redaktør er
ansvarlig for et udsagn om at en betjent "hopper" på en person har ikke
samme retslige implikationer for redaktøren som hvis du eller jeg som
private fremsætter samme ytring i det offentlige.

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-11 23:53

On Sat, 09 Apr 2011 00:10:30 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com.REMOVE> wrote:

> [...]
>samme retslige implikationer for redaktøren som hvis du eller jeg som
>private fremsætter samme ytring i det offentlige.

Min pointe er at dAngleterre skal betale dyrt for at misbruge
overfaldsalarm og politi skal afpasse modvold efter anledning og da
Møllehave ikke som du modsatte sig arrest. så bør politimand advares
om degradering

Bøder bør inddrives hurtigt. Har du modsat dig arrest så koster det en
bøde og for a være sikker på hurtig inkasso, så bør politi på vej til
stationen med dig køre omkring dit hjem og konfiskere som depositum
dit TV eller lignende

Fra : Vidal

Dato : 08-04-11 15:53

Den 08-04-2011 15:45, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de) skrev:
> [...]
> sager at skrive om ? Uanset om politiet har eller ikke har opført sig som
> nogle svin, så er det jo en sag mellem Johannes Møllehave og politiet.

Sikkert af samme årsag som du skriver om denne sag i
dk.politik, hvor den er aldeles OT.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-11 16:27

On Fri, 08 Apr 2011 16:53:19 +0200, Vidal <vidal@home.invalid> wrote:

>Sikkert af samme årsag som du skriver om denne sag i
>dk.politik, hvor den er aldeles OT.

Hvis nyt politisk klima gør politi hårde ved demo-autonome som unødig
sættes preventivt i futtog , er det ikke OT

Det er derfor analog Møllehavehistorie heller ikke

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 08-04-11 18:19

"Vidal" <vidal@home.invalid> skrev i en meddelelse
> Sikkert af samme årsag som du skriver om denne sag i
> dk.politik, hvor den er aldeles OT.

Men jeg starter ikke et nyt indlæg om sagen tre dage i træk.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-04-11 22:32

On Fri, 8 Apr 2011 19:19:06 +0200, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com
eller Datemas.de\)" <kl2607@gmail.com> wrote:

>"Vidal" <vidal@home.invalid> skrev i en meddelelse
>
>Men jeg starter ikke et nyt indlæg om sagen tre dage i træk.

Det er politisk vigtigt og mystisk så fint med sympati for Møllehave
og analyse af politiets overreaktion

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 09-04-11 00:04

skrev:
> [...]
> denne her mægtig fine og fornemme restaurant for indenlandske og udenlandske

Utroligt men sandt, men det er ulovligt at udskænke for berusede gæster.

Det fise-fornemme personale trykker på en
> overfaldsalarm (selv om de ikke er blevet overfaldet - er det egentlig ikke
> et misbrug?)

Det kunne jo være en knap der tilkalder vagt personale som er uddannet
til at tage sig af berusede gæster?

og får politiet til at komme og fjerne Møllehave og ven.

Vel fair nok hvis de råber lort til de andre gæster eller brækker sig ud
over tallerknerne (hvilet jo ikke fremgår)

> Politiet dukker op ekspedit (bare vi andre kunne få den samme service fra
> politiets side) og fjerner disse to ældre herrer som er i (måske lige
> lovlig) godt humør.

Ja, at politiet prioriterer de mest kendte steder og personer er jo
intet nyt.
Hvad de 2 gamle grise har foretaget sig melder historien intet om, men
før man tilkalder politiet har vagterne forsøgt sig, uden held.

Hvad der så sker herefter, er der lidt uenighed om.

hmm..

> [...]
> i det ved jeg ikke. Men realiteterne er at Møllehave og vennen bliver smidt
> ned på asfalten og får sat håndjern på (og bliver anholdt),

Og det kunne jo være at det var helt berettiget.. dit had mod politiet
generelt forhindrer dig vist i at indse at de 2 "ældre herrer" kunne
være extremt provokerende og lange ud efter betjentene. Ikke at det var
dét der skete, men du undlader fuldstændig den dimension der stempler de
to som pissefulde kendiser der opførte sig som svin.

> [...]
> er gangbesværet og hjertesvag. Møllehave får nogle blå mærker af den lidt

"Blå mærker" af en "Hårdhændet behandling".. wow!... den var gået i
regnbuestuen, meeeeen, vi er vel i de voksnes verden?