Havde Holgers mor fri vilje?Skæbne?
Fra : Bo Warming

Dato : 29-03-11 23:58

Havde Holgers mor fri vilje?Skæbne?
Vi oplever fri vilje og rastløst kaster vi vor overbeskyttelse mod dem
vi ynker
Undertiden virker det.
Undertiden ikke.
Hvis vi ikke har følelserne med, er der risiko for blodige
"Freudianske fortalelser
Fortrængte hensigter gør let velmeneren ond hvad angår resulater'
At fjolset ikke forstod sine rodede forsæt, fritager ikke fra ansvar
for den skæbne hun nedkalder. overfor det stakkels behandlingsobjekt
Pas på om din overbeskyttelse er drevet af snobberi og facade og måske
ikke rummer gutfeeling og bondefornuft og derfor skader
   Everything happens just as it ought to happen. Nietzsche
   Fri vilje er en illusion.      Anatole France
   Frihed er fornuftens karakter.    Georg Wilhelm Friedrich Hegel
   Heldet gør ingenting, som ikke allerede er forberedt. Alexis
De Tocqueville Heldet tilsmiler den, som har forberedt sig Louis
Pasteur 1822-1895
   Ideals are like stars: you will not succeed in touching them
with your hands, but like the seafaring man on the desert of waters,
you choose them as your guides, and following them you reach your
destiny.      Carl Schurz
   Intellect annuls fate. So far as a man thinks, he is free.
Ralph Waldo Emerson
   Man supposes that he directs his life and governs his actions,
when his existence is irretrievably under the control of destiny.
Johann W. von Goethe (1749-1832)German Poet, Dramatist, Novelist, and
Scientist
Nature to be commanded, must be obeyed.      Francis Bacon
   Om menneskets frie vilje kan der ikke være tvivl: vi har vor
frie vilje - til at gøre, hvad vi er nødt til at gøre! Frejlif Olsen
   Politik er at kunne høre Vorherres fodtrin gennem
verdenshistorien og så springe til for at få fat i en snip af hans
kappe. Bismarck
   Teoretisk er vi ikke ansvarlige for vor karakter. Men i
praksis - uophørligt.       Soya
Vi får den skæbne, vi har fortjent.      Albert Einsten
..    Livet er et spørgsmål om at blive forelsket i sin skæbne.
Karen Blixen

Man supposes, that he directs his life and governs his actions, when
his existence is irretrievably under the control of destiny. Johann W.
von Goethe
   Ingen erobrer tror på tilfældet. Nietzsche
   Vi gør hvad vi er nødt til og kalder det ved de fineste navne
Emerson

Barnet hvis elefanthue hang fast i legehuse, så det kvaltes (Vemmelev
, samme dag man fandt Holger), var offer for velmeneri
Havde Holger haft overtøjsfrihed, havde han ikke været manipuleret i
livsfare

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 30-03-11 03:02

Er historien om Holger efterhånden ikke så gennemgnasket at et studie i
kvinde undertrykkende symboler på færdselstavler er mere interessant?

Ikke i Sverige forstås: http://tanjabergkvist.wordpress.com/

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 30-03-11 06:57

On Wed, 30 Mar 2011 04:02:26 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com.REMOVE> wrote:

>Er historien om Holger efterhånden ikke så gennemgnasket at et studie i
>kvinde undertrykkende symboler på færdselstavler er mere interessant?
>
>Ikke i Sverige forstås: http://tanjabergkvist.wordpress.com/

Holger der er 3 år , er forældrenes talerør for bevarelse af EFTERLØN
på Facebook og Twitter hvor Holger p.t. overgår alt

Overbeskyttelse med uaftagelig dunjakke har fået en anden velmnermor
til at komme til at hænge sig barn ved at det i martssolen sku ha
elefanthue på for moderens skyld og hængning i legehus skete pga
morondskaben

   Hver gang du gør noget for et barn, som det selv kunne have
gjort, har du holdt det en smule tilbage i sin udvikling. Steen
Larsen, professor på Danmarks Lærerhøjskole .

Den dræbte og den næsten dræbte ku selv ha holdt varmen uden
velmenermors omklamring

Fra : kk

Dato : 30-03-11 08:49

Den 30-03-2011, skrev Bo Warming:

> [...]
> Larsen, professor på Danmarks Lærerhøjskole .
>
> Den dræbte og den næsten dræbte ku selv ha holdt varmen uden

SWe nu lige her,
Bo:http://www.bt.dk/danmark/nu-afsloerer-hun-sandheden-derfor-gik-holger
- selvfølgelig med al respekt for din enorme ekspertviden i
børneopdragelse!
mvh
kk :/

Fra : Bo Warming

Dato : 30-03-11 09:28

On Wed, 30 Mar 2011 09:48:50 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>Bo:http://www.bt.dk/danmark/nu-afsloerer-hun-sandheden-derfor-gik-holger
>- selvfølgelig med al respekt for din enorme ekspertviden i
Når hele nationen idag tænker at mor næsten dræbte sit barn fordi den
dyre dynejakke skulle være snobreklame for hendes perfekte moderskab,
så er det da klart at hun vælger en nem løgn, at Holger elsker tortur
med overophedningsjakke i solskin og uden mulighed for selv at aftage

Selv hvis det var sandt , ændrer det lidet ved sandheden i mine
pointer om skadelig velmenerisk overbeskyttelse

OG DET GENERELLE SAMFUNDSPROBLEM også vedr importerede muslimer

At hun ikke har lært Holger at holde sig nær voksne er under alle
omstændigheder ussel vanrøgt - og utænkeligt i Kina og Japan, som vi
bør lære af

I Japan bruger de mobiltelefoner til småbørn på skovtur selvom een
pædagog til 40 børn I RÆKKE gir nul problemer

Mit første indlæg på dk.politik var om denne elekroniske overvågning
som livredder

Har du prøvet at gå med ble - *ingen* børn kan lide frihedsberøvende
tøj fx håndjern eller vindjakke lynet på ryggen

Fra : kk

Dato : 30-03-11 10:30

Bo Warming skrev:

> [...]
> så er det da klart at hun vælger en nem løgn, at Holger elsker tortur
> med overophedningsjakke i solskin og uden mulighed for selv at aftage

Her var faktisk ret koldt den dag. (Nordjylland)
Hvordan afgør du at moderen lyver?
> Selv hvis det var sandt , ændrer det lidet ved sandheden i mine
> pointer om skadelig velmenerisk overbeskyttelse

Hvordan afgør du at dine påstande er sande?
> OG DET GENERELLE SAMFUNDSPROBLEM også vedr importerede muslimer

Har ikke noget med sagen at gøre!
> At hun ikke har lært Holger at holde sig nær voksne er under alle
> omstændigheder ussel vanrøgt - og utænkeligt i Kina og Japan, som vi
> bør lære af

Vi er i DK!
> I Japan bruger de mobiltelefoner til småbørn på skovtur selvom een
> pædagog til 40 børn I RÆKKE gir nul problemer

Det er også ret almindeligt her!
> [...]
>
> Har du prøvet at gå med ble - *ingen* børn kan lide frihedsberøvende
> tøj fx håndjern eller vindjakke lynet på ryggen

Holger havde ikke håndjern på!
Det er heller ikke ualmindeligt at små drenge foretrækker at have
jakken omvendt på - det er nemmere når man leger noget som sviner, og
det gør drenge!
Jeg har været dum! Javel, jeg troede ikke at du var faktaresistent, men
jeg kan nu se, at du er en påståelig, egocentrisk gammel landsbytosse!
mvh
kk 8-o

Fra : Bo Warming

Dato : 30-03-11 11:13

On Wed, 30 Mar 2011 11:29:40 +0200, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Her var faktisk ret koldt den dag. (Nordjylland)
>Hvordan afgør du at moderen lyver?
>>
>Hvordan afgør du at dine påstande er sande?

> [...]
Jeg har også brugt ordet næsten-spændetrøje

>Det er heller ikke ualmindeligt at små drenge foretrækker at have
>jakken omvendt på

Jeg har netop talt med Thy-spejderpar som kender tricket med at
lynlåse bag ryggen så barnet kæmper fortvivlet for at få jakken af,
uden held i forårssolen - det var blå himmel og kl var 1045

Fordi moderne jakker er figursyet er de meget hæmmende når bagvendt
fixeret

Ingen kender til børn der ønsker den straf som det er når man afsmider
jakke , og så at den gøres til spænderøje

Hvori sku fornøjelsen være? - barnet er ikke bange for at svine

Mor og du er utroværdige

Men mor har haft god tid til at udtænke sin løgn - og hun vil blive
troet, så få lærer af historien mine gode pointer

Heldigvis er det mest Vestjysk børneundertrykkelses mode med bagvendt
overtøj så lad os fokusere på Vemmelev-elefanthuen som skabte
hængningsaflivning

Også den er om status - mor vil bevise hun beskytter perfekt mod
forkølelse

Elskede hun sit barn så lod hun barnet afgøre om af eller på

Hun elskede for lidt og blev medskyldig i sit barns død -
Tranumsag har mange paraleller - og med fuldbyrdelse
Holgers mor var svineheldig

Fra : DADK

Dato : 30-03-11 10:18

Claus E. Petersen wrote:
> Er historien om Holger efterhånden ikke så gennemgnasket at et studie i
> kvinde undertrykkende symboler på færdselstavler er mere interessant?

> [...]
haha Men kan ikke lige finde det relevante link på bloggen, men det
gør ikke så meget. Elsker svensk : "Svensk Kärnbränslehantering AB"
det er smukt i sig selv.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 01-04-11 13:31

Den 30-03-2011 11:17, DADK skrev:

> haha Men kan ikke lige finde det relevante link på bloggen, men det
> gør ikke så meget. Elsker svensk : "Svensk Kärnbränslehantering AB"
> det er smukt i sig selv.

Jeg var lige hurtig nok.
Jeg snuppede linket til Tanja Bergkvist fra

http://www.majgrandmo.com/2011/03/det-platta-landskapet.html

- cep